[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:59

Klopt helemaal ikke. Begin jaren 90 reed ik (zakelijk) een Peugeot 205 1.9D, die liep ongeveer 1:15. Nu een Nemo 1.4 HDI en die loopt ongeveer.... 1:15.

superpony
Berichten: 26713
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:09

Maar een Nemo kun je niet vergelijken met een 205.

Er zijn toch heel veel auto's waarbij het verschil wel degelijk zo is. Wij rijden bijv veel in VW en als je kijkt hoe zuinig een blue motion is, zou ik er best graag in willen rijden. Wij hebben bijv in '90 een Golf gehad die normaal 1 op 10 reed op benzine. Daarna ook wel diesel gehad, maar die haalden het niet bij de moderne motoren.

Ik zelf reken dat wel uit, want wij rijden flinke stukken en dan scheelt het gewoon. Niet alleen benzine, ik zet dat ook weg tegen de evt hogere of lagere weg bel.
Wij rijden vaak richting Groningen, zo een 180km. De Hyundai is op papier zuiniger dan onze 4x4, maar zodra je op de snelweg boven de 100 gaat rijden, wordt hij duurder. Het scheelt me alsnog ruim 10 euro benzine.
En wij zijn toch wel nette rijders. We weten wel wanneer een auto gaat verbruiken.

Natuurlijk gaat het niet voor elke auto op, maar er zijn ook flinke veranderingen die dan meetellen.

Mijn moeder heeft een nieuwe Partner en die verbruikt best wel. Onze kleine Hyundai i10 verbruikt meer dan de oude seicento. Scheelt ook in eigen gewicht, de i10 is hoger etc.

In mijn familie hebben mensen nu een hele zuinige Punto. Rijden er vaak mee naar Italie en die is vreselijk zuinig. Rijdt ook dagelijks 70 km heen en weer terug naar het werk.
Als je zo een auto hebt staan, ben je echt veel zuiniger uit dan 1x een auto en trailer huren.

Rav4 5drs rijdt niet gek duur voor een auto die 1500kg mag trekken. Familie uit Italie hebben een splinternieuwe en rijden ermee naar Nederland. Die nieuwe is toch wel weer zuiniger als je het er met ze over hebt. Net als ik van mensen met de nieuwe Freelander heb gehoord dat die ook enorm scheelt bij dagelijks gebruik. Nog niet zuinig, maar een verbetering op de oude versie.

Misschien vinden mensen 1 tientje niet veel, maar als je veel rijdt loopt dat over een heel jaar wel enorm op.

ikke

Berichten: 38866
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:49

Geneuzel in de marge.
Als je alle zuiniger-claims van de fabrikanten van de afgelopen 15 jaar zou doorrekenen, zouden auto's nu ongeveer 1:50 moeten kunnen halen. Nog niet eens bij benadering..........

superpony
Berichten: 26713
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:17

Tja, ieder zo zijn mening dan. Ik reed vroeger heel veel km's en nu vooral lange afstanden. Ik vind 1 op 10 of 1 op 15 wel een groot verschil. We rijden ziveel verschillende auto's dat we ook echt wel kiezen waar we in rijden voor welke afstand.
Als ik op jaarbasis kan besparen op benzine of diesel doe ik dat. Geef het dan liever uit aan iets leuks.

Toen mijn man alleen nog zijn rijbewijs had dachten we er niet over na. Maar toen ik hem haalde, moest ik ook meteen bonnetjes bewaren en alles opgeven. Ik moest met mn moeder wel degelijk kijken naar wat zakelijk gezien gunstig is en dan reken je alles uit.

Toen de euro kwam, zeiden wij tegen ons personeel en ook het personeel met ons datw e onze auto zouden wegdoen wanneer de benzine boven de 3 gulden meen ik zou komen. Weet niet meer of we 3 of 4 zeiden, is even terug. Toen rekenden mensen nog om.

