[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:50

tinkersjakie schreef:
ikke schreef:
Als je aankomt, niet gelijk motorretje uitzetten maar even stationair laten draaien. Vooral na een langere en/of zwaardere rit is dat van belang om dat iets langer te doen.

Oh, enne, met name automaten stellen het op prijs als je ze even de gelegenheid geeft om op temperatuur te komen, zeker in de winter.

Wat is even?? Ik laat altijd auto seconde of 10 station draaien als ik stil sta. Meestal doe ik hem uit als ie rustig is zeg maar :D
Hoop dat jullie me begrijpen hahaha
Is trouwens een disco 1 300tdi 2,5 liter

Op zich is 10 sec na een gewone rit wel goed. Heb je flink lopen zeulen aan een trailer, zou ik 'm wat meer tijd geven.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:59

Heel veel mensen weten niet wat goed is voor hun auto qua rijden. De ene auto kan wat meer hebben, dan de ander.
Wat je wel heel veel ziet is dat mensen willen besparen op onderhoud. Mijn man geeft aan wat er gerepareerd moet worden. Men vind het te duur of gaat naar een ''mannetje''. Bij uitstel lopen de problemen op en worden de kosten alleen hoger.
Zo had mijn man een reparatie geschat op 600 euro. Mensen vonden het te duur, gingen op vakantie en kwamen stil te staan op 1200km van huis. Helaas liepen de kosten toen heel hoog op. Tja.......
Gister hadden we nog een auto( VW ) mee waar 250.00km op stond. Ook op vakantie turbo opgeblazen. Is gerepareerd en auto rijdt als een zonnetje. Was ook van buiten en van binnen als nieuw. Ik zou ook liever die VW kiezen met dat aantal km's dan een ''mindere'' auto met minder km's. Mijn man werkt bij VW/Audi en hij heeft wel auto's ter reparatie of onderhoud gehad met 4 tot 9 ton op de teller. Niet veel mensen kiezen dan nog voor dealeronderhoud, maar goed onderhoud kan je ook heel veel schelen.

Het grote verschil is wel dat heel veel jonge VW"s dealeronderhouden worden, maar veelal leaseauto's zijn. En de particulieren hebben vaak toch een iets ruimer budget.
Ga je kijken bij een Fiat, Daihatsu etc zal dat toch anders liggen. Buiten de kwaliteit van de auto's zelf, die ik persoonlijk ook minder vind.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:13

Silly1972 schreef:
Ik heb vandaag mijn auto ingeruild op een subaru legacy 2.0.
Ben erg benieuwd hoe hij het voor de trailer gaat doen ;-)

Proficiat, eindelijk nog iemand met verstand ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:00

MarcR schreef:
Silly1972 schreef:
Ik heb vandaag mijn auto ingeruild op een subaru legacy 2.0.
Ben erg benieuwd hoe hij het voor de trailer gaat doen ;-)

Proficiat, eindelijk nog iemand met verstand ;)

haha dank je wel MarcR , heb ook echt gelet op jullie tips.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:05

Gefeliciteerd Silly1972! Veel veilige kilometers toegewenst :)

Ik ben inmiddels ook geslaagd voor een auto/busje. Ik heb een Volkswagen Transporter uit 2002 gekocht. Trekt niet de straatstenen eruit (1.9 td) maar wel voldoende om te trekken. Erg nette bus, 165000 op de teller maar ziet er nog top uit! Bijna nooit mee getrokken, motor heeft niet echt op zn donder gehad lijkt het. Heb hem van een oudere man over gekocht die de honden achterin vervoerde (En ik verbaasde me daar enorm over gezien het uiterlijk van de bus ;) )
Afbeelding

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:28

Gefeliciteerd Silly1972 en muppetmayo. Die laatste mag trouwens wel eens de kentekenplaat schoonmaken, het is verboden om met niet leesbaar kenteken te rijden bokken :D

En ons de kans te ontnemen op te zoeken hoe weinig shetties er in het voorronder huizen :roll:

Silly1972

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:06

Haha je bent veel te nieuwsgierig Rex.

