Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Silly1972 schreef:Vraag ik mij ook af, maar je vind ook geen foresters 2.5 op lpg, terwijl dat wel op de 2.0 te vinden is. Daar zal toch een reden voor zijn.
Niet elke auto kan toch goed op lpg rijden? Of ben ik dan fout geïnformeerd?
Rex_Rolfo schreef:Zover ik weet zijn alle Daihatsu's "made in Japan". Dat spreekt voor de betrouwbaarheid.
Terios is een 'terreinwagen', ziet er stoer uit maar draagt z'n gewicht relatief hoog, de auto is smal en de wielbasis is vrij kort. En het 1.3 tje met 86 pk (zit even op autoweek.nl bij de '00-'06 te kijken) houdt ook niet bepaald over. Mag wel 1400 kg geremd trekken. Waar Opel voor mijn gevoel een wel erg royale marge aanhoudt is Daihatsu bij in elk geval de Terios behoorlijk vrijgevig met trekgewicht.
Persoonlijk zou ik voor een gewone sedan gaan als Passat of Mondeo oid. Lager, breder, langer (= stabieler), beschikbaar met sterkere motoren en meer verkocht dus meer keuze.
Rex_Rolfo schreef:V6 met vierwielaandrijving is natuurlijk helemaal lekker![]()
Maar zelfs de instap 1.6 heeft meer vermogen dan de Terios, alleen is het trekgewicht met 1200 kg wat beperkt (zit ook nu bij uitvoeringen begin deze eeuw te kijken). Met de 2.0 zit je op 1400kg, dat moet voldoende zijn.
Yom schreef:even mijn vraag maar hier, dat past het beste denk ik. Welke auto is goedkoop in onderhoud, maar kan wel een trailer trekken?
Ik wil gaan kijken voor een auto, maar om nou een dure auto te rijden om 1x per maand ofzo een trailer te trekken vind ik ook zoiets. Dus eigenlijk zou er een combi moeten zijn van wel goedkoop in onderhoud voor de rest vd tijd te rijden, maar wel een trailer mogen trekken
Yom schreef:even mijn vraag maar hier, dat past het beste denk ik. Welke auto is goedkoop in onderhoud, maar kan wel een trailer trekken?
Ik wil gaan kijken voor een auto, maar om nou een dure auto te rijden om 1x per maand ofzo een trailer te trekken vind ik ook zoiets. Dus eigenlijk zou er een combi moeten zijn van wel goedkoop in onderhoud voor de rest vd tijd te rijden, maar wel een trailer mogen trekken
Yom schreef:huren heb ik aan gedacht, maar dacht dan aan vrachtautootje en zag dat je dan al aan 100 euro zat voor 1 dag. Dat vind ik nogal duur worden om naar een wedstrijd te gaan eerlijk gezegd
auto + trailer huren heb ik niet aan gedacht
CalvinenGino schreef:Als iemand nog een een auto zoekt.
De mijne gaat te koop.
Een Mercedes ML 320 uit 1999 met 242.000 op de teller. Een automaat (ideaal)!
De tussenbak wordt as we speak gemaakt, verder is de auto volledig in orde.
Start altijd, en trek super de trailer met 2 paarden erin.
Je voelt de trailer nog niet eens eens.
Loopt op benzine en gas
Reden verkoop dat we een nieuwe auto willen.
Yom schreef:even mijn vraag maar hier, dat past het beste denk ik. Welke auto is goedkoop in onderhoud, maar kan wel een trailer trekken?
Ik wil gaan kijken voor een auto, maar om nou een dure auto te rijden om 1x per maand ofzo een trailer te trekken vind ik ook zoiets. Dus eigenlijk zou er een combi moeten zijn van wel goedkoop in onderhoud voor de rest vd tijd te rijden, maar wel een trailer mogen trekken
PrizTwir schreef:Wij hebben een vw. golf station ervoor met een 1.6 motor. Moesten vorig jaar plots een andere auto kopen. Hiervoor een dikke Opel Vectra met 2.2 motor, was echt veel beter. Golfje trekt hem ook wel, maar ja niet echt een trek auto. Helaas..