Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Armani88 schreef:Juist niks, belachelijk om geld te vragen jij zoekt hulp digene helpt jou .. ik heb wel eens ergens gereden en daar kreeg ik zelfs geld voor

tita schreef:ik snap het wel, je hebt een paard en je leven veranderd......en sommigen mensen willen niet hun paard verkopen.
Mariekepiet je moest eens weten hoeveel mensen er zijn in de randstad (die kinderen hebben en goede banen) die hun paard meerdere keren laten berijden door een ander...of ik ken paardnen die gewoon 3x in de week stil staan (48 uur) wegens gebrek aan tijd of zin.
_Dunja_ schreef:Ik wil me nergens mee bemoeien maar zullen we weer ontopic gaan ?
Yaraa schreef:ik zou rond de €40,- vragen, zo betaald ze toch wat mee voor het paard, maar niet al te veel, want zij bewijst jou een dienst
tita schreef:Hier in de randstad is het zelfs normaal dat je mee-betaald.
Of je nou een paard leased of verzorgd met alle plezier.....waar je zelf ook baat bij heb.
miilou_ schreef:ik moet rond de 65 euro betalen voor 2 keer in de week. (wel erg duur niet?) dan krijg ik wel regelmatig les enz. !
maar, voor mij is het goedkoper dan de manege en ik heb er meer aan...! , maar zelf zou ik denk ik ook geen hoge vergoeding vragen, je vraagt tenslotte zelf om hulp die je nodig hebt!
tita schreef:ik snap het wel, je hebt een paard en je leven veranderd......en sommigen mensen willen niet hun paard verkopen.
Mariekepiet je moest eens weten hoeveel mensen er zijn in de randstad (die kinderen hebben en goede banen) die hun paard meerdere keren laten berijden door een ander...of ik ken paardnen die gewoon 3x in de week stil staan (48 uur) wegens gebrek aan tijd of zin.
mariekepiet schreef:tita schreef:ik snap het wel, je hebt een paard en je leven veranderd......en sommigen mensen willen niet hun paard verkopen.
het eerste geval vind ik top, als je zelf de tijd niet hebt vind ik het goed om een bijrijder te nemen in het 2e geval vind ik het slecht, als je geen zin of tijd hebt oke, maar laat je paard dan niet stilstaan, ik kan dat niet zo goed begrijpen.
Als ik toch ooit een eigen paard koop zou ik er ook een bijrijder bij zoeken, leuk voor het paard als ik niet iedere dag zou kunnen.
nemen.
en mischien is dat het verschil wel
kjoetie schreef:ik heb zelf nooit betaald om bij te rijden, werd meestal gevraagd om een paard te gaan rijden. Ik zou er ook niet voor betalen als in , de stallingskosten delen ofzo. wat dat betreft ben ik ook van mening dat het een wederzijdse dienst is. Maar wat ik zelf zou doen is een bijrijdster haar eigen lessen laten betalen, dus verplicht 1 keer per week lessen bij mijn instructeur. Privéles is al duur zat, dus als ze dat betaald vind ik het verder prima, en zowel paard als ruiter hebben daar baat bij.
En verder heel simpel: als het paard beter wordt door de ruiter niets betalen, als vooral de ruiter beter wordt van het paard, misschien een symbolische bijdrage. Maar ik weet dat een heleboel mensen die een hartstikke goede bijrijder zouden zijn afhaken, want én lesgeld én een gewone bijdrage, dat is gewoon veel geld (en dus voor veel mensen die geen eigen paard kunnen betalen, ook niet op te brengen). In dat geval heb ik liever een lieve, goede bijrijder die niet betaald, dan iemand die betaald maar geen goede match is met mijn paard. Het is al moeilijk genoeg om een goede match te maken.
tita schreef:dan reken je toch 7.5 of 10 euro per dag
]
nou een paard kost veel eurootjes p/m hoor
en waarom zou ik dan mijn paardje gratis uitlenen?
en er komt een vrouwtje zoals mijn bijrijdster nu,dan laat ik er niet voor betalen.

