[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 19:08

Skyla schreef:
Lichte vracht is een optie maar als we iets groters nemen moeten we een 2e wagen voor mijn werk aangezien ik hiervoor het stad in moet.

Is het zo duidelijk aan mijn taalgebruik? :+ We wonen eigenlijk in Frankrijk dus het is nog wat anders.

Ik wil vooral iets waarmee we ruim veilig zitten wanneer we met 2 paarden de baan op zijn en niet iets wat direct op zijn max zit bij het trekken van de trailer en andere aanhangers. En natuurlijk ook een wagen die we net zoals de Ranger lang plezier van hebben.

Ja, voor mij wel maar mijn roots liggen ook niet zo ver van de Belgische grens :D
Hoe Frankrijk werkt in deze context, daar heb ik eigenlijk geen beeld bij. Lijkt me wel boeiend om iets over te lezen, al die verschillen in de ene Europa :D

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 09:46

Wij hebben net twee maanden een ‘nieuwe’ auto: Subaru Forester van 10 jaar oud, 116.000 km, mag 2000 kg trekken, 4x4 2 liter.
Hij volgt onze Nissan XTrail op die nu 20 jaar oud was. Daar waren we ook tevreden mee maar die zat nu rond de 325.000 km en mijn partner wilde toch graag een ‘nieuwere’ auto, hij is nu heel erg tevreden van de Subaru. Met inruil kwam hij uit rond 16.000 (met jaar Bovag garantie) dus wel rondom jouw budget.
Geen idee of ze in Frankrijk veel te krijgen zijn? Hier in NL waren er via gaspedaal wel verschillende te vinden in variërende prijzen/kms.

Ik wilde al een update plaatsen want de Nissan kochten we 10 jaar geleden na raadplegen van dit topic :) Toen werd de Subaru Forester ook al aangeraden maar daarvan waren toen nog niet zoveel tweedehands versies met 2000 kg-trek capaciteit.

pillow

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 23:35

Ik heb ook wel eens naar een tweedehands Subaru Forester gekeken maar vond ze veel te duur. Het zijn wel goede auto's dat wel maar vergeleken met gelijkwaardig auto heel duur.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 09:49

Ik heb ondertussen hier ook eens gekeken voor de subaru en ik vind de prijs hier gelijk aan enkele andere modellen die ook in aanmerking kwamen en dus nog rond ons budget. Alleen zijn er echt totaal niet veel beschikbaar die 10 jaar en jonger zijn en zeker dik de helft mist dan nog de trekhaak. Maar dan ben ik nog niet zeker of ze ook effectief 2.000 mogen trekken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 09:55

En de Mazda cx5?

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 11:26

Op die sites als gaspedaal etc kun je zoeken op specifieke kenmerken.
Dan kun je je eisen invullen als 2000 kg trekgewicht, max leeftijd, soort brandstof, soort transmissie en nog meer wat je wilt.

Wij wilden niet perse een bepaald merk, maar in basis 2000 kg trekgewicht, 4x4, max 150.000 km. En afhankelijk wat voor prijs je invult krijg je dan een rijtje (bij onze prijslimiet dus niet meer zoveel ;) ) dat je kan doorlopen op of het bij je past kwa merk en of er een trekhaak aanzit etc.

Het is ook de moeite om de voorwaarden van de aanbieders te vergelijken: zo kwam de Forester die wij nu hebben qua prijs eigenlijk iets te hoog uit voor ons, maar bij hen zat alles bij de genoemde prijs in (jaar BOVAG, afleverbeurt etc), en bij andere aanbieders was het geadverteerde bedrag de ‘kale prijs’ en kwamen er nog kosten bij voor een pakket naar keuze met verschillende garantie etc.

EDIT:
Skyla schreef:
Ik heb ondertussen hier ook eens gekeken voor de subaru en ik vind de prijs hier gelijk aan enkele andere modellen die ook in aanmerking kwamen en dus nog rond ons budget. Alleen zijn er echt totaal niet veel beschikbaar die 10 jaar en jonger zijn en zeker dik de helft mist dan nog de trekhaak. Maar dan ben ik nog niet zeker of ze ook effectief 2.000 mogen trekken.

