Ik mag een pony/paard maar....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

esthertjuh_

Re: Ik mag een pony/paard maar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 18:02

Zamora schreef:
Nee joh hup oogkleppen voor en gewoon wat kopen. Waarom naar advies van andere luisteren Clown

Ik heb daar ook al over geschreven dat ik eerst naar verschillende pony's ging kijken net zoals iemand dat op bokt mij aanrade Knipoog

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:02

esthertjuh_ schreef:
Ik denk dat ik gewoon 1 keer overal langs ga , hoefsmid enzo , en dat ik dan een kostenplaatje maak .
Mijn vader weet wel waar hij aan begint , hij is verstandig en wijs genoeg.
Hij heeft niet voor niet mij jaren op verzorgpony's gehouden

zoals ik al zei: maak maar een uitgebreik kosten plaatje Knipoog Ik dnek dat je zal schrikken..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:03

esthertjuh_ schreef:
1 vraagje : Heeft ongeveer elk paard een koliekoperatie nodigaangezien veel mensen daarover iets zeggen. ?

nee gelukkig niet. Maar het komt vaker voor dan je denkt. De operatie het afgelopen jaar bij die van mij kostte 3500 euro en dan heb ik de vervolgconsulten (paard had extreem laag eiwit erna) nog niet meegerekend (ongeveer 500 euro). Ja dan wordt je niet blij!

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:03

detour schreef:
marleen_usar schreef:
Vergeet ook niet dat je gedrag moet aanpassen,dat staat in het begin.Ik heb zelf een puber en ik weet dat ze iets niet lang vol kunnen houden.Als het je niet lukt, moet de pony dan ook weer weg?

dat is het een beetje he? ik zie het ook bij onze buren. Het dier is er amper een maand maar er wordt nu al gemopperd over drollen rapen.

Vorige week had het gaskoliek, ik ze helpen, temperaturen, ze wisten niet wat de normale temperatuur was en hoe vaak ze ontwormd moest worden.

Schatten van mensen, maar naief vind ik het wel.

dat weet ik ook niet Nagelbijten / Gniffelen

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 18:04

laura1986 schreef:
esthertjuh_ schreef:
1 vraagje : Heeft ongeveer elk paard een koliekoperatie nodigaangezien veel mensen daarover iets zeggen. ?

Die kans is altijd aanwezig dat een pard of pony die nodig heeft. Als je pech hebt ook twee.

Aah zo , maar dat hoeft niet altijd als ze koliek hebben tóch ?
Ik wil t even zeker weten Haha!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:04

als iemand wijs is wil niet zeggen dattie automatisch alles weet van paarden Clown
Daarnaast denk ik gezien jou "kennis' dat een koliekoperatie er vast wel van gaat komen.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:04

nee maar je moet zulke kleine dingen niet uitsluiten

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 18:05

Nikka schreef:
esthertjuh_ schreef:

nee gelukkig niet. Maar het komt vaker voor dan je denkt. De operatie het afgelopen jaar bij die van mij kostte 3500 euro en dan heb ik de vervolgconsulten (paard had extreem laag eiwit erna) nog niet meegerekend (ongeveer 500 euro). Ja dan wordt je niet blij!

Ben ik blij dat mijn vader wilt bijbetalen zeg!
Ik ben blij dat ik een pony mag , maar ook dat ik toch altijd hier dingen kan vragen over paarden die ik niet weet Knipoog

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:05

esthertjuh_ schreef:
Zamora schreef:
Nee joh hup oogkleppen voor en gewoon wat kopen. Waarom naar advies van andere luisteren Clown

Ik heb daar ook al over geschreven dat ik eerst naar verschillende pony's ging kijken net zoals iemand dat op bokt mij aanrade Knipoog

`

Zoals al eerder gezegd het is niet alleen het kopen van een pony Lachen er komt nog veel meer bij.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 18:05

Zamora schreef:
als iemand wijs is wil niet zeggen dattie automatisch alles weet van paarden Clown
Daarnaast denk ik gezien jou "kennis' dat een koliekoperatie er vast wel van gaat komen.