Thanks Muppet, nog twee weken wachten dan kan ik hem halen.
En jij ook veel rijplezier :-)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:51

Rex_rolfo lekker nieuwschierig ;) Het is de 1.9td, dan kun je vast de rest er wel bij zoeken. Shettie huist overigens ook achterin, dat scheelt weer in gewicht (in de trailer dan he.. hoewel hij vast ook in de laadbak past :+)

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:43

is even vraagje voor de techneuten...
wij rijden nu kia sorento,beer van een auto,mag 2500 kg trekken.
Nu willen wij andere auto gaan kopen ,wel weer een kia maar dan 1 op gas,lpg3.
Mijn man is geen voorstander van gas...
Wij hebben nu een diesel.
Buiten t tanken wat natuurlijk veel voordeliger is, is ook de wegenbelasting goedkoper.

wat is jullie mening?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:20

connie64 schreef:
is even vraagje voor de techneuten...
wij rijden nu kia sorento,beer van een auto,mag 2500 kg trekken.
Nu willen wij andere auto gaan kopen ,wel weer een kia maar dan 1 op gas,lpg3.
Mijn man is geen voorstander van gas...
Wij hebben nu een diesel.
Buiten t tanken wat natuurlijk veel voordeliger is, is ook de wegenbelasting goedkoper.

wat is jullie mening?

Ik wil nog niet dood NAAST een Kia gevonden worden.......

Maar als het om de techniek gaat: ik weet uit eerste hand dat die Sorento op LPG het blijkbaar goed doet; gezien een (intussen gepensioeneerde) collega er eentje had/heeft en daar ruim 200k mee gereden had (en nog vrolijk verder rijdt) op LPG. Was wel de 6-pitter; maakt wellicht verschil.

HET probleem van LPG is niet de installatie maar de eventuele sukkel die 'm inbouwt en afsteld. Doet iemand met kennis van zaken dat, dan komt het helemaal goed; heb je een of andere Beun de Haas, dan liggen je kansen beduidend slechter.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:52

ikke vanwaar die afkeur voor een kia...je zou er eens in moeten rijden...heerlijk..sterk..betrouwbaar...degelijk en trekken als een vrachtwagen!

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:58

superpony schreef:
Heel veel mensen weten niet wat goed is voor hun auto qua rijden. De ene auto kan wat meer hebben, dan de ander.
Wat je wel heel veel ziet is dat mensen willen besparen op onderhoud. Mijn man geeft aan wat er gerepareerd moet worden. Men vind het te duur of gaat naar een ''mannetje''. Bij uitstel lopen de problemen op en worden de kosten alleen hoger.
Zo had mijn man een reparatie geschat op 600 euro. Mensen vonden het te duur, gingen op vakantie en kwamen stil te staan op 1200km van huis. Helaas liepen de kosten toen heel hoog op. Tja.......
Gister hadden we nog een auto( VW ) mee waar 250.00km op stond. Ook op vakantie turbo opgeblazen. Is gerepareerd en auto rijdt als een zonnetje. Was ook van buiten en van binnen als nieuw. Ik zou ook liever die VW kiezen met dat aantal km's dan een ''mindere'' auto met minder km's. Mijn man werkt bij VW/Audi en hij heeft wel auto's ter reparatie of onderhoud gehad met 4 tot 9 ton op de teller. Niet veel mensen kiezen dan nog voor dealeronderhoud, maar goed onderhoud kan je ook heel veel schelen.

Het grote verschil is wel dat heel veel jonge VW"s dealeronderhouden worden, maar veelal leaseauto's zijn. En de particulieren hebben vaak toch een iets ruimer budget.
Ga je kijken bij een Fiat, Daihatsu etc zal dat toch anders liggen. Buiten de kwaliteit van de auto's zelf, die ik persoonlijk ook minder vind.

:D :D :D dat meen je.... Van de VW,
Ik heb de VW al omgedoopt tot Volkomen Waardenloos!

Tja misschien zijn de oude modellen solide, maar ik zou me eens achter de oren krabben voordat je een jonge VW koopt, en dan met name de automaat dsg7 ik spreek uit ervaring dar die auto's na de garantie er meteen uitgaan, " het zinkende schip op tijd verlaten" !!

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:28

tja dealer onderhoud zegt ook niet alles.Je betaalt echt veel meer en zeker niet dat alles netjes gedaan wordt hoor!
Bij ons werd de uitlaat met een tie rap vastgezet?????