cissy schreef:afijn, inmiddels zijn we 17 pagina's en een hoop gekibbel verder en nog komen we er niet uit. Misschien maar stoppen met deze discussie?
Conclusie: een ieder is vrij om een bijrijder een bijdrage te vragen en elke bijrijder is dan vrij om ja of nee te zeggen. Iedereen blij!
Ik heb inmiddels vergevorderde contacten met 2 bijrijders, jawel, ze gaan allebei betalen, ze worden er alletwee beter van (paard is hoger nivo dan ruiters) en mijn portemonee doet wat minder zeer elke maand.
Jij (als eigenaar) moet een paard kopen, alle spullen, de maandelijkse rekeningen, de dierenarts, hoefsmid, enzovoort, en een bijrijder mag GRATIS komen rijden, hoeft niets te doen, niets te betalen, heeft een goed paard onder de kont, hoeft niet op uur of tijd te kijken ?? Wordt nog bijbetaald ????? Sorry, mooi niet. Ik heb vroeger eens een bijrijdster gehad, en die betaalde de helft van het stalgeld + haar lessen. Ik nam alle andere kosten voor mijn rekening, en zij mocht 3 dagen per week over het paard beschikken. Het is toch een overeenkomst die voor beiden voordelen biedt ? Of mis ik hier iets ?
sevke schreef:Ik vind de redenering van sommigen nogal vreemd...Jij (als eigenaar) moet een paard kopen, alle spullen, de maandelijkse rekeningen, de dierenarts, hoefsmid, enzovoort, en een bijrijder mag GRATIS komen rijden, hoeft niets te doen, niets te betalen, heeft een goed paard onder de kont, hoeft niet op uur of tijd te kijken ?? Wordt nog bijbetaald ????? Sorry, mooi niet. Ik heb vroeger eens een bijrijdster gehad, en die betaalde de helft van het stalgeld + haar lessen. Ik nam alle andere kosten voor mijn rekening, en zij mocht 3 dagen per week over het paard beschikken. Het is toch een overeenkomst die voor beiden voordelen biedt ? Of mis ik hier iets ?
sevke schreef:Ik vind de redenering van sommigen nogal vreemd...Jij (als eigenaar) moet een paard kopen, alle spullen, de maandelijkse rekeningen, de dierenarts, hoefsmid, enzovoort, en een bijrijder mag GRATIS komen rijden, hoeft niets te doen, niets te betalen, heeft een goed paard onder de kont, hoeft niet op uur of tijd te kijken ?? Wordt nog bijbetaald ????? Sorry, mooi niet. Ik heb vroeger eens een bijrijdster gehad, en die betaalde de helft van het stalgeld + haar lessen. Ik nam alle andere kosten voor mijn rekening, en zij mocht 3 dagen per week over het paard beschikken. Het is toch een overeenkomst die voor beiden voordelen biedt ? Of mis ik hier iets ?
cissy schreef:zie wel hoe het gaat lopen, zal er vanzelf wel eentje afvallen.
Ik heb nog een jonkie van 2,5 die straks aan de bak mag en waar dus tijd in gaat zitten de komende maanden, dus voorlopig laat ik het even zo gaan.
Ben jij er inmiddels uit wat je doet?

Wendy schreef:sevke schreef:Ik vind de redenering van sommigen nogal vreemd...Jij (als eigenaar) moet een paard kopen, alle spullen, de maandelijkse rekeningen, de dierenarts, hoefsmid, enzovoort, en een bijrijder mag GRATIS komen rijden, hoeft niets te doen, niets te betalen, heeft een goed paard onder de kont, hoeft niet op uur of tijd te kijken ?? Wordt nog bijbetaald ????? Sorry, mooi niet. Ik heb vroeger eens een bijrijdster gehad, en die betaalde de helft van het stalgeld + haar lessen. Ik nam alle andere kosten voor mijn rekening, en zij mocht 3 dagen per week over het paard beschikken. Het is toch een overeenkomst die voor beiden voordelen biedt ? Of mis ik hier iets ?
Ik vind dat echt veel te veel. Tuurlijk biedt het beide voordeel, maar de helft van de stalkosten en les voor 3 dagen rijden vind ik veel te veel.
Als eigenaar moet je helemaal niks, je hoeft echt geen paard te kopen hoor, dat is jouw eigen keus.... Verder kun je het paard nog altijd zo duur maken als je zelf wilt.
Een bijrijder heeft vaak niet voor niks geen eigen paard, en is over het algemeen gewoon niet in staat om al die kosten voor zijn rekening te nemen. Sommige eigenaren ook niet als ik dit zo lees...