Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gini schreef:De argumenten hier gaan over het onpraktische van het paspoort bij de stalhouder te laten (denk maar aan weekendcursus, wedstrijden, buitenritten) en DAARBOVENOP is het ook nog eens gevaarlijk wanneer er een haar in de boter komt waarbij alles wat het paard is, zowel lichamelijk als op papier zich bij die persoon bevindt waar je op dat moment niet mee door 1 deur kunt.
DianneM schreef:Ik vraag me inderdaad ook af hoe het zit met doe het zelf stallen. Ik sta op een stal waar de pensionhouder niet de eigenaar van het terrein is, zij huren slechts het huis, zorgen dat alles in goede banen blijft en hebben zelf ook een paar paardjes lopen. Volgens mij kunnen zij dan sowieso nooit aansprakelijk zijn voor de boetes, omdat zij ook alleen maar het huis huren. Het stalgeld draag ik ook niet af aan hen, maar aan de eigenaar van de grond en de opstallen.
Verder doe ik alles zelf, ik betaal slechts kale huur. Koop mijn fourage elders, doe zelf 7 dagen in de week de gehele verzorging. Ik ga zeer regelmatig met mijn paarden weg. Maar volgens mij ben ik in mijn situatie toch gewoon zelf houder van mijn paarden, of zie ik dat verkeerd..
Bovendien vind ik het heel erg vervelend als ik mij paspoorten achter moet laten op een plek waar ik zelf niet 24/7 bij kan..