Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

Re: Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:56

Ik wil me nergens mee bemoeien maar zullen we weer ontopic gaan ?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:56

ik snap het wel, je hebt een paard en je leven veranderd......en sommigen mensen willen niet hun paard verkopen.

Mariekepiet je moest eens weten hoeveel mensen er zijn in de randstad (die kinderen hebben en goede banen) die hun paard meerdere keren laten berijden door een ander...of ik ken paardnen die gewoon 3x in de week stil staan (48 uur) wegens gebrek aan tijd of zin.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 10:57

Armani88 schreef:
Juist niks, belachelijk om geld te vragen jij zoekt hulp digene helpt jou .. ik heb wel eens ergens gereden en daar kreeg ik zelfs geld voor

Haha, heb je de posts wel goed gelezen?
Er wordt zelfs aan mij veel gevraagd of ze mijn paarden mogen rijden.
Ze hoeven ook alleen maar te rijden, verzorging doe ik helemaal zelf.

Yaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:58

ik zou rond de €40,- vragen, zo betaald ze toch wat mee voor het paard, maar niet al te veel, want zij bewijst jou een dienst Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:58

Hier in de randstad is het zelfs normaal dat je mee-betaald.

Of je nou een paard leased of verzorgd met alle plezier.....waar je zelf ook baat bij heb.

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:59

ik moet rond de 65 euro betalen voor 2 keer in de week. (wel erg duur niet?) dan krijg ik wel regelmatig les enz. !
maar, voor mij is het goedkoper dan de manege en ik heb er meer aan...! , maar zelf zou ik denk ik ook geen hoge vergoeding vragen, je vraagt tenslotte zelf om hulp die je nodig hebt!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 11:01

tita schreef:
ik snap het wel, je hebt een paard en je leven veranderd......en sommigen mensen willen niet hun paard verkopen.

Mariekepiet je moest eens weten hoeveel mensen er zijn in de randstad (die kinderen hebben en goede banen) die hun paard meerdere keren laten berijden door een ander...of ik ken paardnen die gewoon 3x in de week stil staan (48 uur) wegens gebrek aan tijd of zin.

Daar heeft het nog niet eens mee te maken.
Maar verder heb je wel gelijk! Ja
Bij komen ze elke dag naar buiten en ik rijd/longeer hem zo'n 3/4 keer per week.

_Dunja_ schreef:
Ik wil me nergens mee bemoeien maar zullen we weer ontopic gaan ?

Ja precies!!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 11:02

Yaraa schreef:
ik zou rond de €40,- vragen, zo betaald ze toch wat mee voor het paard, maar niet al te veel, want zij bewijst jou een dienst Knipoog

tita schreef:
Hier in de randstad is het zelfs normaal dat je mee-betaald.

Of je nou een paard leased of verzorgd met alle plezier.....waar je zelf ook baat bij heb.

miilou_ schreef:
ik moet rond de 65 euro betalen voor 2 keer in de week. (wel erg duur niet?) dan krijg ik wel regelmatig les enz. !
maar, voor mij is het goedkoper dan de manege en ik heb er meer aan...! , maar zelf zou ik denk ik ook geen hoge vergoeding vragen, je vraagt tenslotte zelf om hulp die je nodig hebt!

Ik denk ook dat je er meer aan hebt, maar goed, dat is wat ik denk.
Ik zou ook maximaal € 25,- in de maand vragen en niet meer hoor! Knipoog

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:09

tita schreef:

het eerste geval vind ik top, als je zelf de tijd niet hebt vind ik het goed om een bijrijder te nemen in het 2e geval vind ik het slecht, als je geen zin of tijd hebt oke, maar laat je paard dan niet stilstaan, ik kan dat niet zo goed begrijpen.

Als ik toch ooit een eigen paard koop zou ik er ook een bijrijder bij zoeken, leuk voor het paard als ik niet iedere dag zou kunnen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 11:21

mariekepiet schreef:
tita schreef:

het eerste geval vind ik top, als je zelf de tijd niet hebt vind ik het goed om een bijrijder te nemen in het 2e geval vind ik het slecht, als je geen zin of tijd hebt oke, maar laat je paard dan niet stilstaan, ik kan dat niet zo goed begrijpen.

Als ik toch ooit een eigen paard koop zou ik er ook een bijrijder bij zoeken, leuk voor het paard als ik niet iedere dag zou kunnen.

