Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Re: Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 14:39

Dank je voor je reactie!
Je kunt je idd heel goed in mijn situatie verplaatsen.
Ik snap dat ik voor velen misschien wel in een luxe positie verkeer.
Maar ik loop er idd ook mijn hoofd over te breken.
Ik wil het nu als volgt gaan doen; mijn bijrijder hoeft niets te betalen maar "moet" (ik zou graagt zien) dat hij 1 keer per week de stallen voor mij uitmest en dan ook de paarden voert.
Dan hoeven wij 's avonds alleen nog maar een keer te checken.
(Dat doen we uit vrije wil iedere avond.)
Dan hebben we een soort van avondje vrij. Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:41

Wendy schreef:
sevke schreef:
Ik vind de redenering van sommigen nogal vreemd... Verward Jij (als eigenaar) moet een paard kopen, alle spullen, de maandelijkse rekeningen, de dierenarts, hoefsmid, enzovoort, en een bijrijder mag GRATIS komen rijden, hoeft niets te doen, niets te betalen, heeft een goed paard onder de kont, hoeft niet op uur of tijd te kijken ?? Wordt nog bijbetaald ????? Sorry, mooi niet. Ik heb vroeger eens een bijrijdster gehad, en die betaalde de helft van het stalgeld + haar lessen. Ik nam alle andere kosten voor mijn rekening, en zij mocht 3 dagen per week over het paard beschikken. Het is toch een overeenkomst die voor beiden voordelen biedt ? Of mis ik hier iets ? Blond

Ik vind dat echt veel te veel. Tuurlijk biedt het beide voordeel, maar de helft van de stalkosten en les voor 3 dagen rijden vind ik veel te veel.
Als eigenaar moet je helemaal niks, je hoeft echt geen paard te kopen hoor, dat is jouw eigen keus.... Verder kun je het paard nog altijd zo duur maken als je zelf wilt.

Een bijrijder heeft vaak niet voor niks geen eigen paard, en is over het algemeen gewoon niet in staat om al die kosten voor zijn rekening te nemen. Sommige eigenaren ook niet als ik dit zo lees...

Het niet "hebben" van een paard kan verschillende redenen hebben en niet alleen omdat het duur is.
Het kan ook tijd-gebrek zijn en de luxe dat je nooit oppas hoeft te zoeken, wanneer je op vakantie gaat. Als hij kreupel wordt, dat zeg je "Doei" en zoek je een ander paard.
3 dagen rijden vind ik gewoon de helft, omdat het paard ook 1 dag rust mag krijgen.

De eigenaar betaald nog altijd meer én heeft daarbij nog alle risico's én verantwoordelijkheden.
Dus ik vind wanneer je een paard samen rijdt, het eens ben met sevke
Wanneer de bijrijder beter rijdt dan de eigenaar en het paard dus corrigeerd, vind ik het een heel ander verhaal.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:43

Chiwawa schreef:
Goede bijrijders is niet alleen een kwestie van zij die je paard verzorgen, ook jij moet hen "verzorgen".
:

Dat is zeker waar want voor een aardige eigenaar die blij is met mijn hulp doe ik meer dan voor een eigenaar die alleen een bijrijder heeft omdat hij anders zelf de stalkostsen niet kan betalen en je dus eigenlijk alleen voor het geld heeft. Voor mijn eerste gratis bijrijdpaard ben ik wel eens twee weken elke ochtend heengefiets om medicijnen te geven ook op de dagen dat de eigenaar zelf kwam rijden en ik dus verder niets met dat paard mocht op die dag.

Voor het bijrijdpaard waarvoor ik moetst betalen zou ik niet extra naar stal zijn gegaan om medicijnen te geven buiten mijn eigen dagen om dan gaan ze zelf maar een extra keer.

Eigenaar die alleen maar van mij verlangt dat ik naar les ga ipv betaling zou ik superblij mee zijn.
Wil namelijk zelf ook graag les.