Bij onze zoektocht merkten wij idd dat veel jongere modellen niet meer zoveel mogen trekken. Toen hebben we gezocht op toch iets ouder met wel iets minder km’s.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 21:35

Dat hebben we vorig jaar gedaan, hadden toen dezelfde pick up gekocht maar met een stuk minder km's, maar hebben hem helaas weer moeten verkopen. De leeftijd kan helaas ook al wat doen.

Volgende maand wil ik echt de zoektocht gaan starten en garages bezoeken zodat tegen dat mijn merrie naar het inseminatie centrum moet we deftig vervoer hebben.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 22:55

Skyla schreef:
Dat hebben we vorig jaar gedaan, hadden toen dezelfde pick up gekocht maar met een stuk minder km's, maar hebben hem helaas weer moeten verkopen. De leeftijd kan helaas ook al wat doen.

Volgende maand wil ik echt de zoektocht gaan starten en garages bezoeken zodat tegen dat mijn merrie naar het inseminatie centrum moet we deftig vervoer hebben.

Leeftijd zegt helemaal niks; het is de behandeling (of mishandeling) en staat van onderhoud die een auto maken of breken.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 15:09

Ja maar dat is dan ook echt de gok als je eentje koopt.
Maarja dat is bij jongere ook al.
Ik heb denk ik gewoon veel schrik weer wat te kopen waar we direct kosten aan zullen hebben.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 17:31

Skyla schreef:
Ja maar dat is dan ook echt de gok als je eentje koopt.
Maarja dat is bij jongere ook al.
Ik heb denk ik gewoon veel schrik weer wat te kopen waar we direct kosten aan zullen hebben.

Daarvoor vraag je advies aan kenners.

Ooit een auto gekocht waarvan ik dacht: nu heb ik het wrak van de eeuw gekocht, bleek ie beter te zijn dan de auto waar ie donor voor bedacht was.....

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 20:05

Ik kocht ooit een nieuwe Japanner. Twee zelfs, exact dezelfden. Waarvan de een probleemloos vele kilometers reed, en de ander werkelijk om de haverklap gerepareerd moest worden en aanzienlijk onzuiniger in verbruik was.
Was duidelijk dat die ene niet goed was, maar zelfs toen probeerde de leverancier er nog onder uit te komen. Uiteindelijk gingen ze overstag, maar toch. Gerenommeerd merk.

Dus tja... met nieuw kopen weet je het ook niet zeker.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 21:13

We hadden de onze toen ook laten nazien. Was ook perfect de keuring doorgegaan. Maar dan opeens een jaar later bleek er vanalles aan. Maar de grootste kost was erg moeilijk te zien.

Ik vroeg mij af, is het mogelijk om nadien nog aan een wagen een trekhaak te bevestigen? Of is dat niet slim?

Ik kom zoveel interessante wagens tegen die dan ook zwaarder kwa motor/kracht zijn maar niet over een trekhaak beschikken. Vraag me dan echt af waarom men in godsnaam de zwaardere en duurdere versie nieuw koopt als er toch geen trekhaak aan moet. Kwa uiterlijk is een 1.5 en 2.2l bv toch hetzelfde lijkt mij?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 21:23

Volgens mij kan dat gewoon hoor! Geen probleem.

Wij hebben op onze yaris een trekhaak laten zetten vorig jaar :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 21:59

Skyla schreef:
We hadden de onze toen ook laten nazien. Was ook perfect de keuring doorgegaan. Maar dan opeens een jaar later bleek er vanalles aan. Maar de grootste kost was erg moeilijk te zien.

Ik vroeg mij af, is het mogelijk om nadien nog aan een wagen een trekhaak te bevestigen? Of is dat niet slim?

Ik kom zoveel interessante wagens tegen die dan ook zwaarder kwa motor/kracht zijn maar niet over een trekhaak beschikken. Vraag me dan echt af waarom men in godsnaam de zwaardere en duurdere versie nieuw koopt als er toch geen trekhaak aan moet. Kwa uiterlijk is een 1.5 en 2.2l bv toch hetzelfde lijkt mij?

Ja, dat kan prima maar let erop dat bij jongere auto's de elektronica/software vaak aangepast of verteld moet worden dat ie nu een trekhaak heeft. Daar is door de fabrikant wel in voorzien maar de bouwer moet dat wel correct uitvoeren.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 23:26

Goed om te weten, dankje.

