Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Excalibur schreef:Volgens mij is het de auto die 1.000 kg weegt niet de trailer. Zo lees ik het in ieder geval.
Jaren terug op de rijvereniging had iemand daar een Terios. Zij hadden er volgens mij een 1,5 of 1 3/4 trailer achter. Weet dat er twee pony’s in de trailer pasten. Met 1 pony had ze de trailer in ieder geval achter de Terios, of ze de auto van haar man mee had als ze met twee op pad ging weet ik niet.
Heb haar nooit horen klagen dat de auto het niet aan kon maar goed heb er zelf nooit meegereden dus kan er zelf niets over zeggen.
Zelf heb ik wel de voorkeur aan een grotere auto voor de trailer.
My_Little_P schreef:Ik heb een beetje een dilemma. Vorig jaar heb ik mijn kleine oude Daihatsu Terios gekocht omdat ie maar heel erg weinig km’s op de teller had, maar wel 1350kg zou mogen trekken. Mijn anderhalfpaards trailer heeft een max gewicht van 1300kg, dus prima, wettelijk gezien. Het paard dat erop moet weegt ongeveer 400kg btw. Weet niet of dat relevant is verder. Nu begint mijn vriend te twijfelen of ik dit wel moet doen, omdat de auto maar ongeveer 1000kg weegt. Ik denk dan, hij is zo goedgekeurd door de RDW, dus zal het wel veilig zijn. Maar nu begint toch de twijfel toe te slaan. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen?
Rex_Rolfo schreef:My_Little_P schreef:kleine oude Daihatsu Terios gekocht omdat ie maar heel erg weinig km’s op de teller had, maar wel 1350kg zou mogen trekken.
Tik even het woord "barbiejeep" in in het zoekvak boven aan de pagina
Rex_Rolfo schreef:Het terreinrijden waar we het hier over hebben is het grasveld bij een concoursterrein. Daar maak ik me geen zorgen over (als het erg drassig is leeg wegrijden en paard pas op betere ondergrond laden, geldt voor elke auto). Wel over dat stuk snelweg naar het concoursterrein toe. Breed, lang, laag is in basis stabieler dan smal, kort, hoog.
cissy schreef:Als je BE hebt dan kan dat toch gewoon? Zijn toch Europese regels?
Zolang de aanhanger plus lading maar niet zwaarder is als de auto technisch mag trekken.
Silly1972 schreef:Hoi hoi, ik kom even het topic binnenvallen omdat wij op zoek gaan naar een aluminium 2 paarden trailer voor 2 paarden tussen de 600 en 700 kg.
Daar hoort natuurlijk ook een behoorlijk trekkende auto bij.
Alleen zullen we niet heel vaak op pad gaan, dus ik zoek dan wel een auto die in verbruik en wegenbelasting nog een beetje te doen is, maar wel meer dan 2250kg kan trekken.
Momenteel heb ik de Hyundai Santa Fe, BMW X3, volvo V90, Mercedes GLC 250 en de VW Tiguan op het oog kijkende naar leeftijd en prijs wat we willen betalen, al heb ik gelezen dat die laatste nog al wat problemen heeft.
Kan iemand mij adviseren?
Misschien zie ik nog auto's over het hoofd of zitten hier geen goede trailerauto's bij.
Silly1972 schreef:Oke ik had het idee dat de Santa Fe toch wat lichter is.
We hebben inderdaad ook de range rover in ons achterhoofd, maar die valt toch nog zwaarder uit en is qua verbruik behoorlijk.
Huren hebben we ook aan zitten denken.
Maar we hebben toch liever een auto aan huis.
Betaal baal zitten we nu te kijken naar Max 20.000 en dan leeftijd max 10-12 jaar oud.
Ik weet dat er ook goede auto's zijn die ouder ook prima doen, en met meer dan 2 ton aan kilometers, maar ik weet niet welke daar precies onder vallen.