Wie gaat er binnenkort voor zijn B-E rijbewijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Conny_

Re: Wie gaat er binnenkort voor zijn B-E rijbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:53

Was het je eerste keer?

ReneeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:24

Conny_ schreef:
Haha oke grappig! Ik moest ook om 14.55 maar in Berkel-enschot! Was nog een meisje die dezelfde tijd als mij moest afrijden dus dat kon haast niet missen dat die ook voor de paarden kwam, maar jij was het dus niet :P

Haha nee dat was ik niet! Was die eerste keer naar mij bedoeld? Voor mij was het wel de eerste keer ja. Heb maandag 4 uur les gehad en gisteren 2 uur met aansluitend het examen. Viel dus niet tegen gelukkig :D

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:26

Ja was voor jou bedoeld, maar goed gedaan hoor! In een keer het halen, dat scheelt je een hoop geld haha!

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:12

Het was geen schoonheidsprijs waard.. maar GESLAAGD!! :D :D

Met parkeren voor een laadplatform moet ik wel 2 keer weer vooruit (stond té scheef om hem achteruit recht te krijgen). Was erg druk met verkeer dus daar goed opgelet!
Maar het was goed genoeg ondanks dat! :D
Nu nog rijbewijs aanvragen en dan lekker op pad!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:17

Ik ga morgen mijn auto ophalen, kan ik binnenkort ook lekker op pad :Y)

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:57

Dat zijn geen prijzen! Maar ik heb er geen spijt van dat ik er de volle mep voor betaald heb :). Heb gewoon bij mijn oude rijschool gelest, ze hebben me daar super geholpen toen ik gezakt was, en ook gratis les aangeboden en dan betaal ik maar wat meer maar ik heb wel fijn kunnen lessen in de regio waar ik ook veel met de trailer op pad zal zijn, en dat is natuurlijk nog maar afwachten bij de rijschool waarbij je via vakantieveilingen terrecht komt. Maar het scheelt een hoop geld!

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:42

Ik had net weer les, ging dus voor geen meter.

Rij ik, vind ik netjes naar achteren, wat te ver door (halve meter) weer dat gezeur van dan ben je gezakt, gaat er toch om hoe je rijd??
Nee het moet allemaal volgens al die stomme regels. Ik ben er even helemaal klaar mee........
Het is dat ik al een examen heb staan, anders was ik er zo mee gestopt.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:58

:D Ik snap hoe je je voelt Lottee :j Maargoed, er zit wel wat in...als je de aanhanger richting een gesloten deur moet rijden en je rijdt een halve meter te ver door, dan zit je er tegenaan :D Je kunt beter te vroeg stoppen, uitstappen en met passen uittellen hoeveel verder je nog verder kunt, dat mag! :j

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:43

Ik had precies hetzelfde lotte, vond die verrichting zon onzin!!! En ik heb hem op mijn examen ook moeten doen, ik moest hem ter hoogte van een inrit zetten maar die inrit liep eigenlijk van breed naar smal dus heb hem op een meter van het breedste stuk afgezet en volgens mij was ie goed, ik durfde niet uit te stappen om te kijken of ie goed was want dan zou ik mezelf alleen maar druk maken als het te ver was... Ik was er ook helemaal klaar mee, vooral omdat ik al een paar keer gezakt was en het door de zenuwen op het examen niet meer ging maar ik vond het ook zonde om te stoppen omdat het al genoeg geld had gekost, en mijn ouders hadden ook zoiets van nou ga je het niet meer weggooien hoor.. En bij iedereen lukt het een keer dus ook bij jou!!! En ik blijf erbij dat ik het zoooo veel belangrijker vind dat je veilig bent in het verkeer dan dat je die bijzondere verrichtingen goed doet want je kunt straks als je hem hebt 10 keer uit stappen om te kijken hoe ver je nog moet, of 10 keer steken als het maar lukt! En veiligheid in verkeer dat is gewoon belangrijkst.. Maarja bij mij waren ze ook aan het zeiken op de examens dat het goed moest :(

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:29

Ja Conny wat jij zegt is zoooo herkenbaar.

