Is dit paard te verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Is dit paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:18

suleilitha schreef:
Denken en lezen tegelijk schijnt soms een hele klus te zijn, of niet Yamcha?
Jij en nog een paar stellen dat dit paard niet geschikt is voor de sport omdat jullie in de toekomst kunnen kijken en zien dat dit paard dan wel zeker last gaat krijgen van het spronggewricht. Snap je het tot zover nog? Dan zal ik het even verder uitleggen, laat je een paard met een blessure aan een achterbeen in de sport lopen, dan zal er meer van het achterbeen gevergd worden, in de zin van op de achterhand gezet worden en zijgangen trainen.
We hadden het de hele tijd over dat been, niet over de rug van het paard.
Ach, als je graag het laatste woord wilt, bij deze, ik ben weg hier, doei!!!!
Succes met de verkoop, Gamblers Cup!!!

Ik zal het nog 1x proberen, voor het geval je het echt niet weet. Zet je een paard meer op de achterhand, dan wordt die dus zwaarder belast, en dan bedoel ik ook de achterbenen.
Kom je er verder niet uit, vraag dan je dierenarts eens. (google wil misschien ook nog helpen)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:24

Yamcha schreef:
nee, er staat dat dan belastender is.
Maar goed, ik heb een aantal vragen gesteld, en daar wil ik graag antwoord met uitleg op....

Mag ik vragen waarom je hier een antwoord op wilt hebben? als je belangstelling voor het paard hebt, lijkt me dat je dan eerst eens een keertje langs gaat om het paard te bekijken en dan kun je toch afspraken maken over het hoe en wat met foto's enz...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:31

Omdat er verschillende dingen verteld worden.

Het been van het paard is helemaal goed, en foto's zijn niet nodig;

Toch moet de achterhand niet belast worden.... en het paard moet maar naar een recreatieve ruiter, want dat is minder belastend.

Dit lijkt mij wat tegenstrijdig, vandaar dat ik graag een verklaring wil.
Maar blijkbaar is die er niet.
Zo duidelijk genoeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:32

Citaat:
Toch moet de achterhand niet belast worden.... en het paard moet maar naar een recreatieve ruiter, want dat is minder belastend.

Dat staat nergens. Ik heb alleen geschreven dat de kans op eventuele problemen NOG kleiner wordt als je hem toch niet op de achterhand zet, en dan gaat het puur over dat been.
Nogmaals, beter lezen, Yamcha.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:38

Het been is toch goed? Het paard heeft nog niet 1 dag onregelmatig gelopen bij TS. Ik ben ook van mening dat een recreatiepaard op een andere wijze wordt belast als een sportpaard (ook vanaf l niveau)... Heb zlef jaren wedstrijden gereden en dan was ik ook veel meer bezig met het paard serker en krachtiger te maken op de achterhand en dan moet het achterbeen (spronggewricht) nou eenmaal meer buigen en onder treden... Nu rijd ik recreatief dressuur en ben ik wel bezig met een actieve achterhand, maar zijn de met name zwaardere oefeningen minder van belang... Ik denk dat een paard wat al 14 jaar oud is en er geen last van heeft (paard is nl al bereden) dat je dan toch echt niet bang hoeft te zijn voor problemen in de toekomst, mist het paard op een zelfde manier wordt bereden als nu het geval is. Wil iemand wel die duidelijkheid hebben dan kan zo iemand toch foto's laten maken... TS wil hierin meewerken en voorziet daar dus geen problemen, anders zou ze het paard de handel wel in hebben gedaan...
Ennuh... waarom mag ze niet afgaan op DA? Mag aannemen dat DA echt wel kan zien doormede van o.a. buigproef of er wat aan de hand is... en zo niet dat DA dan wel advies van foto's zou geven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:43

@ suleilitha: Ah oké. Jouw reactie was verder geen bijval van de TS, begrijp ik? En deze opmerking staat dus verder niet in relatie tot de opmerkingen w.b. sportruiters? Omdat het ook het geval zou kunnen zijn, dat een koper op zich wel ambities heeft in de sport, maar het paard zelf bv alleen een basistraining zou willen geven... Dat is idd een lichte belasting.
Dan begrijp ik je wel Lachen Haha!

