wat zouden jullie doen ? Fjord verkopen voor springpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:10

Een paard verdient het niet iemands bezit te zijn die niet voor 100% achter hem staat...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:11

Ik heb niet alle pagina's doorgelezen.
Persoonlijk zou ik voor de fjord gaan, naast dat hij/zij een emotioneel waarde heeft kan je met een fjord ook hele leuke dingen doen. Waarom zou je met een fjord niet kunnen springen of dressuuren? Het belangrijkste is toch eigenlijk dat een paard liefde geeft en je beste maatje kan worden :) Tenminste, dat is mijn mening. Wat voor ras of kleur het paard ook heeft.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:15

Ann_moi schreef:
Een groter paard is misschien makkelijker voor haar eigen lengte ja..
De overstap naar de paarden is lastig, ik ben vorig jaar overgestapt, en heb er geen spijt van gehad. Maar dat zou het jaar daarvoor wel anders zijn geweest bij mij.. ;)
Ponywedstrijden zijn super gezellig en al val je er een keer af dan maakt het nog niet uit. Ik zal lekker met je pony blijven rijden.. :)

Dat is dan weer heel persoonlijk. Ik heb de ponys nooit gemist. :) Ik was als 16 jarige ook uit de pony gegroeit, keuze was of toch door blijven rijden bij de ponys of een overstap maken naar de paarden. Ik heb dat laatste gedaan omdat het met vervoer ook beter uitkwam en heb bij de paarden ook veel lol beleefd. En totaal geen spijt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:16

ik heb niet het hele topic gelezen..

maar ik zou voor het paard gaan.
zoek een goed plekje voor de fjord en ga zelf op zoek naar een springpaard

IniminiLover

Re: wat zouden jullie doen ? Fjord verkopen voor springpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 18:27

Ik ga waarschijnlijk eerst nog even lekker inrijden , en dan verder kijken , Bedankt voor de reacties ! :D

Gr Manon

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:31

Goedzo.. :) Dan kan je als je weet wat hij kan, een beslissing maken.. :)

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 18:31

Jup en zowiezo kan ik er zelf ok nog wat van leren

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:03

Goede keuze, hier leer je toch ook heel erg veel van? We horen het wel .:D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:04

Stamp eerst de basis er maar eens in. je hebt nog geen wedstrijd gereden en bent zelfs wat bang om te springen.

Met die fjord kun je heel goed de basis leren om vandaaruit verder te gaan maar dat geld eigenlijk wel een beetje voor elke pony.
En spirngen bestaat voor 90% uit dressuur, vergeet dat niet.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:57

IniminiLover schreef:
Nou dat vind ik nou ook , veel mensen zeggen dat je bassis dresuur moet hebben,nou dat vind ik bullshit ,,
Tuurlijk train je thuis dresuur maar niet op wedstrijd

Als dat je instelling is ben ik bang dat je niet erg ver gaat komen in de springsport.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:03

Wat ontzettend jammer dat ik het topic nu pas vind haha :))

Ik zou je Fjord houden :j. Zeker zolang je bij de ponys mag starten.
Ik ken er zo stuk of 7 uit mijn hoofd die makkelijk in de Lponys kunnen starten mét winst.

Nu ben ik wel erg gezegend met Fjordy, maar dat wist ik van te voren ook niet.
Fjordy was (en is nog) een boerenfjord die alleen zowat voor de kar stond.
Ik ben zelf rond de 175 en Fjordy is maar 1.41, dus ook een kleintje :D.

En nu springen we B Paarden met winst, dat is dus al zowat Z Ponys Startgerechtigd. Klinkt mooi toch :D.
Gewoon lekker veel oefenen, veel oefen parcoursjes rijden en kijken wat hij kan !

Je ziet idd niet veel Fjorden op parcours, maar is dat niet juist leuk :D ?! Dat je het tegen deel kan bewijzen. Ik word zovaak na gewezen en zélfs soms uit gelachen, maar als ik rond ben gekomen dan krijg ik een echt applaus en word ik echt op recht gefeliciteerd. En dat is hartstikke leuk :j.
Je kan hem altijd nog verkopen lukt het niet toch ?