Mijn eerste eigen auto reed nog op gelood als ik terug denk.

ikke

Berichten: 38866
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:04

superpony schreef:
Tja, ieder zo zijn mening dan. Ik reed vroeger heel veel km's en nu vooral lange afstanden. Ik vind 1 op 10 of 1 op 15 wel een groot verschil. We rijden ziveel verschillende auto's dat we ook echt wel kiezen waar we in rijden voor welke afstand.
Als ik op jaarbasis kan besparen op benzine of diesel doe ik dat. Geef het dan liever uit aan iets leuks.

Toen mijn man alleen nog zijn rijbewijs had dachten we er niet over na. Maar toen ik hem haalde, moest ik ook meteen bonnetjes bewaren en alles opgeven. Ik moest met mn moeder wel degelijk kijken naar wat zakelijk gezien gunstig is en dan reken je alles uit.

Toen de euro kwam, zeiden wij tegen ons personeel en ook het personeel met ons datw e onze auto zouden wegdoen wanneer de benzine boven de 3 gulden meen ik zou komen. Weet niet meer of we 3 of 4 zeiden, is even terug. Toen rekenden mensen nog om.

Mijn eerste eigen auto reed nog op gelood als ik terug denk.

Natuurlijk maakt het uit, maar vergelijkbare auto's uit verschillende periodes nemen nog niet zo heel veel af in brandstofverbruik.
Dat kan ook niet anders want de energiewaarde van benzine is wat ie is en het rendement van de brandstofmotor is niet echt gewijzigd en daarmee kan het verbruik simpelweg niet omlaag. Efficientie doet wel iets, maar dat wordt de nek omgedraaid door de steeds zwaardere auto's.

Zomaar eens twee autootjes naast elkaar:
http://www.autoweek.nl/auto/2022/opel-corsa-12-s-gls
http://www.autoweek.nl/auto/59878/opel- ... -selection

Wel helemaal wereldschokkend van 1:16 (klopt best goed, 50k mee gereden) naar een claim van 1:18 Dat verschil is voor een belangrijk deel terug te voeren op de efficiëntie van de elektronische injectie (die ouwe heeft nog een carburateur) en waarschijnlijk een iets betere Cw-waarde.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:12

Ik kom even het topic binnen vallen, maar ik ben wel benieuwd wat jullie vinden van mijn toekomstige combi.
Ik rijd een ford focus 1.6 ecoboost. Deze auto mag max 1500 kg trekken. Zoals het nu uitziet komt daar binnenkort een Weijer Traveller 1.5-paards achter met een TMM van 1300kg.

Is dit een goede combi of ondanks dat de gewichten kloppen toch nog op het randje?

Ik heb m'n E-achter-B-lesmeneer de oren van het hoofd gevraagd en veel gelezen op Internet, maar ik ben toch ook nog benieuwd naar jullie mening.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:21

Lijkt mij een prima combi Mikkie, genoeg pk, koppel, kogeldruk, trekgewicht. Eigen gewicht had wellicht wat hoger kunnen zijn, maar verder...

ikke

Berichten: 38866
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:13

Tessebes schreef:
Lijkt mij een prima combi Mikkie, genoeg pk, koppel, kogeldruk, trekgewicht. Eigen gewicht had wellicht wat hoger kunnen zijn, maar verder...

Is het te hopen dat Mikkie geen dressuurkasteel 1,80 gaat vervoeren want dan komt ze tekort op de 1300kg TMM........

Enne, vraag je E-les-meneer ook even naar goede tips om je turbootje heel te houden.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:42

E- Lesmeneer zie ik niet meer Ikke, want ik heb het papiertje inmiddels op zak. Ik ben dus wel nieuwsgierig wat je precies bedoeld met "het heel houden van mijn turbootje", waarmee je neem ik aan op mijn auto doelt? En deze vraag stel ik puur om te leren en niet om een discussie te starten.

En nee er komt geen dressuurkasteel in de trailer, maar een gezellige allrounder van 1.66 die op de "weegschaal" in de kliniek net 500 kg woog.