Alleen begreep ik uit eerdere reacties dat het volgens sommigen goed was als het paard op de voorhand door het bos slenterde, en daar ben ik het niet mee eens.... door het bos sjouwen prima natuurlijk (wie ben ik om daar een oordeel over te hebben Haha! ) , maar op de voorhand is imo niet erg goed.... een goed ruggebruik lijkt mij belangrijk voor ieder paard, dikke sprong of niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:58

suleilitha schreef:
[
Neeee, stelt niks voor, een landelijk L-proefje Haha! (wel zwaar irritant hoe je daar je neus voor ophaalt, er zijn ruiters voor wie L al een hele prestatie is en die zet je nu mooi te kakken!!!)
Ach je moet maar zo denken, het nivo ligt over heel Nederland ook niet gelijk, Pipo Clown

Ik krijg geen last van de dikke sprong van mijn paard, want hij is niet te koop.

Ik haal mijn neus daar niet voor op, ik vind gewoon dat jij niet zo moet doen alsof het wereldnivo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:59

En zelfs met een foto weet je trouwens niet of het paard last krijgt van de sprong, dat weet je alleen als je aan het werk gaat.

En aangezien de TS allang eruit is dat het dier voor een goed tehuis voor een net prijsje weggaat, lijkt het mij ook niet relevant meer, want volgens mij koopt een sportruiter geen 14 jarige die weinig kent.

Gewoon een liefhebber voor zoeken.........maar goed, dat zei ik begin van het topic al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:00

Dat doe ik helemaal niet Pipo, ik viel er alleen over dat jouw post buitengewoon neerbuigend overkwam.
Verder gaat het nergens meer over onderhand.
Vandaar dat ik even met graagte de TEM knop beetpak.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:05

GamblersCup schreef:
Yamcha schreef:
Ik begrijp hieruit dat volgens jou een recreatieve ruiter het paard niet zal overbelasten?

Ja, en volgens DA ook. Dierenarts heeft er naar gekeken, gevoeld, buigproef gedaan etc. en die vertrouw ik wel, jouw mening niet.

En

Maar GC, je weet toch inmiddels wel dat de deskundigheid van de bezoekers van bokt vele malen groter is dan die van een da? Tssss....
Ik snap trouwens niet waarom er zo over foto's en benen wordt doorgezaagd als er geen belangstelling van diegenen is voor het paard.

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:06

ik denk zeker dat er mensen zijn die zo'n paard willen kopen

het is dat de stalling hier in de buurt erg duur is €350 en dat ik het daardoor waarschijnlijk niet kan betalen

anders zou ik zeker komen kijken

ik ben zelf een hele rustig ruiter die het zo af en toe een fnrs proefje rijdt en een buitenritje wil rijden
ik zou dus geen paard kopen wat alles super goed kan en helemaal beleerd is

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:22

Moderatoropmerking:
Aan een aantal dames het vriendelijke verzoek om toch vooral ontopic te blijven. Ook zouden wij graag zien dat men wat vriendelijker op elkaar reageerd, TS heeft inmiddels de antwoorden die ze zocht, wil men verder met de discussie is dat prima maar dan wel graag op een heel andere toon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:25

Dank je, Tanja.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:42

Poeh, wat een fel gedoe!
En waar leidt het toe?
Als het paard dit allemaal las werd ze vast heel moe.. Ach gut Knipoog

TS, sterkte met het vinden van een goed stekje, er komst vast wel iemand die er wel vertrouwen in heeft, hoor! Na alles hier gelezen te hebben weet men dat men risico's kan lopen, er is geen sprake van een verborgen gebrek...
Jouw meisje vindt vast een lief baasje.

Sterkte!! Cool

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:36

Haha leuk rijmpje Detour ! Haha! Als je het paard het kon vragen zou ze zeker zeggen: maak jullie allemaal niet zo druk.

