[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:49

Ikke is de Transporter te vinden voor mijn budget? Verlengde versie heb ik ook geen problemen mee, zo idioot groot is hij niet, alleen ik dacht dat ik voor mijn budget alleen hele oude transporters kan vinden (en ja heb het verhaaltje hierboven ook gelezen, maar ik vond 2004 al aardig aan de leeftijd :+ ) Hebben oudere transporters geen last van roest?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:01

muppetmayo schreef:
Ikke is de Transporter te vinden voor mijn budget? Verlengde versie heb ik ook geen problemen mee, zo idioot groot is hij niet, alleen ik dacht dat ik voor mijn budget alleen hele oude transporters kan vinden (en ja heb het verhaaltje hierboven ook gelezen, maar ik vond 2004 al aardig aan de leeftijd :+ ) Hebben oudere transporters geen last van roest?

Transporters zijn verzinkt, roest staat daarmee erg klein in hun woordenboek geschreven.
Leeftijd is geen punt, zolang de technische staat maar ergens over gaat.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:05

Bedankt voor de info ikke, ik ga eens speuren :) Had wel een heeeeele gave transporter gezien, maar 3 ton op de teller... Dat was toch wel wat veel van het goede :+

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:21

Aangezien mijn topic een slotje gekregen heeft en ik hier naartoe verwezen ben en al heeeeeeel veeeeeel pagina's heb doorgelezen en nog geen antwoord gevonden heb op mijn vraag, stel ik mijn vraag hier :Y) . Wie heeft er ervaringen met een Toyota Tundra? :D

Mijn ouders hebben jarenlang met een Toyota Landcruiser gereden met veel plezier en comfort en deze auto is langzaam aan vervanging toe. Nu zijn mijn ouders opzoek naar een nieuwe Landcruiser of een Tundra. Ze zagen toevallig een Tundra staan bij een Toyota garage aan de andere kant van het land toen ze daar waren. M'n broer een grapje naar mn pa dat dat echt een auto voor hem was. Maar pap dacht dat het veels te duur was, maar wat ik zo kan zien op internet en kan berekenen valt het reuze mee en blijven de kosten nagenoeg gelijk? Dus denken ze er serieus na over deze auto.

Maar er valt zo weinig te vinden over de Tundra? Kunnen jullie me misschien verder helpen?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:21

Nou bij Autoweek staat er niets over te vinden en ik heb er 3-4 nagekeken, maar geen van allen mogen ze een geremde trailer trekken.
Waarom heb ik geen idee van.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:21

Omdat het geimporteerde zijn? Volgens mij was de Tundra voor de Amerikaanse markt bedoeld?
Het lijkt mij dat ie t zat kan trekken!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:00

Iemand ervaring met een Landrover Freelander voor een 1,5 paards? Zijn dit auto's die veel onderhoud vergen oid?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 23:07

sflj schreef:
Omdat het geimporteerde zijn? Volgens mij was de Tundra voor de Amerikaanse markt bedoeld?
Het lijkt mij dat ie t zat kan trekken!

Lijkt mij ook, maar als de rdw zegt dat hij niks mag trekken dan houdt het even op denk ik.
@starbreeze, er staat heel veel over de freelance beschreven in het vorige topic, dacht ook in deze.

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 01:03

Starbreeze schreef:
Iemand ervaring met een Landrover Freelander voor een 1,5 paards? Zijn dit auto's die veel onderhoud vergen oid?

Trekken deed die va n ons wel, maar het was geen la landrover maar een geldrover!!

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 07:01

De Tundra mag genoeg trekken als ik naar de 5.7L V8 motor kijk en de Toyota garage waar mn ouders al 10 jaar komen. Maar het gaat mij meer om hoe de auto rijdt, of er iemand ervaring heeft met de auto

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 07:57

unbelievable schreef:
Starbreeze schreef:

Trekken deed die va n ons wel, maar het was geen la landrover maar een geldrover!!