Bedankt Tessebess voor je reactie. Naar dat eigen gewicht had ik idd ook al zitten kijken.

ikke

Berichten: 38866
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:04

Mikkie schreef:
E- Lesmeneer zie ik niet meer Ikke, want ik heb het papiertje inmiddels op zak. Ik ben dus wel nieuwsgierig wat je precies bedoeld met "het heel houden van mijn turbootje", waarmee je neem ik aan op mijn auto doelt? En deze vraag stel ik puur om te leren en niet om een discussie te starten.

En nee er komt geen dressuurkasteel in de trailer, maar een gezellige allrounder van 1.66 die op de "weegschaal" in de kliniek net 500 kg woog.

Bedankt Tessebess voor je reactie. Naar dat eigen gewicht had ik idd ook al zitten kijken.

Als jouw all-round kasteel maar 500kg weegt (vooruit, laat 'm in blakende keuringsconditie 575 wegen) dan kom je wel uit met 1300kg TMM.

Turbootje heel houden is simpel, maar je moet het maar net weten (en dat wordt je zelden verteld).
Bij aankomst de motor niet gelijk af zetten maar even stationair laten draaien om de turbo op rust-toerental te laten komen MET oliesmering (minuutje is ruim voldoende). Dit is met name van belang als motorretje wat harder heeft moeten werken (snelweg, trailer), dan ietsje meer geduld hebben.

ChocooPrins

Berichten: 1564
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:59

Mikkie schreef:
Ik kom even het topic binnen vallen, maar ik ben wel benieuwd wat jullie vinden van mijn toekomstige combi.
Ik rijd een ford focus 1.6 ecoboost. Deze auto mag max 1500 kg trekken. Zoals het nu uitziet komt daar binnenkort een Weijer Traveller 1.5-paards achter met een TMM van 1300kg.

Is dit een goede combi of ondanks dat de gewichten kloppen toch nog op het randje?

Ik heb m'n E-achter-B-lesmeneer de oren van het hoofd gevraagd en veel gelezen op Internet, maar ik ben toch ook nog benieuwd naar jullie mening.


Ik kom ook even binnenvallen. :)
Ik ben al een tijdje aan het meelezen en op zoek naar een wagen die 1.5-trailer kan trekken voor mijn 1.67 niet al te brede merrie. (schat tussen de 500 en 600kg)
En kwam ook op een ford focus of mondeo uit.
Maar ik dacht dat je een 2.0 moter moet hebben om te kunnen trekken. Of past dit ook prima?
Ik ga wel met B rijbewijs op pad. En zal ook een diesel worden, ik doe erg veel kilometers prive...

ikke

Berichten: 38866
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:19

ChocoBesnier schreef:
Mikkie schreef:
Ik kom even het topic binnen vallen, maar ik ben wel benieuwd wat jullie vinden van mijn toekomstige combi.
Ik rijd een ford focus 1.6 ecoboost. Deze auto mag max 1500 kg trekken. Zoals het nu uitziet komt daar binnenkort een Weijer Traveller 1.5-paards achter met een TMM van 1300kg.

Is dit een goede combi of ondanks dat de gewichten kloppen toch nog op het randje?

Ik heb m'n E-achter-B-lesmeneer de oren van het hoofd gevraagd en veel gelezen op Internet, maar ik ben toch ook nog benieuwd naar jullie mening.


Ik kom ook even binnenvallen. :)
Ik ben al een tijdje aan het meelezen en op zoek naar een wagen die 1.5-trailer kan trekken voor mijn 1.67 niet al te brede merrie. (schat tussen de 500 en 600kg)
En kwam ook op een ford focus of mondeo uit.
Maar ik dacht dat je een 2.0 moter moet hebben om te kunnen trekken. Of past dit ook prima?
Ik ga wel met B rijbewijs op pad. En zal ook een diesel worden, ik doe erg veel kilometers prive...

