Tariefverhoging pensionstallen 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:12

Melzazu schreef:
Ayasha schreef:

Ik schrik soms van de prijzen bij jullie ja. :j het zal ook af hangen van het gebied. Antwerpen is ook duurder dan Limburg en Brussel nog meer gok ik maar voor iemand van Limburg schrik ik soms echt van de prijzen die genoemd worden.

Snap ik!
Alleen maar mooi voor jullie maar jeee dat hooi ook. Echt spotgoedkoop vind ik het :j

Ik heb mijn veulen een tijdje 30km verder gehad. Dus echt amper verschil in regio eigenlijk. Daar was een kleinere baal (200kg ongeveer) al €70 … dan zitten we amper twee dorpen verder.

Benzz schreef:
Ayasha schreef:
Mijn paarden krijgen meer dan ze op krijgen. :+ De hooinetten zitten altijd nog minstens half vol. Ze hebben hier meerdere netten hangen dus onbeperkt via slowfeeders. Vergeet bovendien ook niet dat mijn paarden luzerne bij krijgen wat een mogelijke uitleg zou kunnen zijn voor het feit dat ze minder eten. Ik kan het ze niet door de strot rammen he. Het zijn paarden, geen ganzen.
Heb de netten hier een tijd gewogen met zo'n speciale weger. Er zat nooit eentje onder de 12kg bij en ze krijgen er minstens drie om te beginnen. Is eentje leeg of half wordt het bij gevuld. En natuurlijk propvolle netten in de stal (die van tijd op een paar happen na onaangeraakt blijven maar ze staan hier ook maar kort op stal.

Maar heb jij grote paarden van 1.70 of kleine tegen e pony´s aan?

D-pony/e-pony (hij zit op de grens) en eentje van ongeveer 1,60 maar ik wil er wel bij zeggen dat beide paarden niet bepaalt dik worden van lucht. Vooral de slobber maakt hier het verschil denk ik eigenlijk. De zupa is kwa prijs eigenlijk een heel fijn voer waar ik mijn paarden echt mee in conditie gekregen en gehouden heb. Voor de Zupa was dat zelfs met onbeperkt hooi geen doen. Vooral mijn merrie heb ik voorheen altijd een bodemloze put genoemd. Maar dat is dus veranderd sinds de voer-wissel.

Benzz schreef:
Ligt er geheel aan wat je per uur verdiend.

Maar hier in de buurt is voor 300 niets fatsoenlijks te vinden. Betaal nu 800, maar dan wordt echt alles gedaan. Zelfs als ik niet kan of een blessure heb wordt ie gereden of gelongeerd. Ondanks dat dit echt de beste stal allertijden is geweest met superkwaliteit ruwvoer, hele lieve mensen met veel verstand kijk ik toch rond. Maar met alle ellende in deze regio die ik heb gezien denk ik niet dat ik overstap.

En als je echt goed rekent en je de staleigenaar een fatsoenlijk uurloon gunt, moet je echt wel richting deze bedragen in de randstad.

Holy moly… (en dit is echt niet slecht bedoelt)
Dat is een maandloon. :oo
Randstad is denk ik wel wat te vergelijken met Antwerpen of Brussel centrum denk ik? (Kwa prijs en plaats enz)
Ik ga eens aan een vriendin uit Antwerpen vragen wat daar een vergelijkbare stal zou kosten maar het longeren bv ga je daar niet vinden volgens mij… Ik denk dat dat vaak ‘apart’ gerekend zou worden. (Dus training)

Ik begrijp wel dat je het die prijs waard vind met wat je noemt, zeker de kennis en je paard met vertrouwen kunnen achter laten. Maar Pfoe… Dat zou ik gewoon niet kunnen betalen per maand zelfs als ik zou willen.

