Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Silly1972 schreef:Nee het klopt echt, deze versie is tot 2008 gemaakt, outlander sport 2.0 100 kw.
Ik vind hem in iedergeval niet heel fijn rijden.
Vandaar dat ik toch zit te bedenken om hem in te ruilen, maar ja, waarop? Dacht met deze een goede en niet al te dure ( in verbruik en wb) te hebben gemaakt.
Silly1972 schreef:Wat zou je een betere keuze vinden op lpg, Ikke?
MarcR schreef:Ik rijd met een Subaru Forester benzine, huidige model en trek daar een Ifor Williams twee paard trailer mee.
Is de beste wagen waar ik ooit mee gereden heb, zowel met als zonder trailer.
Ga eens kijken voor een Forester, hier in Vlaanderen is hij goedkoper in aanschaf, verzekering en belastingen dan een Outback.
Als je LPG wil gaan rijden kies dan een ouder model van de Forester, het huidige kan ook omgebouwd worden maar het gaat je veel kosten aan jaarlijks onderhoud. Houd er wel rekening mee dat de 2 liter dan maar 1500 kg mag trekken, wil je meer dan moet je een 2,5 of 2,5 turbo zoeken.
Van het huidige model bestaat er ook een diesel versie, dit is een zeer goede motor.
Toen wij 5 jaar geleden onze Forester kochten heb ik met een Grand Vitara proef gereden en ik vond hem niet erg comfortabel op gewone, Vlaamse wegen.
Silly1972 schreef:inderdaad, want dat had ik al opgezocht, aangezien de forester inderdaad mijn voorkeur had, maar de 2.0 mag maar 1500 trekken en de 2.5 is niet op LPG te verkrijgen en is gelijk fors duurder in NL dan. En een auto importeren zie ik niet zitten vanwege de bijkomende kosten
Silly1972 schreef:Ohh en lagere versnelling en op benzine maakt geen enkel verschil, ook al geprobeerd
Silly1972 schreef:Volgens mijn garage is hij goed uitgelijnd, pas nog laten doen.
Geen idee Ikke ik zal het eens na laten kijken.
Hij voelt als een dweil op de weg inderdaad, ook zonder spoorvorming, al rijdt hij wel gewoon netjes recht ook als ik het stuur loslaat
Silly1972 schreef:Vanaf welk bouwjaar is het huidige model? Ik ben alleen die ik hierboven beschreven heb tegen gekomen nl, ja de 2.5 mag dat trekken, maar die is dus niet op lpg te krijgen.
MarcR schreef:Silly1972 schreef:Vanaf welk bouwjaar is het huidige model? Ik ben alleen die ik hierboven beschreven heb tegen gekomen nl, ja de 2.5 mag dat trekken, maar die is dus niet op lpg te krijgen.
Het huidige model bestaat, met enkele veranderingen, ongeveer vijf jaar met 2 liter benzine of diesel, officieel wordt de 2,5 liter niet ingevoerd in Europa maar soms kan een verdeler er wel aankomen.
Mijn garagist en een plaatser van LPG installaties heeft mij afgeraden om het huidige model naar LPG om te bouwen omdat het extra onderhoud meer zou kosten dan wat de LPG opbrengt.