Verder vind ik het over 1 kam scheren van een merk nogal kortzichtig..

een ford is goed of een Volkswagen is slecht...

geloof nou niet dat er in deze tijd nog slechte auto s gemaakt worden!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:13

Er zullen altijd rotte appels tussen zitten bij Garages, overal......Maar het is soms ook mensen hun eigen schuld. Mijn man geeft heel vaak aan dat dingen gerepareerd moeten worden en het ook vlot moet gebeuren om erger te voorkomen. Maar dan moet het goedkoop en het wordt uitgesteld, tja..

Mijn man heeft nu meer dan 25 jr ervaring bij VW. Hij heeft bij 3 dealers gewerkt en ik weet dat er verschillen zijn. Maar mijn man is volledig opgeleid en VW blijft ook opleiden, dus alle mogelijkheden zijn daar. Het moet ook wel, want het ontwikkelt continu.

Mijn man merkt een groot verschil tussen de vele leaseauto's en particulieren.

Wij hebben zelf ook diverse merken gereden en hebben nu al ruim een jaar geen VW meer. Vroeger was het verschil juist groter dan nu.
Merken doen allemaal hun best, absoluut. Maar als mensen hier een trekbeest zoeken met een budget van 2000 euro kom je toch niet op een moderne 4x4 uit.

Wij hebben een half jaar terug een trailer getrokken met een oude Hyundai bus. Hij deed het wel, maar dara is ook alles mee gezegd.

Buiten het technische verhaal om, hebben mensen ook persoonlijke ervaringen en meningen. Hoewel ik dan verder kijk. Als iemand een Golf afkraakt waar diegene zelf slordig is met zijn auto en niet de beste chauffeur is, denk ik niet dat een Ford of Suzuki het beter gaat doen.

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 16:17

Ik rij al neer dan 10 jaar VW altijd vol tevredenheid tot ik 4 jaar geleden overstapte naar de DSG7 ben nu al aan mijn derde nieuwe Volkswagen bezig en ook deze staat nu weer bij de dealer.... Ik geloof niet meer zo in rotte appels en maandagmorgenauto s , maar ik zeg er wel heel eerlijk bij dat de dealer er alles aan doet om het opgelost te krijgen! En daarom zat ik nog te twijfelen om een golf te nemen met voldoende vermogen.....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:29

unbelievable schreef:
Ik rij al neer dan 10 jaar VW altijd vol tevredenheid tot ik 4 jaar geleden overstapte naar de DSG7 ben nu al aan mijn derde nieuwe Volkswagen bezig en ook deze staat nu weer bij de dealer.... Ik geloof niet meer zo in rotte appels en maandagmorgenauto s , maar ik zeg er wel heel eerlijk bij dat de dealer er alles aan doet om het opgelost te krijgen! En daarom zat ik nog te twijfelen om een golf te nemen met voldoende vermogen.....

Ik hoor inderdaad van meedere kanten dat DSG-bakken het niet volhouden. Wat daar dan precies de oorzaak van is en in hoeverre dat te maken heeft met de manier waarop die auto behandeld wordt, is dan een volgend punt.

connie64 schreef:
ikke vanwaar die afkeur voor een kia...je zou er eens in moeten rijden...heerlijk..sterk..betrouwbaar...degelijk en trekken als een vrachtwagen!

Ik pas er niet in; bediening is daarmee ergonomisch slecht en krijg ik last van allerlei ledematen bij langere ritten. Degelijk is relatief en trekken als een vrachtwagen doen ze zeker niet; je mag in NL niet boven 3500kg trekken zonder speciale aanpassingen en auto's die 3500kg kunnen en mogen trekken zijn er bij bosjes. Zo bijzonder is dat dus niet }:)

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:27

je past er niet in??uuhh vanwege lengte_breedte of wat?
en even uitleg..je zegt in nl mag je niet boven 3500 trekken..maar ze zijn er wel in bosjes....
behalve landrover zou ik zo 1,2,3, nou niet personenauto s kunnen noemen die dit Mogen trekken?
puur ter info he in val je niet aan hoor...toon op pc klinkt vaak anders dan dat je bedoelt ;)