Nikass: de netten kunnen ze ook langs boven aan (heb een filmpje van nieuwjaar waar je de bruine het ziet doen ) en beide hebben vrij snel een gat ter grootte van de neus gemaakt dus dat hebben ze opgelost. _O- ze hebben een bal met lekkers in wat moeite kost maar ook een bak met vergelijkbaar lekkers dus een makkelijk en moeilijk alternatief. Maar die hummels van mij kiezen pertinent voor de ballen. _O- pas als die leeg zijn gaan ze voor de bakken/het hooi. Ik heb gewoon een beetje rare paarden denk ik want het veulen dat twee weken thuis stond vertikte het om zich met de bal bezig te houden. _O- Die koos de makkelijke alternatieven. :))
De ballen enz zijn echt puur omdat ik ze eigenlijk liever niet op stal heb en ik voor mijn gemoedsrust ze de mogelijkheid wil geven om daarmee te klooien. Beide paarden sleuren graag met ballen, pionnen, onbewaakte tractor-zitjes enz… dus das eigenlijk de hoofdreden van die ballen. Gezien het veulen zijn reactie kan ik me inderdaad voorstellen dat het ook frustrerend kan zijn. Vandaar beide alternatieven. :) ik ben altijd op zoek naar iets om hun leven te verrijken/welzijn te verhogen. Soms heb ik voltreffers en soms heb ik een zak haybreakers waar ze nog net niet hun oren naar plat leggen. _O- you win some, you lose some. _O-

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 00:37

Je bent creatief :D

ziezoziezo22

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 06:19

Hier gaat de stalprijs ook omhoog
Mijn paard eet ook veel ruwvoer.
Ayasha hoeveel voer kracht voer geef je per dag.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 09:42

ziezoziezo22 schreef:
Hier gaat de stalprijs ook omhoog
Mijn paard eet ook veel ruwvoer.
Ayasha hoeveel voer kracht voer geef je per dag.

Slobber ongeweekt zit op 500gr voor de twee maar de merrie krijgt iets meer.
Volle schep senioren meuslie voor de oudste en zo’n halve schep easy impact voor de energie. (Dat is brok dus zal ongeveer zoveel weten als die meuslie.) als hij in training is.

Merrie krijgt 2 scheppen brok als ze in training staat . Anders een halve maar gaat de slobber wel omhoog.

Ik verhoog als ik merk dat dat nodig is. (Of verlaag de brok in geval van de ruin als Ik merk dat Ik tegen mijn eigen voer aan het ‘vechten’ ben. Dan krijgt ook hij meer slobber om toch aan zijn portie te komen. Slobber is voor hem de zupa of de gold. Nu in de winter gold Ivm de mineralen enz die wat minder in de Zupa zitten.

Momenteel staan ze even stil door fysieke problemen van mijn kant dus staan ze op het lager rantsoen.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:48

Ik voer 1kg kracht als hij in training staat, en onbeperkt ruwvoer

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:30

Ik heb ondertussen de nieuwe staleigenaar gesproken. Ze hadden mijn mailtje ontvangen maar hadden bedacht me op stal aan te spreken in plaats van me terug te mailen. Ja, dat praat idd makkelijker - maar zo heb ik niets op papier.. Terwijl ik dus nog steeds wel mijn handtekening op hun contract moet zetten.

"Ze gaan er rekening mee houden."

Da's fijn - maar vandaag haalde ik alsnog mijn paard natgeregend en als een stormram tegen de wind in van de wei. Boe -O-

Het heeft hier niet heel fel geregend vandaag, maar wel de hele dag. Bij vlagen wat heviger. Genoeg om dus een zeiknat paard te hebben. Boe -O- Zodra ik haar terug op haar wei heb gezet, verdween ze meteen in de stal en kwam ze daar niet meer uit.

Edit: het gesprek op zich verliep wel fijn. Ze vroegen hoe dat dan "vroeger" in zijn werk ging met mijn paard. Ik heb gezegd (naar waarheid) dat zij altijd gewoon mocht blijven staan. En dat ik het op dagen zoals gisteren en eergisteren helemaal toppie vind dat ze mee naar de overkant mag.
Maar op een dag zoals vandaag - nee, dankje.
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 04-01-23 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:31

Een paard gaat niet dood van regen he? En als het allemaal zo erg is kan je een deken op doen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:39

Spenk schreef:
Een paard gaat niet dood van regen he? En als het allemaal zo erg is kan je een deken op doen.

Zucht. Nee, ze gaat niet dood van regen. Maar ze krijgt er een rothumeur van. Ik heb nu eenmaal een paard dat rent voor haar leven bij de eerste druppel, daar kan ik/zij niet aan doen.
En van een deken wordt ze ook al chagrijnig. Merrie's :') Het kind rolt graag, en dan zit zo'n deken nogal in de weg. Ze staat ook vrij ver achteraan, dus een losse buikriem oid zal zeker niet meteen opgemerkt worden. En ik wil haar wintervacht niet beperken.

