laura1986 schreef:Er zijn zat pony`s te koop, en veel mensen (verkopers) willen dat hun pony`s goed terecht komen, bij mensen die er verstand van hebben...
Als ik dit hele topic zo doorlees, vallen me een paar dingen op:
1 Je krijgt mega veel aandacht, veel mensen hier op bokt wil voorkomen dat je de fout ingaat.
2 Je ouders (vader) willen wel betalen, maar ze hebben geen idee wat op ze af gaat komen, alles is gebaseert op schattingen. Koliekoperatie kost zo 2.500 euro, en het komt vaak genoeg voor dat die nodig is.
3 Je bent pas 13. Niet dat ik hier denigrerend over wil doen, maar: In de tijd dat iemand 13 is, zijn de hersenen nog in volle groei, en weet je nog lang niet alles wat je zou moeten (en willen) weten... ook over pony`s. Ook willen intresses in de pubertijd nogal eens veranderen...
Vroeger, toen ik ook 13 ofzo was, wou ik ook zo graag een eigen pony. Mn ouders zeiden helaas daar hebben we het geld niet voor. Nu ben ik in staat om er zelf 1 te kopen en te onderhouden, en dat is echt nog vroeg genoeg.
Ik snap dat het moeilijk is om te wachten. Ik adviseer je om dat toch te doen, later zul je precies weten waarom.
*********. Je komt bazig over, zo zie ik aan je laatse reactie. Denk je echt dat iedereen doet wat jij zegt dat ze moeten doen...?
Ik probeer dit alleen in de hand te houden