Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CeesRinko

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:56

Wij hebben een flinke 2-paards trailer, eerst hadden we er altijd een josti bus voor .. Tegenwoordig een Renault (busje)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:08

Ik heb zelf geen trailer maar ik heb zoiets van je mag met BE max. 3500 kilo wegen maak hier dan ook gebruik van en neem een lekere zwaare auto die dus flink wat wegligging heeft dat als je een klapband krijgt, jij voor je trailer uit blijft gaan en niet de trailer bepaald welke richting je gaat.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:10

wij hebben een 2paardstrailer en een VW Touran :)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:33

daffie1986 schreef:
Ik heb zelf geen trailer maar ik heb zoiets van je mag met BE max. 3500 kilo wegen maak hier dan ook gebruik van en neem een lekere zwaare auto die dus flink wat wegligging heeft dat als je een klapband krijgt, jij voor je trailer uit blijft gaan en niet de trailer bepaald welke richting je gaat.

Ik weet niet precies wat je bedoelt maar met een B+E rijbewijs mag het geheel juist wél meer zijn dan 3500kg. ;) anders had je die E niet nodig.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:40

Ik denk dat het Daffie1986 gaat om het trekkend voertuig dat niet meer mag wegen dan 3500kg....

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:01

Wij hebben een 2-paardstrailer met een VW passat TDI ervoor.

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:07

Toyota Landcruiser, intussen de tweede, trekt de tweepaardstrailer overal waar we heen willen in binnen- en buitenland. Nooit problemen mee ...

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:25

Steph86 schreef:
Ik kan niet zoveel meer reageren omdat we thuis geen i-net meer hebben wegens de verhuizing die volgende week vrijdag plaatst gaan vinden ;)

Als je op mij doelde wbt de Crafter..?

Vriendlief crosst op nationaal niveau en omdat hij de ruimte nodig heeft wil hij juist de crafter graag aanschaffen, zeker omdat hij het hele land doorreist wil hij graag een beetje comfort en de ruimte hebben, de crafter leent zich daar ideaal voor.
Mocht de Crafter er komen dan wordt de laadruimte ook omgebouwd tot ''gereedschaps opslagplaats, kleedkamer etc'' .

Nu heeft hij het gereedschap, de motoren in de aanhanger en moet zich daar ook omkleden opzich zou je denken dat het te doen is maar als je de kont niet kan keren dan wordt het wat lastig he.

Als je een Crafter wilt aanschaffen kun je beter bij Pon een abonnement afsluiten op alle ellende die je in het verschiet hebt.
Hoe ik dat weet?
Bij mijn man komen er momenteel veel VW`s T5 en Crafters binnen omdat men deze auto`s niet vertrouwd.
Manlief verkoopt momenteel veel Vito`s en Sprinters met een V6 motor.
De "perfecte" motor.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:04

sflj schreef:
daffie1986 schreef:

Ik weet niet precies wat je bedoelt maar met een B+E rijbewijs mag het geheel juist wél meer zijn dan 3500kg. ;) anders had je die E niet nodig.

Dit is dus hartstikke fout he. Alles bijelkaar mag niet meer wegen als 3500 kilo je hebt je E nodig voor alles wat meer als 750 kilo weegt. Boven de 3500 kilo moet je je C/CE rijbewijs hebben.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:30

daffie1986 schreef:
sflj schreef:

Dit is dus hartstikke fout he. Alles bijelkaar mag niet meer wegen als 3500 kilo je hebt je E nodig voor alles wat meer als 750 kilo weegt. Boven de 3500 kilo moet je je C/CE rijbewijs hebben.

Lieve schat, die 3500kg grens voor B of C-rijbewijs heeft alleen betrekking op de auto.
Wanneer de auto minder dan 3500kg mag wegen, mag je met B-E rijbewijs alles trekken wat de auto technisch mag trekken. Hoe wil jij anders verklaren dat je legaal met een auto van 3490kg TMM een oplegger van 7500kg mag trekken!
Daarnaast, een Land Rover Discovery weegt 2650kg TMM en mag 3500kg aan de haak hebben. dat is legaal met een B-E rijbewijs!!!
Lees de FAQ eerst eens, voordat je nog meer van dit soort onzin de wereld in helpt. Er is al genoeg onduidelijkheid over die regels, daar hebben we deze onzin niet ook nog eens bij nodig.
Enne, voor alle duidelijkheid, ik heb meerdere artikelen geschreven over dit onderwerp en heb dit met de juridische dienst van de politie en verschillende verzekeringsmaatschappijen tot op de bodem uitgezocht!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:31

Als ik mn BE heb gehaald, gaat de Peugot 406 een 1,5 paard trailer trekken

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:31

We hebben een oude Volvo (940) voor de 1,5 paards trailer. gaat prima.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:37

ikke schreef:
Lieve schat, die 3500kg grens voor B of C-rijbewijs heeft alleen betrekking op de auto.
Wanneer de auto minder dan 3500kg mag wegen, mag je met B-E rijbewijs alles trekken wat de auto technisch mag trekken. Hoe wil jij anders verklaren dat je legaal met een auto van 3490kg TMM een oplegger van 7500kg mag trekken!
Daarnaast, een Land Rover Discovery weegt 2650kg TMM en mag 3500kg aan de haak hebben. dat is legaal met een B-E rijbewijs!!!
Lees de FAQ eerst eens, voordat je nog meer van dit soort onzin de wereld in helpt. Er is al genoeg onduidelijkheid over die regels, daar hebben we deze onzin niet ook nog eens bij nodig.
Enne, voor alle duidelijkheid, ik heb meerdere artikelen geschreven over dit onderwerp en heb dit met de juridische dienst van de politie en verschillende verzekeringsmaatschappijen tot op de bodem uitgezocht!