Ik denk even dat je daar te ver bent gegaan Knipoog

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:06

detour schreef:
marleen_usar schreef:
Vergeet ook niet dat je gedrag moet aanpassen,dat staat in het begin.Ik heb zelf een puber en ik weet dat ze iets niet lang vol kunnen houden.Als het je niet lukt, moet de pony dan ook weer weg?

dat is het een beetje he? ik zie het ook bij onze buren. Het dier is er amper een maand maar er wordt nu al gemopperd over drollen rapen.

Vorige week had het gaskoliek, ik ze helpen, temperaturen, ze wisten niet wat de normale temperatuur was en hoe vaak ze ontwormd moest worden.

Schatten van mensen, maar naief vind ik het wel.

De kans dat dit ook hier het geval is, lijkt me wel aanwezig.
Maarja, volgens mij hebt ik het tegen dovemansoren.
Echt zielig voor die pony als het misgaat......
Een koliekoperatie moet je gewoon rekening mee houden, dat geld moet op een rekening staan en voor bijvoorbeeld een koliekoperatie of andere dierenartskosten worden bewaard!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:07

Esthertjuh, elk gezond paard kan koliek krijgen. We hebben op stal drie gvallen gehad (gelukkig niet ernstige aanvallen) en in de buurt hadden er twee ze van de week.

maar een paard kan veel meer krijgen. Vanmiddag was ik bij merries met veulens. Een merrie was geopereerd aan d'r schoft; het had een geboortesingel om gehad, 2 daagjes, ging irriteren onder de huid, ontsteking, paard geopereerd, veulen afgespeend, bijgevoerd, stress, kosten... is maar stom vb.

laura1986

esthertjuh_ schreef:
Zamora schreef:

Ik denk even dat je daar te ver bent gegaan Knipoog

Hoezo dat?

Zamora

Dat denk ik niet, als je met jou houding een paard koopt zonder dat je weet waar je aan begint en ik weet bijna wel zeker dat de kennis er voor ontbreekt........hoe kan koliek dan allemaal ontstaan volgens jou? Zonder snel op google te kijken?

Revillis

Hihi, vroeger toen had mijn neefje een hamster, dus ik wilde ook een hamster maar dat mocht niet van mijn ouders. Toen had ik ein-de-lijk na maanden zeuren mijn hamster.. en toen werd ik gek van het beestje omdat het de hele nacht knaagde aan de tralies en ik zijn radje liep. En moest ik mijn zakgeld uitgeven aan zaagsel en voer ook nog!
Dingen zijn in je verbeelding altijd mooier dan in het echt, en dan heb ik het nog maar over een hamster! Knipoog

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 18:07

Alles typ ik nu even op Word uit voor in een mapje voor de kosten enzo

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:08

je antwoord niet op mijn vraag.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:09

wordt wat als je paard daadwerkelijk koliek krijgt...dan weet je niet eens wat je moet doen Verward

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 18:09

te veel in een keer; als hij warm is direct koud water laten drinken; of teveel jong gras (endan kunnen ze hoefbevangen worden)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:10

esthertjuh_ schreef:

heel goed! Ach gut

En zorg dan voor een reservebedrag in t geval van medische problematiek , zeg maar 100 euro per maand extra? of is dat al te weinig? Vraag me wel eens af, er zijn natuurlijk mensen die weinig pech hebben gehad! Knipoog

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 18:10

toch ?

Zamora

Te veel aan wat?
en waardoor worden paarden hoefbevangen, door een teveel aan wat?

Fennaa

Jssica schreef:
Hihi, vroeger toen had mijn neefje een hamster, dus ik wilde ook een hamster maar dat mocht niet van mijn ouders. Toen had ik ein-de-lijk na maanden zeuren mijn hamster.. en toen werd ik gek van het beestje omdat het de hele nacht knaagde aan de tralies en ik zijn radje liep. En moest ik mijn zakgeld uitgeven aan zaagsel en voer ook nog!
Dingen zijn in je verbeelding altijd mooier dan in het echt, en dan heb ik het nog maar over een hamster! Knipoog

Ja

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 18:10

100 euro krijg ik wel van mijn loon af getrokken Lachen

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:11

detour schreef:
esthertjuh_ schreef:

heel goed! Ach gut

En zorg dan voor een reservebedrag in t geval van medische problematiek , zeg maar 100 euro per maand extra? of is dat al te weinig? Vraag me wel eens af, er zijn natuurlijk mensen die weinig pech hebben gehad! Knipoog

dat is zeker een goede! Altijd geld achter de hand houden, je weet het nooit.