Als haar gezondheid om een deken zou vragen, zou ik dat meteen doen, chagrijnig of niet. Maar dat is nu niet het geval, en zolang dat zo is, wil ik haar "puur natuur" houden. Zolang dat kan :)

De schuilstal zit mee in de afspraak. Ik betaal meer, maar krijg niet meer wat is afgesproken.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:44

Dit is toch off topic? Past beter in het “afknappers op pensionstallen” topic, waar je ook al post. Kunnen we hier misschien gewoon weer terug naar de tariefverhogingen?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:46

Daphara schreef:
Dit is toch off topic? Past beter in het “afknappers op pensionstallen” topic, waar je ook al post. Kunnen we hier misschien gewoon weer terug naar de tariefverhogingen?

Hmm ja, het valt er wat tussenin haha. Het gaat om een tariefverhoging in combinatie met (imo) serviceverlaging. Maar het kan evengoed ook daar :)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:06

Maar je stalprijs is nog altijd gewoon erg weinig voor de eisen die je allemaal wil stellen.

Daarbij is het toch helemaal niet raar om een stalcontract te moeten tekenen? Dat jij de stalhouder dingen wil laten ondertekenen vind ik juist veel vreemder.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:10

Waren dat eisen of waren t afspraken.. ik ben dat een beetje kwijt?
Als het bij komst afgesproken is, is t afgesproken ..
of is die schuilstal iets wat later is aangevraagd?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:16

Cer schreef:

Stal is ook overgenomen als ik het goed heb begrepen dus afspraken van de oude eigenaar dienen niet noodzakelijk behouden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:19

Ah oké.. das wel vervelend als je iets toentertijd speciaal ergens op uitgezocht hebt .. ?
#offtopic eigenlijk :o

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 00:01

Ons paddock paradise stijgt voor het eerst in drie jaar met 5%. Met daarbij de toezegging dat de komende 24 maanden geen stijging komt. Meer dan netjes :)

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 04:18

Ik denk dat jij op zoek moet naar een andere plek voor je paard LWDaisy. Je bent wel veeleisend, als je pensionklant was bij ons had ik je dat aangeraden. Klinkt niet aardig, weet ik maar dit soort zaken kost je pensionhouder erg veel tijd!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 05:47

Poekkie schreef:
Cer schreef:

Stal is ook overgenomen als ik het goed heb begrepen dus afspraken van de oude eigenaar dienen niet noodzakelijk behouden.

Overgenomen door de zoon, dat is wat anders dan helemaal een nieuwe eigenaar.

LWDaisy, zit er nog een rijbak bij de stal? Ik vind het bedrag wat je nu betaald best laag, maar als er geen rijbak bij zit drukt dat de prijs aardig.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 06:58

karrij schreef:
Ik denk dat jij op zoek moet naar een andere plek voor je paard LWDaisy. Je bent wel veeleisend, als je pensionklant was bij ons had ik je dat aangeraden. Klinkt niet aardig, weet ik maar dit soort zaken kost je pensionhouder erg veel tijd!

Valt toch wel mee? Ze vraagt of haar paard op het stukje mag staan waar ze altijd stond. Ze heeft graag een schuilgelegenheid...dat is toch niet zo raar? En ja sommige paarden schuilen wel graag. Krijg je van die dingen als: je paard is niet van suiker... Ik vind het goed dat ze voor het welzijn van haar paard opkomt. Het is hier gewoon nooit goed.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 09:02

judithM schreef:
karrij schreef:

Valt toch wel mee? Ze vraagt of haar paard op het stukje mag staan waar ze altijd stond. Ze heeft graag een schuilgelegenheid...dat is toch niet zo raar? En ja sommige paarden schuilen wel graag. Krijg je van die dingen als: je paard is niet van suiker... Ik vind het goed dat ze voor het welzijn van haar paard opkomt. Het is hier gewoon nooit goed.

Dankjewel, ik begon me al een kreng te voelen :)
Hetgene ik vraag, is wat mij beloofd geweest is. En volgens mij is dat niet eens zoveel - een schuiloptie.
Imo is dat toch super basic? Het mogen ook bomen zijn oid hoor, mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar een schuilstal, maar met iets zou ik al heel blij zijn. Een schuiloptie, meer niet.

En zijn wij dan niet de stem van onze paarden? Zij kunnen het zelf niet zeggen/vragen, dat moeten wij voor hen doen. Als ik het als eigenaar niet doe - wie gaat het dan wel doen?

