daffie1986 schreef:Zijn er hier ook mensen die meerdere keren gezakt waren, door de zenuwen, voor B en toen staatsexamen moesten doen? Hoevaak hebben jullie over je E gedaan?
Ik zelf klapte 3x helemaal dicht en de 4de keer ben ik pas geslaagd. Nu denk ik erover om mijn E en/of C rijbewijs te gaan halen, maar de zenuwen van de vorrige keer en daarmee dus ook de hoogoplopende kosten, houden mij eigenlijk tegen. Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Ik ben ook meerdere keren gezakt voor mijn B en ook 2 keer voor mijn E.
Voor mijn C zag ik mijn geest al dwalen. Ik had met mijn rijschoolhouder afgesproken dat ik me niet aan mijn pakket wilde houden, maar liever wat extra lessen zou nemen als dat mijn slagingskans vergrootte. Ik heb ook behoorlijk wat extra lessen gehad, maar was wel in 1 keer geslaagd voor mijn C. Ik heb mijn eerste 10 lessen ook echt verpest door de zenuwen, ik houd er niet van om me te "moeten bewijzen" met een vreemde naast me in de auto.
- geeft veel meer rust. Misschien zelfs aan niemand of zo weinig mogelijk mensen vertellen dat je aan het lessen bent. Dat haalt de druk er ook wat af. Verder helpt propanolol om je tijdens het examen wat rustiger te houden, maar dat moet je niet voor je lessen gaan gebruiken. 
Zie er nu zo tegenop dat ik nog een keer moet, weer zo'n stress.
. Vanaf Diemen ben je zo in Edam, het is nauwelijks verder dan Zaandam.