zo één

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kirrr schreef:zico2006 schreef:Een Nissan X trail,2,2 turbo diesel, kan omzetten naar 4x4 en mag 2000 kg trekken, hebben nu een 2 paards trailer, perfect.
Leuk om te horen.
Heb net een x-trail aangeschaft, om daarmee paarden te kunnen trekken.
zico2006 schreef:nomes schreef:Vandaag voor het 'eerst' met onze nieuwe Citroen C5 op pad geweest met 2 paards trailer met 1 paard erin en hij trok het wel makkelijk, zeg! Had niet door dat er wat achter hing!
Mag die zoveel trekken dan !!!! en was de trailer beladen??
zico2006 schreef:Dat dacht ik al 1 paard zou nog gaan maar 2 is iets teveel van het goede, officieel dan he, er rijden er heel veel rond die niet aan de eisen voldoen, en het is maar goed dat ze er niet zoveel opgelet word.
zico2006 schreef:Dat dacht ik al 1 paard zou nog gaan maar 2 is iets teveel van het goede, officieel dan he, er rijden er heel veel rond die niet aan de eisen voldoen, en het is maar goed dat ze er niet zoveel opgelet word.
zico2006 schreef:oke , dat is zo van die veiligheid, ben ik mee eens hoor, maar er zijn zoveel mensen die in het dorp rijden en nooit verder weg gaan dan 10 km.
nomes schreef:Ja, dus ik denk dat je het over de vorige versies hebt...
nomes schreef:Nou nou, ik heb het afgerond... ik had ook bij lange na geen 1790 aan de trekhaak... eerder 1450...
En over die kogeldruk...de kogeldruk die jij noemt is de maximale kogeldruk die de trekhaak/auto mag hebben. De trailer heeft een maximale kogeldruk van 100 kg, maar met 1 paard erin haalt ie de 100 kg niet. Er is nog altijd een verschil tussen wat maximaal mag en de werkelijke.
Ik vind het een beetje onprettig dat je doet alsof ik met een levensgevaarlijke combinatie op pad ben...terwijl ik laatst voor een stalgenoot met haar combi reed -een busje met dezelfde 2 paardstrailer en 2 paarden geladen (jajaja bus mocht het trekken). Dit voelde een stuk minder veilig, trok moeilijker op en met remmen voelde ik ook behoorlijk veel tegendruk.
En zo apart is het verschil tussen sedan en tourer toch niet? De tourer heeft ook een hoger eigen gewicht...?
Billy20 schreef:Ik zoek een betrouwbare auto voor de trailer (1,5 paards) en nu heb ik het volgende in gedachten:
- Hyundai Santa Fe
- VW Passat
- Freelander
- Volvo V70
Welke zou het meest betrouwbaar zijn? Dus weinig reparatiekosten.