Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:42

Ohh... Ik zit hier met grote ogen. Had zelf nooit betaald en had allang mijn rechtsbijstand ingeschakeld.
Onbegrijpelijk!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:22

Nu je de laarzen hebt aangenomen en voor de dienst hebt betaald, vraag ik me af of je juridisch nog een poot hebt om op te staan. Voor die schoenmaker is het nu afgedaan, hij is betaald en verzet dus geen stap meer. Ik denk dat je al erg zwak kwam te staan toen je akkoord ging met reparatie van de verpeste laarzen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:37

ik zeg; juridisch loket en rijdende rechter.
Maargoed, ik val in herhaling.

Willeke_

Re: Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:40

Mijn hemel..! :x
Ts, ik zou hier werk van gaan maken. Je had die 60 euro beter bij een paar nieuwe laarzen kunnen leggen.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:41

BarbaLala schreef:
ik zeg; juridisch loket en rijdende rechter.
Maargoed, ik val in herhaling.

Maar de TS heeft betaald en de laarzen meegenomen, dus lijkt me niet dat ze erg sterk staat.

Ik begrijp echt niet dat je je zo hebt laten behandelen TS :oo Kun je überhaupt met de laarzen rijden?

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:46

Jeetje, wat zonde van je laarzen! Ik had ze zo niet geaccepteerd, lijkt mij niet dat je er nu nog lekker mee kunt rijden..

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:49

Dat denk ik inderdaad ook niet Daenerys.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:50

Nou nou niet allemaal zou uitvallen over TS, ik denk dat de meesten hier ook liever het met woorden gehandeld hadden zien worden dan het gedoe wat je krijgt om iemand voor de rechter te slepen. Nou heeft het misschien wat lang geduurd en hadden sommigen het anders aangepakt, maar eigen schuld? Nee, het is altijd de schuld van de schoenmaker geweest.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:51

Jeetje ts, rot dat het zo uitgepakt heeft voor je.
Waarom heb je niet geweigerd om voor deze troep te betalen, durfde je niet?

Ik snap dat je het netjes op wilde lossen, maar je hebt echt teveel over je heen laten lopen!
Dit is helaas een hele dure les voor je, hopelijk heb je er wel van geleerd.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:54

Ik val niet uit hoor, zeg alleen dat het haar eigen schuld is.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:06

Echt k*t voor je TS, ik leef met je mee.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 08:14

heb je betaald??

Waarom houd je je niet aan de juridische procedure, nu heb je geen poot om op te staan. Geen bruikbare laarzen en 60- lichter
sorry maar wat dom
en als je niet zo mondig bent en je moeder dingen laat regelen, waarom haal je ze dan zelf op en betaal je ook nog eens nadat de laarzen niet meer passen en ze je uitschelden.
Sorry, maar die schoenmaker lacht zich kapot en jij bent de dupe door je eigen handelingen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 08:19

BarbaLala schreef:

Nee, het is niet haar eigen schuld, maar de afloop had beter gekund.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 08:21

zij maakt keuzes die niet slim zijn, en betaald en accepteert hoe het gemaakt is, dat is haar eigen schuld
dat de schoenmaker een domme fout maakt door net te luisteren naar de opdracht kan zij niks aan doen, maar hoe het afgehandeld is wel

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 08:47

Oh wat zonde van die laarzen.. Ik had dit nooit en ten nimmer geaccepteerd laat staan dat ik voordat prutswerk betaald had. Ik ben bang dat je nu geen poot hebt om op te staan, om dit op de een of andere manier opgelost c.q. vergoed gaat krijgen. Maar ik ben wel benieuwd wat je nu gaat doen met die laarzen en of je toch nog stappen gaat ondernemen.

Mocht er geen stappen meer ondernomen kunnen worden is een "ingezonden" brief in het wijk/ dorps krant geen optie om de omgeving te waarschuwen voor het "vakwerk" O:) van deze schoenmaker.. }:)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 08:50

flitzz schreef:
Mocht er geen stappen meer ondernomen kunnen worden is een "ingezonden" brief in het wijk/ dorps krant geen optie om de omgeving te waarschuwen voor het "vakwerk" O:) van deze schoenmaker.. }:)

Dat soort stappen zijn niet zo eenvoudig als het lijkt, zulke zaken zwart op wit publiceren kan lelijk uitpakken voor jezelf.
Dat kan juridische gevolgen hebben (smaad/naamslastering).

