Melzazu schreef:Ayasha schreef:
Ik schrik soms van de prijzen bij jullie ja.het zal ook af hangen van het gebied. Antwerpen is ook duurder dan Limburg en Brussel nog meer gok ik maar voor iemand van Limburg schrik ik soms echt van de prijzen die genoemd worden.
Snap ik!
Alleen maar mooi voor jullie maar jeee dat hooi ook. Echt spotgoedkoop vind ik het
Ik heb mijn veulen een tijdje 30km verder gehad. Dus echt amper verschil in regio eigenlijk. Daar was een kleinere baal (200kg ongeveer) al €70 … dan zitten we amper twee dorpen verder.
Benzz schreef:Ayasha schreef:Mijn paarden krijgen meer dan ze op krijgen.De hooinetten zitten altijd nog minstens half vol. Ze hebben hier meerdere netten hangen dus onbeperkt via slowfeeders. Vergeet bovendien ook niet dat mijn paarden luzerne bij krijgen wat een mogelijke uitleg zou kunnen zijn voor het feit dat ze minder eten. Ik kan het ze niet door de strot rammen he. Het zijn paarden, geen ganzen.
Heb de netten hier een tijd gewogen met zo'n speciale weger. Er zat nooit eentje onder de 12kg bij en ze krijgen er minstens drie om te beginnen. Is eentje leeg of half wordt het bij gevuld. En natuurlijk propvolle netten in de stal (die van tijd op een paar happen na onaangeraakt blijven maar ze staan hier ook maar kort op stal.
Maar heb jij grote paarden van 1.70 of kleine tegen e pony´s aan?
D-pony/e-pony (hij zit op de grens) en eentje van ongeveer 1,60 maar ik wil er wel bij zeggen dat beide paarden niet bepaalt dik worden van lucht. Vooral de slobber maakt hier het verschil denk ik eigenlijk. De zupa is kwa prijs eigenlijk een heel fijn voer waar ik mijn paarden echt mee in conditie gekregen en gehouden heb. Voor de Zupa was dat zelfs met onbeperkt hooi geen doen. Vooral mijn merrie heb ik voorheen altijd een bodemloze put genoemd. Maar dat is dus veranderd sinds de voer-wissel.
Benzz schreef:Ligt er geheel aan wat je per uur verdiend.
Maar hier in de buurt is voor 300 niets fatsoenlijks te vinden. Betaal nu 800, maar dan wordt echt alles gedaan. Zelfs als ik niet kan of een blessure heb wordt ie gereden of gelongeerd. Ondanks dat dit echt de beste stal allertijden is geweest met superkwaliteit ruwvoer, hele lieve mensen met veel verstand kijk ik toch rond. Maar met alle ellende in deze regio die ik heb gezien denk ik niet dat ik overstap.
En als je echt goed rekent en je de staleigenaar een fatsoenlijk uurloon gunt, moet je echt wel richting deze bedragen in de randstad.
Holy moly… (en dit is echt niet slecht bedoelt)
Dat is een maandloon.

Randstad is denk ik wel wat te vergelijken met Antwerpen of Brussel centrum denk ik? (Kwa prijs en plaats enz)
Ik ga eens aan een vriendin uit Antwerpen vragen wat daar een vergelijkbare stal zou kosten maar het longeren bv ga je daar niet vinden volgens mij… Ik denk dat dat vaak ‘apart’ gerekend zou worden. (Dus training)
Ik begrijp wel dat je het die prijs waard vind met wat je noemt, zeker de kennis en je paard met vertrouwen kunnen achter laten. Maar Pfoe… Dat zou ik gewoon niet kunnen betalen per maand zelfs als ik zou willen.
Nikass: de netten kunnen ze ook langs boven aan (heb een filmpje van nieuwjaar waar je de bruine het ziet doen ) en beide hebben vrij snel een gat ter grootte van de neus gemaakt dus dat hebben ze opgelost.

De ballen enz zijn echt puur omdat ik ze eigenlijk liever niet op stal heb en ik voor mijn gemoedsrust ze de mogelijkheid wil geven om daarmee te klooien. Beide paarden sleuren graag met ballen, pionnen, onbewaakte tractor-zitjes enz… dus das eigenlijk de hoofdreden van die ballen. Gezien het veulen zijn reactie kan ik me inderdaad voorstellen dat het ook frustrerend kan zijn. Vandaar beide alternatieven.