Myfairytale die regeling die jij hier voorsteld zou ik ook een goede regeling vinden.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 14:43

superwoman:

Je hebt helemaal gelijk.
Een kleine bijdrage moet best kunnen (ai, nu ga ik toch weer twijfelen).
Ik vind echter wel dat sommigen echt verreweg teveel vragen, maar een kleine bijdrage is altijd makkelijk.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 14:45

lindsey schreef:
Chiwawa schreef:
Goede bijrijders is niet alleen een kwestie van zij die je paard verzorgen, ook jij moet hen "verzorgen".
:

Dat is zeker waar want voor een aardige eigenaar die blij is met mijn hulp doe ik meer dan voor een eigenaar die alleen een bijrijder heeft omdat hij anders zelf de stalkostsen niet kan betalen en je dus eigenlijk alleen voor het geld heeft. Voor mijn eerste gratis bijrijdpaard ben ik wel eens twee weken elke ochtend heengefiets om medicijnen te geven ook op de dagen dat de eigenaar zelf kwam rijden en ik dus verder niets met dat paard mocht op die dag.

Voor het bijrijdpaard waarvoor ik moetst betalen zou ik niet extra naar stal zijn gegaan om medicijnen te geven buiten mijn eigen dagen om dan gaan ze zelf maar een extra keer.

Eigenaar die alleen maar van mij verlangt dat ik naar les ga ipv betaling zou ik superblij mee zijn.
Wil namelijk zelf ook graag les.

Myfairytale die regeling die jij hier voorsteld zou ik ook een goede regeling vinden.

Ik zou ook zeker voor mijn bijrijder "zorgen".
Cadeautje met verjaardag/sinterklaas/kerst.
Ook op zijn tijd eens complimenteren, dat wil iedereen toch graag horen?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:08

Ik heb mezelf ooit beloofd dat als ik een paard heb deze nooit zichzelf zal moeten onderhouden. De aanschaf van een paard is een bewuste keuze dus dan lijkt het me dat je ook rekening houst met het geldbedrag dat per maand direct weggesluisd wordt ter bekostiging van je paard. Dus dan ga ik er van uit dat je je paard ook kan betalen zonder dat iemand een groot deel moet bijdragen (over symbolische bedragen heb ik het nu even niet).

Ikzelf zou pas de echte bedragen gaan betalen als ik met het paard mag doen wat ik wil en dat is sgw lessen en starten en daar vind je geen bijrijdpaard voor dus heb ik de behoefte niet om te betalen. Ik ga binnenkort met mijn huidige paard lessen (zit alleen even met een gebrek aan instructie maar dat komt wel goed) en dat betaal ik ook zelf. Als ik wat wedstrijdjes wil gaan doen zal ik die ook zelf moeten bekostigen en dat vind ik dan ook geen enkel probleem.

Een symbolisch bedrag zou ik ook nog wel willen betalen maar ik denk niet dat ik er bereidwilliger van wordt. Nu ik gratis bijrijd zie ik het ook als een gunst dus ik doe enorm mijn best om het paard die dagen dat ik rijd zo goed mogelijk beweging te geven. Als ik betaal weet ik niet of ik het precies zo zou doen (tuurlijk zou ik met verantwoordelijkheidsgevoel met het paard blijven omgaan maar het zou toch anders liggen voor mijn gevoel)

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:25

Ik hoef niets te betalen want de eigenaresse is super blij dat ze mij gevonden heeft. Die pony die ik verzorg was eerst een manege pony en toen sprong ik er altijd op en toen werd ze verkocht en ik vond dat echt vreselijk:( Ik heb die pony toen een tijd niet gezien en toen kwam die eigenaresse een keer bij mij in de les rijden op een andere pony maar die pony had toen iets waardoor die niet meer kon lopen en toen moest ze dus die andere pony pakken. En toen zag ik dus die pony weer en toen was ik zo blij en k rende gelijk naar dr toe en k had die pony toen helemaal plat geknuffeld! En toen had ik dus verteld dat ik altijd op haar reed enzo. En dat we heel vaak 1e met springen werden en dat ze altijd zo lief was enzo. En toen zei die vrouw dat ze helemaal niet zo lief meer was(nu weer wel). En toen vroeg ze dus of ik haar zou willen rijden. En toen was ik echt super blij. En nu rijd ik haar al wel weer een tijd en ze is echt heel betrouwbaar nu. En die vrouw is superblij dat ik haar nu rijd. Maar de wedstrijden moet ik wel zelf betalen maar dat vind ik niet erg hoor! En ik mag ook gewoon haar pakken en naar haar toe gaan wanneer ik wil