Ik zou maar paard ook absoluut geen dag stil willen hebben staan, daarom gaat hij ook iedere dag de wei op.
Maar het zou fijn zijn als ik soms eens af kon met wat minder rijden, aangezien ik CVS heb.
En hij mag uiteraard ook wel eens een rustdagje hebben. Knipoog

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:25

er word hier maar met bedragen gegooit Clown
is het bedrag zo verschrikkelijk belangrijk dan??
kijk dat een bijrijdster voor een duppie op de eerste rang wil zitten is hier in dit topic wel naar voren gekomen.
ook dat er maar constant verteld word dat de bijrijdster de eigenaar een DIENST bewijst is ook erg duidelijk naar voren gekomen.

ik zie dat anders,ik ben zelf elke dag bij mijn pony alleen rij ik niet elke dag.
en er zijn veel mensen die een paard willen maar het niet kunnen betalen,en daarom [ ver]lease ik mijn pony,wat hetzelfde is als een bijrijdster Haha! nemen.
in mijn ogen is het een ``dienst `` naar beide kanten,ik stel mijn pony beschikbaar voor een aantal dagen voor een bepaald bedrag en die ander heeft een paar dagen een `eigen`pony voor een bepaald bedrag.
en hoe hoog dat bedrag is bepaald de eigenaar zelf,want een bijrijdster hoeft niet te reageren als zij dat bedrag te hoog vind.
ik vraag de helft van de stalling en hoefsmid,en heb nog nooit zonder een meebetalende leaser/bijrijdster gezeten.
en dat zegt mij genoeg!
nu moet ik er wel bij zeggen dat ik volwassen mensen heb gehad die het ook betalen konden.
en daarom wil ik ook volwassenen omdat deze naar mijn ervaring veel serieuzer en betrouwbaarder zijn.
en DIT is MIJN ervaring,dus ga niet allemaal roepen dat jullie jonge meiden zeer betrouwbaar zijn want dat zal best wel maar mijn ervaring is anders Knipoog
het bedrag dat mijn bijrijdster betaald is 90 euro p/m en als de smid komt daar de helft van Sigaar
en daarvoor heeft ze 3 vaste dagen die ze zelf mag invullen wanneer die zijn.
en ik heb nooit gezeur gehad over dat het bedrag te hoog zou zijn,deze mensen weten wat een paard kost Ja en mischien is dat het verschil wel Knipoog

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 11:31

De helft van de stalling hoeft van mij niet eens, maar een bijdrage zou wel lekker zijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:59

dan reken je toch 7.5 of 10 euro per dag

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:05

ik heb zelf nooit betaald om bij te rijden, werd meestal gevraagd om een paard te gaan rijden. Ik zou er ook niet voor betalen als in , de stallingskosten delen ofzo. wat dat betreft ben ik ook van mening dat het een wederzijdse dienst is. Maar wat ik zelf zou doen is een bijrijdster haar eigen lessen laten betalen, dus verplicht 1 keer per week lessen bij mijn instructeur. Privéles is al duur zat, dus als ze dat betaald vind ik het verder prima, en zowel paard als ruiter hebben daar baat bij.

En verder heel simpel: als het paard beter wordt door de ruiter niets betalen, als vooral de ruiter beter wordt van het paard, misschien een symbolische bijdrage. Maar ik weet dat een heleboel mensen die een hartstikke goede bijrijder zouden zijn afhaken, want én lesgeld én een gewone bijdrage, dat is gewoon veel geld (en dus voor veel mensen die geen eigen paard kunnen betalen, ook niet op te brengen). In dat geval heb ik liever een lieve, goede bijrijder die niet betaald, dan iemand die betaald maar geen goede match is met mijn paard. Het is al moeilijk genoeg om een goede match te maken.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 12:20

kjoetie schreef:
ik heb zelf nooit betaald om bij te rijden, werd meestal gevraagd om een paard te gaan rijden. Ik zou er ook niet voor betalen als in , de stallingskosten delen ofzo. wat dat betreft ben ik ook van mening dat het een wederzijdse dienst is. Maar wat ik zelf zou doen is een bijrijdster haar eigen lessen laten betalen, dus verplicht 1 keer per week lessen bij mijn instructeur. Privéles is al duur zat, dus als ze dat betaald vind ik het verder prima, en zowel paard als ruiter hebben daar baat bij.

En verder heel simpel: als het paard beter wordt door de ruiter niets betalen, als vooral de ruiter beter wordt van het paard, misschien een symbolische bijdrage. Maar ik weet dat een heleboel mensen die een hartstikke goede bijrijder zouden zijn afhaken, want én lesgeld én een gewone bijdrage, dat is gewoon veel geld (en dus voor veel mensen die geen eigen paard kunnen betalen, ook niet op te brengen). In dat geval heb ik liever een lieve, goede bijrijder die niet betaald, dan iemand die betaald maar geen goede match is met mijn paard. Het is al moeilijk genoeg om een goede match te maken.

