Er wordt niet betaald!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:39

Die mensen waar wij contacten mee hebben uit DL
die hebben mijn mobile nummer ik kan in 1 uur terplekken zijn

mvg

Ze wonen in kalkar

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:39

Adil18 schreef:
Polaris schreef:
Zo werkt het naar Nederlands recht ja, maar in Duitsland is volgens mij een hele andere regeling voor eigendomsrecht, waar ik helaas het fijne niet vanaf weet.
Naar Nederlands recht is het paard inderdaad nog steeds in eigendom van TS.

Als je nu eens even kijkt wat er bij mij onder woonplaats staat... ;) :D Daarom reageer ik toch...!!! ;)

Whoops, sorry, ik zie het. Maar ik zou zweren dat ik daar iets anders over heb gelezen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:43

Ik volg dit topic al even, en had eigenlijk niet echt wat te melden En al helemaal niet over hoe lang het heeft geduurt ed, al vind ik persoonlijk ook dat ze te lang heeft gewacht met actie ondernemen. Maar goed das mijn mening ;)

Ik heb een aantal linkjes naar Duitse fora voor jullie. Daar zou je een bericht kunnen plaatsen met de vraag of iemand het paardje gezien heeft. Wel een kleine tip, zet het verhaal zoals het hier staat er niet bij. Dus niet vermelden dat je mot hebt met de koper en nog geld van hem/haar krijgt. Maar gewoon dat het paardje van jou geweest is, dat het verkocht is naar Dld en dat je nu niet weet waar het gebleven is en je het graag nog een keer wilt zien/ of het ook goed terrecht gekomen is.

http://www.auftrab.de/

http://www.horseforum.de/index.php?

http://www.wir-lieben-pferde.de/home.php

http://www.reitforum.de/

En de link naar Google met meer Duitse fora.
http://www.google.nl/search?as_q=pferde+forum&hl=nl&num=10&btnG=Google+zoeken&as_epq=&as_oq=&as_eq=&lr=lang_de&cr=countryDE&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=&as_rights=&safe=images

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:44

Polaris schreef:
Whoops, sorry, ik zie het. Maar ik zou zweren dat ik daar iets anders over heb gelezen.

Nope, we hebben het volgens jaar zelf allemaal nog meegemaakt....

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 12:45

Adil je hebt pb

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:46

ik ken echt totaal geen woord duits en laura ook niet

om 3 uur heb ik les van mijn duits leraar hij gaat voor mij pension stallen afbellen
Mocht er iets bekand zijn dan staat mijn moeder paraat en vertrekken we naar duitsland
het is voor ons een kleine 50 km

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:54

lautjuh85 schreef:
Adil je hebt pb

Heb een paar paardenvrienden ik Kleve wonen. Zij hebben vaker bemiddeld bij verkoopszaken die misgelopen zijn omdat zij veel paardn naar NL verkopen en ook veel paarden uitt NL kopen. Ga eens even bij hen navragen wat je kunt doen en misschien kennen zij de mensen wel...!

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 12:55

Heel fijn. Dankjewel!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:57

Gentlegiant schreef:

om 3 uur heb ik les van mijn duits leraar hij gaat voor mij pension stallen afbellen
Mocht er iets bekand zijn dan staat mijn moeder paraat en vertrekken we naar duitsland

Ehhhh sorry om 3 uur Duitse les en dan geen woord Duits kunnen??????????????????? Zit je me nu een beetje in het ootje te nemen of zo?

O nee wacht dat heet flauwe uitrede, daar hebben meer Nederlanders last van :x KOM OP ZEG niet mauwen maar gewoon schrijven ~~}> en je leraar Duits kan het altijd nog even voor je nakijken op spelling.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:00

rina schreef:
Gentlegiant schreef:

Ehhhh sorry om 3 uur Duitse les en dan geen woord Duits kunnen??????????????????? Zit je me nu een beetje in het ootje te nemen of zo?

O nee wacht dat heet flauwe uitrede, daar hebben meer Nederlanders last van :x KOM OP ZEG niet mauwen maar gewoon schrijven ~~}> en je leraar Duits kan het altijd nog even voor je nakijken op spelling.

Ik weet niet, maar ik heb 6 jaar duits gehad, en kan het ook nog altijd niet, al zou ik er met een woordenboek en google vertaalmachine wel uitkomen denk ik :P

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:00

Heey

Ja sorry maar wat wil je ik heb ditjaar vor het eerst in mijn hele leve duits heb net 6 of 7 weken duits
ik snap der werkelijk de ballen niet van
maar dan moet ik toegeven dat ik heel slecht ben in het leren van talen

Sorry :o

Gentlegiant

Re: Er wordt niet betaald!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:01

Het nadeel van een vertaal machiene is dat hij alles letterlijk vertaalt

en dan moet je het nog uitspreken ik wil bellen en niet mailen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:03

rina schreef:
Gentlegiant schreef:

Rina...alsjeblieft zeg.....Waarschijnlijk kan ik ook om jouw Duits lachen.... ;)

@Gentlegiant en Lautjuh: Ik stel mijn diensten ter beschikking mochten jullie die nodig hebben!!!
Laatst bijgewerkt door Adil op 18-01-10 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 13:04

