betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:34

runningkawa schreef:
er was maar 1 iemand die zich openbaar aan de schandpaal zette...libella zelf

Nee hoor, heeft TS gedaan want die noemde tenslotte naam van het bedrijf, daarvoor reageerde het bedrijf niet in het topic. Jou eerste opmerking in dit topic was geloof ik direct in de trant van ''zoek rechtelijke hulp'', vind ik ook geen stijl. Eerst zelf problemen op proberen te lossen (laatste bericht tussen TS en bedrijf was vrijdag).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:36

Veel schandpaal vind ik hier niet aan, je ziet het aan de reacties enige dat mensen hieruit hebben gedaan is geleerd dat je altijd verzekerd moet zijn (dat wist ik ook niet), ts vraagt wat ze moet doen. Negatieve heeft ze hoe erg het ook is zelf gecreerd door haar antwoorden, zie je ook aan de post van de bokkers. Kawa is me voor Haha!

Ik vind het redelijk kinderachtig, al die comotie voor een naam Bloos open een topic op mijn naam je krijgt er zelfs een snoepje bij. Kans op gratis publiciteit lees hieronder

Als wij met een klant te maken hebben, en sommige halen het bloed onder je vingers door, zijn we of moeten we beleefd zijn.
Jou reactie doet veel, en niet alleen bij de klant maar ook omstaanders. Als iemand zegt, dat is goed opgelost bij die ene man, daar kunnen veel winkels aan leren. Is dat de beste publiciteit dat je kan krijgen, en dat is ook bedrijfsvoering.
Dat je terug reageert op een mail is meer dan normaal, maar een bedrijf wat voor soort ook moet openstaan voor de klant

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:38

Worden die problemen dan ook altijd openbaar uitvergroot Katia? Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:41

Schimmelig schreef:

Klant komt naar de winkel roept hemel en aarde, omstaanders zijn heus niet doof hoor Lachen
Meestal voor het onbenulligste eerst Koe , vriendelijke klanten krijgen geld terug, irritante krijgen een tegoedbon Vork
Maar al bij al verlaten ze de winkel tevreden, en als je daarom bekend staat. Dan hoeft reclame niet eens, dat deed het bedrifj waar ik werkte vrij weinig.

Het is gewoon een kunst negatieve reclame omzetten in positieve Pling

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:43

katiavl schreef:
Schimmelig schreef:

Klant komt naar de winkel roept hemel en aarde, omstaanders zijn heus niet doof hoor Lachen
Meestal voor het onbenulligste eerst Koe , vriendelijke klanten krijgen geld terug, irritante krijgen een tegoedbon Vork
Maar al bij al verlaten ze de winkel tevreden, en als je daarom bekend staat. Dan hoeft reclame niet eens, dat deed het bedrifj waar ik werkte vrij weinig.

Naa, ik bedoel echt openbaar, zoals op een forum van deze grote en ook in het vakgebied van de betreffende winkel Tong uitsteken
Ik denk dat je baas dan ook stoom uit zijn oren blaast? Ook al kiest hij politiek correct te reageren.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:46

Ik ben toch zeker geen Belg en sommige mensen kunnen je het bloed doen koken, maar dan nog dien je in acht te houden dat je vanuit je bedrijf handelt en niet persoonlijk.

Als de klant inderdaad niet gekozen heeft voor verzekerd verzenden dan maakt dat het lastiger, maar zelfs dan ben ik benieuwd wat daarover de rechtelijke uitspraak zal zijn. Klanten van internet ondernemingen zijn beter beschermd dan de ondernemer.

Tevens verstuur ik maatwerk en bestellingen boven de 100 euro nooit onverzekerd, ook al kiest de klant anders, zal ik aandringen op anders.

Zo'n groot openbaar forum en in het vak gebied van de ondernemer is toch juist een kans om te laten zien dat je een uitstekende service hebt?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:53

Hmm, als iemand iets in de trant zegt van:

''helaas mag ik geen negatieve reclame maken en de naam wil ik je wel geven via PB'' vind ik dat toch erg vervelend, of ik dit nu vanuit persoonlijk- of uit ondernemend oogpunt bekijk. Je kiest er als klant dan voor op deze manier iets persoonlijk te maken, dat zit mij dwars. Ik denk namelijk best wel dat het bedrijf de klant tegemoet komt, als er gewoon normaal wordt gedaan (lees: geen topic openen en een bedrijf in negatief daglicht zetten).