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:28

even navraag gedaan bij man,,,auto mag 28oo trekken sorry!!heb overdriven ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:40

connie64 schreef:
je past er niet in??uuhh vanwege lengte_breedte of wat?
en even uitleg..je zegt in nl mag je niet boven 3500 trekken..maar ze zijn er wel in bosjes....
behalve landrover zou ik zo 1,2,3, nou niet personenauto s kunnen noemen die dit Mogen trekken?
puur ter info he in val je niet aan hoor...toon op pc klinkt vaak anders dan dat je bedoelt ;)

Land Rover, alle grotere modellen (Range Rover, Discovery, Defender), Jeep, alle grotere versies. Nissan Patrol, Toyota Landcruiser, Mercedes G-serie, ML-serie en zo zijn er nog wel enkele grotere 4x4's die het kunnen en mogen.

Ik ben inderdaad te lang of wellicht in de verkeerde verhoudingen opgebouwd om in de meest Japanners te passen. M'n neef heeft een Pajero long body; op zich ook niet zoveel mis mee maar ik wordt van die bak ook niet gelukkig. Gisteren de ML van een goede vriend mee gehad, niks mis mee. Zit goed, past goed, rijdt goed.

Meest opvallende opmerking: kennis had een Nissan X-trail; stapt in mijn Discovery: goh wat een ruimte....

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:44

ikke schreef:
unbelievable schreef:

Ik hoor inderdaad van meedere kanten dat DSG-bakken het niet volhouden. Wat daar dan precies de oorzaak van is en in hoeverre dat te maken heeft met de manier waarop die auto behandeld wordt, is dan een volgend punt.

Tja en nu ga ik me toch even aangevallen voelen ;) nummer 1 had een computer die t niet bij kon houden icm de oude motor, nummer 2 was er al klaar mee na 2 weken af fabriek! en nummer 3 is in de storing na terugroepactie tja aan wie ligt t dan?!

lacoos123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:46

Ik heb een vw golf. Wel met een krachtige motor.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:17

Momenteel rij ik altijd met de auto van m'n vader (BMW 5 serie) voor de trailer, maar we zijn nu van plan mijn auto in te ruilen zodat we niet steeds meer hoeven te wisselen.

We kiezen tussen een VW Tiguan en een Audi Q3, maar hoogstwaarschijnlijk wordt het een Tiguan.
Ik wilde eerst een zwarte, aangezien dat het best matcht met de trailer, maar persoonlijk vind ik een witte auto veel leuker.
En ik vind het best zonde om een auto te kopen in een kleur wat ik minder mooi vind, puur en alleen omdat dat beter met de trailer matcht. Bovendien rij ik vaker zonder trailer dan met.

Nu hebben we een Böckmann Comfort in het zwart met een zilveren kap.
Zal een witte Tiguan hier echt niet bij passen, of vinden jullie dat dit prima kan? :)

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:52

Laux schreef:
Zal een witte Tiguan hier echt niet bij passen, of vinden jullie dat dit prima kan? :)
Nee sorry hoor, maar dat kan écht niet! Een zwarte trailer met zilveren kap en dan een witte auto er voor? Dat wordt echt té kermis! Neem zonnebrillen mee voor de toeschouwers! Of nog liever: van die verduisteringsmaskers, voor mensen die niet kunnen slapen als het niet stikdonker is. Het zou natuurlijk het mooiste zijn als je een Tiguan in precies dezelfde kleur zilver kunt vinden als de kap van je trailer, maar als dat niet lukt lijkt het me verstandig om maar genoegen te nemen met een zwarte. Het kan dan wel zijn dat je wit mooier vindt, maar áls je dan een keertje op concours bent wil je natuurlijk niet voor paal aan komen rijden met een kakelbonte (kleuren)combinatie, die aan alle kanten vloekt. Of je moet het niet erg vinden om over 10 jaar nog aangesproken te worden: "Zeg, was jij niet dat meisje dat toen en toen die witte VW voor haar zwart/zilveren trailer wel vond kunnen?"

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:57

:')

Nee een zilveren auto vind ik spuuglelijk, daar ga ik absoluut nooit aan beginnen.
En eerlijk gezegd vind ik je reactie wel een beetje overdreven, je hebt wel gelijk dat een zwarte mooier staat, maar er wordt echt niet over 10 jaar nog over gepraat hoor.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:04

_O- _O- zonder die overdrijving zou de post van Eirikur lang zo leuk niet zijn.