Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vannah schreef:ik ben het met cryssie eens: de prijzen in utrecht zijn veel schappelijker!
bij mij is de da 3x geweest in 3 dagen voor mijn veulen...niets gedaan alleen advies en veulenprik.370,- was de schade
toen door naar utrecht gegaan en daar zijn ze 4 uur lang zeer intensief met de veulenbrigade bezig geweest.
warmtedekens, bloedonderzoek ieder half uur noem het maar op, ze hebben het geprobeerd...
de schade: 450,- viel me zo reuze mee!!
en de service en vriendelijkheid was super...het veulen is ingeslapen maar de meiden daar stonden ontzettend voor mij en de merrie klaar, super!!

Ik spreek ook vaak af dat als ik medicijnen over heb, of ik het dan terug mag brengen, scheelt vaak ook al weer, vooral als het duur is (pot ventipulmin o.i.d.).
jullie hebben het over paarden maar de gewone dierenarts draaien je wel een poot uit hoor.tita schreef:jullie hebben het over paarden maar de gewone dierenarts draaien je wel een poot uit hoor.
Vorig jaar werden mijn katten ziek er moest een kweek komen van 2 katten (schimmel) want als die 2 katten het hadden moesten alle katten behandeld worden.
De totale kosten voor een kweek maken kostte 128 euro (van een kat) daarvan was 70 lab-kosten..de dierenarts kan dat niet zelf dus hij liet het onderzoeken in Utrecht...totale kosten van lab was 28 euro
Dus 42 euro extra voor enkel een blaadje laten zien...ik was woedend
sorry hoor maar deze pratijk draait je wel een poot uit het zijn 2 zelfstandige DA een stel die kosten wat het kost geld willen innen. Ik ben met deze katten toen gegaan omdat het de enige was die toen s'avonds open was. Een sterlisatie kost bij kun namelijk maar liefst 30 euro duurder voor een poes dan een praktijk verderop.
kom op zeg het beestje was 16 en wilde niet meer eten. Sprintje schreef:tita schreef:jullie hebben het over paarden maar de gewone dierenarts draaien je wel een poot uit hoor.
Vorig jaar werden mijn katten ziek er moest een kweek komen van 2 katten (schimmel) want als die 2 katten het hadden moesten alle katten behandeld worden.
De totale kosten voor een kweek maken kostte 128 euro (van een kat) daarvan was 70 lab-kosten..de dierenarts kan dat niet zelf dus hij liet het onderzoeken in Utrecht...totale kosten van lab was 28 euro
Dus 42 euro extra voor enkel een blaadje laten zien...ik was woedend
Zoek de CAO voor dierenartsen eens op, het is best een beschuldiging om te zeggen dat een gewone dierenarts je een poot uitdraaid.
Waarom zou een lab onderzoek voor een kat goedkoper zijn dan voor een paard? Ik snap je rekensom verder niet. maar ook het verzenden naar Utrecht is niet voor niets. Zo'n kweek gaat vast niet in een standaard enveloppe![]()
Wat natuurlijk wel een leerpunt is voor de desbetreffende dierenarts is dat hij/zij de verwachte kosten van te voren zou moeten doorspreken met de eigenaar. Dat voorkomt een boze reactie omdat de rekening hoger is dan verwacht. Verder kan de eigenaar dan zelf de keuze maken of dit bedrag uitgegeven moet worden voor dit dier.
JaBa schreef:De lonen zijn verschillend naargelang de mentaliteit van de DA's die in je streek zitten. Als je een goede rekening gepresenteerd krijgt, dan heb je een DA met ballen aan zijn lijf, die durft de juiste prijs te vragen voor wat hij doet. In jullie ogen zijn enkel de goedkope DA's de goede, in werkelijkheid zijn dat degenen die het lef niet hebben om te vragen waar ze recht op hebben en die zichzelf en het beroep prostitueren, om toch maar de indruk te hebben dat ze goed bezig zijn. Zij zullen zichzelf kapot werken voor niets en zullen hun leven lang verbitterd zijn. Dat is de werkelijkheid...
tita schreef:@ Yongster waarom doe jij zo dwars en verdedig je die gasten