Als iemand mij in negatief daglicht zet en ik lees daarna berichten van mensen 'oh goed dat ik het weet'. Kan ik mij goed voorstellen dat je pisnijdig wordt. Dat er altijd politiek correct gereageerd moet worden ben ik het zelf niet mee eens in deze betreffende situatie - waar er voor gekozen wordt op de man te spelen.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:18

Schimmelig schreef:
Als iemand mij in negatief daglicht zet en ik lees daarna berichten van mensen 'oh goed dat ik het weet'. Kan ik mij goed voorstellen dat je pisnijdig wordt. Dat er altijd politiek correct gereageerd moet worden ben ik het zelf niet mee eens in deze betreffende situatie - waar er voor gekozen wordt op de man te spelen.

Na alle pagina's doorgelezen te hebben kan ik nergens vinden waar de TS imo op de man speelt.
En ik vraag me af waarom je je in je kruis getast voelt schimmelig, tenslotte ben en blijf je een buitenstaander.

Weliswaar heb ik geen eigen bedrijf maar heb veel klantencontacten, als ik zo zou reageren naar lastige klanten toe dan zou ik snel op straat staan. Binnenskamers mogen we ons afreageren, onderling stimuleren we elkaar om even af te reageren, dan gaan we met twee of drie man om tafel zitten hoe we het probleem van de klant gaan oplossen. Dit werkt goed voor ons. Ook al is het een 'zeur'klant en is iets niet onze verantwoording zorgen we er toch voor dat we er alles aan doen om de klant tevreden te houden.

Wat ik in het geval van Libella had gedaan? Aangeven dat ik het er niet bij zou laten zitten ook al vindt TNT dat de zaak afgerond is, ik zou naar TNT terug reageren dat ik het niet acceptabel vindt en dat ik dat pakje boven water zou willen hebben. Imo maakt TNT zich er makkelijk van af en het lijkt erop imo dat voor het bedrijf daarmee de kous af is.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:25

Esther schreef:
Schimmelig schreef:

En ik vraag me af waarom je je in je kruis getast voelt schimmelig, tenslotte ben en blijf je een buitenstaander.

Je omschrijft het leuk, maar zo is het niet precies. Ik vind het 'erg' dat dit allemaal zomaar mag en kan op een openbaar forum, maar dat is nu geloof ik wel duidelijk.
Nu is het deze zaak, volgende keer een ander, enz enz.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:34

Dan nog..libella gaat hier zelf niet in de verdediging en geeft uberhaupt geen antwoord meer...

ondanks alles blijf je in de discussie schieten en de verdediging van libella

snap het probleem van de ondernemer wel maar als een ondernemer fouten heeft gemaakt is dat geen schande om als collega ondernemer dit te zeggen.

ik zou bijna denken aan een partnerschap Vork
maar goed zoals ik al zei: denken..

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:41

naadje24 schreef:
Dan nog..libella gaat hier zelf niet in de verdediging en geeft uberhaupt geen antwoord meer...

snap het probleem van de ondernemer wel maar als een ondernemer fouten heeft gemaakt is dat geen schande om als collega ondernemer dit te zeggen.

Nou Naadje denk jij maar lekker verder dan. Tegenwoordig mag je niks meer zeggen, of er moet direct een link zijn Tong uitsteken Haha!

Dit mag gewoon eigenlijk niet meer gebeuren, wie het ook betreft. Ik kan alleen maar hopen dat als het mij eens overkomt iemand hetzelfde zou doen Lachen Ik kan niet anders zeggen dan ik vind dat ik het de TS op een vreemde manier op vind lossen, gezien er geen mails meer verstuurd zijn en zij denkt haar gelijk 'gerechtelijk' te moeten halen. Anyway, ik ga er geen woord meer aan vuil maken... Mijn mening heb ik genoeg kenbaar gemaakt en ik hoop dat de TS iets doet met mijn advies (eens gewoon een e-mailtje sturen waarin ze de situatie uitlegt en niet haar gelijk halen via een topic).

