Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wwillemijn schreef:Wie heeft er ervaring met de Volvo V60 en een 2 paards trailer erachter? Auto weegt leeg 1850 kilo en heeft 283 PK, dus ik vermoed dat ie het met 2 banden in z'n gril moet trekken, maar ik ben toch benieuwd! Over 2 weken in het bezit van deze combinatie
Yvank_ schreef:wwillemijn schreef:Ik heb al lang uitgezocht of ie het mag trekken, anders kopen we geen 2 paards. Ik vraag alleen naar de ervaringen met de combinatie.
Dan is het toch handig om te weten om welk type het gaat. . Ik heb wel ervaring dat die het kon trekken maar op papier niet mocht
Starbreeze schreef:Tja, de Vectra is niet van mij, de Golf wel en ben dat lenen en gezeul met spullen beu.
Als ik de specs van auto's vergelijk waar ik de Golf op in wilde ruilen dan verschillen die niet zoveel qua gewicht en trekvermogen. Dan is een trekhaak de goedkoopste oplossingdaarnaast mag ie het gewoon trekken dus dat is geen punt.
Op het caravanforum zijn er genoeg die een caravan van 1300kg door de bergen trekken, zonder een centje pijn. Dus het zal wel loslopen. Zal hier posten over mijn bevindingen tzt.
Starbreeze schreef:@ikke
Dat is totaal niet relevant in mijn situatie, ten eerste mág mijn auto het gewoon trekken en ten tweede ga ik hooguit eens in de maand op pad en rij dan wel 20 hele kilometers door de bebouwde kom en polder. Daar ga ik geen dikke 4x4 voor aanschaffen.
Edit, wel komisch, als ik met die Vectra rij Hoor je niemand piepen want dat lijkt een grotere auto dan de Golf, maar hij is maar 30kg zwaarder.
Yvank_ schreef:Maar dat betekend toch niet dat de golf zicj opblaast? Dan had die van mij 10 jaar terug al het loodje moeten leggen
Starbreeze schreef:Wat is nou het probleem Ikke, iedereen die niet minstens met een Range Rover rijdt blaast zijn motor op en is een gevaar op de weg en rijdt als een malle idioot?
Nogmaals, mijn auto MAG het trekken en ja je hebt altijd betere auto's. Maar in mijn geval van eens een keer een kort ritje? Het is nou ook weer geen Fiat Panda waar ik mn 1,5 paards achter knoop. En er staat een paard achterin, dan rij ik héél rustig (jaha ook dat kán met een gti).