Als je het kunt/wilt betalen, ga voor een Mondeo met een dikkere motor. Vermogen wat er is, kun je regelen; wat je niet hebt, kun je ook niet inzetten.

Een Mondeo zal het beter doen dan de Focus, simpelweg omdat ie meer power en gewicht heeft om in te zetten. Maar als je financiële polsstok niet langer is dan een Focus, tja, dan moet je wat.

Overigens, ook voor Mikkie, let bij de Focus op de toegestane kogeldruk. Die was op de oudere modellen 50kg en dat is mager voor een paardentrailer en vergt dus de aandacht van de chauffeur. Of de latere modellen een hogere toegestane druk hebben, weet ik niet.

ChocooPrins

Berichten: 1564
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: België

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:01

Bedankt Ikke voor de info. Ben eigenlijk nog in de verkenningsfase. Dus heb nog geen budget vastgelegt, en gewoon op de uitkijk vanaf welk budget een degelijke wagen hebt die minimaal 1500 kan trekken en zelf niet te zwaar is.
Wel wordt het waarschijnlijk een jonge 2dehands. Maar nog niet helemaal over uit welk merk het zal worden. Wil ook liefst via een garage kopen, voor de garantie. Dus denk dat het allemaal beetje zal afhangen wat ze op dat ogenblik hebben staan.

Rex_Rolfo

Berichten: 5552
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:12

ChocoBesnier schreef:
Wil ook liefst via een garage kopen, voor de garantie.

Over Bovag garantie: de Bovag doet in haar reclames graag alsof die garantie er is om de consument te beschermen, maar het feit dat de afkorting staat voor "Bond van automobielhandelaren en garagehouders" zegt al dat de organisatie de belangen van de handel moet beschermen, niet die van de consument!

Dat consument en garagehouder af en toe dezelfde belangen hebben is mooi meegenomen, staar je alleen niet blind op de woorden "Bovag garantie". Veel succes met je zoektocht naar een leuke betrouwbare auto. Er zijn er genoeg dus met een beetje geluk komt dat helemaal goed :)

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:21

ikke schreef:
Als jouw all-round kasteel maar 500kg weegt (vooruit, laat 'm in blakende keuringsconditie 575 wegen) dan kom je wel uit met 1300kg TMM.

Turbootje heel houden is simpel, maar je moet het maar net weten (en dat wordt je zelden verteld).
Bij aankomst de motor niet gelijk af zetten maar even stationair laten draaien om de turbo op rust-toerental te laten komen MET oliesmering (minuutje is ruim voldoende). Dit is met name van belang als motorretje wat harder heeft moeten werken (snelweg, trailer), dan ietsje meer geduld hebben.


Dankjewel voor deze tip. Ga 'm zeker ter harte nemen. Dit had inderdaad nog niemand me verteld.
De max kogeldruk van de focus is tegenwoordig 75 kg, dus dat zit volgens mij wel goed.


ChocoBesnier schreef:
Ik kom ook even binnenvallen. :)
Ik ben al een tijdje aan het meelezen en op zoek naar een wagen die 1.5-trailer kan trekken voor mijn 1.67 niet al te brede merrie. (schat tussen de 500 en 600kg)
En kwam ook op een ford focus of mondeo uit.
Maar ik dacht dat je een 2.0 moter moet hebben om te kunnen trekken. Of past dit ook prima?
Ik ga wel met B rijbewijs op pad. En zal ook een diesel worden, ik doe erg veel kilometers prive...


De 1.6 ecoboost motoren van ford zijn niet te vergelijken met de "gewone" 1.6 motoren. Vraag me niet naar de techniek erachter maar mijn leken-vertaling is dat de ecoboost onder de streep een stuk krachtiger zijn. Als je er meer over wilt lezen, dan is er op internet genoeg over te lezen.
De gewone 1.6 mag maar 1200 kg trekken en ecoboost 1500kg.