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 16:04

ik heb even pauze en kan dus weer reageren
schimmelig, ik begrijp dat je collega bent van libella en haar wilt helpen en mensen de kant van verkoper wilt laten zien

maar libella reageerd niet meer, niet hier, maar ook via mail niet meer.

Nogmaals ik heb niemand ten schande gemaakt, en heb netjes willen oplossen. Dit werkte niet en ben ik hier om raad gaan vragen, de naam is allang weer verwijder ( deze werd gewoon genoemd , werd niet eens gezegt: Koop hier nooit meer iets, of ze behandelen me niet goed, , nee zo was het helemaal niet)
Bedrijf geeft mij nu overal de schuld van, ik heb verkeerd ingevuld, tnt zegt dat is afgeleverd dus dan zal dat wel zo zijn volgens hun, ik had maar verzekerd moeten doen.
Nu zegt schimmelig dus, dat volgens die mail, wat is dus echt als afsluiting zie, niet afsluiting was en ik dus weer moet reageren.
Waarom moet ik alles mailen en regelen. Waarom bied het bedrijf geen oplossing aan, of wil eens met mij om tafel gaan zitten.
Ik vind dat een bedrijf dat hoort te doen, hoe nu gaat komt op me over als: je hebt gewoon vette pech, we doen niks meer

en dat ik naar rechtswinkel ga, of RK dat nu ook gezegt heeft om te doen of niet, is om te zien wat ik kan doen. Beide partijen zijn niet echt behulpzaam, en dus zal ik hier navragen wat ik kan/moet doen. is dat zo raar dat ik daar heen ga dan schimmelig?

en mijn gelijk halen door topic te openen, topic was geopend om ervaringen en tips, dat het zo uit hand loopt en jij denkt dat ik gelijk wil halen is niet zo bedoeld. Ik wil mijn spullen en nu eigenlijk ook wel de excusus, na zulke reacties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:05

Ik zou idd ook willen weten hoe gewoon je recht zit
Is toch niet vreemd?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:12

En ik had idd ook nog helemaal niks gedacht van Libella tot ze hier in dit topic begon te reageren.

Ik geef TS groot gelijk, die heeft minder mogelijkheden dan Libella en TNT om wat dan ook voor elkaar te krijgen, ik vind het niet vreemd dat ze dit topic heeft geopend, ik vind ook niet dat ze Libella afbrand oid.

In mijn ogen ligt de bal bij Libella en Libella speelt niet meer mee (ik zag die mail ook als afsluiter), wat moet je dan?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:14

blijkbaar volgens schimmelig is er niks meer aan te doen. Libella zegt dit, tnt zegt dat en de ts-er zit ertussenin met lege handen en een lege portomonnee

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:39

Ik wil even buiten alle reacties om melden dat de ontvanger met schriftelijke toestemming van de afzender wel degelijk het onderzoek bij tnt uit kan laten voeren.
Ik heb zelf net van de week zo'n "navraagformulier binnenlandse postzendingen" gestuurd naar tnt wegens het verdwijnen van de inhoud van een envelop.
In dit formulier staat de optie "Navrager is:" en dan "de afzender" "de geadresseerde (alleen mogelijk als de afzender schriftelijk toegestemd heeft)

Misschien een tip als je na het bezoek aan de rechtswinkel en eventueel verder contact met tnt en winkel er niet uit mocht komen.
(naar mijn inziens wil de winkel er ook wel uit komen en zal als TS dit graag wil denk ik wel toestemming geven)
Succes

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:45

heb zelf nu ook zoiets..
Heb 19 juni iets besteld op een site,
heb het nog niet binnen..
had woensdag gebeld, er was een foutje gemaakt, zou donderdag gelijk op de bus gaan. Dus ik dacht, nou dan zal ik het vrijdag of zaterdag wel binnen hebben..
Niet dus!
Het gaat maar om iets van 3 euro, maar ik vind het toch zonde van me geld! Hopen dat het toch nog binnen komt!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 19:52

luv_sil, wss is de winkel gewoon te laat met versturen naar jou, ik zou nogmaals bellen en vragen naar de t& T code, 9 als pakketje is)