Waarom staat er dan op de site van het cbr dat je max. 3500 kg mag wegen en dat je vanaf 3500 kg een C-rijbewijs nodig hebt? Een b-vrachtwagen gaat toch ook maar tot 3500 kg daarboven heb je ook en C-rijbewijs nodig, waarom is dit dan bij een auto anders?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:45

daffie1986 schreef:
Waarom staat er dan op de site van het cbr dat je max. 3500 kg mag wegen en dat je vanaf 3500 kg een C-rijbewijs nodig hebt? Een b-vrachtwagen gaat toch ook maar tot 3500 kg daarboven heb je ook en C-rijbewijs nodig, waarom is dit dan bij een auto anders?

Waar heb jij het hier over aanhangers??
Artikel 15 reglement rijbewijzen. Dat is de wet, de rest interesseert me eigenlijk niet.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:54

Pfff dank voor je uitleg Ikke, mijn auto weegt al 3000 kilo.
Dan zou ik dus volgens daffie mijn C/CE rijbewijs moeten halen om met een trailer op pad te kunnen.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:56

Mitsubishi Space Wagon + 1,5paards trailer.
En dan met alleen B-rijbewijs :+:

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:59

_Rijkie_ schreef:
noortje schreef:
Valt me op dat er veel mensen zijn die hier alleen reactie geven om te laten weten dat ze een dikke auto hebben :+

de crafter staat niet erg goed bekend, ook als je deze auto weer wil verkopen zal dit moeilijk worden.
Wil je vriend niet nog even verder kijken naar een andere leuke auto/bus? :Y)

Is dat zo??
Ik werk bij een VW dealer en we verkopen er genoeg van hoor :D
Hoor ook heel weinig klachten over die dingen....

Het is een van de weinige echte grote bus, met een hoop laadruimte :)

Hier in de omgeving lopen ze heel slecht.
Ook in ons bedrijf komen we heel slecht van de crafter af.
Hij heeft idd een hoop laadruimte, maar dat is hier in het oosten valt ie waarschijnlijk niet zo in de smaak :+

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:45

ikke schreef:
daffie1986 schreef:

Waar heb jij het hier over aanhangers??
Artikel 15 reglement rijbewijzen. Dat is de wet, de rest interesseert me eigenlijk niet.

Daar bedoelde ik dus met aanhanger/trailer en de auto samen. Maar kun je mij dan misschien even uitleggen waarom dat dit alleen bij de auto is en heb je bij een B vrachtwagen wel tot maar 3500 kg of is dat ook niet waar? En waar kan ik die regelementen rijbewijzen vinden, want had hier namelijk ook met de rdw overgebeld en die zeggen dat dus ook. Dus heb je misschien die sit voor me?

p.s: Ik trek dus mijn vorrige uitspraken terug. Sorry dus voor de foute info.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:33

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:13

sflj schreef:

Artikel 15, om precies te zijn.

daffie1986 schreef:
Daar bedoelde ik dus met aanhanger/trailer en de auto samen. Maar kun je mij dan misschien even uitleggen waarom dat dit alleen bij de auto is en heb je bij een B vrachtwagen wel tot maar 3500 kg of is dat ook niet waar? En waar kan ik die regelementen rijbewijzen vinden, want had hier namelijk ook met de rdw overgebeld en die zeggen dat dus ook. Dus heb je misschien die sit voor me?

p.s: Ik trek dus mijn vorrige uitspraken terug. Sorry dus voor de foute info.

Als je na het lezen van dat stukje nog vragen hebt, schroom niet en vraag......

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:25

Land rover Vogue met een 2 paards trailer en B+E rijbewijs

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:27

okey bedankt sflj en ikke!!

Oscabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:30

Ik heb er meenstal een ford Ranger Pick-up voor staan. Hij heeft wel een ongelovelijk lelijke kleur blauw maar daar door was hij wel veel aangenamer geprijst! Dus misschien kan je daar ook naar kijken... een auto die goedkoper geprijst is vanwege de kleur. en zow Pick-up kan met gemak twee paarden trekken.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:53

op dit moment hebben we een 17 jaar oude Chrysler Plymouth voor een 2 paards trailer. kan 2 paarden trekken qua gewicht.

Over 2 weken krijgen we een Toyota Avensis van 2.5 jaar oud die dezelfde trailer gaat trekken. helaas mag die maar 1 paard erin trekken ivm het gewicht :(
maar goed.. ik kan in ieder geval nog weg met een paard :=

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:33

Volkswagen Transporter TDI :)