[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:10

ChocoBesnier schreef:
ikke schreef:
Kom op zeg, een auto van 7 jaar is niet oud!
Ik zou 'm voor niks nog maar net willen hebben. Ik pas er niet in, die bakken zijn niet gebouwd voor de wat grotere Europeaan.

km-standen zijn betrekkelijk. Ten eerste kan het teruggedraaid zijn en dan nog: koop je een pinda van ruim 20 jaar oud, 90k op de klok maar wel een doorgerotte kokerbalk, ondanks de APK die er wel kersvers op zat.

Als jij wel in die auto kunt zitten, gewoon gaan kijken. In België hoort er een keuringsrapport bij de auto te zitten waaruit de staat zou blijken.

Neen? :=
Haha ben zo'n leek met auto's. De prijs vind ik echt laag. Eigenlijk schrok ik er zelfs van :o dacht als ik de uitleg en specificaties hoorde, vragen ze zeker nog het dubbel van. Maar neen... Daarom dacht ik dat er een valkuil is.
Is via een garage. Yes, indd met een carr-pass zoals dat hier verplicht is.
Enkel de bumpers moeten herspoten worden.
Was van oudere mensen, reden er niet veel mee, raakten blijkbaar niet goed meer uit hun parkeerplaats :') :D
Hij komt pas volgende week in de garage. Dus kan niet passen. Maar ben niet heel erg groot.
Zuinig is hij inderdaad niet. Maar heb mij al bedacht dat ik de Toyota die erg zuinig is zal nemen voor grote afstanden. Rij ermee van belgie, de kust naar Rotterdam heen en terug en verdoe hier maar een halve tank mee. Dus ongeveer een 20 euro. Lekker goedkoop volgens mij?
Daarna kan ik mijn kilometers inbrengen wegens grote afstanden zullen er enkel voor professioneel gebruik zijn. Dus dat scheelt wel weer.

Opvallend lage prijs is wel een reden om op je hoede te zijn. Check dus even op verkoopsites wat vergelijkbare auto's kosten.

Oude auto's: er staat er hier eentje uit 1993 en eentje uit 1987 voor de deur als dagelijkse rij-auto. heb ik nog een project uit 1973.........

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:16

Silly1972. Het was bijna 400km en 100 euro. Dat is dan 1 rit. Als wij een Transporter met Blue motion mee hebben, gebruiken we voor die afstand 40 euro aan diesel. Een verschil van 60 euro na 1 rit. Wij betalen 75 euro weg bel. Onze 4x4 is een 3 liter V6, maar hij rijdt en trekt heel fijn, dus blijft nog even.
Wat wel zo is, is dat wij geen hoge weg bel wilden betalen en deze auto ook niet voor alles gebruiken. Vroeger hadden we een pick up, eerst een gas, later een diesel. Stonden op grijs kenteken.
De weg bel nu is acceptabel en de kosten daar bovenop hebben we zelf in de hand. ( hoewel we er wel heel graag in rijden.........)

ChocooPrins

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:31

Ikke: 1993... Zou ik me daaraan al niet meer durven wagen. Scheelt natuurlijk wel als je er verstand van hebt, dan zie je wel snel als je er nog iets mee bent. Ik kan er alleen mee rijden...
Ik hou hun site eens in de gaten. Daar staan ze allemaal aangeboden. Helaas nu wel geen andere Sorrento daar te koop. Enkel veel jongere 2dehands van een ander model, en hiervoor willen ze meer.
Andere site's geven vergelijkbare prijzen voor een sorrento van 2007 maar die hebben wel veel meer km's.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:40

ChocoBesnier schreef:
Ikke: 1993... Zou ik me daaraan al niet meer durven wagen. Scheelt natuurlijk wel als je er verstand van hebt, dan zie je wel snel als je er nog iets mee bent. Ik kan er alleen mee rijden...
Ik hou hun site eens in de gaten. Daar staan ze allemaal aangeboden. Helaas nu wel geen andere Sorrento daar te koop. Enkel veel jongere 2dehands van een ander model, en hiervoor willen ze meer.
Andere site's geven vergelijkbare prijzen voor een sorrento van 2007 maar die hebben wel veel meer km's.

