Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superpony schreef:Tja, ieder zo zijn mening dan. Ik reed vroeger heel veel km's en nu vooral lange afstanden. Ik vind 1 op 10 of 1 op 15 wel een groot verschil. We rijden ziveel verschillende auto's dat we ook echt wel kiezen waar we in rijden voor welke afstand.
Als ik op jaarbasis kan besparen op benzine of diesel doe ik dat. Geef het dan liever uit aan iets leuks.
Toen mijn man alleen nog zijn rijbewijs had dachten we er niet over na. Maar toen ik hem haalde, moest ik ook meteen bonnetjes bewaren en alles opgeven. Ik moest met mn moeder wel degelijk kijken naar wat zakelijk gezien gunstig is en dan reken je alles uit.
Toen de euro kwam, zeiden wij tegen ons personeel en ook het personeel met ons datw e onze auto zouden wegdoen wanneer de benzine boven de 3 gulden meen ik zou komen. Weet niet meer of we 3 of 4 zeiden, is even terug. Toen rekenden mensen nog om.
Mijn eerste eigen auto reed nog op gelood als ik terug denk.
Tessebes schreef:Lijkt mij een prima combi Mikkie, genoeg pk, koppel, kogeldruk, trekgewicht. Eigen gewicht had wellicht wat hoger kunnen zijn, maar verder...
Mikkie schreef:E- Lesmeneer zie ik niet meer Ikke, want ik heb het papiertje inmiddels op zak. Ik ben dus wel nieuwsgierig wat je precies bedoeld met "het heel houden van mijn turbootje", waarmee je neem ik aan op mijn auto doelt? En deze vraag stel ik puur om te leren en niet om een discussie te starten.
En nee er komt geen dressuurkasteel in de trailer, maar een gezellige allrounder van 1.66 die op de "weegschaal" in de kliniek net 500 kg woog.
Bedankt Tessebess voor je reactie. Naar dat eigen gewicht had ik idd ook al zitten kijken.
Mikkie schreef:Ik kom even het topic binnen vallen, maar ik ben wel benieuwd wat jullie vinden van mijn toekomstige combi.
Ik rijd een ford focus 1.6 ecoboost. Deze auto mag max 1500 kg trekken. Zoals het nu uitziet komt daar binnenkort een Weijer Traveller 1.5-paards achter met een TMM van 1300kg.
Is dit een goede combi of ondanks dat de gewichten kloppen toch nog op het randje?
Ik heb m'n E-achter-B-lesmeneer de oren van het hoofd gevraagd en veel gelezen op Internet, maar ik ben toch ook nog benieuwd naar jullie mening.
ChocoBesnier schreef:Mikkie schreef:Ik kom even het topic binnen vallen, maar ik ben wel benieuwd wat jullie vinden van mijn toekomstige combi.
Ik rijd een ford focus 1.6 ecoboost. Deze auto mag max 1500 kg trekken. Zoals het nu uitziet komt daar binnenkort een Weijer Traveller 1.5-paards achter met een TMM van 1300kg.
Is dit een goede combi of ondanks dat de gewichten kloppen toch nog op het randje?
Ik heb m'n E-achter-B-lesmeneer de oren van het hoofd gevraagd en veel gelezen op Internet, maar ik ben toch ook nog benieuwd naar jullie mening.
Ik kom ook even binnenvallen.![]()
Ik ben al een tijdje aan het meelezen en op zoek naar een wagen die 1.5-trailer kan trekken voor mijn 1.67 niet al te brede merrie. (schat tussen de 500 en 600kg)
En kwam ook op een ford focus of mondeo uit.
Maar ik dacht dat je een 2.0 moter moet hebben om te kunnen trekken. Of past dit ook prima?
Ik ga wel met B rijbewijs op pad. En zal ook een diesel worden, ik doe erg veel kilometers prive...
ChocoBesnier schreef:Wil ook liefst via een garage kopen, voor de garantie.
ikke schreef:Als jouw all-round kasteel maar 500kg weegt (vooruit, laat 'm in blakende keuringsconditie 575 wegen) dan kom je wel uit met 1300kg TMM.
Turbootje heel houden is simpel, maar je moet het maar net weten (en dat wordt je zelden verteld).
Bij aankomst de motor niet gelijk af zetten maar even stationair laten draaien om de turbo op rust-toerental te laten komen MET oliesmering (minuutje is ruim voldoende). Dit is met name van belang als motorretje wat harder heeft moeten werken (snelweg, trailer), dan ietsje meer geduld hebben.
ChocoBesnier schreef:Ik kom ook even binnenvallen.![]()
Ik ben al een tijdje aan het meelezen en op zoek naar een wagen die 1.5-trailer kan trekken voor mijn 1.67 niet al te brede merrie. (schat tussen de 500 en 600kg)
En kwam ook op een ford focus of mondeo uit.
Maar ik dacht dat je een 2.0 moter moet hebben om te kunnen trekken. Of past dit ook prima?
Ik ga wel met B rijbewijs op pad. En zal ook een diesel worden, ik doe erg veel kilometers prive...
Rex_Rolfo schreef:ChocoBesnier schreef:Wil ook liefst via een garage kopen, voor de garantie.
Over Bovag garantie: de Bovag doet in haar reclames graag alsof die garantie er is om de consument te beschermen, maar het feit dat de afkorting staat voor "Bond van automobielhandelaren en garagehouders" zegt al dat de organisatie de belangen van de handel moet beschermen, niet die van de consument!
Dat consument en garagehouder af en toe dezelfde belangen hebben is mooi meegenomen, staar je alleen niet blind op de woorden "Bovag garantie". Veel succes met je zoektocht naar een leuke betrouwbare auto. Er zijn er genoeg dus met een beetje geluk komt dat helemaal goed
Mikkie schreef:De 1.6 ecoboost motoren van ford zijn niet te vergelijken met de "gewone" 1.6 motoren. Vraag me niet naar de techniek erachter maar mijn leken-vertaling is dat de ecoboost onder de streep een stuk krachtiger zijn.
Rex_Rolfo schreef:Sterkte dan wel veel plezier in het single bestaan. Zo te lezen is de relatie niet met veel ruzie geëindigd, dat is wel zo prettig.
Gaan er ook 2 paarden in die trailer? Als je met wat minder dan 2 ton trekgewicht weg komt is de keuze al weer groter.
Dieselpaard schreef:Er gaat maar 1 paard op de trailer, maar hij is niet terug gekeurd in gewicht. Hoorde wel dat dat kan, maar ik weet niet of ik dat wil...
Dieselpaard schreef:Oh, dan is de keuze ineens een stuk groter. Ik ben steeds uitgegaan van 2000kg en in die categorie is maar weinig te vinden dat ik redelijk kan betalen.
Kijkend naar deze auto's...welke zijn dan het meest betrouwbaar?
Inruilen van de trailer moet ik eigenlijk niet aan denken. Ik besef heel goed dat ik genoeg heb aan een 1,5 paards, maar ik hou liever mijn eigen trailer.