Daar heb je wel gelijk in.
Mocht de bijrijder die ik op het oog heb het niet kunnen betalen, maar klikt de 3-hoeksverhouding wel is het ook wel goed.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:25

tita schreef:
dan reken je toch 7.5 of 10 euro per dag

en daar kan ze voor rijden zolang ze wil,of 2 x per dag rijden.
het is haar dag en ze mag komen en rijden zolang ze wilt.

mijn bijrijdster redeneerd anders dan jullie hier Haha!

ze zegt ,als ik een eigen paard zou hebben heb ik alle kosten en ook dan zou ik af en toe een les nemen Haha!

en hier zijn we het nooit over eens Clown
ik vind mijn bedrag normaal en een ander zijn bedrag of geen bedrag.[ het liefst geld toe Clown ]

het belangrijkste is in mijn ogen dat jij het met de bijrijdster of eigenaar overeen kan komen en hoe of wat maakt dan toch niet uit?
maar ga niet roepen dat het belachelijk is om er geld voor te vragen,als jij dat er niet voor over hebt en er een andere mening op na houd is dat voor mij prima, maar laat een ander in z`n waarde en maak deze niet belachelijk. Sigaar

ik heb geen paard gekocht om er iemand anders gratis op te laten rijden ,ik alle kosten betalen en die persoon lekker alles gratis.
manege is dan te duur,dus zoeken we een bijrijdpaard ,want dat kost niks Knipoog Verward nou een paard kost veel eurootjes p/m hoor Clown en waarom zou ik dan mijn paardje gratis uitlenen?
dat doe ik niet,daarom staat ze in de `lease` Haha!

maar laat lekker iedereen doen en vragen /betalen wat hij ervoor over heeft.
want dat is voor iedereen anders .
wie weet als ik een geldboom zou hebben in de tuin *LOL* en er komt een vrouwtje zoals mijn bijrijdster nu,dan laat ik er niet voor betalen.
maar helaas is die boom er niet Verdrietig

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:31

afijn, inmiddels zijn we 17 pagina's en een hoop gekibbel verder en nog komen we er niet uit. Misschien maar stoppen met deze discussie?

Conclusie: een ieder is vrij om een bijrijder een bijdrage te vragen en elke bijrijder is dan vrij om ja of nee te zeggen. Iedereen blij! Lachen

Ik heb inmiddels vergevorderde contacten met 2 bijrijders, jawel, ze gaan allebei betalen, ze worden er alletwee beter van (paard is hoger nivo dan ruiters) en mijn portemonee doet wat minder zeer elke maand. Knipoog

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 12:33

cissy schreef:
afijn, inmiddels zijn we 17 pagina's en een hoop gekibbel verder en nog komen we er niet uit. Misschien maar stoppen met deze discussie?

Conclusie: een ieder is vrij om een bijrijder een bijdrage te vragen en elke bijrijder is dan vrij om ja of nee te zeggen. Iedereen blij! Lachen

Ik heb inmiddels vergevorderde contacten met 2 bijrijders, jawel, ze gaan allebei betalen, ze worden er alletwee beter van (paard is hoger nivo dan ruiters) en mijn portemonee doet wat minder zeer elke maand. Knipoog

Je hebt wel gelijk wat bovenstaande betreft. Knipoog
Maar wel fijn voor je dat je in onderhandeling bent met 2 bijrijders.
Moet er daar nog eentje van af vallen of wil je er 2?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:39

zie wel hoe het gaat lopen, zal er vanzelf wel eentje afvallen.
Ik heb nog een jonkie van 2,5 die straks aan de bak mag en waar dus tijd in gaat zitten de komende maanden, dus voorlopig laat ik het even zo gaan.

Ben jij er inmiddels uit wat je doet?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:52

Ik vind de redenering van sommigen nogal vreemd... Verward Jij (als eigenaar) moet een paard kopen, alle spullen, de maandelijkse rekeningen, de dierenarts, hoefsmid, enzovoort, en een bijrijder mag GRATIS komen rijden, hoeft niets te doen, niets te betalen, heeft een goed paard onder de kont, hoeft niet op uur of tijd te kijken ?? Wordt nog bijbetaald ????? Sorry, mooi niet. Ik heb vroeger eens een bijrijdster gehad, en die betaalde de helft van het stalgeld + haar lessen. Ik nam alle andere kosten voor mijn rekening, en zij mocht 3 dagen per week over het paard beschikken. Het is toch een overeenkomst die voor beiden voordelen biedt ? Of mis ik hier iets ? Blond

