Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
*
esthertjuh_ schreef:*ben even op marktplaats kijken*
te veel in een keer; als hij warm is direct koud water laten drinken; of teveel jong gras (endan kunnen ze hoefbevangen worden)
zei ik net toch ook al ?
esthertjuh_ schreef:te veel in een keer; als hij warm is direct koud water laten drinken; of teveel jong gras (endan kunnen ze hoefbevangen worden)
detour schreef:esthertjuh_ schreef:te veel in een keer; als hij warm is direct koud water laten drinken; of teveel jong gras (endan kunnen ze hoefbevangen worden)
meid, er zijn legio aan oorzaken voor koliek en soms weten ze de oorzaak niet eens!
Zamora schreef:en komt je paard met ander paard te staan of alleen?
Zamora schreef:half jaar schimmel? Waarom zou je niet kunnen rijden dan?
en als het zadel erop lag kreeeg hij er druk plekken van detour schreef:esthertjuh_ schreef:te veel in een keer; als hij warm is direct koud water laten drinken; of teveel jong gras (endan kunnen ze hoefbevangen worden)
meid, er zijn legio aan oorzaken voor koliek en soms weten ze de oorzaak niet eens!

Japadour schreef:TS negeert het koliek probleem een beetje. Je moet de feiten onder ogen zien estertjuh_ .

Zamora schreef:je antwoord niet op mijn vraag.
Nu ineens 2 pony's?
nog nieuws ? zoja zeg het ff heb net afschijd genomen vn verzorgpony die morgen word verkocht
heb me halster enzo ff gehaal .. maja
detour schreef:Vorig jaar: Distorsie kogelgewricht, 1600 euro intotaal. Oorzaak: Spelen van twee hengsten in de wei.
twee jaar terug: paard ligt vast in box, komt overeind in paniek en slaat hielbot kapot. twee pezen beschadigd, diagnose: komt niet meer goed, 50% kans op genezing. merrie genezen. vele uren zorgen en werk, 2500 euro.
merrie slaat kop kapot tegen wand van de deuropening, beetje onhandig. 400 euro.
Merrie geeft te weinig melk aan veulen. 300 euro extra plus 's nachts op.
2 Jaar terug, kerngezond paard, hoogdrachtig, breekt been in de wei.
paard afgemaakt, ik over de zeik.
Kosten vielen mee (150 euro) maar alleen wat voorbeelden van dingen die dus kunnen gebeuren waar je niet eens vat op hebt!
esthertjuh_ schreef:Zamora schreef:en komt je paard met ander paard te staan of alleen?
Ligt eraan waar ik hem stal en of ik eventueel een maatje erbij koop (meschien Nora)