[WIP] opknappen paardentrailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:00

kvulden schreef:
Hmmm nu meet ik net de oude platen , omdat ik wil bestellen.
De platen zijn 153 hoog. Dacht meet toch even de trailer. Als ik de platen eerst wil plaatsen en dan de vloer is 153 niet genoeg. De oude vloer lag er dus toch onder. Als ik het frame meet van af onder tot het frame meet ik 154 en dan moet hij er natuurlijk nog een stukje overheen. Iemand tips of ontkom ik er niet aan eerst de vloer te leggen.

bij mij was de bodem ook breder. er bestaan hier wel platen voor, normaal is de grootste plaat 153 bij 305
die ik voor de bodem heb is dacht ik 170 bij 310, deze heb ik extra moeten bestellen en is helaas ook een stuk duurder.
denk ook bij het ophalen even aan transport, 170 past niet in elke aanhangwagen. ik heb ze uiteindelijk op een autoambulance vervoerd

kvulden

Re: [WIP] opknappen paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:40

Ze worden gratis bezorgd dus dat is geen probleem. Maar het gaat me niet om de grote van de plaat van de bodem maar om de wanden. Het leek me mooier om de bodem tussen de wanden te plaatsen. Maar dan is een plaat van 153 net te weinig of ik moet hem 2 cm zwevend hangen. En ik weet niet of dat een goed idee is.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:06

kvulden schreef:
Ze worden gratis bezorgd dus dat is geen probleem. Maar het gaat me niet om de grote van de plaat van de bodem maar om de wanden. Het leek me mooier om de bodem tussen de wanden te plaatsen. Maar dan is een plaat van 153 net te weinig of ik moet hem 2 cm zwevend hangen. En ik weet niet of dat een goed idee is.

Of je slijpt aan de bovenkant 2 cm van je staande ijzerwerk af en dan wordt de binnenhoogte van je trailer 2 cm lager, als je daarna de kap weer gaat monteren. Hoe erg is dat? Je had tenslotte een dubbeldikke vloer, dus dat verschil win je al terug. :)*

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:45

Eirikur schreef:
Of je slijpt aan de bovenkant 2 cm van je staande ijzerwerk af en dan wordt de binnenhoogte van je trailer 2 cm lager, als je daarna de kap weer gaat monteren. Hoe erg is dat? Je had tenslotte een dubbeldikke vloer, dus dat verschil win je al terug. :)*

Mijn kap kan er niet af. Als ik dat wil dan moet ik er echt iemand bij gaan halen om te lassen ed. Dat lijkt me te veel van het goede.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:45

Nou de metalen kap in de primer en geplamuurd. Lijkt best aardig te worden. Nu bestaat de kap uit 5 platen die met puntlas aan elkaar zitten. Dit geeft opstaande randen en kieren. Tut zo'n 3 mm. Zou ik die kitten? Of wat zouden jullie doen.

Nu ben ik nog steeds bezig een aantal platen te verwijderen, maar de bouten en moeren zijn zo verroest dat ik ze niet los krijg. Al meerdere malen wd40 gebruikt en aan de glade zijde er een lijn in gemaakt zodat je daar een schroevendraaier in kunt zetten, maar ik krijg het niet voor elkaar. En afslijpen? Zeker niet aan de buiten zijde dan beschadig ik het frame en aan de binnen zijde zitten die platte koppen in het houd. Iemand een goede tip?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 06:41

kvulden schreef:
Nou de metalen kap in de primer en geplamuurd. Lijkt best aardig te worden. Nu bestaat de kap uit 5 platen die met puntlas aan elkaar zitten. Dit geeft opstaande randen en kieren. Tut zo'n 3 mm. Zou ik die kitten? Of wat zouden jullie doen.

Nu ben ik nog steeds bezig een aantal platen te verwijderen, maar de bouten en moeren zijn zo verroest dat ik ze niet los krijg. Al meerdere malen wd40 gebruikt en aan de glade zijde er een lijn in gemaakt zodat je daar een schroevendraaier in kunt zetten, maar ik krijg het niet voor elkaar. En afslijpen? Zeker niet aan de buiten zijde dan beschadig ik het frame en aan de binnen zijde zitten die platte koppen in het houd. Iemand een goede tip?

Zie het andere topic.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 18:12

Wat een leuk topic!

Een tijd terug heb ik een oude trailer gekocht. (veetrailer)
Heb hem daarna laten keuren bij een trailer bouwer hier in de buurt. Op een paar dingen na was het meeste nog wel goed. Bodem en zei kanten gelukkig ook nog. De oplooprem is gelukkig al vervangen alleen de verlichting moet nog gebeuren. Daarna wil ik hem nog gaan verven.

Zal wel een foto plaatsen als die af is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 18:14

Een foto nu is ook heel leuk O:)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:07

Nou hierbij vast de foto's dan :). Zit nog te twijfelen welke keur ik hem maak. Denk donkergrijs, maar als iemand iets leuks weet hoor ik het graag!

Nog een vraagje, achterop zit het bordje van veevervoer. Is dit verplicht? Anders gaat ie er namelijk af :D.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 06:47

Mijn trailer kan aan de achterzijde niet helemaal dicht. Boven de laatklep is hij nog open. Heeft iemand hier daar zelf al eens iets voor gemaakt of verzonnen om het toch dicht te kunnen maken? Mijn kap is van metaal.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 07:26

Gloa schreef:
Olie is voor onbehandeld hout. Als je trailer er van opknapt dan is je toplaag van het betonplex versleten onder invloed van uv licht. Dan kan je misschien beter overwegen hem een keer opnieuw in de lak te zetten.