Thuis zo ik gewoon wat vaker uitstappen dan die ene keer wat je mag tijdens het oefene en examen. En dan staat er waarschijnlijk ook wel iemand die helpt dan of je kijkt zelf wat vaker. Als ik hem hier thuis aankoppel, loop ik soms ook wel 4x heen om te kijken hoe ver ik nog moet.
Vandaag was het weer, je bent verder gereden dan de lantaarnpaal, dus gezakt, terwijl ik een prima bochtje had..... En ja bij het CBR moet je precies zo die opdracht uitvoeren zoals ze hem geven. Naja prima als ze dat dan willen. Maar ik vind het wel allemaal erg zeikerig. Zit over 4 lessen al op 20 uur les en dan ook nog examen. Jaren terug deed ik zo'n dagcursus en examen en toen was ik gezakt, hopelijk gaat het nu beter.
Kost ook veel geld, totaal ben ik als ik dan examen heb gedaan op 17 november al 1200 euro kwijt. Maarja stel dat ik zak, wat dan? Weer opnieuw of niet?

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:02

volhouden Lotteettol!
Ik vindt het ook een gedoe..

Maar uitstappen? Ik stap nooit uit.....

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:16

Volhouden! Het is zuur geld, en vooral als je zakt maar anders is het helemaal weg gegooid geld. Je kunt het en je gaat hem gewoon halen!

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:24

Nou ik meld me ook maar :P . Ik wil binnenkort ook gaan beginnen mij rijlessen voor mn BE. Ben het nu zooo zat dat ik altijd afhankelijk ben van anderen :p. Ik ga het denk ik wel via vakantieveilingen doen, aangezien je hier voor 6 lessen en examen al meer dan 500 euro kwijt bent.. Binnekort ga ik een dagje voor het bieden zitten. En kijk of die rijschool wat is op internet etc. Nog tips? Ik ga thuis wel een paar keer oefenen op het industrie gebied :P

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:31

idd meiden waarbij de moed even in hun schoenen zakt.. echt gewoon door gaan hoor ! :j hoe zonde het ook is van het vele geld, maar als je hem eenmaal heb... dan ben je rijker en trotser dan de meeste op aarde. wat je kan alle kanten op gaan.. waar en wanneer je maar wilt met je paardje !!

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:24

Tinkels schreef:
volhouden Lotteettol!
Ik vindt het ook een gedoe..

Maar uitstappen? Ik stap nooit uit.....

Ik mag 1x uitstappen om te zien hoever ik nog naar achteren moet bij het achteruitrijden tot een bepaald punt, bijv. 1 meter voor de paal stoppen. Dan moet ik gaat uitmeten hoever ik nog achteruit moet rijden.
Dat bedoel ik daar mee.

Als ik thuis de trailer aankoppel dan wil ik altijd de haak van de auto recht onder de koppeling van de trailer zetten, dan weet ik niet altijd hoever ik ben, en stap ik dan uit. Ik doe dat alleen, er staat niet iemand bij, vandaar....

En inderdaad het is zonde om nu te stoppen, ik ben het ook wel een beetje zat om elke keer afhandelijke te zijn van anderen om ergens heen te gaan. Nu rijd mijn moeder nog naar de manege in het dorp een paar kilometer verderop, maar als ik bijv. een keer naar het bos of strand wil hebben ze daar geen zin meer in. Heel logisch, dus dat is ook nog wel een drive om door te gaan met lessen. Gelukkig kan ik het wel betalen, heb een baan, maar woon nog thuis, heb weinig vaste lasten, nu heb ik de tijd en geld ervoor, moet maar even doorzetten....

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:28

Gefeliciteerd degene die geslaagd zijn voor hun E-rijbewijs +:)+

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:08

de examendatum is bekend... :=

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:51

En wanneer is de ellendige dag :+

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:39

Voor mij 17 november om 14.55 (ja echt, vind het zelf ook rare tijd....)

@ Goldie heb jij ook in Den Helder gelest?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:58

Ja, woon jij dan ook in Den Helder?

Haha die 55 minuten slaan idd nergens op :')

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:49

Haha maar 5 voor 3 is wel een fijne tijd!! Tenminste niet zo druk op de weg :P

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:49

Nee, ik woon niet in Den Helder, ik woon daar half uur rijden vandaan. Ik les bij Istha, maar heb echt al onwijs veel lessen gehad.
Bij wie heb jij gelest of les je momenteel??

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:50

Conny_ schreef:
Haha maar 5 voor 3 is wel een fijne tijd!! Tenminste niet zo druk op de weg :P

Wat dacht je van gelijk de nieuwbouw in of bochtje achteruit bij de school vlakbij, die ik uit om 3 uur,half 4.....

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:07

Hmm ja daar heb je een punt.. Dan kun je beter om 10uur sochtends.. Achja je moet op de dag toch maar de drukte af wachten en je best doen, meer kun je niet doen!