muppetmayo schreef:Ik heb hier toch nog even jullie advies nodig.
Inmiddels ben ik al flink aan het zoeken naar een busje om mijn trailer te trekken. Optie was eigenlijk de Ford Transit. Echter kom ik geen versie tegen in mijn budget waarvan ik zeg die is acceptabel qua roest. Voor 5500 euro wil ik graag een busje die niet met 1 a 2 jaar compleet doorgeroest is. De transit valt dus helaas af.
Van de Opel Vivaro, de Renault Trafic en Nissan Primastar heb ik vernomen dat deze echt enorm beroerde versnellingsbakken hebben. Zeker als je regelmatig een behoorlijk aantal kg trekt. Dit durf ik dus eigenlijk ook niet helemaal aan.
Dan bleven er eigenlijk een Jumper/boxer en vito over. Van de Vito hoor ik helaas ook echt veel goeds. Peugeot en Citroën ben ik helaas zelf dan weer helemaal geen fan van (puur gevoel overigens). Toen bleef er eigenlijk helemaal niets meer over, maar puur gebaseerd op wat ik op internet lees...
Heeft iemand advies over naar wat voor busje ik kan gaan kijken nog? Ik ben echt op zoek naar het "kleinere" type, de sprinters/masters etc vind ik echt een stap te groot. Ik wil hem ook nog een beetje fatsoenlijk kunnen parkeren bij ons in de straat. Budget is zo'n 5000 euro.
Vallen Opels etc wellicht toch mee en heb ik toevallig gewoon de verkeerde recensies gelezen?
VW Transporter met handbak en in de korte, lage versie. Rijdt als elke willekeurige grote personenauto, maar wel de voordelen van een bus.