Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
UK_eef schreef:Is er hier iemand die met een Citroen C4 rijdt met een paardentrailer? Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/ff/Citroen_c4_face.jpg
Yom schreef:huren heb ik aan gedacht, maar dacht dan aan vrachtautootje en zag dat je dan al aan 100 euro zat voor 1 dag. Dat vind ik nogal duur worden om naar een wedstrijd te gaan eerlijk gezegd
auto + trailer huren heb ik niet aan gedacht
Yom schreef:ik moet erlijk zeggen dat ik geen idee heb wat de pony weegt (NRPS'er van 1.50 cm)
en ik zal een trailer moeten huren dan, dus dat wordt er dan een die ik met een B rijbewijs mag trekken
superpony schreef:Yom schreef:huren heb ik aan gedacht, maar dacht dan aan vrachtautootje en zag dat je dan al aan 100 euro zat voor 1 dag. Dat vind ik nogal duur worden om naar een wedstrijd te gaan eerlijk gezegd
auto + trailer huren heb ik niet aan gedacht
Het blijft goedkoper als je weinig trekt.
Een beetje trekauto betaal je ELKE maand tussen de 70 en 150 euro weg bel ( ongeveer!! ) op benzine, diesel meer.
Ze rijden vanaf 1op5 tot 1 op 10 gemiddeld. Pas bij een nieuwere auto is het gebruik lager. Of een diesel etc. Maar tegenwoordig is diesel ook niet zo goedkoop meer als je niet veel km's maakt doordeweeks.
Verzekering ligt hoger.
Als je normaal in een kleinere, nieuwere en zuinige auto rijdt die ongeveer 30/50 euro pm weg bel doet en 1 op 15 kan rijden, heb je het er meteen al uit.
Op het moment dat je regsn gaat huren lijkt het veel geld, maar je hebt het in je zak zitten als je niet elke maand zoveel uitgeeft aan auto's.
Wij hebben een trekauto. Is een 3lt V6 en iets van 75 euro per maand weg bel. Die rijdt erg duur, dus laat hem veel staan. Pak de kleine, zunige auto of de scooter. Verder heerlijke auto en gebruik hem ook graag voor lange afstanden, maar het is gewoon veel geld.
Silly1972 schreef:Peugot 308 is uitgroepen tot trekauto van het jaar.
Maar zie hem toch niet echt een trailer trekken, vind hem zo klein haha
Rex_Rolfo schreef:Silly1972 schreef:Peugot 308 is uitgroepen tot trekauto van het jaar.
Maar zie hem toch niet echt een trailer trekken, vind hem zo klein haha
Kan je nagaan aan wat voor grote bakken we tegenwoordig gewend zijn.
De 308 1.6 is echt wel een flink stuk zwaarder en sterker dan de Vectra 1.6 waar 15-20 jaar geleden zonder problemen of bezwaren (ging ook lastig, nog geen Bokt) de trailer achter ging.
superpony schreef:Ikke, Dat schreef ik dus.
Wij hebben een auto op benzine die kan trekken en een kleine zuinige auto. Ik nam even grofweg het gemiddelde. Maar voor 1 enkele keer op pad is huren echt goedkoper.
Verzekering hangt van je opgebouwde jaren af, je soort verzekering, maar ook de nieuwwaarde.
Het is wel fijn als je iets nieuwer kan kopen. Je ziet toch dat de modernere auto zuiniger rijdt. Als je er doordeweeks ook mee rijdt is dat wel heel fijn.