Ik mag een pony/paard maar....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik mag een pony/paard maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:50

esthertjuh_ schreef:
esthertjuh_ schreef:
Weet je wat ?
Ik ga het eens anders doen!!
Wie wilt mij helpen met een paar leuke pony's te vinden ?
En wie wilt mij over de keuringen vertellen ?

Groetjes

En nu alleen hierover!

Misschien is het handig om hier een appart topic over te maken.
Bijv welk paard past er bij mij.

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:50

Ik wil niet nog vervelender doen, maar ik doe samen met een vriendin, en mijn ouders betaalde het paard, betalen de stalling, de keuring, het zadel, de DA, hoefsmid etc.. Alle spullen moeten wij zelf kopen, en zelfs daarvoor heb ik geen geld genoeg.. Ik snap dat jij misschien wel meer kan betalen omdat je spaart (dat doen wij dus niet) maar dan nog!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:51

esthertjuh_ schreef:
esthertjuh_ schreef:
Weet je wat ?
Ik ga het eens anders doen!!
Wie wilt mij helpen met een paar leuke pony's te vinden ?
En wie wilt mij over de keuringen vertellen ?

Groetjes

En nu alleen hierover!

Geef eerst maar eens antwoord op mijn vragen, dan kunnen we kijken hoe zinvol het is je nog te helpen met tips! Knipoog

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 17:51

detour schreef:
Vb van wat kan gebeuren:

Wat gebeurt er als je pony een blessure oploopt en 3 maanden niet an rijden? Als de behandeling ervan 300 euro kost bijvoorbeeld (en dat is niks, geloof me(.. Je moet nog steeds voer kopen, elke dag de stal doen en je mag maanden niet rijden.

Hoe stel je je dit voor? Wie btaalt dat? Hoe vindt je papa het kostenplaatsje dan nog? En als je bv 2 keer per dag 10 minuten moet stappen met het dier om het beter te krijgen, wat gebeurt er dan mt je school? En je humeur?

Mijn vader is verstandig en heeft verantwoordelijkheidsgevoel , hij is écht geen persoon die een pony zeg maar ziet als een gewoon dier en er verder niet om geeft.
Als ik zeg maar een pony koopt , dan bedenkt hij zich ook dat híj die pony koopt in t principe.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:52

mensen moeten altijd eerst zelf achter komen dat het niet gaat, waardoor het paard de dupe wordt. Kinderen van die leeftijd denken alles te weten en te kunnen en een paard te kunnen onderhouden.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:54

Zamora schreef:
mensen moeten altijd eerst zelf achter komen dat het niet gaat, waardoor het paard de dupe wordt. Kinderen van die leeftijd denken alles te weten en te kunnen en een paard te kunnen onderhouden.

Precies. De vraag is in hoeverre de vader zich verdiept heeft en of hij bereid is al dat extra geld te kunnen betalen.. Als het om het geld gaat van een 12 jarige kan ze beter een My little pony kopen vrees ik..

TS, wij hebben nog een NRPS-ruin te koop staan. Je moet hem alleen wel zelf inrijden. Knipoog

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:54

het is niet gewoon een pony kopen en stallingskosten.
Wat dacht je van alle spullen die je ten eerste moet kopen? Een goed passend zadel is vaak ook een probleem en kan ook prijzig worden. En dan nog alle andere dingen....je snapt gewoon niet wat mensen met ervaring met eigen paarden bedoelen hier.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:55

Er zijn zat pony`s te koop, en veel mensen (verkopers) willen dat hun pony`s goed terecht komen, bij mensen die er verstand van hebben...
Als ik dit hele topic zo doorlees, vallen me een paar dingen op:
1 Je krijgt mega veel aandacht, veel mensen hier op bokt wil voorkomen dat je de fout ingaat.
2 Je ouders (vader) willen wel betalen, maar ze hebben geen idee wat op ze af gaat komen, alles is gebaseert op schattingen. Koliekoperatie kost zo 2.500 euro, en het komt vaak genoeg voor dat die nodig is.
3 Je bent pas 13. Niet dat ik hier denigrerend over wil doen, maar: In de tijd dat iemand 13 is, zijn de hersenen nog in volle groei, en weet je nog lang niet alles wat je zou moeten (en willen) weten... ook over pony`s. Ook willen intresses in de pubertijd nogal eens veranderen...

Vroeger, toen ik ook 13 ofzo was, wou ik ook zo graag een eigen pony. Mn ouders zeiden helaas daar hebben we het geld niet voor. Nu ben ik in staat om er zelf 1 te kopen en te onderhouden, en dat is echt nog vroeg genoeg.

Ik snap dat het moeilijk is om te wachten. Ik adviseer je om dat toch te doen, later zul je precies weten waarom.

*********. Je komt bazig over, zo zie ik aan je laatse reactie. Denk je echt dat iedereen doet wat jij zegt dat ze moeten doen...?

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 17:55

Misschien is het handig om hier een appart topic over te maken.
Bijv welk paard past er bij mij.[/quote]

Maar hoe weet ik nou welk paard er bij mij past?
Nja ik heb een paar dingen die ik ''graag'' zou willen in die pony :

-springpony

-warmbloedig

-e-pony

-5-8 jaar Pling

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:56

Ik heb aan blessureleed de afgelopen paar jaar ongeveer 4.000 euro kosten gehad. Oke, had in korte tijd veel pech, maar goed, hele jonge paarden verzekerde ik niet allround.
Ik ben vast de enige niet...

