[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:39

Ikzelf zit te kijken naar een Hyundai Santa Fe.
Iemand goede ervaring mee?!

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:48

Ik heb een klein paard, uiteindelijke stokmaat 1.56 - 1.58, ik denk niet dat ze meer dan 500 kilo wordt ( tenzij ik het laat gebeuren dat ze moddervet wordt). Een zware anderhalfpaardstrailer van bv ifor williams is 760 kilo, met paard dan 1260, het lijkt me dat zolang ik in Nederland blijf ik het met een peugeot die 1650 mag trekken moet kunnen redden, toch? Ik heb wel betaalbare SUV gezien qua aanschaf, maar die rijden 1 op tien, en ik zal meestal zonder trailer op pad gaan en ik heb dus geen leasebak of tankpas van de baas dus dan wordt het voor mij toch te duur.

wwillemijn

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:50

Dat moet zeker kunnen. Ik reed met een auto die 1200 kilo mag trekken (ford focus met 1.0 moter), met een trailer die op papier met paard erin 1200 kilo weegt met gemak door de heuvels. En ik vermoed dat de trailer op zo'n 1300 kilo echt gewicht kwam. Ik had het niet verwacht, maar deze combinatie voelde zeer stabiel aan. Inmiddels rijd ik met een Volvo V60, heel ander verhaal.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:15

Dank je wwillemijn voor de info!

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:35

Wij zijn nog steeds in de spaarmodus..........Maar ik ben me aan het inlezen over trekauto's, gewichten, koppels, PK's etc B-) Ik weet niet zo veel van auto's maar heb me vanalles laten uitleggen door m'n hubby en heb hier op dit forum veel gelezen/geleerd.

Wat zoeken wij? mijn hubby liever geen terreinauto en ik heb een voorkeur voor een 4WD om een trailer te trekken. Dus ons compromis is of een busje (VW T4/T5 of MB Vito moeilijk 4WD te vinden!), Volvo XC70 (Volvo V70 staat er ook nog op ondanks geen 4WD) of een Audi A6 Quattro............... Even een kanttekening is dat mijn vader een Toyota Landcruiser heeft voor het zware geweld ;-) Lees trailer met twee paarden en hij is momenteel voor een vrachtwagen (C) aan het kijken O:) Wij willen/moeten sowieso een andere grotere auto (waar al ons kampeerzooi in past _O- in onze vw polo past het niet meer := ) en ik zal niet superveel met de trailer gaan rijden. Alleen als mijn vader niet kan zal ik met de trailer rijden, ik wil niet afhankelijk van hem zijn het komende zomerseizoen :) en ik ga max met 1 paard op de trailer (2-paardstrailer). *ik heb mn BE-rijbewijs*

Ik heb al veel op MP, Autotrack, Autoscout, Autotrader, Gaspedaal gezocht en ik merk dat deze autos toch nog behoorlijk aan de prijs zijn. Ons budget is niet gering althans dat dacht ik -O- 10.000-15.000 maar de autos die ik vind (-200.000km) Zijn toch nog een jaartje of 8 oud.

Nu is mijn vraag aan jullie wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande auto's?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:43

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:12

Rex_Rolfo schreef:
Zal ik 'm inkoppen MarcR?

http://www.gaspedaal.nl/Subaru/Legacy/? ... 007&srt=pr
Afaik zijn ze ook allemaal echt 'made in Japan', het zal niet meevallen om iets te vinden dat kwalitatief beter is.

De Subaru trekt me helemaal niet sorry -O- Het zal een van bovenstaande auto's worden. Mijn hubby heeft altijd Audi gereden en het zijn superfijne, heerlijk rijdende auto's, ik rij al sinds jaar en dag VW _/-\o_ Bij deze merken weten we precies wat we eraan hebben en hebben een fijne garage met een topservice..........Mijn hele schoonfamilie is MB-fanaat, een bekende van ons werkt in de MB-garage dus kan en wil het onderhoud en dergelijke doen :j en volvo heb ik nog geen ervaring mee, maar ik vind ze onwijs mooi en ze mogen het gewicht trekken :D

{edit} Pffff, bovenstaand lijstje heeft een hoop discussie gegeven := haha. Ik wilde graag een superstoere Jeep -> Kia Sorento of een Toyota Rav4 en hubby een "normale"stationwagen. Maar het is een hoop geld en we moeten er beide achterstaan van ons compromis :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 09:34

ik heb van de week weer ervaren wat het gemak van een vw drive is. Tussen stallingen in moest ik een draai maken met de trailer aangekoppeld waarbij het onmogelijk was niet met een wiel van het geasfalteerde te moeten. En inderdaad in de blub slippende banden. Even omzetten en verder met de oefening.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:30

Allienda schreef:
Rex_Rolfo schreef:
Zal ik 'm inkoppen MarcR?

http://www.gaspedaal.nl/Subaru/Legacy/? ... 007&srt=pr
Afaik zijn ze ook allemaal echt 'made in Japan', het zal niet meevallen om iets te vinden dat kwalitatief beter is.

