Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KellyDV schreef:Hallo iedereen! Ik had een topic aangemaakt, maar er is dus een centraal topic voorWie kan mij helpen?!
Rustig aan ben ik aan het orienteren wat een fijne automaat auto is voor het trekken van een anderhalf paards trailer.
(Trailer moet nog aangeschaft worden)
* Rijbewijs B:
Een aanhanger zwaarder dan 750 kilo (leeggewicht + laadvermogen),
gebruiken als de auto en aanhanger samen niet boven de 3.500 kilo (leeggewicht + laadvermogen) uitkomen.
* Automaat, geen handgeschakeld.
Het is de bedoeling dat er een anderhalf paards trailer aangeschaft wordt die niet heel erg zwaar is.
Zo dat we onder de 3.500 kilo als combinatie komen.
(Liefst niet een te dure)
Groetjes!
Starbreeze schreef:Ik heb een VW Golf 2.0 Gti met DSG (automaat) voor mijn 1,5 paardstrailer staan. Nu is een Gti niet de meest voordelige uitvoering om aan te schaffen, maar er zijn vast wel goedkopere met de juiste specs.
Op caravantrekker.nl kun je een trekberekening uitvoeren. Mijn combinatie had overal 5 sterren op en de gewichtsverdeling was ook 'groen'.
ikke schreef:KellyDV schreef:Hallo iedereen! Ik had een topic aangemaakt, maar er is dus een centraal topic voorWie kan mij helpen?!
Rustig aan ben ik aan het orienteren wat een fijne automaat auto is voor het trekken van een anderhalf paards trailer.
* Rijbewijs B:
gebruiken als de auto en aanhanger samen niet boven de 3.500 kilo (leeggewicht + laadvermogen) uitkomen.
Het is de bedoeling dat er een anderhalf paards trailer aangeschaft wordt die niet heel erg zwaar is.
Groetjes!
Range Rover Evoque![]()
![]()
maar als dat buiten je budget ligt, voldoet een Freebee van na 2002 ook prima
KellyDV schreef:Holy, sponsor?Wel stoere bak zeg...... Wat voor merk is de Freebee? Ook RR?
Starbreeze schreef:Op caravantrekker.nl kun je een trekberekening uitvoeren. Mijn combinatie had overal 5 sterren op en de gewichtsverdeling was ook 'groen'.
Starbreeze schreef:Ik heb een VW Golf 2.0 Gti met DSG (automaat) voor mijn 1,5 paardstrailer staan. Nu is een Gti niet de meest voordelige uitvoering om aan te schaffen, maar er zijn vast wel goedkopere met de juiste specs.
Op caravantrekker.nl kun je een trekberekening uitvoeren. Mijn combinatie had overal 5 sterren op en de gewichtsverdeling was ook 'groen'.
Starbreeze schreef:Die ervaring heb ik trouwens ook met de automaat van mn oudersAlleen onze Mercedes Sprinter automaat kon ik volledig op automaat rijden maar dat was een diesel en een veel sterkere auto.
Oja en bij manueel schakelt de auto wel zelf terug wanneer je afremt.
ikke schreef:KellyDV schreef:Hallo iedereen! Ik had een topic aangemaakt, maar er is dus een centraal topic voorWie kan mij helpen?!
* Rijbewijs B:
Groetjes!
Range Rover Evoque![]()
![]()
maar als dat buiten je budget ligt, voldoet een Freebee van na 2002 ook prima
ikke schreef:Starbreeze schreef:Die ervaring heb ik trouwens ook met de automaat van mn oudersAlleen onze Mercedes Sprinter automaat kon ik volledig op automaat rijden maar dat was een diesel en een veel sterkere auto.
Oja en bij manueel schakelt de auto wel zelf terug wanneer je afremt.
En heeft die Sprinter zonder problemen de 200k gehaald?
Starbreeze schreef:Vanuit stilstand rij ik op manueel, en anders op de sportstand. In D schakelt ie te snel op, dat is op de snelweg niet zo'n punt maar als je binnendoor rijdt en vaker af moet remmen is de manuele stand beter en fijner.
unbelievable schreef:Starbreeze schreef:Vanuit stilstand rij ik op manueel, en anders op de sportstand. In D schakelt ie te snel op, dat is op de snelweg niet zo'n punt maar als je binnendoor rijdt en vaker af moet remmen is de manuele stand beter en fijner.
Dat is dan wel een punt om rekening mee te houden. Moet zeggen dat mijn sportstand, ook dsg, echt idioot laat op en terugschakelt wordt mijn paard niet blij van denk ik zo... Dus dan wordt het nog zelf schakelen....
baszo17 schreef:ik heb het topic al ff door gelezen maar kan nog niet echt wat vinden.
Ik ben op zoek naar een kleine auto, hatchback ofzo.
deze moet een diesel zijn en zuinig rijden aengezien die mee gaat naar het werk,
ook moet ie een trailer kunnen trekken van max 1200 kilo.
mijn budget is max 6000...
km's onder de 150000 en jaartal boven 2004.
wie kan mij helpen?
unbelievable schreef:Starbreeze schreef:Vanuit stilstand rij ik op manueel, en anders op de sportstand. In D schakelt ie te snel op, dat is op de snelweg niet zo'n punt maar als je binnendoor rijdt en vaker af moet remmen is de manuele stand beter en fijner.
Dat is dan wel een punt om rekening mee te houden. Moet zeggen dat mijn sportstand, ook dsg, echt idioot laat op en terugschakelt wordt mijn paard niet blij van denk ik zo... Dus dan wordt het nog zelf schakelen....