Laat me raden: IRD-unit verrot gereden? Benzineversie en de koppakking eruit geblazen?
Garage die geen idee heeft hoe je een Freebee moet onderhouden?

Als je voor de Freebee gaat, neem een Freebee I td4 of een FreeBee II
Vraag naar de staat van de visco-koppeling en bij twijfel laten vervangen als voorwaarde voor de koop.
Als je gaat zoeken op de Freebee I, vindt je dus dat die versnellingsbakken vaak stuk gaan. Dat is niet omdat de versnellingsbak slecht is maar omdat de visco-koppeling verrot gaat en na enige tijd de versnellingsbak vernield. Om even wat zaken in een juist daglicht te stellen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:32

Vanmiddag weer op auto jacht, staat een Subaru forester en legacy op het programma beide op LPG.
Ben zeer benieuwd

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:31

Bedankt Ikke, ik denk dan niet dat het een Freebee gaat worden (hadden de I op het oog) want ik heb geen zin in dikke kosten.
Ik zag trouwens in de zoekresultaten dat jij geen fan bent van de Santa Fe? Waarom niet?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:01

muppetmayo schreef:
Bedankt voor de info ikke, ik ga eens speuren :) Had wel een heeeeele gave transporter gezien, maar 3 ton op de teller... Dat was toch wel wat veel van het goede :+

Is een Hyundai H300 geen optie?
Deze zit wat krapjes in z'n vermogen http://link.marktplaats.nl/m837737615, maar wie weet is dat eenvoudig te chiptunen. Zou kunnen want H200 heeft ook meer vermogen dan de standaard 100 paardjes van de meeste H200's.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:50

Rex_Rolfo dat zou ook nog een optie zijn, die heb ik eigenlijk nog niet echt bekeken.
Die H200 ziet er ook netjes uit trouwens.
Ben nu bezig met een Volkswagen transporter uit 2002.. Hoop dat het wat wordt, bus ziet er erg netjes uit :)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:05

Nog een vraag, heeft de Freebee uit 2005 2.5 V6 4WD ook dat probleem met die Visco koppeling?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:07

Starbreeze schreef:
Bedankt Ikke, ik denk dan niet dat het een Freebee gaat worden (hadden de I op het oog) want ik heb geen zin in dikke kosten.
Ik zag trouwens in de zoekresultaten dat jij geen fan bent van de Santa Fe? Waarom niet?

Niks mis met een goed onderhouden Freebee I, zolang er een td4 in ligt. Die visco is niet goedkoop, maar dat ding hoeft ook niet elke 20k vervangen te worden, zo erg is het allemaal ook weer niet.

Als je de Freebee niet ziet zitten, laat die Santa Fe dan ook maar staan. Die zal wellicht iets minder onbetrouwbaar en goedkoper in onderhoud zijn, maar dat tik je vervolgens af bij de brandstof (en anders de wegenbelasting wel)......

H200 zou mijn keuze ook niet zijn. Het heeft vast een reden waarom de Transporter zoveel meer te zien is op de weg.......

Starbreeze schreef:
Nog een vraag, heeft de Freebee uit 2005 2.5 V6 4WD ook dat probleem met die Visco koppeling?

Yep, het aandrijfprincipe is hetzelfde.
Maar als je mijn berichten zo scherp terug kunt vinden, vind je ook mijn beschrijving wel terug hoe je de visco kunt testen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:11

Onze Freebee van 2005, TD4 automatique is een leuke auto, maar wel al de turbo naar de knoppen gereden...
En in de garage, een van de grootste dealers in Vlaanderen, konden ze niet vinden wat er mis was... hij sputterde al langer maar ze wisten niet wat het was... tot de turbo helemaal de geest gaf...
En om het toen gemaakt te krijgen hebben we 2 maanden zonder onze auto gezeten.. Wel een Freebee II in de plaats gekregen ondertussen, dus zo erg vonden we dat niet :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:35

s0173957 schreef:
Onze Freebee van 2005, TD4 automatique is een leuke auto, maar wel al de turbo naar de knoppen gereden...
En in de garage, een van de grootste dealers in Vlaanderen, konden ze niet vinden wat er mis was... hij sputterde al langer maar ze wisten niet wat het was... tot de turbo helemaal de geest gaf...
En om het toen gemaakt te krijgen hebben we 2 maanden zonder onze auto gezeten.. Wel een Freebee II in de plaats gekregen ondertussen, dus zo erg vonden we dat niet :D