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:48

Joki schreef:
Een symbolisch bedrag zou ik ook nog wel willen betalen maar ik denk niet dat ik er bereidwilliger van wordt. Nu ik gratis bijrijd zie ik het ook als een gunst dus ik doe enorm mijn best om het paard die dagen dat ik rijd zo goed mogelijk beweging te geven. Als ik betaal weet ik niet of ik het precies zo zou doen (tuurlijk zou ik met verantwoordelijkheidsgevoel met het paard blijven omgaan maar het zou toch anders liggen voor mijn gevoel)

Helaas heb ik moeten ondervinden dat een gratis verzorgpaard minder en makkelijker verzorgd wordt, dan wanneer er voor betaald moet worden. Ineens kunnen ze dan wel afzeggen of dagen ruilen, op tijd komen én verantwoordelijk met m'n spullen omgaan.
Als het gratis is denken sommige mensen ineens dat ze heel belangrijk zijn en ik ontzettend blij moet zijn.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:49

Okay Superwoman dan heb jij zo je redenen maar alles wat je zegt doe ik ook als ik gratis rijdt

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:11

ik wou net zeggen, ik denk dat jij (super women) dan gewoon pech heb gehad, en dat dat bij deze zelfde persoon dan ook was gebeurd als hij/zij wel had moeten betalen. als je zo met spullen en normen/waarden omgaat zit dat nu eenmaal in je maar dan kun je nog niet iedereen over ene kam scheren. het ligt echt wel aan de persoon en niet of diegene gratis of tegen een vergoeding rijd.

Maar goed, ieder voor zich, je moet doen waar je je lekker bij voelt, en als jij vind dat je geld moet vragen, prima vooral doen.

Ik wil ook nog even zeggen (n.a.v. wat ik iets eerder las) ik vind dat als je een paard koopt je je moet beseffen dat alles veel kost, maar daar kies je zelf voor!!! je hoeft geen paard te kopen, het mag en ik vind dat je bij die keuze er dan zelf voor op moet draaien en vind het zielig als je afhankelijk wil zijn van een ander.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:15

Wat vinden jullie dat ik kan vragen aan een bijrijdster: ze mag 3 dagen per week rijden (haflinger), er is een buitenbak en heel veel uitrijmogelijkheden, ze mag er mee doen wat ze wil, uitmesten hoeft niet per se (mag natuurlijk wel Haha!), en in de vakanties kijken we even welke dagen zij rijdt en welke ik. Ik dacht aan 10 euro per week.. ik heb nu met een meisje contact die dat goed vindt.. Wat vinden jullie?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:56

superwoman schreef:
Joki schreef:

Helaas heb ik moeten ondervinden dat een gratis verzorgpaard minder en makkelijker verzorgd wordt, dan wanneer er voor betaald moet worden. Ineens kunnen ze dan wel afzeggen of dagen ruilen, op tijd komen én verantwoordelijk met m'n spullen omgaan.
Als het gratis is denken sommige mensen ineens dat ze heel belangrijk zijn en ik ontzettend blij moet zijn.

Ik heb het op Bokt al wel vaker gezegd, maar voor mij werkt het dus tegenovergesteld.
Als ik betaal om een paard te doen moet de eigenaar ook niet mauwen als ik een week geen tijd of zin heb om te komen, ik heb tenslotte betaald. Dat ik 'de dienst' niet afneem, is dan mijn zaak.

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:07

Ik heb echt een superlieve bijrijdster die 2x per week mijn paard doet (soms vaker, als ik niet kan en dan moet het niet maar mag ze extra doen als ze wil) en zij betaald 50 euro per maand. Ze lest 1x per week bij mijn instructrice maar dat betaald ze zelf.