Wat het ook vooral is, dat je het zelf gelooft, dat je zelf durft !
Fjordy en ik hebben echt een dipje gehad hoor :j. Ik ging twijfelen bij grote sprongen en Fjordy ook. En we zijn dan ook gewoon echt uitgebelt in het parcours. Ze reageren heel sterk op jou. Nu ik zelf weer alle vertrouwen heb in Fjordy en in zijn power gaat het springen weer super. En beginnen we 4 april weer officieel :D.

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat je er iets aan gehad hebt :D

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 00:04

cyrano schreef:
IniminiLover schreef:
Nou dat vind ik nou ook , veel mensen zeggen dat je bassis dresuur moet hebben,nou dat vind ik bullshit ,,
Tuurlijk train je thuis dresuur maar niet op wedstrijd

Als dat je instelling is ben ik bang dat je niet erg ver gaat komen in de springsport.

Zo denk jij er over .

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 00:07

@ Amber !

Leuk !! :D

Bedankt !!

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:09

Het gaat er niet om dat ik er zo over denk het is een feit.
Maar jouw idee geeft wel aan dat je dus erg weinig ervaring hebt anders was je het zeker met me eens geweest.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:20

Dressuur is en blijft de basis, klaar, al zou ik willen dat het niet zo was (dressuur hou ik helemaal niet van, maar het hoort erbij, zo leer je het)

Gun 'm een kans.
En ik ken fjordy ook (ga soms mee met wedstrijd), dat was vroeger een boerenknol, en zie 'm nu eens.
Misschien word die van jou niet zo goed, maar hij zal met training en vertrouwen van jou best een L parcour kunnen, kun je niet verder, kun je 'm altijd nog verkopen, maar geef hem in ieder geval een kans, je weet het nog niet eens :)

Het is dat ik geen plaats meer heb (en tijd) anders zou ik graag willen bewijzen voor je dat ie het best kan.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:24

Joh het is misschien erg flauw om te zeggen maar het is wellicht beter voor Bjorn dat hij een ander baasje krijgt die wel "echt" gek op hem is en vertrouwen in hem heeft omdat TS duidelijk een doel voor ogen heeft en dat koste wat het kost wil bereiken ook al heeft ze geen idee hoe het echt in zijn werk gaat.

Bjorn zal elders waarschijnlijk veel gelukkiger worden op den duur.

Buiten dat TS verwend overkomt is ze ook nog eens vreselijk eigenwijs en niet in staat om dingen van mensen aan te nemen.

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:31

TS ik zie dat je wel door reacties meer gaat nadenken, in het begin kwam het namelijk over dat je het ras gewoon als minpunt zag.
Maar wie houd je dan voor de gek?
Ik heb ook een jong paard en ook niet het type dat mensen in de springwedstrijden zouden plaatsen, maar ik ben der gezegend mee!
Ze wil het voor me doen en dat is waar het omgaat dat je 100% achter elkaar staat, en ik merk ook hoe meer we oefenen hoe beter we worden.

:+ Naja dat is dan mijn mening

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:33

cyrano schreef:
Joh het is misschien erg flauw om te zeggen maar het is wellicht beter voor Bjorn dat hij een ander baasje krijgt die wel "echt" gek op hem is en vertrouwen in hem heeft omdat TS duidelijk een doel voor ogen heeft en dat koste wat het kost wil bereiken ook al heeft ze geen idee hoe het echt in zijn werk gaat.

Buiten dat TS verwend overkomt is ze ook nog eens vreselijk eigenwijs en niet in staat om dingen van mensen aan te nemen.

_/-\o_ to this! ja sorry hoor, maar na 17 (!!!!!) pgs, weten we nog steeds niets....waarom haar zus wel en zij niet? Kan zij ook niet bij die stal gaan rijden? of anders een paard van haar zus rijden? ......? Heeft ze uberhaupt het geld voor een goed, betrouwbaar en makkelijk leerpaard?