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:03

F_Orumster schreef:
Dat soort stappen zijn niet zo eenvoudig als het lijkt, zulke zaken zwart op wit publiceren kan lelijk uitpakken voor jezelf.
Dat kan juridische gevolgen hebben (smaad/naamslastering).

Daar heb je gelijk in maar aan de andere kant...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:05

Ik sta wat dit soort dingen betreft ook niet zo sterk in m'n schoenen. Zeker als mensen tegen me gaan schreeuwen en boos worden. Kan me dus best voorstellen hoe 't allemaal gelopen is zo met TS. Om dan uit te vallen naar TS schiet niemand wat mee op.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:08

Stel je zet een foto van je laarzen op FB... Neem aan dat je vrienden in het dorp hebt, die ook weer mensen kennen etc.. met daaronder de tekst "de schoenmaker in het dorp heeft mijn laarzen "gemaakt"", dat mag dan weer wel toch? :+

Ik laat ook altijd over me heen walsen hoor, als mensen gaan schreeuwen enzo :+ maar er is gewoon een grens... en dan verander ik ook opeens omdat dan alles er in 1x uitkomt...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:14

Jeetje... Wat een verhaal blijft het toch ook he...
IK vraag me af waarom je die 60 euro hebt betaald? Hij is zijn afspraak niet nagekomen, dus hoort hij (imo) het zelf zo net mogelijk op te lossen op zijn kosten.

Kijk, het is niet netjes wat er gebeurd is, daar ben ik het mee eens. Maargoed, een foutje maken is menselijk natuurlijk. Gaat er dan om hoe hij het oplost en dat vind ik echt absoluut niet not done, zéker niet dat hij je 60 euro af laat tikken..
Ik zou zelf nooit die 60 euro betaald hebben.. Ben nu alleen bang dat je naar die 60 euro kunt fluiten..

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:40

Tjee, wat zonde Fioon van je laarzen. Wat heeft ie er in godsnaam mee gedaan aan de binnenkant? Het glimt zo.
En waarom heb je de ritsen achter helemaal tot de hak laten maken? Is de balijn er nu uit? Ik heb ook ooit ritsen in mijn Petries laten zetten bij een schoenmaker, maar naast de balijn en tot de bovenkant van de 'schoen'.

Dat je er ook nog voor betaald hebt.... Mss had ik wel hetzelfde gedaan hoor, ik weet het niet.
Maar nu ben je 60 euro lichter en hebt lelijke laarzen, die zo mogelijk ook nog eens niet meer bruikbaar zijn.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:12

F_Orumster schreef:
BarbaLala schreef:

Nee, het is niet haar eigen schuld, maar de afloop had beter gekund.

Het is wèl haar eigen schuld. Het deel van de schoenmaker die de laarzen verkloot niet natuurlijk, dat spreekt voor zich. Maar dat zij dit accepteert, is voor haar verantwoording.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:25

Ik heb iets soortgelijks gehad met een leren halster. Ze hadden het heel lelijk gerepareerd en toen heb ik geweigerd het halster aan te nemen. Ik had het halster daar een paar weken eerder gekocht en ik vond de kwaliteit van het stikwerk niet goed. Ik heb mijn held terug geëist en dat kreeg ik.

Nou had ik het product daar wel aangeschaft, dus dat is wel anders. Maar ik had ook akkoord kunnen gaan met hun reparatie. Echter vond ik die niet goed, dus ik eiste een nieuw halster of mijn geld terug. En het laatste kreeg ik.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 10:31

Ja, ze zijn nog steeds njet zoals ik wilde.
Ja, ik had anders kunnen handelen.
Ja, ik had hier nog 6 maanden mee bezig kunnen zijn, maar juridisc
h had ik al geen poot om op te staan behalve die brief sturen, maar daar heeft m'n moeder zich mee bemoeit waardoor hij uitstel kreeg, en nu was ik er gewoon helemaal klaar mee.

Dan maar een maandje harder werken, ga zo nieuwe laarzen halen...
Had inderdaad njet moeten betalen, maar ik dacht in de winkel nog Okee het zal wel, de binnenkant is nu wel glad

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:42

Ik zou zeker geen passief agressieve berichten naar de krant sturen zeg, come on people.

Inderdaad TS; een beetje dom dat je alsnog geld betaald hebt maar gebeurd is gebeurd daar doe je nu toch niets meer aan. Laat het een les zijn voor de volgende keer.