Zoals al eerder aangegeven in dit topic, ik vind het niet zo raar om een bijdrage te vragen aan een bijrijdster. Ik betaal tenslotte de aanschaf/zadel/hoofdstel/dierenarts/smid/fysiotherapie/tandarts/etc etc, en zij kan gebruiken maken van een 'goed' paard zonder enig risico (veeartskosten etc) en verplichtingen. Ze kan ook meer betalen om op een 'verreden' manegepaard 1x per week in een groepsles te lessen, of kiezen voor een pensionpaard waar ze echt wat mee kan opbouwen en wat mee/van kan leren.

Overigens vind ik het niet correct als mensen een paard aanschaffen en dan afhankelijk zijn van een bijrijdster omdat ze het anders niet kunnen betalen. Dan kun je beter geen paard kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:37

Maar die kosten heb je toch al, waarom dan iemand die mee betaald?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:42

Hier in de buurt mag je je bijrijder zelfs betalen om op je paard te rijden. Ik kan echt niemand vinden die voorniks even mijn paard rijdt als ik bijv. op vakantie ben. De omgekeerde wereld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:44

Hier in de buurt is idd voor niets heel gewoon.
Als wederdienst.

Is het idd voor maar een paar keer, kun je idd betalen.
Om gekeerde wereld, kweet niet..ik vind laten betalen terwijl de eigenaar zelf een bijrijder wil, ook al is dat een paar keer in de week de omgekeerde wereld Lachen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:56

runningkawa schreef:
Maar die kosten heb je toch al, waarom dan iemand die mee betaald?

waarom iemand gratis op mijn paard laten rijden? terwijl diegene op een manege ook per uur betaald om te rijden?

en je moet het niet omdraaien,dat iemand geen eigen paard hoeft kopen,je hoeft ook niet bij te rijden bij iemand
koop dan een eigen paard
maar daar is dan geen geld voor,lijkt wel of men te gierig is om te betalen en alles maar voor niks wil.

ik heb hier een paar posts gelezen,als diegene mijn bijrijdster was ,was dat nu over Knipoog
er word wel heel raar gedacht zeg!

nou bij mij word er gewoon meebetaald,en anders geen bijrijdster!
want een dienst hoef je mij niet te bewijzen ik ga toch elke dag zelf Haha!
ik vind het juist fijn om ook iemand die niet de middelen heeft om een paard te kopen en te onderhouden een deelpaard te geven
waarbij de voornaamste kosten nog voor mij zijn.
ik hoef geen profiteur op mijn pony Knipoog
ik bedoel daar niet de goede bijrijdsters mee die wel zouden willen bijdragen en dat niet hoeven maar ,diegene die brullen dat het belachelijk is om te betalen en dat de eigenaar maar alle kosten op zich moet nemen[wat ik graag doe anders had ik geen paard Knipoog ]en dat hun lekker gratis op het paard moeten rondhobbelen omdat ze de eigenaar dan een dienst bewijzen Misselijk

en het valt mij ook op dat jongere dat gevoel heel sterk hebben Knipoog
wel raar dat hier waar ik woon de mensen het wel heel normaal vinden en nog blij zijn als ze op jouw paard mogen rijden
mischien is het de leeftijd? Sigaar ik heb nu weer iemand van bijna 40jr mischien weten ze beter hoe de waarde van de euro in te schatten Knipoog
en dat het leven niet gratis is?
ik heb geen idee,maar het is wel opvallend Ja

als bijrijder[leaser] ben je er zelf bij als er over de bijdrage gepraat word,en als jij dat belachelijk veel vind moet je het niet doen.
maar dat heb ik nog niet ondervonden Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:59

Ik draai het niet om
de eigenaar wil een dag of meer zelf tijd voor zichzelf, om bijv bij man (en kinderen) de avond door te brengen.

