Tessebes schreef:Het zou moeten kunnen met de golf, ben alleen benieuwd of dat vermogen een beetje te temmen valt.
gewoon rustig met de voet en de sportstand even vergeten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Starbreeze schreef:, maar dat ding heeft zoveel PK's, mijn vriend is bang dat er teveel krachten op die DSG bak komen.
penkie382003 schreef:penkie382003 schreef:door ikke » 28-05-14 14:19
Hallo Ikke,
Dus als ik het goed begrijp is je trailer beladen en wordt de kogel druk gemeten (door politie) en die is bv 50 kg en je hebt een trekhaak met kogeldruk 70 kg is alle oke?
met vriendelijke groet,
henk
penkie382003 schreef:ikke,
dank je voor het antwoord.
Ik las je (vorige) antwoord nog eens na en toen kwam deze vraag bij mij op, toevallig mag mijn pas gekochte auto Peugot 308 maar 70 kg op de kogel hebben en zodoende.
Ik denk dat de auto wel tegen 75 kg kogeldruk kan en als ik er een trailer achter ga knopen zal ik dan ook naar de trailer kijken en als het nodig is of lijkt gewoon een andere trekhaak er onderzetten.
met vriendelijke groet,
Henk.
Event17 schreef:Question:
Hoe veel zou de combinatie '1,5 paards trailer plus tinker van +/- 1.50 stokmaat' samen wegen?
Heb nu een auto die 1200 mag trekken, maar denk dat ik moet kijken naar een andere auto (suggesties?? Liefst geen "miljonairs bakken" haha)
Alvast bedankt voor t meedenken!
cissy schreef:Je auto die 1200 kg mag trekken is wel wat weinig, je hebt dan niks 'over'
cissy schreef:als je een heuvel/brug op moet met tegenwind.
Rex_Rolfo schreef:cissy schreef:als je een heuvel/brug op moet met tegenwind.
Niet bang zijn terug te schakelen zodat de motor voldoende toeren kan draaien. Dan lukt het in vlak NL ook met wat minder pk's prima.
Rex_Rolfo schreef:Da's niet wat pk's minder, dat is een hele boel pk's minderToch zal ook die met wat lagere snelheid prima de brug op komen. Het is een beetje de gulden middenweg: met weinig vermogen en veel gewicht ben je een rijdende chicane (als het ware een trekker in autokostuum), dat heb je liever niet. Aan de andere kant heb je ook geen 200+ pk nodig om met een anderhalf paards trailer met het verkeer mee te rijden.
Silly1972 schreef:Ik heb jullie hulp nodig, ik rij momenteel een Mitsubishi outlander 2.0 LPG 2008 voor een 1.5 paards xl trailer met flink paard, gewicht bij elkaar ongeveer 1400kg
Nou vallen de rij eigenschappen van deze auto met trailer mij best tegen.
als mijn paard even een goede beweging maakt heb ik echt moeit met de auto recht te houden en hij reageert enorm op spoorvorming.
Ik zit er dus over te denken om hem toch maar in te ruilen, maar ik wil natuurlijk niet al te veel bij hoeven betalen omdat deze mij toch al aardig wat gekost heeft 2 laar geleden.
En ik wil graag op gas blijven rijden, want dat bevalt echt prima.
Het liefst zou ik toch wat meer trekkracht willen hebben dan de 1500 die deze nu heeft.
Welke auto kunnen jullie mij aanraden?
Mij leken de Subaru outback of de Suzuki Grand vitara wel wat, maar ja meer keuze is toch altijd fijn