Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karin_deB schreef:1,5 paards. Hij weegt 767kg bedoelde ik.
Kirrr schreef:Je vergeet het belangrijkste. Wat mag de auto trekken?
hollywood86 schreef:Natuurlijk doet dat er wel toe!
Jij stelt dus dat een fiat panda met trekhaak een trailer van 2000kg mag trekken, omdat het totaal onder de 3500 kg blijft? So ein quatsch.
Kirrr schreef:Dat het trekvermogen van de wagen er niet toe doet is quatsch.
Het is niet omdat je met de totaalcombi onder de 3500 kg blijft dat de wagen de trailer mag trekken. Wat hollywood dus ook zegt, maar jij volgens mij anders begrijpt.
Eerst zien of de wagen de trailer kan trekken, dan kijken welk rijbewijs nodig is.
sflj schreef:hollywood86 schreef:Natuurlijk doet dat er wel toe!
Jij stelt dus dat een fiat panda met trekhaak een trailer van 2000kg mag trekken, omdat het totaal onder de 3500 kg blijft? So ein quatsch.
Als die panda dat mag trekken en de maximaal toegestane massa van die Panda onder de 1500kg blijft, dan mag dat inderdaad met alleen een B rijbewijs. Wat nou quatsch?
(Op welk gebied ben jij jurist?![]()
)
Kirrr schreef:Tussen wat mag en aangenaam is is een heel verschil.
Mensen leren vaak zelf het verschil als ze na jaren met hun goede combi in een 'betere' komen.
Maar alles hangt af van chauffeur, rij ervaring, combi (breedte van de assen trailer tov auto, gewicht, met of zonder zadelkamer etc) en omstandigheden (10min binnenbaan of 1000 km bergen), hoe vaak en wat je doel is.
Meeste mensen hier kopen een auto voor te gaan werken en proberen binnen dat budget te zien naar degene met de meeste trekvermogen om dan beide te kunnen combineren.
Is op zich niks mis mee, maar valt dus onder niet wenselijk
Rij met een trekauto met de trailer door moeilijke situaties en neem daarna die van 1300kg trekvermogen en doe dat opnieuw. Verschil zal zeer duidelijk zijn.
Edit: zit op mobiel, zinsstructuur is niet alles.
Vooral in noodsituaties, plots afremmen, uit een situatie weg geraken etc, geeft je met een sterkere combi meer kans.
wilma_b schreef:Ik ben nog steeds blij met mijn dikke Pajero. Op de limburgse kampioenschappen afgelopen zaterdag bleef iedereen steken in de modder, behalve ik. Whahahaha. Ook op de weg voel ik me toch een stuk veiliger. Ja, sorry hoor, maar ik vind die net-aan-combinaties eigenlijk best wel gevaarlijk. Ik vind dat je wat extra moet hebben.
Wendy1978 schreef:Ikke...welke range Rover heb je (type)?
Ik heb sinds kort de evoque maar qua trekkracht durf ik er geen 2 paardstrailer met 2 paarden in te zetten![]()
Mijne mag 1800 kg trekken
wilma_b schreef:Beter anticiperen. Sneller accelereren als dat nodig is. Stabieler met een noodstop. Iets over hebben, bedoel ik. Meer dan genoeg hebben. Kennis heb je sowieso nodig.