Een bijrijder vervult die dienst door dan te knuffelen en rijden.

eigenaar blij, bijrijder blij
een wederdienst
wederdiensten hoeven imo niet door 1 kant betaald te worden Lachen

Ik ben zelf bijna 33, heb 2 paarden, dus weet wat het kost.
daar ligt het dus niet aan Lachen

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:03

runningkawa schreef:
Ik draai het niet om
de eigenaar wil een dag of meer zelf tijd voor zichzelf, om bijv bij man (en kinderen) de avond door te brengen.

Een bijrijder vervult die dienst door dan te knuffelen en rijden.

eigenaar blij, bijrijder blij
een wederdienst
wederdiensten hoeven imo niet door 1 kant betaald te worden Lachen

maar ik verleen een dienst door mijn bijrijdster gebruik te laten maken van mijn (goeie) paard!

Maar goed, het is aan een bijrijdster zelf of zij wel of niet een bijdrage wil betalen. Zo niet dan zul je mijn paard niet mogen bijrijden, ik wil alleen iemand die een maandelijkse bijdrage betaald. Er zullen vast genoeg mensen die er niets voor willen hebben, mooi toch? er zijn ook genoeg mensen die niets kunnen betalen en dus afhankelijk zijn van de 'gratis' bijrijdpaarden.

Toen ik overigens 2 jaar geleden een advertentie plaatste voor een bijrijdster vond niemand het raar dat ik een bijdrage vroeg, of diegene hebben gewoon niet gereageerd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:06

klopt en zei doet die dienst terug zodat jij een dagje vrij hebt Lachen
Mooi toch Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:14

Ik ben bijna 28 en heb nu al tien jaar paarden dus ook hier iemand die weet wat het kost.
Mocht iemand een paard hebben staan waar ik nog wat van kan leren wil ik best een bijdrage betalen. Maar die paarden worden door hun eigenaar zelf wel gereden. Voor de rest ben ik bezig met het trainen van een paard, niet met 'leren', wat de meerwaarde van een manegeles zou moeten zijn. Zet hem eens bij een prof (en dan heb ik het nog niet eens over een GP-ruiter, maar de lokale Z-ruiters die als zelfstandige geregistreerd staan bijv.) in training, wat betaal je dan? Fijn dan toch dat er nog ruiters zijn die het gratis willen doen? Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:17

mirgino schreef:
ik bedoel daar niet de goede bijrijdsters mee die wel zouden willen bijdragen en dat niet hoeven maar ,diegene die brullen dat het belachelijk is om te betalen en dat de eigenaar maar alle kosten op zich moet nemen[wat ik graag doe anders had ik geen paard Knipoog ]en dat hun lekker gratis op het paard moeten rondhobbelen omdat ze de eigenaar dan een dienst bewijzen Misselijk

Tja, en ik ga niet rijden voor een arrogante eigenaar die denkt dat hij bij godsgratie een superpaard ter beschikking stelt waarvoor de ruiter hem en onze lieve heer op zijn blote knietjes mag danken Clown

(niet persoonlijk bedoeld, gewoon even ter tegenstelling)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:36

Urielle schreef:
Ik heb het op Bokt al wel vaker gezegd, maar voor mij werkt het dus tegenovergesteld.
Als ik betaal om een paard te doen moet de eigenaar ook niet mauwen als ik een week geen tijd of zin heb om te komen, ik heb tenslotte betaald. Dat ik 'de dienst' niet afneem, is dan mijn zaak.

idd.
Ik heb 2 verzorgsters voor m'n paarden die er wat voor betalen. Eigenlijk heb ik daar nóóit commentaar op.
Wanneer ze komen moeten ze zelf weten, ookal hebben ze vaste dagen, áls ze het maar laten weten. Dat gebeurd ook gelukkig.

mariekepiet schreef:
het ligt echt wel aan de persoon en niet of diegene gratis of tegen een vergoeding rijd.

