superpony schreef:Heel veel mensen weten niet wat goed is voor hun auto qua rijden. De ene auto kan wat meer hebben, dan de ander.
Wat je wel heel veel ziet is dat mensen willen besparen op onderhoud. Mijn man geeft aan wat er gerepareerd moet worden. Men vind het te duur of gaat naar een ''mannetje''. Bij uitstel lopen de problemen op en worden de kosten alleen hoger.
Zo had mijn man een reparatie geschat op 600 euro. Mensen vonden het te duur, gingen op vakantie en kwamen stil te staan op 1200km van huis. Helaas liepen de kosten toen heel hoog op. Tja.......
Gister hadden we nog een auto( VW ) mee waar 250.00km op stond. Ook op vakantie turbo opgeblazen. Is gerepareerd en auto rijdt als een zonnetje. Was ook van buiten en van binnen als nieuw. Ik zou ook liever die VW kiezen met dat aantal km's dan een ''mindere'' auto met minder km's. Mijn man werkt bij VW/Audi en hij heeft wel auto's ter reparatie of onderhoud gehad met 4 tot 9 ton op de teller. Niet veel mensen kiezen dan nog voor dealeronderhoud, maar goed onderhoud kan je ook heel veel schelen.
Het grote verschil is wel dat heel veel jonge VW"s dealeronderhouden worden, maar veelal leaseauto's zijn. En de particulieren hebben vaak toch een iets ruimer budget.
Ga je kijken bij een Fiat, Daihatsu etc zal dat toch anders liggen. Buiten de kwaliteit van de auto's zelf, die ik persoonlijk ook minder vind.
dat meen je.... Van de VW,
Ik heb de VW al omgedoopt tot Volkomen Waardenloos!
Tja misschien zijn de oude modellen solide, maar ik zou me eens achter de oren krabben voordat je een jonge VW koopt, en dan met name de automaat dsg7 ik spreek uit ervaring dar die auto's na de garantie er meteen uitgaan, " het zinkende schip op tijd verlaten" !!