De Subaru trekt me helemaal niet sorry -O- Het zal een van bovenstaande auto's worden. Mijn hubby heeft altijd Audi gereden en het zijn superfijne, heerlijk rijdende auto's, ik rij al sinds jaar en dag VW _/-\o_ Bij deze merken weten we precies wat we eraan hebben en hebben een fijne garage met een topservice..........Mijn hele schoonfamilie is MB-fanaat, een bekende van ons werkt in de MB-garage dus kan en wil het onderhoud en dergelijke doen :j en volvo heb ik nog geen ervaring mee, maar ik vind ze onwijs mooi en ze mogen het gewicht trekken :D

{edit} Pffff, bovenstaand lijstje heeft een hoop discussie gegeven := haha. Ik wilde graag een superstoere Jeep -> Kia Sorento of een Toyota Rav4 en hubby een "normale"stationwagen. Maar het is een hoop geld en we moeten er beide achterstaan van ons compromis :)

Toch is de legacy een erg fijne en luxe auto en een geweldige trekauto.
Weet ik inmiddels uit eigen ervaring ;-)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 01:09

Je kan ook kijken voor een vw passat 4x4.

Ik ben aan het kijken voor een lichtere auto mede doordat de b regels zijn veranderd is er nu de mogelijkheid. Ik heb nu luxe een vw pasat 2.8 4x4 maar de wegenbelasting kost een vermogen en helaas komt het woord zuinig er niet in voor. En omdat ik veel minder met de trailer op pad ga (2x in de maand les kwartiertje rijden en af en toe bos) is de auto te duur. Ik heb een lichte trailer geladen tot 1350 (en pony zeeën van ruimte is 1 3/4 *\o/* ). Ben me aan het orientere op een golf 2.0 highline. Iemand ervaring? Of andere opties?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:34

Met een golf 6 2.0 highline met trailer die ook 1350 mocht wegen. Gaat heel best!

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:40

Ik heb vandaag besloten er komt toch een vw golf

.....en heb al een hele mooie gezien!

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:58

Het is een zes jaar oude peugeot 308 hatchback geworden, ik kan hem over twee weken ophalen. Trailer heb ik nog niet maar ik beloof dat als die er eenmaal is ik een update zal geven.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:33

Wij hebben een Renault Scenic Megane. Rijdt heerlijk met de trailer.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:36

Wij hadden er een Opel Frontera voor staan :) grote zware auto en jeetje wat kostte die veel aan benzine dus het is niet zo'n aanrader haha

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:49

Ik ben benieuwd Nicolanca,ik heb toen er wel naar gekeken, maar toch voor de Subaru legacy gekozen.
Geen spijt van gekregen ;-)

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:36

Wij hebben ook een peugeot 308 (benzine, wel thp) voor de trailer (1,5 paards met 1 kwpner) staan. Rijdt echt prima, heeft geen moeite ook niet op gras etc, wij zijn er erg blij mee tot nu toe. En het is gewoon een fijne auto om 'normaal' in te rijden.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 10:41

Ik probeer het hier maar eens een keertje omdat onze zoektocht steeds op niets uitloopt.
We zijn op zoek naar een pick-up die 3,5ton trekvermogen heeft en 1,5ton laadvermogen (en liefst in EU, voor degelijke prijs).
Alle voor de hand liggende sites en dealers hebben we uiteraard al bezocht en houden we ook in het oog. Maar misschien hebben jullie de gouden tip.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:01

Kirrr schreef:
Ik probeer het hier maar eens een keertje omdat onze zoektocht steeds op niets uitloopt.
We zijn op zoek naar een pick-up die 3,5ton trekvermogen heeft en 1,5ton laadvermogen (en liefst in EU, voor degelijke prijs).
Alle voor de hand liggende sites en dealers hebben we uiteraard al bezocht en houden we ook in het oog. Maar misschien hebben jullie de gouden tip.

Land Rover HCPU in de sterkste uitvoering (3500kg TMM). Ding weegt iets van 1800kg, dus moet goed komen......

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:37

Leeggewichten die ik vind zitten allemaal al dik boven de 2ton.. Dat is dan met 1 inzittende en geen bagage.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:42

Kirrr schreef:
Leeggewichten die ik vind zitten allemaal al dik boven de 2ton.. Dat is dan met 1 inzittende en geen bagage.

Ga je voor nieuw of (jong) tweedehands?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:51

2de hands, het is maar een tijdelijke oplossing.
Sowieso vind ik 2 ton voor een 5ton aanhanger geen heel fijn idee.
Mss daarnet vergeten te vermelden, maar dus eentje op C rijbewijs.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:17

Kirrr schreef:

Mercedes Sprinter.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:29

Kirrr schreef:
2de hands, het is maar een tijdelijke oplossing.
Sowieso vind ik 2 ton voor een 5ton aanhanger geen heel fijn idee.
Mss daarnet vergeten te vermelden, maar dus eentje op C rijbewijs.

Jammer, de versie met 3600kg op papier bestaat niet meer.
Maarre, een kleine vrachtwagen met open bak?
Zoiets, bijvoorbeeld:
http://www.trucks.nl/vehicle-detail/290 ... -benz-1413
Offe:
http://www.trucks.nl/vehicle-detail/289 ... ntercooler
Met 4x4:
http://www.trucks.nl/vehicle-detail/288 ... urbo-4-x-4

Oh, wacht, jij zat in België, nieuwe zoektocht. Zoiets?
http://www.trucks.nl/vehicle-detail/285 ... lgian-army

Of, als je echt niet bang bent:
http://www.trucks.nl/vehicle-detail/285 ... 300-ba-4x2

Wacht, het kan nog ouder: http://www.trucks.nl/vehicle-detail/2528234/div-reo-6x6

Oh, en als dit allemaal niet heftig genoeg is:
http://www.trucks.nl/vehicle-detail/271 ... x-army-8x8

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:53

Eirikur, dat is geen optie. Moet open bak zijn.

Ikke, ben van BE idd. Bedankt voor de links, maar het mag net iets minder extreem :D.