Op 1 of andere manier is het een ander soort "volk" die er dan reageerd.
Zelf heb ik ook jaren gratis de pony van een buurman verzorgt. Ik betaalde zelf de hoefsmid, omdat ik er op reed en de biks, omdat hij door het rijden biks "nodig" had.
Helaas ben ik de echte paardenliefhebbers die bij regen en wind of bij erge warmte toch het paard wil verzorgen niet meer tegen gekomen.
Wanneer men er dan geld voor betaald, vind ik het het niet erg dat men een x niet komt. Zij betalen voor die luxe om te komen als het hún uitkomt.

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:50

Urielle schreef:
mirgino schreef:

Tja, en ik ga niet rijden voor een arrogante eigenaar die denkt dat hij bij godsgratie een superpaard ter beschikking stelt waarvoor de ruiter hem en onze lieve heer op zijn blote knietjes mag danken Clown

schitterend, dat vind ik nu ook... (en dan denk ik in naam van mijn eigen bijrijdsters)...
Geld vragen vind ik uit den boze, maar ik vind wel dat ik enkele kleine eisen kan stellen (zoals bijvoorbeeld die lessen) die zowel de ruiter als het paard ten goede komen, zo blijven beide partijen au serieux.

Als je geld vraagt voor bijrijden dan loop je trouwens enkele grote risico's:
- de bijrijder heeft betaald en hoeft dus ook niet altijd te komen
- als het met betalen is dan krijgt het een heel zakelijke kant... wat doe je als jij ineens wilt rijden op de vaste dag van je bijrijder... wat krijgt de bijrijder in plaats van dat geld...
- bijrijder kan paard als leasepaard gaan aanvoelen, wat ook niet de bedoeling is...

Blijf met je beide voeten op de grond: Jij hebt gekozen voor een paard, dus hoop ik van harte dat je beste met hem/haar voor hebt. Jij hebt nu geen tijd meer en zoekt bijrijder, indien er geen bijrijder is, krijgt het dier niet waar het recht op heeft / wat goed voor hem is. Laat jij een ander betalen om JOUW werk te doen, dan vind ik dat jij je paard gaat beschouwen als een gebruiksvoorwerp, dat je wel eens wilt uitlenen voor wat geld... (misschien kunnen we het paardenprostitutie noemen Haha! )

PS. Vraag jij je babysit ook even wat geld omdat ze op je baby mag passen...?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:55

Urielle schreef:
mirgino schreef:

gelukkig is het niet persoonlijk bedoelt Knipoog
maar ik denk dat een arrogante eigenaar niemand op zijn paard zal laten ,omdat niemand goed genoeg zal zijn. Haha!

iedereen heeft zo zijn eigen redenen om een bijrijdster erbij te nemen.
en ik zoek niemand die haar gaar `rijden`maar iemand die net als ik lekker met haar bezig wilt zijn Haha!
mijn pony is geen super pony qwa westernrijden,maar een super lieve recreatie westernpony
heerlijk voor op de buitenrit,lief voor kinderen die er ook op rijden ,mijn bijrijdster heeft er 2 die haar veel leuker vinden dan de manege pony`s

nog even dit Haha! tussen de 2 uitersten die hier genoemd worden zit ik precies tussen Pling
ik kan mijn pony heel goed zelf onderhouden en heb ook de tijd om alles zelf te doen,maar er zijn veel mensen die dat niet kunnen maar wel een deelpaard willen
en dan vind ik dat geen probleem en de bijdrage is dan heel lekker daar koop ik betere spullen voor voor het paard waar ook de bijrijdster dankbaar gebruik van maakt.

en denk niet dat ik er geld aan verdien,zo werkt dat niet.
wij delen mijn paardje en daarbij geef ik mijn bijrijdster de eerste keus van dagen die ze wil Knipoog
en daarbij geen verplichtingen maar wel de afspraken die gemaakt zijn nakomen
dus niet zoals ik gelezen heb dat iemand zegt ik heb betaald maar als ik geen zin heb kom ik niet,want de bijdrage is binnen en het is niet mijn paard Clown

maar goed dat ligt aan de afpraak en bijrijdster,ik bespreek alles goed door en mocht er iets zijn dan is en tel zo gepleegt Sigaar
en ik moet zeggen dat dat bij mij en mijn bijrijdsters altijd zeer goed verloopt Haha!