Ik heb ook niet veel verstand ervan maar heb ook een auto uit 1992. Hiervoor altijd lease autos gehad, maar deze is zo superfijn! Trekt ook simpel een trailer!
Heb deze auto helemaal na laten kijken en volgens de kenners kon hij nog jaren mee en nog wel 3 a 4 ton op de teller erbij.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 09:17

R12312 schreef:
ChocoBesnier schreef:

Ik heb ook niet veel verstand ervan maar heb ook een auto uit 1992. Hiervoor altijd lease autos gehad, maar deze is zo superfijn! Trekt ook simpel een trailer!
Heb deze auto helemaal na laten kijken en volgens de kenners kon hij nog jaren mee en nog wel 3 a 4 ton op de teller erbij.

Ja 1 van 7 jaar kan dus best nog wel een tijdje mee, als ik het zo hoor..
De garage zal mij opbellen als hij er is. Dan gaat mijn vader mee kijken. Niet dat hij er zo veel verstand van heeft, maar hij heeft toch meer ervaring.
Ook komen zijn 2 vorige auto's van dezelfde garage. Hij heeft er geen slechte ervaringen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 09:24

7 jaar tuurlijk kan die nog een hele poos mee. Goed onderhoud is het toverwoord :) . Ik heb nu een VW golf station uit 2001. Auto is van opa en oma geweest altijd super onderhouden Je zou hem zeker geen 13 jaar geven en volgens de garage kan die nog heel wat jaren mee!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:39

Iemand ervaring met de range rover Evoque qua trekvermogen?
(1 paard met 2 paards trailer)
Hou je nog genoeg trekvermogen over?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:21

Wendy1978 schreef:
Iemand ervaring met de range rover Evoque qua trekvermogen?
(1 paard met 2 paards trailer)
Hou je nog genoeg trekvermogen over?

Als je de 4x4-versie neemt, mag er 1800kg aan de haak hangen; de voor aangedreven versie mag maar 1500kg aan de haak hebben. Diesel heeft zeer waarschijnlijk meer te melden dat de benzine-versie, afgaand op de opgave van www.autoweek.nl

Leuke auto maar om te rijden is het niet de meest overzichtelijk Land Rover ooit gebouwd. Neem dus een versie met camera's rondom, zodat je nog enigszins zicht hebt op wat er om je heen gebeurt.

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:39

Ik kijk ook altijd naar het gewicht van de auto zelf. Fijn te weten dat bij een noodstop hij de auto niet voort drukt ondanks de oplooprem. Had een daihatsu feroza. Monster wagentje en kon ook in ruig terrein vooruit. Jammer genoeg afstand van moeten doen voor mijn nieuwe auto. Trekmonster Toyota landcruiser. Betere werk, maar hij was zoo stoer.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:08

Ik zit eens naar die Subaru Foresters te kijken, maar de gene die je het meeste tegenkomt is de 2.0 versie en die mag maar 1500kg trekken. Dat valt me eigenlijk wel een beetje tegen.
Trekken ze wel goed, want ik dacht er goede verhalen over te horen, of is dat de zwaardere versie?

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:26

Silly1972 schreef:
Ik zit eens naar die Subaru Foresters te kijken, maar de gene die je het meeste tegenkomt is de 2.0 versie en die mag maar 1500kg trekken. Dat valt me eigenlijk wel een beetje tegen.
Trekken ze wel goed, want ik dacht er goede verhalen over te horen, of is dat de zwaardere versie?

De oudere modellen 2 liters mogen inderdaad maar 1500 kg trekken.
Het huidige model, vanaf 2008, mag de 2 liter benzine of diesel 2000 kg trekken.

Ik rijd sinds 2008 met een 2 liter benzine en trek daar regelmatig een Ifor Williams twee paardstrailer mee geladen met 1 paard, vol hooi, hout of stenen voor de verbouwing bij mijn dochter en dit gaat steeds perfect.
Als hij zwaar geladen is moet ik soms de Hi stand van de versnellingsbak inschakelen dan heb ik meer koppel.

Ook zonder trailer is het een zeer leuke wagen om mee te rijden, vooral als het glad is dan voel je het voordeel van een permanente 4x4. Leuk als je al die namaak SUV ziet schuiven en je zelf mooi rechtdoor rijd. :)
Het is de beste wagen waar ik ooit heb mee gereden.