Enja, ze is echt zoooooooooooooooo gek op hem, maar mja, je kunt er toch niets mee doen he.....
Dus TS, verkoop Bjorn aan mensen die hem echt graag zien en waarderen (want je blijft maar zeggen dat je er een "band" mee hebt, maar zelfs ik, die nog geen band heb met mijn merrie, zou haar voor geen goud ter wereld meer willen verkopen, wil ook gaan springen en dressuren met haar, maar als dat niet lukt...tsjah spijtig dan e, dan wacht ik wel tot ik de mogelijkheid heb om een 2de paard bij te nemen ofzo, maar wegdoen doe ik haar niet, omdat ik weet dat er veel inzit :) )
en koop jezelf een springpaard, we zullen wel zien hoe het vordert zeker :+

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:35

Biebabeloeba schreef:
cyrano schreef:

_/-\o_ to this! ja sorry hoor, maar na 17 (!!!!!) pgs, weten we nog steeds niets....waarom haar zus wel en zij niet? Kan zij ook niet bij die stal gaan rijden? of anders een paard van haar zus rijden? ......? Heeft ze uberhaupt het geld voor een goed, betrouwbaar en makkelijk leerpaard?

Enja, ze is echt zoooooooooooooooo gek op hem, maar mja, je kunt er toch niets mee doen he.....
Dus TS, verkoop Bjorn aan mensen die hem echt graag zien en waarderen (want je blijft maar zeggen dat je er een "band" mee hebt, maar zelfs ik, die nog geen band heb met mijn merrie, zou haar voor geen goud ter wereld meer willen verkopen, wil ook gaan springen en dressuren met haar, maar als dat niet lukt...tsjah spijtig dan e, dan wacht ik wel tot ik de mogelijkheid heb om een 2de paard bij te nemen ofzo, maar wegdoen doe ik haar niet, omdat ik weet dat er veel inzit :) )

Zucht

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:41

Echt ik zie haar toekomst al helemaal voor me.
Wedstrijd na wedstrijd en als het niet lukt hup paard eruit en de volgende erin dan weer wedstrijd na wedstrijd goh het lukt nog niet nou paard er maar weer uit om plaats te maken voor weer een nieuwe.
Want tja thuis kan ik toch op een behoorlijk niveau dressuur rijden dus het probleem ligt niet bij mij maar het is toch niet zo geschikt paard want het is een schimmel of zijn staart is niet lang genoeg of zijn aftekeningen lopen niet precies gelijk of enz enz.

TS geef nou eens voor de verandering antwoorden op de vragen die mensen e stellen!!!

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:42

Phoebe_ schreef:
Biebabeloeba schreef:

Zucht

Wat zucht?

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 01:02

Ze heeft een hele tijd terug al voor zichzelf beslist wat ze gaat doen?
Waarom doordrammen?
Het is HAAR keuze

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 01:06

Omdat madam duidelijk geen idee heeft hoe het in echt werkt allemaal.
Lichtelijk verwend,verwaand, eigenwijs is en ook nog eens geen duidelijke uitleg wenst te geven.

Ze vraagt hier de mening van andere bokkers, andere bokkers geven die haar en een groot aantal bokkers geven haar nog zelfs tips of adviezen maar zodra het niet in haar straatje past gooit ze alles zomaar naast zich neer.
Laat haar dan ook niets vragen als ze niet tegen eventuele antwoorden kan die ze niet leuk vind.

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 01:08

cyrano schreef:
Omdat madam duidelijk geen idee heeft hoe het in echt werkt allemaal.
Lichtelijk verwend,verwaand, eigenwijs is en ook nog eens geen duidelijke uitleg wenst te geven.

Ze vraagt hier de mening van andere bokkers, andere bokkers geven die haar en een groot aantal bokkers geven haar nog zelfs tips of adviezen maar zodra het niet in haar straatje past gooit ze alles zomaar naast zich neer.
Laat haar dan ook niets vragen als ze niet tegen eventuele antwoorden kan die ze niet leuk vind.

Mja niet iedereen kan even goed kritiek verdragen zeker...
Ze gaat het nog een tijdje proberen met haar fjord en als het toch echt niet lukt dan maar een springpaard kopen...
Nu over dat dressuur vind ik nu ook wel dat ze fout zit. Dressuur is inderdaad de basis van alles.
Maarja

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 01:10

Maar als je niet tegen kritiek kan moet je ook geen mening van derden vragen toch |o |o |o