Dieselpaard
Berichten: 1763
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:18

Lieve bokkers,

Ik heb niet alles doorgelezen, omdat ik gewoon even door de bomen het bos niet meer zie.
Doordat er een punt is gezet achter mijn relatie, moet ik dus op zoek naar een auto die mijn tweepaardstrailer kan trekken. Ik heb B+E rijbewijs. Mijn huidige auto is maar een aygootje, dus daar kan ik niks mee ;)
Ik zoek een niet te zware auto die wel mijn tweepaardstrailer kan trekken. Hij mag niet teveel kosten in de maand en de aanschafprijs wil ik zo rond de 6.000 euro houden. Ik heb geen idee naar wat voor soort auto ik moet zoeken, ik ken wel wat merken maar dat zijn er maar een paar.
Wie kan mij helpen met mijn zoektocht? Er zit nog geen echte druk achter, want voorlopig kan ik de auto van mijn ex gebruiken, maar dat is natuurlijk niet oneindig...

Rex_Rolfo

Berichten: 5552
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:29

Sterkte dan wel veel plezier in het single bestaan. Zo te lezen is de relatie niet met veel ruzie geëindigd, dat is wel zo prettig.

Gaan er ook 2 paarden in die trailer? Als je met wat minder dan 2 ton trekgewicht weg komt is de keuze al weer groter.

ChocooPrins

Berichten: 1564
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:33

Rex_Rolfo schreef:
ChocoBesnier schreef:
Wil ook liefst via een garage kopen, voor de garantie.

Over Bovag garantie: de Bovag doet in haar reclames graag alsof die garantie er is om de consument te beschermen, maar het feit dat de afkorting staat voor "Bond van automobielhandelaren en garagehouders" zegt al dat de organisatie de belangen van de handel moet beschermen, niet die van de consument!

Dat consument en garagehouder af en toe dezelfde belangen hebben is mooi meegenomen, staar je alleen niet blind op de woorden "Bovag garantie". Veel succes met je zoektocht naar een leuke betrouwbare auto. Er zijn er genoeg dus met een beetje geluk komt dat helemaal goed :)


Ik ben van België :-) Heb nog nooit gehoord van een Bovag- garantie. Bij garage's hier wordt standaard 1 of 2 jaar garantie gegeven als je een 2dehands koopt. Weet niet als het hetzelfde principe betreft als de bovag.
Nu ik ben echt een leek wat betreft auto's. En heb niet echt vrienden en famillie die er wel iets van kennen...
Particulier kopen is echt geen optie. Als ik ga kijken naar een auto sta ik er bij te kijken, maar verder kom ik echt niet. :o

Mikkie: dat zou inderdaad wel kunnen. Want bij de ford-garage zeiden ze dat het prima kon, maar bij Peugeot zeiden ze dat het moeilijk werd met een 1.6.
Nu weer wat bijgeleerd! Maakt het makkelijker om mijn lijstje van potentiële merken te verkleinen :D

Rex_Rolfo

Berichten: 5552
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:02

Mikkie schreef:
De 1.6 ecoboost motoren van ford zijn niet te vergelijken met de "gewone" 1.6 motoren. Vraag me niet naar de techniek erachter maar mijn leken-vertaling is dat de ecoboost onder de streep een stuk krachtiger zijn.

Belangrijkste verschil: de turbo. Doordoor kan er meer vermogen gehaald worden dan uit een atmosferische motor (= motor zonder drukvulling door turbo of compressor) van hetzelfde aantal cc's.

Dieselpaard
Berichten: 1763
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:37

Rex_Rolfo schreef:
Sterkte dan wel veel plezier in het single bestaan. Zo te lezen is de relatie niet met veel ruzie geëindigd, dat is wel zo prettig.

Gaan er ook 2 paarden in die trailer? Als je met wat minder dan 2 ton trekgewicht weg komt is de keuze al weer groter.


Bedankt. Nee, we hebben geen ruzie, zagen onze toekomst totaal anders dus houdt het helaas op.

