Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Luziream schreef:Ik heb nu een peogeot 307 HB 1.6 16V van dik 1200 kg ( 6 jaar oud)zou 1200 kg mogen trekken. Vraag me af of ik met deze wagen een 1 paards of 1 1/2 paards met 1 paard zou kunnen trekken? Ik heb BE rijbewijs.
Eventueel met een teruggekeurde trailer?
_Luziream schreef:Ok bedankt! Bij garages zeggen ze vrolijk ja hoor? Ik vond het al krap. Maar zie genoeg kleinere auto's 1 paardstrailers trekken.
Vind ik zo wel eens verwarrend hoor.
Ben druk aan het sparen voor een Toyota Landcruiser..........
pol013 schreef:_Luziream schreef:Ok bedankt! Bij garages zeggen ze vrolijk ja hoor? Ik vond het al krap. Maar zie genoeg kleinere auto's 1 paardstrailers trekken.
Vind ik zo wel eens verwarrend hoor.
Ben druk aan het sparen voor een Toyota Landcruiser..........
Ik rij met zo'n 'kleinere auto' met mijn trailer. Wat formaat betreft vergelijkbaar met de jouwe maar wat motor en gewicht betreft echt een andere auto.
Mijn auto mag door zijn diesel motor namelijk 1500kg trekken.
Alleen op 'formaat' kun je dus niet oordelen.
steffie schreef:Dus als mijn auto 1600 kg mag trekken mag ik wel met een 2 paards trailer rijden met 1 paard erin? En word er niet gekeken wat de trailer totaal mag wegen? je hoord zoveel verschillende verhalen. Ik bedoel dit dan met een BE rijbewijs (hoop ik in mei te halen)
annastasia schreef:steffie schreef:Dus als mijn auto 1600 kg mag trekken mag ik wel met een 2 paards trailer rijden met 1 paard erin? En word er niet gekeken wat de trailer totaal mag wegen? je hoord zoveel verschillende verhalen. Ik bedoel dit dan met een BE rijbewijs (hoop ik in mei te halen)
Ja, dat mag wel als je je E hebt gehaald.
Er wordt alleen gekeken naar wat je werkelijk aan gewicht mee hebt en niet wat het totaal toegestaan gewicht is