Adil fantastisch! Mijn dank is groot.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:06

Nou ik wil een aantal pension stallen afbellen
Met de vraag of zij een haflinger merrie in penison hebben met de naam romy die zomer exceem heeft....

we willen gewoon eerlijk zijn je hoort aan de stam vaak al of ze liegen of niet en als ze daar werkelijk staat zullen ze vast wel openkaart met ons spelen want daar zullen ze vast en zeker ook niet betalen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:10

Gentlegiant schreef:
Nou ik wil een aantal pension stallen afbellen
Met de vraag of zij een haflinger merrie in penison hebben met de naam romy die zomer exceem heeft....

we willen gewoon eerlijk zijn je hoort aan de stam vaak al of ze liegen of niet en als ze daar werkelijk staat zullen ze vast wel openkaart met ons spelen want daar zullen ze vast en zeker ook niet betalen

Nou, mocht je me nodig hebben.....Ik PB ook even mijn e-mail adres!!!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:11

Oke

Bedankt!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:17

@Adil o ja wel zeker, mijn Duits is ook niet feiloos, zeker niet. En dan ben ik zelfs met Duits opgegroeit, als Drent waar vroeger gekeken werd naar de Duitse Sesamstrasse :D Maar als je wilt is er een weg, lees Duitse leraar die vanmiddag dus al voor dr gaat bellen. Die zou ze daar dus ook mee kunnen helpen. Er zijn bokkers die wel Duits kunnen schrijven, jij bv, ze zouden ook jouw hebben kunnen vragen. Ik krijg alleen het verdachte gevoel dat het "ik kan het niet, dus ga ik niet kijken hoe het dan wel kan" overheerst.
Zoals al gezegt waar een wil is is een weg ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:20

rina schreef:
@Adil o ja wel zeker, mijn Duits is ook niet feiloos, zeker niet. En dan ben ik zelfs met Duits opgegroeit, als Drent waar vroeger gekeken werd naar de Duitse Sesamstrasse :D Maar als je wilt is er een weg, lees Duitse leraar die vanmiddag dus al voor dr gaat bellen. Die zou ze daar dus ook mee kunnen helpen. Er zijn bokkers die wel Duits kunnen schrijven, jij bv, ze zouden ook jouw hebben kunnen vragen. Ik krijg alleen het verdachte gevoel dat het "ik kan het niet, dus ga ik niet kijken hoe het dan wel kan" overheerst.
Zoals al gezegt waar een wil is is een weg ;)

Is voor veel mensen moeilijk hoor....Als ik nu kijk naar mijn vader...Zijn Duits is goed hoor, maar hij maakt echt wel fouten, en soms ook basisfouten...Maar dat doet hem niks, hij vind dat niet erg en kan op die manier heel vrij spreken en leert snel. Maar dat heeft niet iedereen...Sommige mensen zullen nooit een taal goed leren omdat ze zichzelf niet open durven te stellen. Dat is heel erg normaal.

Ik snap je punt wel, maar ik vind dat de TS en Gentlegiant heel erg hun best doen en zo'n berichtje kan dan wel snel in het verkeerde keelgat schieten...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:23

Rina

Bedankt voor je oordeel over mij

Ik weet mischien net 1 of 2 zinnen aanelkaar te breien ik vind het gewoon verschrikelijk moeilijk!
Hier kies ik ook niet voor kon ik het maar dan was alles een stuk makelijker geweest!

Ik weet alleen hallo ich heisse jesse als het al goed is heet dat nou ho ga je uit leggen dat je ene haflinger merrie romy zoekt van bijna 2 jaar oud en dan je verhaal uitleggen

ik zou het mijngod niet weten
maar als mijndocent me hier mee kan helpen dan is dat toch mooi ;)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:24

Ik wil best voor je even navragen op een duits niederrhein forum, maar kan ik dan ook ergens een fotootje en gegevens zien van romi?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:25

Owja ik wil een aantal mensen echt super erg bedanken voor hun meedenken en ons willen helpen toppie!
Mocht iemand in de buurt wonen en ons willen helpen mag die via pb mijn nummer vragen als je denkt dat onze merrie gevonden is dan ben ik met een uur terplaatse

http://www.mijnalbum.nl/Album=GNQCPRUB
foto's

het zijn de meest recente!

Mvg

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:27

Heb je ook wat info? Haar leeftijd, hoogte, een brandmerk oid?

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:28

Goed dat jullie in ieder geval de eerste stap (naar duitsland gaan) gezet hebben, je bent er in ieder geval een paar nuttige contacten rijker door. Ik was er eigenlijk al een beetje bang voor dat er meer schulden in het spel zouden zijn.

Is het een idee dierenartsen in de buurt te benaderen? Of hoefsmeden? Ik neem aan dat het diertje inmiddels wel eens bekapt is, en als ze inderdaad veel dierenartskosten hebben gehad is er in ieder geval een dierenarts op stal geweest. Misschien mogen ze de informatie niet geven, maar niet geschoten is altijd mis...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:28

27-4-06'
maakt haar bijna 4
ze zal tussen de 146 en 150 zijn

geen brand merk
chipnummer via pb