Er gaat maar 1 paard op de trailer, maar hij is niet terug gekeurd in gewicht. Hoorde wel dat dat kan, maar ik weet niet of ik dat wil...

Rex_Rolfo

Berichten: 5552
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:53

Wat een auto moet kunnen trekken is het werkelijke gewicht van trailer en inhoud. Die trekhaak weet echt niet of de 1250 kg die er aan hangt van een éénpaardstrailer is of een tweepaards.

Waar je wel even rekening mee moet houden is de kogeldruk. Als ik het goed begrepen heb is ook daar de werkelijke druk van belang, maar ik weet niet of dat bij een 2paards hoger ligt dan bij een 1½. Kan hopelijk iemand anders wat meer over zeggen.

En anders is er altijd nog de optie om de trailer in te ruilen voor een anderhalfpaards. Met wat geluk kan dat met gesloten beurs en zelfs als er wat bij moet zal zich dat in een paar maanden terugverdient hebben. Een auto met 75 kg max kogeldruk is denk ik makkelijker te vinden en (veel) goedkoper te rijden dan een wagen met 100 kg.

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:26

Dieselpaard schreef:
Er gaat maar 1 paard op de trailer, maar hij is niet terug gekeurd in gewicht. Hoorde wel dat dat kan, maar ik weet niet of ik dat wil...

Terugkeuren hoef jij niet te doen, dat is alleen eventueel interessant voor mensen die geen E hebben. Jij mag wegens bezit van BE rekenen met daarwerkelijke gewichten. Je hebt dus een auto nodig die technisch is goedgekeurd voor het trekken van een gewicht dat minimaal hetzelfde is als het ledig gewicht van je trailer, vermeerderd met het gewicht van je paard en waar een trekhaak onder hangt die dat ook mag, bij een toegestane kogeldruk van minimaal 75, maar liever 100 kg. Reken voor het gemak ff 800 kilo trailer + 600 kilo paard + 100 kilo marge, heb je genoeg aan een auto die 1500 kg mag trekken. Dan praat je Focus, Astra, Vento, 308, iets in die maat.

Dieselpaard
Berichten: 1763
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:34

Oh, dan is de keuze ineens een stuk groter. Ik ben steeds uitgegaan van 2000kg en in die categorie is maar weinig te vinden dat ik redelijk kan betalen.
Kijkend naar deze auto's...welke zijn dan het meest betrouwbaar?
Inruilen van de trailer moet ik eigenlijk niet aan denken. Ik besef heel goed dat ik genoeg heb aan een 1,5 paards, maar ik hou liever mijn eigen trailer.

ikke

Berichten: 38866
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:12

Dieselpaard schreef:
Oh, dan is de keuze ineens een stuk groter. Ik ben steeds uitgegaan van 2000kg en in die categorie is maar weinig te vinden dat ik redelijk kan betalen.
Kijkend naar deze auto's...welke zijn dan het meest betrouwbaar?
Inruilen van de trailer moet ik eigenlijk niet aan denken. Ik besef heel goed dat ik genoeg heb aan een 1,5 paards, maar ik hou liever mijn eigen trailer.

Maar als jouw financiële polsstok lang genoeg is om een auto te rijden die wel in de buurt van de 2000kg kan en mag trekken, dan heeft dat wel de voorkeur. Denk aan Passat, Mondeo en soortgelijke types. Maar als je keuzes moet maken heeft iets meer power de voorkeur boven iets meer gewicht, naar mijn idee en natuurlijk geldt altijd dat een goede Focus een betere keuze is dan een matige Mondeo.

Meer keuzemogelijkheden maakt het niet per se eenvoudiger.......

Rex_Rolfo

Berichten: 5552
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:28

Eirikur en ikke, weten jullie toevallig of de kogeldruk van een tweepaards-met-één-knol-erop hoger ligt dan van de doorsnee anderhalfpaards met datzelfde paard erop? Of moet je dat echt per merk en uitvoering bekijken?