Ik zou het perfect vinden als ik nu in dit paard geinteresseerd was. Nu weet je er al zoveel over voordat je gaat kijken, alle voors en tegens etc.
En er is nu eenmaal een verschil tussen de sport en de recreatieruiters, en zelfs binnen beide groepen zijn er verschillende meningen en verschillende kijk op dingen.....Daar kom je toch nooit uit want iedereens doel is anders. En zoals ik al zei, er zitten hele grote grijze gebieden tussen, tenmminste in mijn beleving. Nu is het aan de TS om er een geschikte eigenaar voor te vinden die voldoet aan haar gestelde eisen....
En daar is ze volop mee bezig heb ik begrepen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:03

Nog even over dat been:
Zoals ik het lees heeft TS nav dit topic de verdikte sprong door een DA laten bekijken. In dit stadium zijn DA en TS samen tot de slotsom gekomen, na onderzoek, dat het (nog) niet nodig is een foto te maken van de sprong.
Daarmee wil ze dus niet zonder meer zeggen dat er niets aan de hand is, ze wil alleen zeggen dat de merrie voor zover bekend bij TS geen last heeft van die verdikte sprong.

Verder lees ik dat TS aan een potentiële koper het hele verhaal uit de doeken zal doen zodat die evt koper kan beslissen of hij/zij er een foto van wil maken. Diegene kan dan ook bij zijn/haar eigen DA te rade wat mij persoonlijk wel verstandig lijkt als de evt. koper het dier ofwel wil gaan belasten, ofwel ermee wil gaan fokken.

Uitspraken over wat het dier eventueel zou kunnen mankeren of dat het helemaal niets mankeert heeft TS zelf niet gedaan. Wel worden er verhalen rondom het verhaal van TS verteld die weer door andere topicgangers als waarheid aangenomen worden.

TS hoeft verder eea niet te verklaren aan ons topiclezers tenzij er zich onder ons potentiële kopers bevinden. En dan kan die info gemakkelijk per pb afgehandeld worden.

Enige vraag van TS was of het paard te verkopen is. En op die vraag zeg ik nog steeds "ja". Het ligt er maar net aan wat iemand zoekt en wat iemand verwacht van het paard.

Ik vind dus niet dat TS wie dan ook in het topic "verklaringen" schuldig is over uitspraken die door anderen zijn gedaan hier en die gebaseerd zijn op aannames, maar da's mijn bescheiden mening Bloos

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:31

Precies ! Even kort samengevat klopt dat helemaal. En degenen die nav dit Topic zich gemeld hebben als geinteresseerde weten precies waar ze op moeten letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:32

Amen. En juist diegenen die gewoon van alles een verklaring eisten, hadden overduidelijk geen belangstelling voor deze merrie.

Sunnyhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:06

ik ben een tijdje niet op bokt.nl geweest en was weer eens aan het lezen, en het blijft steeds over het zelfde gaan, waarom....
er zijn mensen die op sport niveau naar dit paardje kijken, goed maar hou je negatieve reacties bij je of probeer ze netjes te omschrijven. mensen die recreatief willen rijden, maar niet dagelijks is het een goed paardje, oke conditie moet opgebouwd worden, maar dat zal zeker goed komen. tevens ergens ook nog op de wei met meerdere paardjes zodat ze samen in een kudde staan en dat het gewoon zijn verzorging en liefde krijgt, dit paardje zou bij ons zeker kunnen staan, lekker wat recreatief rijden door de bos en lekker samen in de wei staan met andere paarden.
maar hou je commentaar bij je, iedereen kijkt er anders naar, hij weet inmiddels dat het paardje niet echt de topsport in kan, maar voor de rest. gun zo'n paardje een mooie 2de kans, er zijn mensen die dat zeker doen, die kijken niet naar een spronggewricht, die kijken wat een paard wel en niet kan en passen daar hun dingen op aan, evt natuurlijk paardrijden en lekker samen wat grondwerk doen, is ook erg leuk, als ze net als onze merrie is dan kom je zelf ook hard aan het werken en dat schept alleen maar een goede band. mijn merrie en ik waren 1 en dat kreeg ik vaak van omstanders te horen, ze liep los naast me, halstertouw had ik niet nodig, met rijden had ik het volste vertrouwen in haar. deze band begin ik ook met onze ruin te krijgen en dat is gewoon geweldig, kost tijd en energie maar we komen er zeker wel.

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:51

Ik denk wel dat je haar zult verkopen.. het is ook een mooi paard...

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:43

GC@ zijn er al kopers voor of is ze inmiddels al verkocht?

[nieuwschierig naar de afloop]