Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rambogirl schreef:Los van het feit wat er in de wet staat omschreven vind ik het gewoon normaal fatsoen om in ieder geval te helpen wanneer je iemand in de prikkeldraad ziet gaan.
Robijntjah schreef:Mijn paard springt de sloot in en gaat vervolgens door het prikkeldraad, schrikt hier zelf godzijdank van en springt weer terug de sloot in en weer het pad op.
FlyAway schreef:Rambogirl schreef:Los van het feit wat er in de wet staat omschreven vind ik het gewoon normaal fatsoen om in ieder geval te helpen wanneer je iemand in de prikkeldraad ziet gaan.
Waarom dan? Paard stond volgens TS vrijwel meteen weer op het pad.Robijntjah schreef:Mijn paard springt de sloot in en gaat vervolgens door het prikkeldraad, schrikt hier zelf godzijdank van en springt weer terug de sloot in en weer het pad op.
Leek er dus op dat TS het prima redde, dus waar zou ze dan hulp mee nodig hebben? Dat zegt TS ook nergens, dat ze hulp nodig had. Het enige wat ze zegt is dat ze vond dat de chauffeurs hadden moeten vragen hoe het ging, maar niet dat ze hulp nodig had.
FlyAway schreef:Rambogirl schreef:Los van het feit wat er in de wet staat omschreven vind ik het gewoon normaal fatsoen om in ieder geval te helpen wanneer je iemand in de prikkeldraad ziet gaan.
Waarom dan? Paard stond volgens TS vrijwel meteen weer op het pad.Robijntjah schreef:Mijn paard springt de sloot in en gaat vervolgens door het prikkeldraad, schrikt hier zelf godzijdank van en springt weer terug de sloot in en weer het pad op.
Leek er dus op dat TS het prima redde, dus waar zou ze dan hulp mee nodig hebben? Dat zegt TS ook nergens, dat ze hulp nodig had. Het enige wat ze zegt is dat ze vond dat de chauffeurs hadden moeten vragen hoe het ging, maar niet dat ze hulp nodig had.
anneliesdj schreef:Jij bent echt wel heel bijzonder zeg.![]()
Jij ziet een paard door jouw toedoen de sloot in springen en er van schrik weer uit krabbelen en je denkt 'ach, hij staat alweer op de kant, gaat wel goed' trapt het gas in en crossed er vandoor? Niet eens het fatsoen of even te vragen of het allemaal wel goed gaat?
Robijntjah schreef:Voor de geïnteresseerden; gisteren leek het al wat beter te gaan met Mo, ze was niet meer zo aan het knarsen en gapen terwijl er toch best wat tijd tussen de metacam zat. Ze stapte ook weer wat voorwaartser dus dat neem ik maar op als een goed teken
Wel is ze echt nog heel stijf maar dat vind ik echt niet raar.
Van het weekend heb ik een telefonische afspraak met de eigenaar van het bedrijf.
En nogmaals: de chauffeurs hebben zelf bevestigd dat ze mij gezien hebben en dat ze ook gezien hebben dat ik de sloot en draad door ging...
FlyAway schreef:Ik zou dat zeker niet doen, ik zou gestopt zijn om te vragen of het ging (afgezien van de schuldvraag). Maar het gaat in dit topic volgens mij niet om wat ik zou doen, maar wat de chauffeurs gedaan hebben en de verwachtingen die TS op dat gebied had. Rambogirl roept dat de chauffeurs TS hadden moeten helpen, terwijl TS zelf niet aangeeft dat ze hulp nodig had, en ook geen hulp verwachte van de chauffeurs, maar dat ze vind dat de chauffeurs uit fatsoen hadden moeten vragen hoe het ging (waar ik het mee eens ben) en interesse hadden moeten tonen. Daarnaast had ze ook geen hulp nodig om uit het prikkeldraad en de sloot te komen, want gelukkig stond het paard meteen weer op het pad.
Wat ik niet begrijp is waarom er gelijk dit soort icoontjesbij moet omdat jij blijkbaar iets anders leest in mijn post dan ik bedoelde. Dat draagt in mijn beleving niet bij aan het verbeteren van de sfeer in een topic. Als je iets niet begrijpt, vraag dan wat iemand bedoelt.
anneliesdj schreef:FlyAway schreef:Ik zou dat zeker niet doen, ik zou gestopt zijn om te vragen of het ging (afgezien van de schuldvraag). Maar het gaat in dit topic volgens mij niet om wat ik zou doen, maar wat de chauffeurs gedaan hebben en de verwachtingen die TS op dat gebied had. Rambogirl roept dat de chauffeurs TS hadden moeten helpen, terwijl TS zelf niet aangeeft dat ze hulp nodig had, en ook geen hulp verwachte van de chauffeurs, maar dat ze vind dat de chauffeurs uit fatsoen hadden moeten vragen hoe het ging (waar ik het mee eens ben) en interesse hadden moeten tonen. Daarnaast had ze ook geen hulp nodig om uit het prikkeldraad en de sloot te komen, want gelukkig stond het paard meteen weer op het pad.
Wat ik niet begrijp is waarom er gelijk dit soort icoontjesbij moet omdat jij blijkbaar iets anders leest in mijn post dan ik bedoelde. Dat draagt in mijn beleving niet bij aan het verbeteren van de sfeer in een topic. Als je iets niet begrijpt, vraag dan wat iemand bedoelt.
Als je dat zelf ook niet zo zou doen en het normaal vind om te vragen en intresse te tonen, waarom doe je dan alsof het normaal is dat de tractorchaffeurs gewoon doorgereden zijn?
Je plaatst dat zelf op een manier van 'ach, ts stond toch alweer met paard en al op de weg, paard stond nog gewoon op 4 benen en er is geen lijfelijk contact geweest tussen paard en tractor, dus niet zeuren'.
Vind je het raar dat er dan zo'n reactie komt?
Robijntjah schreef:Meneer heeft zich niet aan de belafspraak gehouden en is ook niet bereikbaar dus we kijken morgen even wat we daar voor verdere actie op in zetten.
Paardlief staat weer alleen buiten, ik durf nog steeds niet te kijken als ze draaft![]()
Maar heb haar vandaag niet kunnen betrappen op smakken of gapen dus dat is positief!
Dinsdag ga ik er op om een stuk te stappen en einde van de week eens draven!
Dit alles in overleg met veearts overigens!
Rowdine schreef:Robijntjah schreef:Meneer heeft zich niet aan de belafspraak gehouden en is ook niet bereikbaar dus we kijken morgen even wat we daar voor verdere actie op in zetten.
Paardlief staat weer alleen buiten, ik durf nog steeds niet te kijken als ze draaft![]()
Maar heb haar vandaag niet kunnen betrappen op smakken of gapen dus dat is positief!
Dinsdag ga ik er op om een stuk te stappen en einde van de week eens draven!
Dit alles in overleg met veearts overigens!
Niet netjes dat ze niet opnemen/niet bereikbaar zijn, maar waarom wil je overal actie tegen ondernemen?
Wat wil je doen met het niet nakomen van een bel afspraak? Is het een onrechtmatige daad ofzo om een vrijwillige afspraak niet na te komen?
Ga er gewoon langs, en ga rond de tafel zitten met de beste mannen.