De wagens die nu allemaal wat binnen onze eisen vallen (en als ik het goed heb 2000kg mogen trekken) en er in de ruime omgeving enkele van te koop staan zijn de

Mazda cx5
Hyundai Tucson
Toyota rav4
Volkswagen Tiguan

En dan had ik dacht ik nog een maar kan er nu niet meer op komen.
Alleen zijn de Mazda en Volkswagen nieuwe merken voor mij maar vind ik de Mazda wel nog een mooie.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 00:04

Skyla schreef:
Goed om te weten, dankje.

De wagens die nu allemaal wat binnen onze eisen vallen (en als ik het goed heb 2000kg mogen trekken) en er in de ruime omgeving enkele van te koop staan zijn de

Mazda cx5
Hyundai Tucson
Toyota rav4
Volkswagen Tiguan

En dan had ik dacht ik nog een maar kan er nu niet meer op komen.
Alleen zijn de Mazda en Volkswagen nieuwe merken voor mij maar vind ik de Mazda wel nog een mooie.

Zoek ook even op problemen van de diverse auto's...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 00:05

Kun je bij een Mazda CX-5 lang zoeken. Zeer betrouwbaar en correct.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 00:26

Dees schreef:
Kun je bij een Mazda CX-5 lang zoeken. Zeer betrouwbaar en correct.

Ja, maar bij de rest van dat lijstje zou ik daar minder stellig in durven zijn.....

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 07:17

Ik ben heel blij met mijn BMW X3 voor de trailer. Misschien ook nog een optie.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 09:25

Denk ook eens aan een Ford Kuga, wij hebben net een nieuwe besteld, mag 2100 trekken.

We hebben nu ook een Kuga, super fijne auto.

Vrienden van ons hebben een Mazda, weet zo niet of ze de CX 5 of 60 hebben , maar die zijn juist niet zo tevreden, veel storingen.

Zo zie je maar iedereen een andere mening , succes met je zoektocht

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 09:39

En kijk bij een Rav4 of de achterdeur/klep nog open kan als de trekhaak eronder zit en je de trailer aankoppelt. Mede daarom hebben wij er een laten staan (en omdat ik het geheel een nogal goedkope en slappe indruk vond geven, erg blikkerig)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:43

Ik ga dit weekend proefrijden in een paar Mazda Cx5 modellen. Ik ben benieuwd wat ik er van vind. Ik ben super tevreden over de hyundai santa fe die ik nu heb.
Maar ik vind de mazda zo mooi. Zeker in het rood. Als hij niet fijner rijdt dan mijn Santa Fe dan houd ik die gewoon.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 21:40

Ja, de Hyundai twijfel ik wat omdat de mijne nu al zo vroeg zo'n kosten heeft. En kwa olie drinken zijn onze garage dat dit wat eigen is aan Hyundai helaas. Toyota zijn mijn ouders altijd van tevreden geweest tot idd jaren geleden de rav4 uitkwam en ze zijn gaan testrijden, ze vonden het zo'n teleurstelling. Deels hierdoor dan op de Hyundai overgestapt want ze wilden een suv.

Sure_lee laat zeker weten hoe het testrijden was! Ik ben wel erg benieuwd want ik vind hem ook al een tijdje echt mooi.

De kuga ga ik eens naar zien. Denk niet dat ik die al bekeken heb.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 00:04

Sure_lee schreef:
Maar ik vind de mazda zo mooi. Zeker in het rood.

Ik ook, die rode <3
Staat ook op mijn lijstje voor dit jaar.
Ben zeker niet ontevreden over mijn Mondeo station maar wil graag iets hoger (en iets korter).

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 07:01

karrij schreef:
Denk ook eens aan een Ford Kuga, wij hebben net een nieuwe besteld, mag 2100 trekken.

We hebben nu ook een Kuga, super fijne auto.

Vrienden van ons hebben een Mazda, weet zo niet of ze de CX 5 of 60 hebben, maar die zijn juist niet zo tevreden, veel storingen.

Zo zie je maar iedereen een andere mening , succes met je zoektocht

Het zou me niets verbazen als dit de Mazda CX 60 is. Prachtige auto om te zien maar wat heb ik een spijt gehad van de aankoop :n Dit model van Mazda zou ik niet aanraden.