Urielle schreef:Ik heb het op Bokt al wel vaker gezegd, maar voor mij werkt het dus tegenovergesteld.
Als ik betaal om een paard te doen moet de eigenaar ook niet mauwen als ik een week geen tijd of zin heb om te komen, ik heb tenslotte betaald. Dat ik 'de dienst' niet afneem, is dan mijn zaak.
idd.
Ik heb 2 verzorgsters voor m'n paarden die er wat voor betalen. Eigenlijk heb ik daar nóóit commentaar op.
Wanneer ze komen moeten ze zelf weten, ookal hebben ze vaste dagen, áls ze het maar laten weten. Dat gebeurd ook gelukkig.
mariekepiet schreef:het ligt echt wel aan de persoon en niet of diegene gratis of tegen een vergoeding rijd.
Op 1 of andere manier is het een ander soort "volk" die er dan reageerd.
Zelf heb ik ook jaren gratis de pony van een buurman verzorgt. Ik betaalde zelf de hoefsmid, omdat ik er op reed en de biks, omdat hij door het rijden biks "nodig" had.
Helaas ben ik de echte paardenliefhebbers die bij regen en wind of bij erge warmte toch het paard wil verzorgen niet meer tegen gekomen.
Wanneer men er dan geld voor betaald, vind ik het het niet erg dat men een x niet komt. Zij betalen voor die luxe om te komen als het hún uitkomt.