Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mika11 schreef:Nee, maar een handelaar wil geld verdienen, en als iemand al zijn verhalen gelooft en verder geen kennis heeft, en ook geen moeite doet om te checken (zoals keuren, kenner erbij etc).
Dan moet je als handelaar wel stevig in je schoenen staan om er een flinke prijs voor te vragen.
Of dus in het geval van TS een slecht paard te verkopen.
Electra63 schreef:Als iedereen nu eens goed zou lezen, TS is een man van 35. Misschien welervaren of niet, dat weet ik niet. Het gaat om beginpost: opgelicht door verborgen gebrek: rotstraal. Later hko vastgesteld zonder foto's en dan weer vals chipnr. En natuurlijk zijn er foute handelaren, maar ook overhaaste kopers. Paard valt tegen en moet weer weg. En dat sommigen adri niet kennen? Ik ook niet, maar moet dat dan?

Muizenissen schreef:@alle posters die zich zo storen () aan de ''rol van Stef'':
TS kiest ervoor om stelselmatig vragen en gehele posts te negeren en enkel nog te reageren op zeer begripvolle posts. Ik vind het asociaal om zo massaal de posters in je topic te negeren. Als je het niet met de inhoud eens bent of de vragen niet wenst te beantwoorden: leg dat dan gewoon uit!
En nee, je bent het niet VERPLICHT. Maar ja, je hebt wel tegenstrijdige info gegeven aan allerlei mensen die je 'betrokken' hebt in je situatie (middels het openen van een topic): en die zoeken dan andere manieren om achter de gevraagde info te komen! Wat een onzin om zo moeilijk te doen over de actie om de handelaar in kwestie te wijzen op dit topic. (En waar staat dat we de info van de handelaar compleet voor zoete koek aannemen???)
@Adri en de rest van de speurder-aanhang
Sjonge, je moet je toch wel erg belangrijk voelen om je beledigd te voelen als 'men' je hier niet kent en 'men' niet eens weet wat een paardenspeurder is. Ja, ik dacht ook aan iets anders (zoiets als zoeken naar het juiste paard voor iemand), maar ja, ik ben dan ook geen echte bokker dus mij valt niets te verwijten gelukkig!
enca schreef:En TS is in de zak gezet, punt. Help dan verdorie als échte bokkers om een oplossing aan te bieden en niet constant dingen te herhalen en verwijten te maken. lost dat iets op, ik dacht het niet he
enca schreef:Nee dat moet niet, maar loop dan niet te vitten en commentaar te geven als jullie weten waarover jullie praten. Mensen die Adri wél kennen weten wel hoe en wat.
Ik ga nu geen namen noemen, maar hier in het topic zijn er mensen die ook niet echt eerlijk zijn, daar moet pas aan getwijfeld worden, niet aan Adri !
En TS is in de zak gezet, punt. Help dan verdorie als échte bokkers om een oplossing aan te bieden en niet constant dingen te herhalen en verwijten te maken. lost dat iets op, ik dacht het niet he
Calanddra schreef:russel, paard was pas kreupel na 3 weken bij TS, dus niet bij de koopen rotstraal is geen verborgen gebrek
Echt zo boks om alles maar in te vullen als waarheid.
zullen deze kennis verwijten dat uitgerekend hij niet keurt??
maar op die leeftijd wat kan je dan nog verwachten. Een goed paard, wat ouder, hoog opgeleid, nog getraind op dat niveau en voor weinig geld...uitermate bokt voer...
Electra63 schreef:Als iedereen nu eens goed zou lezen, TS is een man van 35. Misschien welervaren of niet, dat weet ik niet. Het gaat om beginpost: opgelicht door verborgen gebrek: rotstraal. Later hko vastgesteld zonder foto's en dan weer vals chipnr. En natuurlijk zijn er foute handelaren, maar ook overhaaste kopers. Paard valt tegen en moet weer weg. En dat sommigen adri niet kennen? Ik ook niet, maar moet dat dan?
F_Orumster schreef:Ik vind het er ook niet duidelijker van worden.
Even terugkomend, tuurlijk mag niemand bedrogen worden.
Ook niet naïeve mensen die blijkbaar nog niet geleerd hebben met een gezonde dosis oplettendheid door het leven te gaan.
Maar zonder die oplettendheid en zonder onderzoek (zoals keuring) sta je nogal zwak in je recht.
Evenals aankoopsrechten heb je ook onderzoeksplicht.
Electra63 schreef:enca schreef:Nee dat moet niet, maar loop dan niet te vitten en commentaar te geven als jullie weten waarover jullie praten. Mensen die Adri wél kennen weten wel hoe en wat.
Ik ga nu geen namen noemen, maar hier in het topic zijn er mensen die ook niet echt eerlijk zijn, daar moet pas aan getwijfeld worden, niet aan Adri !
En TS is in de zak gezet, punt. Help dan verdorie als échte bokkers om een oplossing aan te bieden en niet constant dingen te herhalen en verwijten te maken. lost dat iets op, ik dacht het niet he
Als je het hele topic leest, dan zal je zien dat de meeste bokkers vielen over de opmerking : verborgen gebrek en rotstraal.
Daarna dan de diagnose HKO en daarna weer het gedoe met het paspoort.
Later kwamen pas de berichten van Adri. Dus de conclusie dat TS in de zak is gezet, is voorbarig. Of Adri en/of anderen moeten meer informatie hebben?

Adri schreef:Wel, Ik zal open kaart spelen, het is niet zoals iedereen denkt.
Er is inderdaad iets mis met het been, de prijs was ook hoger, dan zou het paard enorm afgeprijsd zijn.
De anonieme mevrouw die mij de tip gegeven heeft over dit topic was een kandidaat-koper voor TS het paard gekocht heeft, zij heeft mij ingelicht dat de TS een hele goede paardenkenner moest zijn om te zien dat het mis was. Toen zag zij dit topic en heeft mij daar op gewezen. Aangezien ik gestopt ben kan ik niets doen voor de TS, maar vond het heel erg van sommige reacties.
Ik ken TS niet en ook niet van naam maar die mevrouw herkende het paard.
dat stukje wat jij quote is de info die de ts ons gegeven heeft. En wil jij dan beweren dat rotstaal wel een verborgen gebrek is? Als hij iig een horf had opgetild dan had hij wel wat geroken en het verdoezelen zie je echt wel. Daarbij ga jij er nu van uit dat de handelaar de boosdoener alleen is, maar jij kent ook niet het hele verhaal neem ik aan? Vind t echt belachelijk dat je zou kunt vallen over twee regeltjes tekst