Onzin. Als je dit topic had gelezen wist je dat mijn platen nieuw waren. Ik heb dit topic namelijk ooit gestart. Door hem vanaf het begin ieder jaar in de olie te zetten blijft hij mooi en hoef ik hem dus niet opnieuw in de lak te zetten.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:02

kvulden schreef:
Mijn trailer kan aan de achterzijde niet helemaal dicht. Boven de laatklep is hij nog open. Heeft iemand hier daar zelf al eens iets voor gemaakt of verzonnen om het toch dicht te kunnen maken? Mijn kap is van metaal.

een lekdorpel op de kap maken, dan regent het er iig niet in.
of een klep aan de kap maken die je om kan slaan tegen de laadklep

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:15

Hebben jullie adressen om een trailer op te laten knappen? Een 1,5 trailer wat kost nieuwe vloer en zijwanden laten zetten?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:46

Tcm62 schreef:
Hebben jullie adressen om een trailer op te laten knappen? Een 1,5 trailer wat kost nieuwe vloer en zijwanden laten zetten?

Altijd meer dan een fatsoenlijke trailer kopen, tenzij het een goede Westfalia is......

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:27

Mijn project is bijna af.. man man wat een werk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:30

Tcm62 schreef:

Vanuit economisch oogpunt nog niet interessant als je hem gratis zou krijgen en alles zelf kon doen. Als het puur om het geld gaat dan ben je beter af met een goed inderhouden 2de hands dan een opknapper die je moet laten doen

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:10

Wij willen onze eigen trailer opknappen, zijn hiertoe besloten omdat voor een eenvoudige nieuwe we tussen de 4500 en 5200 kwijt zijn en alle 2e handjes van ong 6-7 jaar geen onderhoud hebben gehad ook nog gaan voor gemiddeld 3000..ook via dealers en trailerverkoop adressen...dat onderhoud is wassen neus want dat zijn inruilers...

Onze trailer kwa onderstel nog goed is vorig jaar nieuwe speciale trailerbanden, de kap nog mooi...en als de bodem en zijwanden vernieuwd worden we een knappe 2e hands hebben waarvan we weten dat hij echt goed is...en we rond de 2000 denken klaar te zijn..zelf doen geen optie daar hebben we het veel te druk voor...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:39

Tcm62 schreef:
Wij willen onze eigen trailer opknappen, zijn hiertoe besloten omdat voor een eenvoudige nieuwe we tussen de 4500 en 5200 kwijt zijn en alle 2e handjes van ong 6-7 jaar geen onderhoud hebben gehad ook nog gaan voor gemiddeld 3000..ook via dealers en trailerverkoop adressen...dat onderhoud is wassen neus want dat zijn inruilers...

Onze trailer kwa onderstel nog goed is vorig jaar nieuwe speciale trailerbanden, de kap nog mooi...en als de bodem en zijwanden vernieuwd worden we een knappe 2e hands hebben waarvan we weten dat hij echt goed is...en we rond de 2000 denken klaar te zijn..zelf doen geen optie daar hebben we het veel te druk voor...

een trailer opbouwen kost je 3000 - 4000 euro aan materiaal (en een beetje werk uitbesteden) als je de rest zelf doet.
Ga je dat ook uitbesteden, komt er zeker 2000 euro bij en zit je dus aan de prijs van een simpele nieuwe trailer....

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:11

Mwa als het alleen plaatwerk is dan kom je met 1000 bij zelf doen ook een heel eind. Maar zit je ook aan remschoenen, remleidingen, verlichting, rubber, stangen enz. dan kom je snel op 2500-3000.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:13

Gloa schreef:
Mwa als het alleen plaatwerk is dan kom je met 1000 bij zelf doen ook een heel eind. Maar zit je ook aan remschoenen, remleidingen, verlichting, rubber, stangen enz. dan kom je snel op 2500-3000.

Ja, hey, als je het dan doet, doe het dan goed.......

Ik heb zelfs een reserveset triangels liggen. Een complete trailer kopen was goedkoper dan vier triangels.......

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 07:43

Wij hebben gebeld met Henra, hij had het over 2000 bodem en zijplaten...hoe kom jij aan 4000 als een nieuwe 1,5 al voor 4200 te koop is?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 07:44

Gloa schreef:

maar dat hoeft dus niet...is alleen het hout werk..

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 13:05

ikke schreef:
Tcm62 schreef:

een trailer opbouwen kost je 3000 - 4000 euro aan materiaal (en een beetje werk uitbesteden) als je de rest zelf doet.
Ga je dat ook uitbesteden, komt er zeker 2000 euro bij en zit je dus aan de prijs van een simpele nieuwe trailer....

Dat was ik echt niet kwijt aan opknappen. :( Heb wel alles zelf gedaan, dus uitbesteden is natuurlijk veel duurder.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:59

Wat was jij kwijt? En is het kwa zwaarte van de platen wel te doen alleen? Ik vraag mij af of ze te tillen zijn...

Kan ik ergens een beschrijving vinden om dit zelf te doen? Het gaat alleen om de platen...