Niet om rottig te doen, maar een turbo opblazen is toch echt je eigen schuld. Dat garages niet de moeite nemen om de mensheid uit te leggen met welke, uiterst simpele, acties je je turbootje heel houdt, is eigenlijk een grofstoffelijk gebrek aan klantgerichtheid!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:40

Neem ik zeker niet rottig op hoor!
Maar eeuhm, en die acties zijn...? :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:44

s0173957 schreef:

Als je aankomt, niet gelijk motorretje uitzetten maar even stationair laten draaien. Vooral na een langere en/of zwaardere rit is dat van belang om dat iets langer te doen.

Oh, enne, met name automaten stellen het op prijs als je ze even de gelegenheid geeft om op temperatuur te komen, zeker in de winter.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 17:42

ikke schreef:
H200 zou mijn keuze ook niet zijn. Het heeft vast een reden waarom de Transporter zoveel meer te zien is op de weg.......

Omdat er meer NIEUW verkocht zijn? Onbekend maakt onbemind?

Als muppetmayo voor haar budget de keuze heeft tussen een oudere Transporter met ikweetniethoeveel kilometer of een paar jaar jongere Hyundai met schappelijkere stand lijkt me dat zeker de moeite waard om te onderzoeken. Zelfs als in testen van nieuwe exemplaren de VW met de eer gaat strijken, (flink) gebruikt kunnen de kaarten anders geschud zijn.

Met nadruk op kunnen hoor, kan best zijn dat een 12 jaar oude VW met 2 ton toch de voorkeur krijgt boven een 8 jaar oude H300 met net klokje rond, da's een kwestie van je huiswerk doen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 18:55

Rex_Rolfo schreef:
ikke schreef:

Omdat er meer NIEUW verkocht zijn? Onbekend maakt onbemind?

Als muppetmayo voor haar budget de keuze heeft tussen een oudere Transporter met ikweetniethoeveel kilometer of een paar jaar jongere Hyundai met schappelijkere stand lijkt me dat zeker de moeite waard om te onderzoeken. Zelfs als in testen van nieuwe exemplaren de VW met de eer gaat strijken, (flink) gebruikt kunnen de kaarten anders geschud zijn.

Met nadruk op kunnen hoor, kan best zijn dat een 12 jaar oude VW met 2 ton toch de voorkeur krijgt boven een 8 jaar oude H300 met net klokje rond, da's een kwestie van je huiswerk doen.

Maar in essentie zit daar ook het probleem. Ik ben het met je eens dat je altijd voor de technisch betere staat van een auto moet gaan, maar hoeveel mensen kunnen ECHT de technische staat van een auto vaststellen?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:14

Ik heb vandaag mijn auto ingeruild op een subaru legacy 2.0.
Ben erg benieuwd hoe hij het voor de trailer gaat doen ;-)

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:28

ikke schreef:
s0173957 schreef:

Als je aankomt, niet gelijk motorretje uitzetten maar even stationair laten draaien. Vooral na een langere en/of zwaardere rit is dat van belang om dat iets langer te doen.

Oh, enne, met name automaten stellen het op prijs als je ze even de gelegenheid geeft om op temperatuur te komen, zeker in de winter.

Wat is even?? Ik laat altijd auto seconde of 10 station draaien als ik stil sta. Meestal doe ik hem uit als ie rustig is zeg maar :D
Hoop dat jullie me begrijpen hahaha
Is trouwens een disco 1 300tdi 2,5 liter