Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wilma_b schreef:Dat bedoel ik. Ik heb 2,4 ton voor 2 ton en een trekkracht van 3 ton. That's the point
ikke schreef:@Kirr: mijn 608 haalde onder Luik de berg op de 40km/h niet eens. Gewoon een simpele, legale, bijna lege bus, haalde net de 4 ton.
Ik ben er ook vrij zeker van dat de Range in die bergen niet veel harder zou gaan. Het is namelijk ook simpelweg het heel houden van je combi en dat gaat bij mij toch echt boven snelheid!
Ik ken namelijk ook de voorbeelden van opgeblazen motoren omdat men zo nodig moest........
Anoeska schreef:Ik heb met vanalles gereden voor een trailer. Heb nu een leaseauto, vriend ook een leaseauto. En echt geen geld voor nog een 3e auto erbij. Dus ik moet het met een Volkswagen Golf doen voor een 1,5-paards Heja. Kan 1400 trekken, en gaat echt prima. Ik rij alleen heen en weer naar les of wedstrijdjes. Zet de auto op de snelweg op cruisecontrol op 90 km/u en blijf voor de rest goed opletten.
Ik heb echt niets te klagen over deze combinatie. Met een trailer rijden is altijd extra geconcentreerd autorijden, of je nou met een enorme bak rijdt, of een wat kleinere auto.
alyel schreef:Ik kom ook eens binnenvallen...
Mijn ouders zijn van plan om toch binnen dit en x aantal tijd een nieuwe wagen te kopen.
Ik heb 0,0 verstand ervan, dus schiet me niet dood als het trekken van een trailer niet mogelijk zou zijn met deze informatie.
Rijklaar leeggewicht 1090
Hoogst toegelaten gewicht (HTG) 1831
Hoogst toegelaten gewicht van de sleep 3000 - 3126
Aanhanger met remmen (helling van 12%) 1400
Aanhanger zonder remmen 635
en
Rijklaar leeggewicht 1191
Hoogst toegelaten gewicht (HTG) 1874
Hoogst toegelaten gewicht van de sleep 3000 - 3126
Aanhanger met remmen (helling van 12%) 1400
Aanhanger zonder remmen 635
Bestaat hier voor een hele lichte 1.5 trailer denken jullie?
Fjorj schreef:Alyel,
Ik zou voor de zwaarste auto kiezen, dus in dit geval optie 2.
Maar misschien kan je ook vertellen wat merk en model is van auto 1 en auto 2 en wat voor motor er in zit?
Trailer gewichten, die van mij weegt 668kg en dat is er zwaar voor 1,5 paards trailer, en heeft laad vermogen van 932kg.
unbelievable schreef:Anoeska schreef:Ik heb met vanalles gereden voor een trailer. Heb nu een leaseauto, vriend ook een leaseauto. En echt geen geld voor nog een 3e auto erbij. Dus ik moet het met een Volkswagen Golf doen voor een 1,5-paards Heja. Kan 1400 trekken, en gaat echt prima. Ik rij alleen heen en weer naar les of wedstrijdjes. Zet de auto op de snelweg op cruisecontrol op 90 km/u en blijf voor de rest goed opletten.
Ik heb echt niets te klagen over deze combinatie. Met een trailer rijden is altijd extra geconcentreerd autorijden, of je nou met een enorme bak rijdt, of een wat kleinere auto.
Mag ik vragen wat voor een golf je hebt?
Had vandaag nl met de VW dealer over, welke VW geschikt zijn om trailer te trekken, die wel betaalbaar is,
Hij gaf aan dat je met een golf met 140/150 pk een heel eind komt, en rustig een 1 1/2 paardstrailer met paard achter de golf kan hangen. Dus zou het graag van je willen weten. ( er komt nl morgen een hele jonge golf binnen die aan al mijn eisen voldoet)
unbelievable schreef:Anoeska schreef:Ik heb met vanalles gereden voor een trailer. Heb nu een leaseauto, vriend ook een leaseauto. En echt geen geld voor nog een 3e auto erbij. Dus ik moet het met een Volkswagen Golf doen voor een 1,5-paards Heja. Kan 1400 trekken, en gaat echt prima. Ik rij alleen heen en weer naar les of wedstrijdjes. Zet de auto op de snelweg op cruisecontrol op 90 km/u en blijf voor de rest goed opletten.
Ik heb echt niets te klagen over deze combinatie. Met een trailer rijden is altijd extra geconcentreerd autorijden, of je nou met een enorme bak rijdt, of een wat kleinere auto.
Mag ik vragen wat voor een golf je hebt?
Had vandaag nl met de VW dealer over, welke VW geschikt zijn om trailer te trekken, die wel betaalbaar is,
Hij gaf aan dat je met een golf met 140/150 pk een heel eind komt, en rustig een 1 1/2 paardstrailer met paard achter de golf kan hangen. Dus zou het graag van je willen weten. ( er komt nl morgen een hele jonge golf binnen die aan al mijn eisen voldoet)