Zamora schreef:Nee joh hup oogkleppen voor en gewoon wat kopen. Waarom naar advies van andere luisteren
Ik heb daar ook al over geschreven dat ik eerst naar verschillende pony's ging kijken net zoals iemand dat op bokt mij aanrade
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zamora schreef:Nee joh hup oogkleppen voor en gewoon wat kopen. Waarom naar advies van andere luisteren
esthertjuh_ schreef:Ik denk dat ik gewoon 1 keer overal langs ga , hoefsmid enzo , en dat ik dan een kostenplaatje maak .
Mijn vader weet wel waar hij aan begint , hij is verstandig en wijs genoeg.
Hij heeft niet voor niet mij jaren op verzorgpony's gehouden
Ik dnek dat je zal schrikken.. esthertjuh_ schreef:1 vraagje : Heeft ongeveer elk paard een koliekoperatie nodigaangezien veel mensen daarover iets zeggen. ?
detour schreef:marleen_usar schreef:Vergeet ook niet dat je gedrag moet aanpassen,dat staat in het begin.Ik heb zelf een puber en ik weet dat ze iets niet lang vol kunnen houden.Als het je niet lukt, moet de pony dan ook weer weg?
dat is het een beetje he? ik zie het ook bij onze buren. Het dier is er amper een maand maar er wordt nu al gemopperd over drollen rapen.
Vorige week had het gaskoliek, ik ze helpen, temperaturen, ze wisten niet wat de normale temperatuur was en hoe vaak ze ontwormd moest worden.
Schatten van mensen, maar naief vind ik het wel.
laura1986 schreef:esthertjuh_ schreef:1 vraagje : Heeft ongeveer elk paard een koliekoperatie nodigaangezien veel mensen daarover iets zeggen. ?
Die kans is altijd aanwezig dat een pard of pony die nodig heeft. Als je pech hebt ook twee.

Nikka schreef:esthertjuh_ schreef:1 vraagje : Heeft ongeveer elk paard een koliekoperatie nodigaangezien veel mensen daarover iets zeggen. ?
nee gelukkig niet. Maar het komt vaker voor dan je denkt. De operatie het afgelopen jaar bij die van mij kostte 3500 euro en dan heb ik de vervolgconsulten (paard had extreem laag eiwit erna) nog niet meegerekend (ongeveer 500 euro). Ja dan wordt je niet blij!
esthertjuh_ schreef:Zamora schreef:Nee joh hup oogkleppen voor en gewoon wat kopen. Waarom naar advies van andere luisteren
Ik heb daar ook al over geschreven dat ik eerst naar verschillende pony's ging kijken net zoals iemand dat op bokt mij aanrade
er komt nog veel meer bij. Zamora schreef:als iemand wijs is wil niet zeggen dattie automatisch alles weet van paarden
Daarnaast denk ik gezien jou "kennis' dat een koliekoperatie er vast wel van gaat komen.
detour schreef:marleen_usar schreef:Vergeet ook niet dat je gedrag moet aanpassen,dat staat in het begin.Ik heb zelf een puber en ik weet dat ze iets niet lang vol kunnen houden.Als het je niet lukt, moet de pony dan ook weer weg?
dat is het een beetje he? ik zie het ook bij onze buren. Het dier is er amper een maand maar er wordt nu al gemopperd over drollen rapen.
Vorige week had het gaskoliek, ik ze helpen, temperaturen, ze wisten niet wat de normale temperatuur was en hoe vaak ze ontwormd moest worden.
Schatten van mensen, maar naief vind ik het wel.
esthertjuh_ schreef:Zamora schreef:als iemand wijs is wil niet zeggen dattie automatisch alles weet van paarden
Daarnaast denk ik gezien jou "kennis' dat een koliekoperatie er vast wel van gaat komen.
Ik denk even dat je daar te ver bent gegaan
esthertjuh_ schreef:Alles typ ik nu even op Word uit voor in een mapje voor de kosten enzo
Jssica schreef:Hihi, vroeger toen had mijn neefje een hamster, dus ik wilde ook een hamster maar dat mocht niet van mijn ouders. Toen had ik ein-de-lijk na maanden zeuren mijn hamster.. en toen werd ik gek van het beestje omdat het de hele nacht knaagde aan de tralies en ik zijn radje liep. En moest ik mijn zakgeld uitgeven aan zaagsel en voer ook nog!
Dingen zijn in je verbeelding altijd mooier dan in het echt, en dan heb ik het nog maar over een hamster!
detour schreef:esthertjuh_ schreef:Alles typ ik nu even op Word uit voor in een mapje voor de kosten enzo
heel goed!![]()
En zorg dan voor een reservebedrag in t geval van medische problematiek , zeg maar 100 euro per maand extra? of is dat al te weinig? Vraag me wel eens af, er zijn natuurlijk mensen die weinig pech hebben gehad!