Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
penkie382003 schreef:Ik heb even de volgende vraag, dit omdat ik het nergens kan vinden:
Waar komt de 75 kg kogeldruk bij een 1,5 paards trailer vandaan? is dit wettelijk of??? ik weet het echt niet ben er benieuwd naar
Rex_Rolfo schreef:JustLizz schreef:Mijn c4 mag op papier 1550 kg trekken en trailer weegt op papier max 1350 dus heb ook geen BE nodig.
Wat de C4 mag trekken heeft NIETS met BE te maken!
Voor B zonder E is TMM combi 3500 kg. Als de trailer er 1350 opslokt blijft er 2150 over voor TMM C4. Waarschijnlijk blijft de C4 daar wel onder, misschien dat er uitvoeringen zijn die er overheen gaan, dat weet ik niet (denk het niet, maar ik ga hier geen garanties geven)
JustLizz schreef:Rex_Rolfo schreef:Wat de C4 mag trekken heeft NIETS met BE te maken!
Voor B zonder E is TMM combi 3500 kg. Als de trailer er 1350 opslokt blijft er 2150 over voor TMM C4. Waarschijnlijk blijft de C4 daar wel onder, misschien dat er uitvoeringen zijn die er overheen gaan, dat weet ik niet (denk het niet, maar ik ga hier geen garanties geven)
Ik heb het ook over de situatie zonder BE en juist over B. Dan is het wel degelijk van belang wat mijn c4 mag trekken en wat mn trailer op papier weegt. Ook al zou hij leeg achter mn auto hangen rekenen ze alsnog met 1350 kg. Heb me genoeg ingelezen om te weten of ik er zo mee mag rijden.
Tmm van mijn model en versie c4 is 1790 dus marge genoeg. Ik geef alleen aan dat ik aan B genoeg heb en heb er een paar pagina's hiervoor ook al over gesproken en vragen gesteld en alles is vooraf uitvoerig gecheckt, dus no worries. Wilde alleen even aangeven als een reactie op een mogelijke middenklasse auto dat een c4 wellicht een optie is en dat ik nog wel laat weten hoe de combinatie aanvoelt.
penkie382003 schreef:Dus als ik het goed begrijp staat er op de trailer aangegeven wat de kogeldruk is die de trailer max geeft aangegeven is, maar als je paard bv beweeglijk is kan dit hoger worden, en wat dan?
penkie382003 schreef:Maar zijn er ook trailers die een lagere kogeldruk geven?
Dit ook in het licht gezien dat er ook mensen zijn met wat kleinere auto's die bv 1500 kg mogen trekken maar met bv 60-70 kg kogeldruk op hun trekhaak.
Kun je zelf door bv de banden van je trailer harder (bv 3-bar) op te pompen dit nog kunnen beinvloeden?
Weer een hoop vragen en bij voorbaad dank voor een antwoord wat mij weer wat wijzer maakt.
Met vriendelijke groet,
Henk.
Elpharo schreef:Ik kom toch ook maar weer es meelezen (straks bijlezen)...mijn Feroza die inmiddels 20 is en mij zo fijn rond rijdt, lijkt het nu toch minder te trekken allemaal. Zonder trailer merk ik er niets van, maar met wordt het steeds minder, met tegenwind zakt mijn snelheid terug naar 80 km/uur en nu begint ook de temperatuur op te lopen tijdens het rijden. Ik denk dat ik maar es langs de Feroza specialist ga in de hoop dat het iets relatief simpels betreft (we hebben tenslotte niet allemaal ikke in de buurt wonen) en dat het relatief simpel op te lossen is....het zou me wel aan mijn hart gaan als ie weg moet, zeker omdat ik er liever nog 10 jaar mee rijd....hihi. Maargoed, ondertussen toch maar voorzichtig ook kijken naar een vervanger...juuust in case. En waar leuker bijlezen dan hier!
Ik moet zeggen dat ik geen flauw idee heb over die kogeldruk, zou dat toch ook es moeten checken hoor...mijn trailer hangt wel netjes recht achter de auto dus dat scheelt...maar mijn paard is zeker beweeglijk van tijd tot tijd zeg maar....
trysteffy schreef:Hoi allemaal,
Ik had een vraagje.
Mijn vader heeft een golf ( meer info: https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=71-DF-GN)
Nou is mijn vraag kan deze auto een 1 paards of een anderhalf paards trekken?
Ik probeerde het al een beetje uit te zoeken naar het antwoord maar kwam er niet echt op uit..
Hij heeft nog geen BE rijbewijs maar wilt er wel voor gaan☺️
ikke schreef:trysteffy schreef:Nou is mijn vraag kan deze auto een 1 paards of een anderhalf paards trekken?
met 85kW (115pk) is acceptabel, maar houdt niet over, aangezien dat vermogen pas bij een relatief hoog toerental beschikbaar is.
Starbreeze schreef:Vraagje, normaal heb ik een Mercedes sprinter voor mijn 1,5 paards staan. Maar deze heb ik niet altijd tot mijn beschikking.
We hebben ook nog een VW Golf GTI, 2.0 240pk DSG (kan ook manueel schakelen).
Zou ik deze auto incidenteel kunnen gebruiken voor mn trailer, of trek je dan alles kapot?
Rex_Rolfo schreef:Wat zegt Volkswagen zelf? Ik zou zeggen: wie kent de auto beter dan het bedrijf dat hem heeft ontworpen, getest en gemaakt? Staat gewoon op het kenteken wat ie mag trekken.