inochiyo schreef:Yvank_ schreef:Nou wat dacht je van de kosten
Ik vind het heel goed meevallen hoor, 2dehands vind je ze voor de prijs van een nieuwe volkswagen golf
en het verbruik, tjah, ik zit op 9,5l/100km en dat vind ik best meevallen.
Kosten zijn er bijna niet aan, er rijden er niet voor niets zoveel rond in afrika, ze zijn oerdegelijk
voordeel van pickup tov gewone 4x4 is de grote laadruimte achteraan in combinatie dat je nog met 5 mensen in de auto kan. ik heb nog nooit last gehad dat de achterkant stuiterde, dat is ook het eerste wat ik er ooit van hoor.
en dat het veel goedkoper is omdat het lichtevracht is, jaarlijkse tax is maar 125€ terwijl je bij een gewone 4x4 makkelijk aan 800€ zit.
het is een beetje zoals remorque, maar dan eentje die je altijd bij je hebt, ik vind dat zo ontzettent handig.
Hooi, stro, water, werkmateriaal, etc... alles vliegt in die bak.
In NL bestaat "lichte vracht" voor particulieren maar beperkt. Een auto van 2000kg (wij betalen per gewicht) kost als personenauto op benzine 113 per maand en grijs kenteken (onze versie van lichte vracht) 65,70 per maand. Diesel is grofweg x2.
En om heel eerlijk te zijn, mijn Range Rover is mijlen comfortabeler dan zo'n stuiterende pick-up; ja ik heb met zo'n ding gereden.