Bij de oudere modellen kan je ook de 2,5 liter turbo tegenkomen hier heb je zeker voldoende trekkracht maar ik weet niet wat ze mogen trekken.
Van het huidige model rijden er ook een beperkt aantal 2,5 liter turbo's rond maar daar heb ik ook geen gegevens van daarvoor zal je eens bij een garage moeten gaan vragen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:41

Oke dank je, vrees alleen dat de nieuwe versie net even boven mijn budget is.
2.5 liter ben ik nog niet tegen gekomen, daar zocht ik inderdaad naar.
Maar ik kwam alleen de 2.0 tegen in mijn budget en op LPG, vandaar de vraag

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:45

hmm, net even naar de 2008 wagens te kijken, maar degene die ik tegenkom zijn allemaal 1500kg trekkers

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:48

brease schreef:
Ik kijk ook altijd naar het gewicht van de auto zelf. Fijn te weten dat bij een noodstop hij de auto niet voort drukt ondanks de oplooprem. Had een daihatsu feroza. Monster wagentje en kon ook in ruig terrein vooruit. Jammer genoeg afstand van moeten doen voor mijn nieuwe auto. Trekmonster Toyota landcruiser. Betere werk, maar hij was zoo stoer.

:+: een Feroza heb ik ook ooit eens gehad, idd een monstertje (in blikvorm) 2 x zeer overmoedig mee geweest ik moest in die tijd 1x er week de mestkar op het land van een boer lossen en met kar en al tot aan zijn oksels vastgereden in de modder :P moesten we gered worden door een tractor :D Heb er een jaar of 2-3 in gereden en kreeg er hetzelfde voor bij de dealer waar ik hem gekocht had als wat ik ervoor betaald had :)) oh ja ! je moest de voorwielen nog handmatig "locken" geweldig !

sindsdien is het Jeep (nu een jaartje of 8-9 die ik nu heb is 3 jaar oud- en mag 3500kg trekken) en dat is toch wel een heel stuk beter/comfortabeler, maar ik was wel dol op mijn Feroza

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:05

Ik heb sinds kort een Ford Mondeo. Doet t prima! :D

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 07:48

Silly1972 schreef:
hmm, net even naar de 2008 wagens te kijken, maar degene die ik tegenkom zijn allemaal 1500kg trekkers

Zijn dan waarschijnlijk nog vorig model. Ik ben nog eens gaan kijken op de website van Subaru en het huidige model mag de 2 liter benzine, handgeschakeld 1800 kg trekken en de andere 2000 kg.

2,5 liter zijn er in Europa niet zoveel verkocht, dit was eigenlijk het model voor in de VS.
Je kan ook eens kijken voor een Subaru Outback, dit is een break model met ongeveer dezelfde specificaties als een Forester.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:24

Wij rijden nu een poosje met een Volvo s60 voor de trailer en dat bevalt uitstekend, hij mag 1600 kg aan de haak hebben.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:03

Ja daar ben ik ook naar aan het kijken inderdaad, die zijn er niet veel, maar meer als de foresters 2.5.

Suzuki grand Vitara was niet zo denderend toch?

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:28

Wij hebben een Ford Mondeo automaat (station)
De automaat (de onze dan) mag 2000 trekken!
Super fijne luxe auto!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:35

KarinLF schreef:
Wij hebben een Ford Mondeo automaat (station)
De automaat (de onze dan) mag 2000 trekken!
Super fijne luxe auto!

Arme automaat.......

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:53

Waarom arme automaat? Veel 4x4 zijn toch ook automaat? De dodge die nu voor de trailer rijdt is ook automaat...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:06

Dieselpaard schreef:
Waarom arme automaat? Veel 4x4 zijn toch ook automaat? De dodge die nu voor de trailer rijdt is ook automaat...

Omdat een automaat niet altijd uit zichzelf even handig omgaat met dergelijke belastingen, ook een Dodge niet..........

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:29

Daar heb je functies voor toch. Ik rij nu ook n automaat er voor en de volgende wordt weer automaat. Maar heb m wel in sportstand of schakel zelf terug als ik moet inhalen of iets.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:52

Tancreda4 schreef:
Daar heb je functies voor toch. Ik rij nu ook n automaat er voor en de volgende wordt weer automaat. Maar heb m wel in sportstand of schakel zelf terug als ik moet inhalen of iets.

Ik ga ze de kost niet geven die geen bleek vermoeden hebben wat er onder hun kont (of voet) daadwerkelijk gebeurt en hoe ze daar mee om moeten gaan.

Ik heb ook een 4x4 met een automaat, maar met twee ton aan de haak laat de motor duidelijk blijken dat de automaat er geen kaas van gegeten heeft.........

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:14

Goh? En ik maar denken dat een automaat beter met trailers om konden gaan :P
Weer wat geleerd