Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
JaBa schreef:Beetje kromme redenering denk ik zo. Als je visite normaal 32 euro kost, dan kost je losse vaccinatie 19 euro (wat in mijn ogen echt al belachelijk weinig is! Volgens mij hebben ze daar helemaal niets aan over, maar kom). Visite delen door 4 is 8 euro, dus volgens jou zou het maar 27 euro per man hebben mogen kosten (19 + 8). Jullie hebben elk 38 euro betaald als ik het verhaal kan volgen. Dat is dus per paard voor de DA 11 euro meer, geen 20. Bovendien vind ik dat absoluut geen vreemd getal, ze hebben ondertussen ook het paard bekeken, dus het consult was dan 11 euro per paard. Wat zeur je nu eigenlijk? Dat is helemaal niet duur voor een enting! En je hebt toch je groepskorting, wat je wilde? Snap je probleem niet, als je niet 1 of 2 maal per jaar 38 euro kan betalen voor je paard, dan hoor je er geen te houden dacht ik zo. Dit is helemaal geen onredelijke prijs en je bent helemaal niet opgelicht. Volgens mij gaat deze DA daar niet al te veel aan overhouden.
JaBa schreef:Coliena is DA, dat weet ik zeker, Knavia volgens wat ik kan afleiden uit de reacties is waarschijnlijk ook wel DA. Dus ik denk niet dat je kan zeggen dat ze ten onrechte bezig zijn en de toon je niet aanstaat. Denk eerder dat het een groot probleem is en een nog grotere frustratie van alle DA's. Dus dan is het niet moeilijk dat er niemand de situatie beter kan inschatten en begrijpt dan de DA's zelf. Als er hier leken (want tenzij jij DA bent, heb je eigenlijk geen recht van spreken) al die frustraties bovenhalen, zonder dat ze alle feiten kennen en de DA rechtstreeks of onrechtstreeks aanvallen, dan kan ik geloven dat ze gepikeerd reageren. En wees nu eens eerlijk, eigenlijk kunnen wij als niet-DA totaal niet deelnemen aan de discussie, want we kunnen nooit alle feiten kennen. We kunnen wel vragen stellen, maar discussies aangaan gaat toch ons petje te boven. Je kan het maar weten als je het gestudeerd hebt en het beroep zelf uitoefent volgens mij. Dus ik vind eigenlijk dat jij met sommige opmerkingen wel je boekje te buiten gaat. Maar kom, dat zijn meningen en laten we het gezellig houden, ik vind het persoonlijk wel interessant.
Terwijl mijn paard bijvoorbeeld een hele week op de IC een gerenomeerde kliniek heeft gestaan aan een ab-infuus + nog een hoop onderzoeken voor pak em beet 650 euro.
JaBa schreef:Beetje kromme redenering denk ik zo. Als je visite normaal 32 euro kost, dan kost je losse vaccinatie 19 euro (wat in mijn ogen echt al belachelijk weinig is! Volgens mij hebben ze daar helemaal niets aan over, maar kom). Visite delen door 4 is 8 euro, dus volgens jou zou het maar 27 euro per man hebben mogen kosten (19 + 8). Jullie hebben elk 38 euro betaald als ik het verhaal kan volgen. Dat is dus per paard voor de DA 11 euro meer, geen 20. Bovendien vind ik dat absoluut geen vreemd getal, ze hebben ondertussen ook het paard bekeken, dus het consult was dan 11 euro per paard. Wat zeur je nu eigenlijk? Dat is helemaal niet duur voor een enting! En je hebt toch je groepskorting, wat je wilde? Snap je probleem niet, als je niet 1 of 2 maal per jaar 38 euro kan betalen voor je paard, dan hoor je er geen te houden dacht ik zo. Dit is helemaal geen onredelijke prijs en je bent helemaal niet opgelicht. Volgens mij gaat deze DA daar niet al te veel aan overhouden.
Marije_jiplover schreef:@ Blacknorton en anderen die het over de wachttermijnen hadden:
Met betrekking tot wachttijden en slacht: je moet als je je paard naar de slacht brengt als eigenaar een zgn VKI-formulier invullen en ondertekenen waarin je naar waarheid moet invullen of je paard wel of geen medicijnen heeft gehad de laatste 90 dagen voor de slacht. Als je daar ja invult, moet je opgeven welk medicijn op welk moment en wat de wachttijd was. Als de wachttijd dan niet verstreken is, wordt het dier niet voor consumptie geslacht (eenmaal aangevoerd op het slachthuis zal het dier daar wel ter plekke dood gemaakt moeten worden overigens, want afvoer van een slachthuis mag niet in leven).
Maar voor het naar waarheid invullen ben je als eigenaar verantwoordelijk, níet de behandelend dierenarts.
Overigens, als je nee hebt ingevuld en jouw paard wordt eruit gehaald voor periodiek onderzoek op residuen of bij de keuring na het slachten zijn er aanwijzingen om aan te nemen dat het dier iets gemankeerd heeft, waardoor er monsters genomen worden voor bacteriologisch en medicijn-onderzoek en er komt een positieve waarde uit het residue-onderzoek, krijg je dat als eigenaar weer teruggekoppeld. Het dier wordt dan alsnog afgekeurd en als eigenaar krijg je dan alle kosten (slachtkosten, afvoerkosten en onderzoekskosten) voor je rekening.
secricible schreef:JaBa schreef:Beetje kromme redenering denk ik zo. Als je visite normaal 32 euro kost, dan kost je losse vaccinatie 19 euro (wat in mijn ogen echt al belachelijk weinig is! Volgens mij hebben ze daar helemaal niets aan over, maar kom). Visite delen door 4 is 8 euro, dus volgens jou zou het maar 27 euro per man hebben mogen kosten (19 + 8). Jullie hebben elk 38 euro betaald als ik het verhaal kan volgen. Dat is dus per paard voor de DA 11 euro meer, geen 20. Bovendien vind ik dat absoluut geen vreemd getal, ze hebben ondertussen ook het paard bekeken, dus het consult was dan 11 euro per paard. Wat zeur je nu eigenlijk? Dat is helemaal niet duur voor een enting! En je hebt toch je groepskorting, wat je wilde? Snap je probleem niet, als je niet 1 of 2 maal per jaar 38 euro kan betalen voor je paard, dan hoor je er geen te houden dacht ik zo. Dit is helemaal geen onredelijke prijs en je bent helemaal niet opgelicht. Volgens mij gaat deze DA daar niet al te veel aan overhouden.
Waarom is die redenering krom? Ze vragen een bepaald bedrag voor de entingen, prima. Daar moeten ze dan ook de kosten voor het bekijken vna mijn paard maar instoppen. Van mijn part maken ze de entingen dan maar duurder. Als ik 32 euro moet betalen voor mijn voorrijkosten en ik heb met 4 man tegelijk een consult, dan horen die voorrijkosten door 4 man betaald te worden. De voorrijkosten horen namelijk te kosten te zijn die ik betaal om de dierenarts naar mijn stal te laten komen, en die kosten horen nu dus door 4 gedeeld te wordne. En daar horen geen kosten in te zitten voor het kijken naar mijn paard.
Verder vind ik vooral de redenering van de dierenarts vreemd en ook onbeschoft: "dan moeten ze zelf uit gaan rekenen hoeveel iedereen moet betalen, en dat is lastig op de factuur". Nou, sorry hoor...