@ wilmaw, er is onderzoek geweest bij tnt, ik had gevraagd of dat kon, ik kon dat niet aanvragem, afzender wel, ik hun gemaild en hun hebben de papieren ingevuld en opgestuurd en mij kopie gestuurd ( vond ik erg netjes van hun)

nu onderzoek afgerond, tnt zegt gewoon, nu postbode heeft afgegeven ( aan huisgenoot, die ik niet heb)
erg makkelijk voor hun, en vraag me ook af wat dat onderzoek inhoud.
ben natuurlijk niet mee eens en is inmiddels weer gemaild met tnt, maar door weekend krijg ik geen reactie en wacht morgen nog even af, ander hang ik weer aan de telefoon

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:54

toch blijft het vervelend dat je als netjes betalende klant zelf achter je spullen aan moet

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 20:08

idd, is ook laatste keer dat ik wat besteld heb zo... je moet al vooruit betalen, bang dat je de acceptgiro niet betaald, ok, is te begrijpen.
maar lijkt wel nu ze geld binnen hebben ( beide partijen) dat hun niks uitmaakt, waarom zouden ze ook....

en word steeds verteld dat ik maar moet mailen om tot nette oplossing te komen, en dat wss door dit topic kan vergeten.
Sorry, maar ik werk ook in detailhandel, en hoe dan ook, wt voor trut of eikel ook is, altijd netjes blijven en oplossen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:14

Joh meid, ga jezelf toch eens niet zo zitten verdedigen! In mijn ogen zijn er 2 partijen fout en jij bent er geen van Knipoog

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:18

Ik vind het topic wel wat prettiger geworden Lachen

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:33

naadje24 schreef:

Helemaal mee eens.

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:38

Heb in 1 van de eerste bladzijdes een keer gereageerd, voordat het topic wat drukker bezocht werd. Haha!

Ik heb nergens het idee gekregen dat de TS het bedrijf een slechte naam wil geven.
Heb meer het idee dat juist door toedoen van Schimmelig dit topic een rel-topic is geworden, waardoor het bedrijf waar TS heeft besteld in een negatief daglicht word gesteld. Iedereen irriteerd zich aan de manier van posten en het geven van opmerkingen.
Snap best dat je je misschien aangesproken voelt doordat jezelf ook ondernemer bent. Vind alleen dat je jezelf op een dusdanige manier mengt in dit topic dat je als ondernemer niet echts serieus genomen kan worden.

Misschien is dat ook wel de reden dat het bedrijf in kwestie niet meer wil reageren in dit topic, maar waarschijnlijk wel mee leest. Dit bedrijf zal echt wel van goede wil zijn! Lijkt mij namelijk niet, dat als je altijd problemen hebt met klanten dat je op zo een forum zit met je bedrijfsnaam.

Hoop voor de TS en het bedrijf dat ze het samen op een correctie manier kunnen oplossen.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:41

Tyron schreef:
Heb in 1 van de eerste bladzijdes een keer gereageerd, voordat het topic wat drukker bezocht werd. Haha!

Ik heb nergens het idee gekregen dat de TS het bedrijf een slechte naam wil geven.
Heb meer het idee dat juist door toedoen van Schimmelig dit topic een rel-topic is geworden, waardoor het bedrijf waar TS heeft besteld in een negatief daglicht word gesteld. Iedereen irriteerd zich aan de manier van posten en het geven van opmerkingen.
Snap best dat je je misschien aangesproken voelt doordat jezelf ook ondernemer bent. Vind alleen dat je jezelf op een dusdanige manier mengt in dit topic dat je als ondernemer niet echts serieus genomen kan worden.

Misschien is dat ook wel de reden dat het bedrijf in kwestie niet meer wil reageren in dit topic, maar waarschijnlijk wel mee leest. Dit bedrijf zal echt wel van goede wil zijn! Lijkt mij namelijk niet, dat als je altijd problemen hebt met klanten dat je op zo een forum zit met je bedrijfsnaam.

Hoop voor de TS en het bedrijf dat ze het samen op een correctie manier kunnen oplossen.

Dat wilde ik eigenlijk ook zeggen, maar had zoiets van hmmm.
Het werd gewoon vermoeiend, die reactie's.
Het werd eerder een welles nietes spelletje.