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:02

idd zo zie ik het ook

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:34

sevke schreef:
Ik vind de redenering van sommigen nogal vreemd... Verward Jij (als eigenaar) moet een paard kopen, alle spullen, de maandelijkse rekeningen, de dierenarts, hoefsmid, enzovoort, en een bijrijder mag GRATIS komen rijden, hoeft niets te doen, niets te betalen, heeft een goed paard onder de kont, hoeft niet op uur of tijd te kijken ?? Wordt nog bijbetaald ????? Sorry, mooi niet. Ik heb vroeger eens een bijrijdster gehad, en die betaalde de helft van het stalgeld + haar lessen. Ik nam alle andere kosten voor mijn rekening, en zij mocht 3 dagen per week over het paard beschikken. Het is toch een overeenkomst die voor beiden voordelen biedt ? Of mis ik hier iets ? Blond

Ik vind dat echt veel te veel. Tuurlijk biedt het beide voordeel, maar de helft van de stalkosten en les voor 3 dagen rijden vind ik veel te veel.
Als eigenaar moet je helemaal niks, je hoeft echt geen paard te kopen hoor, dat is jouw eigen keus.... Verder kun je het paard nog altijd zo duur maken als je zelf wilt.

Een bijrijder heeft vaak niet voor niks geen eigen paard, en is over het algemeen gewoon niet in staat om al die kosten voor zijn rekening te nemen. Sommige eigenaren ook niet als ik dit zo lees...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 14:09

sevke schreef:

Afgod
Toevoeging: ik wil ze zeker niet de helft van de stallingskosten laten betalen, maar een kleine bijdrage zou wel lekker zijn. Knipoog

cissy schreef:
zie wel hoe het gaat lopen, zal er vanzelf wel eentje afvallen.
Ik heb nog een jonkie van 2,5 die straks aan de bak mag en waar dus tijd in gaat zitten de komende maanden, dus voorlopig laat ik het even zo gaan.

Ben jij er inmiddels uit wat je doet?

Ik ben inmiddels ook in onderhandeling met een bijrijder.
Hij komt zaterdag proefrijden.
Ik ben reuze benieuwd! Haha!

Edit: typefout.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 14:11

Wendy schreef:
sevke schreef:

Ik vind dat echt veel te veel. Tuurlijk biedt het beide voordeel, maar de helft van de stalkosten en les voor 3 dagen rijden vind ik veel te veel.
Als eigenaar moet je helemaal niks, je hoeft echt geen paard te kopen hoor, dat is jouw eigen keus.... Verder kun je het paard nog altijd zo duur maken als je zelf wilt.

Een bijrijder heeft vaak niet voor niks geen eigen paard, en is over het algemeen gewoon niet in staat om al die kosten voor zijn rekening te nemen. Sommige eigenaren ook niet als ik dit zo lees...

Dat ben ik dan ook wel weer met je eens, sommigen gebruiken het paard echt als melkkoe.

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:32

Moeilijk he, ik heb er ook weken mijn hoofd over lopen breken...

Vraag je niets, dan krijg je misschien penny's...
Vraag je veel, dan krijg je waarschijnlijk weinig of geen reactie...

Uiteindelijk wil je dat je paard erdoor vooruit gaat en daarom heb ik besloten van enkele eisen te stellen.

Mijn 2 bijrijdsters (16 en 17 jaar oud), moeten niets betalen MAAR

de afspraak is/was dat ze elke week minstens 1 keer per week een les meevolgen in de gevorderdengroep (dressuur of springen mochten ze zelf kiezen). Op die manier wist ik dat er geen beginner op de rug van mijn paarden zou kruipen en dat er daadwerkelijk gewerkt ging worden. Op die manier betaalden ze toen 32euro per maand. Dit bedrag betaalden ze natuurlijk niet rechtstreeks aan mij, maar aan de lesgever.
Mijn paarden zijn heel gelukkig met hun bijrijdsters, ze werken graag en de ruiters zelf leren nog steeds bij.

Ondertussen heb ik mijn bijrijders al 2 en 1,5 jaar en moeten ze niet meer persé elke week lessen. Ze brengen mijn paarden uit op wedstrijd en ze mogen van mij alle winst houden. (want onrechtstreeks profiteer je mee)

Ik denk wel dat ze tevreden zijn, want ze nemen (zonder dat ik het ooit heb moeten vragen) ook andere taken op... ze brengen af en toe voer mee, mesten eens de stal uit, verzorgen mijn harnachement...

Goede bijrijders is niet alleen een kwestie van zij die je paard verzorgen, ook jij moet hen "verzorgen".

Misschien kan jij het ook op deze manier proberen, voor mij is dit systeem ideaal!

PS. Vergeet niet dat, indien zij op jouw paard rijden, zij ook verzekeringskosten en zo moeten betalen. Het is niet de bedoeling dat ze meer gaan betalen dan bij een lease-paard als zij jou een dienst bewijzen.

Doei!