Fennaa

detour schreef:
Zamora schreef:

Precies. De vraag is in hoeverre de vader zich verdiept heeft en of hij bereid is al dat extra geld te kunnen betalen.. Als het om het geld gaat van een 12 jarige kan ze beter een My little pony kopen vrees ik..

TS, wij hebben nog een NRPS-ruin te koop staan. Je moet hem alleen wel zelf inrijden. Knipoog[/quote]
waarom niet Nagelbijten / Gniffelen

JENNx

Zamora schreef:

Ik niet. Ik dácht dat ook, maar heb alles uitgewerkt, kostenplaatjes gemaakt, tijdschema's gemaakt. Maar als je zo te werk gaat kom je er inderdaad ook achter.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:57

Als je zelfs niet eens weet wat voor pony bij je past zou ik over de rest ook nog een keer nadenken.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 17:57

laura1986 schreef:
Er zijn zat pony`s te koop, en veel mensen (verkopers) willen dat hun pony`s goed terecht komen, bij mensen die er verstand van hebben...
1 Je krijgt mega veel aandacht, veel mensen hier op bokt wil voorkomen dat je de fout ingaat.
2 Je ouders (vader) willen wel betalen, maar ze hebben geen idee wat op ze af gaat komen, alles is gebaseert op schattingen. Koliekoperatie kost zo 2.500 euro, en het komt vaak genoeg voor dat die nodig is.
3 Je bent pas 13. Niet dat ik hier denigrerend over wil doen, maar: In de tijd dat iemand 13 is, zijn de hersenen nog in volle groei, en weet je nog lang niet alles wat je zou moeten (en willen) weten... ook over pony`s. Ook willen intresses in de pubertijd nogal eens veranderen...

Vroeger, toen ik ook 13 ofzo was, wou ik ook zo graag een eigen pony. Mn ouders zeiden helaas daar hebben we het geld niet voor. Nu ben ik in staat om er zelf 1 te kopen en te onderhouden, en dat is echt nog vroeg genoeg.

Ik snap dat het moeilijk is om te wachten. Ik adviseer je om dat toch te doen, later zul je precies weten waarom.

*********. Je komt bazig over, zo zie ik aan je laatse reactie. Denk je echt dat iedereen doet wat jij zegt dat ze moeten doen...?

Ik probeer dit alleen in de hand te houden Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:57

Ach, als je 12 bent kun je alles!
Kop op, TS, het komt vast wel goed. gewoon lekker verzorgen of leasen! Die pony voelt echt niet dat hij van jou is, hoor, als je maar lief voor 'm bent!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:58

Vergeet ook niet dat je gedrag moet aanpassen,dat staat in het begin.Ik heb zelf een puber en ik weet dat ze iets niet lang vol kunnen houden.Als het je niet lukt, moet de pony dan ook weer weg?

Zamora

JENNx schreef:
Zamora schreef:

Ik niet. Ik dácht dat ook, maar heb alles uitgewerkt, kostenplaatjes gemaakt, tijdschema's gemaakt. Maar als je zo te werk gaat kom je er inderdaad ook achter.

ik snap dat niet iedereen dat heeft en ik heb al voorgesteld dat ze een kostenplaatje e.d. moet gaan maken dat is inderdaad erg slim. Beter dan maar gewoon een pony te willen en denken dat alles wel goed komt.

Fennaa

Ipv dat je zegt ja nu wil ik het er niet meer over hebben etc etc, dit is echt niet voor niets dat je zoveel reacties krijgt hoor..! Denk er nou toch eens goed over na!!!

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 17:59

1 vraagje : Heeft ongeveer elk paard een koliekoperatie nodigaangezien veel mensen daarover iets zeggen. ?

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:59

Toen ik een pony kreeg, heb ik ook een kosten overzicht gemaakt, nou reken maar, daar klopt helemaal niets meer van!!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:59

Nee joh hup oogkleppen voor en gewoon wat kopen. Waarom naar advies van andere luisteren Clown

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:00

esthertjuh_ schreef:
laura1986 schreef:

Ik probeer dit alleen in de hand te houden Knipoog

Ik kan echt niet geloven dat je de reacties hier serieus overweegt. Ben het helemaal met Zamora eens.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 18:01

Ik denk dat ik gewoon 1 keer overal langs ga , hoefsmid enzo , en dat ik dan een kostenplaatje maak .
Mijn vader weet wel waar hij aan begint , hij is verstandig en wijs genoeg.
Hij heeft niet voor niet mij jaren op verzorgpony's gehouden

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:01

esthertjuh_ schreef:
1 vraagje : Heeft ongeveer elk paard een koliekoperatie nodigaangezien veel mensen daarover iets zeggen. ?

Die kans is altijd aanwezig dat een pard of pony die nodig heeft. Als je pech hebt ook twee.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:02

marleen_usar schreef:
Vergeet ook niet dat je gedrag moet aanpassen,dat staat in het begin.Ik heb zelf een puber en ik weet dat ze iets niet lang vol kunnen houden.Als het je niet lukt, moet de pony dan ook weer weg?

dat is het een beetje he? ik zie het ook bij onze buren. Het dier is er amper een maand maar er wordt nu al gemopperd over drollen rapen.

Vorige week had het gaskoliek, ik ze helpen, temperaturen, ze wisten niet wat de normale temperatuur was en hoe vaak ze ontwormd moest worden.

Schatten van mensen, maar naief vind ik het wel.