"Een eigen stukje met schuilstal" heb ik destijds, toen ik daar ben gaan kijken, gevraagd. Omdat dat ik belangrijk vind voor mijn paard - ik mag het vragen, en de staleigenaar mag daar ook gewoon "nee" op zeggen. Vragen staat vrij, het antwoord op die vraag ook. Het antwoord was "ja". En net daarom struikel ik er zo over... Ik ben ook niet de enige die een eigen stukje met schuilstal heeft in het iets afwijkende regime, ik ben niet de uitzondering. Voor mij was het een eis, zoals voor anderen bijvoorbeeld een binnenbak een eis is. Maar daar is wel "ja" op gezegd geweest. En daarom ben ik ook daarheen verhuisd.

Wij hebben een buitenbak. Die is helaas niet alle dagen berijdbaar, maar hij is er wél.

Ik zit er niet mee in hoor, met een handtekening te plaatsen. Het was voor ons gewoon even schrikken, dat ze er nu plots mee komen aanzetten na het al die jaren niet te hebben moeten doen. Ik snap ook vanwaar het komt - één van de stalgenoten heeft maandenlang niet betaald voor zijn 2 paarden en is toen verhuisd. Ik geloof niet dat ze hun centen ooit nog gezien hebben, dus ik snap het best!
Ik wil de stalhouder helemaal niets laten ondertekenen - ik wil dat ik teken voor wat mij "beloofd" is. Ik wil dat mijn contract klopt, om dezelfde reden als zij met dat contract komen aanzetten.

Anyway - laat dit het laatste zijn wat er hier in dit topic over gezegd is, want hoewel het te maken heeft met een prijsverhoging, is het net niet helemaal on topic, meen ik te begrijpen. Ja, we krijgen een prijsverhoging, dat is wel on topic, en hoewel ik geen vreugdedansje doe bij een prijsverhoging (wie wel), gaat het mij meer over de verhouding meer betalen/minder krijgen. Want mijn paard alle dagen op een open vlakte is niet meer wat mij beloofd is.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:01

judithM schreef:
karrij schreef:

Dat is voor een pensionhouder veel meer hooikost en werkkost om hooi te voeren terwijl er een wei aan de overkant vrij is. Dusja meevallen…

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:29

Ja maar een paard moet zeker in de winter hooi bij hebben ook al staat er nog wat gras. Gras zit in deze tijd niet genoeg. Ze hebben vezels nodig.

Maar alle pension eigenaren moeten toch paarden voeren?
Waar ze ook staan? Dat is gewoon een van de dingen die gedaan moeten worden.

Dat is toch onder andere het werk van een pensioneigenaar?
Daar betaal je ook voor, dus slaat nergens op die opmerking.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:31

Ze heeft toch aangegeven geen moeite te hebben om extra te betalen voor hooi?

En het is dus een open vlakte, zonder boom of iets. Vinden we dat nu ineens okee als het straks 35 graden is?

Wat mij betreft is afspraak is afspraak al voldoende reden maar blijkbaar niet voor iedereen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:56

judithM schreef:
Ja maar een paard moet zeker in de winter hooi bij hebben ook al staat er nog wat gras. Gras zit in deze tijd niet genoeg. Ze hebben vezels nodig.

Maar alle pension eigenaren moeten toch paarden voeren?
Waar ze ook staan? Dat is gewoon een van de dingen die gedaan moeten worden.

Dat is toch onder andere het werk van een pensioneigenaar?
Daar betaal je ook voor, dus slaat nergens op die opmerking.

Zolang ik hier nog gras overheb wordt er gras gegeten en voer ik geen extra hooi overdag. En daar mag elke klant voor op zijn kop gaan staan tenzij er een medische reden is :)

@bielsje: 25+ graden, onweer of hele felle regen vind ik idd iets anders. En volledig zonder schuil ook. Maar gaat hier om een paard dat ‘s avonds wel gewoon terug stal en schuil heeft.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:22

Ja maar je hebt het nu ineens over overdag....ik had het niet
specifiek over overdag. Gewoon over hooi voeren. Maar goed, ik stop hier. Ieder zn ideeën :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:33

Zullen we het wat algemener gaan houden ipv over 1 stalling specifiek?
Als LWdaisy er zo n moeite mee heeft moet ze miss een topic gaan openen?
Vind het nu behoorlijk vermoeiend worden hier