Opgelicht, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:57

chevax schreef:
Beoordeel situaties eens op hun waarde. Kom op zeg, omdat je een verhaal van een jonge TS die via internet een aankoop heeft gedaan niet onvoorwaardelijk gelooft, worden er zaken als niet zwanger kunnen worden en kanker bijgehaald? Dan moet je je eigenlijk schamen...

Sorry, had net een heel bericht getypt maar kan deze reactie echt niet snappen. :')

Jennifuur

Re: Opgelicht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:02

De voorbeelden die er bij worden gehaald als de verkoopster een topic op Bokt zou openen raken kant noch wal, puur omdat het niet compleet is.

De verkoopster heeft gewoon gelogen. Dat komt haar nu zuur te staan, omdat de koopster weigert te betalen. De koopster had het hoofdstel niet gehoeven als het steentjes miste, waarom zou zij nu opeens moeten dokken voor de fout(expres of niet) van de verkoopster?

Als de verkoopster expres zei dat alle steentjes er nog in zaten, dan is het gewoon heel dom om het product al vooruit te sturen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:05

Jennifuur schreef:
De voorbeelden die er bij worden gehaald als de verkoopster een topic op Bokt zou openen raken kant noch wal, puur omdat het niet compleet is.

De verkoopster heeft gewoon gelogen. Dat komt haar nu zuur te staan, omdat de koopster weigert te betalen. De koopster had het hoofdstel niet gehoeven als het steentjes miste, waarom zou zij nu opeens moeten dokken voor de fout(expres of niet) van de verkoopster?

Als de verkoopster expres zei dat alle steentjes er nog in zaten, dan is het gewoon heel dom om het product al vooruit te sturen.

Precies, maar ik ga dit topic ontvolgen. Frustreer me alleen maar aan mensen die steeds voor het gemak negeren dat de verkoper gelogen heeft. Dat je een andere mening hebt, prima. Maar baseer die dan ook op de gegeven feiten. Of TS nu liegt of niet, dit is de info waar we het mee moeten doen en dit is de info waar ik mijn mening op baseer. Veel succes nog TS! Zou zeker nog even langs de politie gaan om te kijken of zij een oplossing hebben :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:27

Als die verkoopster werkelijk zo'n gehaaide feeks was dan had ze dat hoofdstel nooit opgestuurd zonder eerst de betaling af te wachten. Ik denk dat er hier twee pubers elkaar gruwelijk in de weg zitten en ik hoop dat er gewoon een middenweg uitkomt.

Ik denk overigens dat Chevax als hoofdmod zijnde die ook gruwelijk veel bemiddelingszaken gedaan heeft voor Bokt meer dan genoeg ervaring heeft in dit soort situaties.

Dat het hier de bedoeling is dat er maar kennelijk 1 kant gekozen wordt en je bijna virtueel op het hakblok gezet wordt als je er een andere mening op na houdt... Ook al kies je niet per definitie voor de kant van de verkoper. ik ben blij dat er mensen zijn die het nog wel proberen, dan hoef ik het niet te doen.

Ik kies niet per definitie voor de kant van de verkoper. Alleen wil ik wel meegeven dat de interpretatie van geschreven zaken soms totaal verkeerd kan zijn. Fictief: TS vraagt 'Is het hoofdstel nog in goede staat?' Verkoper: 'Ja'. TS denkt 'Er zijn dus geen steentjes uit' Verkoper denkt: 'Er zijn zeker wel wat steentjes uit maar hij is nog in goede staat voor deze prijs.

Nogmaals. Ik hoop dat jullie eruit komen.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:36

Wat ik ook zo raar vind, waarom stuurt iemand iets op zonder al geld te hebben gekregen? Dat doet niemand

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:47

Kennisjes van me had dat laatst ook.
Meisje had ook al opgestuurd voordat zij betaald had.
Gelukkig klopte alles.
Kennis van me heeft ook nog na gemaild dat het meisje dat niet meer moet doen.

Dus ja het gebeurt.
Misschien dacht deze wel. Dan betaald koper wel?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:50

Heb het ook wel eens meegemaakt inderdaad, dus zo raar vind ik het niet. Wel dom.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:50

inderdaad erg dom. :o

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:11

Ik heb ook wel eens al spullen gekregen terwijl t geld er nog niet op stond bij diegene. Dan zat t weekend ertussen en vertrouwde ze me op me woord. Ja slim is t niet, enig mens die niet betrouwbaar is denkt mooi doei ! Gelukkig had zij wel een eerlijke aan me :)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:22

vrouwke schreef:
chevax schreef:
Niet speciaal gericht op TS, maar ik vind het zo bizar dat een wildvreemde wordt geloofd over de staat van een hoofdstel, daarom niet wil betalen en ook geen paar euro verzendkosten wil betalen om deze kwestie naar behoren af te wikkelen. De meest rare tips komen voorbij. Als er om een foto wordt gevraagd, wordt daar boos op gereageerd, want "wie zijn wij om iemand niet te geloven op haar woord?".

Draai het eens om: een Bokker zou een hoofdstel te goeder trouw hebben verstuurd, zonder eerst betaling te hebben ontvangen. De ontvanger is het niet eens met de staat van het hoofdstel, maar weigert het terug te sturen omdat dat een paar euro zou kosten. Nou, dán zouden we het wel weten: de ontvanger was een grote oplichter!

Ik vind dit nu echt een typisch voorbeeld van meehuilen met de wolven in het bos. TS, ik zou deze kwestie maar eens met je ouders bespreken, in plaats van op een openbaar forum. Lijkt me trouwens ook dat je op de Bokt-markt op deze manier ook niet meer veel hoeft te kopen.

Dit probeer ik de hele tijd al uit te leggen.
Gelukkig nog iemand die het zelfde denkt als in en nog 2 andere.

Zou me niet verbazen dat er helemaal niks van het verhaal klopt en er helemaal geen hoofdstel is.
Toch leuk voor een puber een topic met 15 pagina`s gezwam.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:25

vrouwke schreef:
chevax schreef:
Niet speciaal gericht op TS, maar ik vind het zo bizar dat een wildvreemde wordt geloofd over de staat van een hoofdstel, daarom niet wil betalen en ook geen paar euro verzendkosten wil betalen om deze kwestie naar behoren af te wikkelen. De meest rare tips komen voorbij. Als er om een foto wordt gevraagd, wordt daar boos op gereageerd, want "wie zijn wij om iemand niet te geloven op haar woord?".

Draai het eens om: een Bokker zou een hoofdstel te goeder trouw hebben verstuurd, zonder eerst betaling te hebben ontvangen. De ontvanger is het niet eens met de staat van het hoofdstel, maar weigert het terug te sturen omdat dat een paar euro zou kosten. Nou, dán zouden we het wel weten: de ontvanger was een grote oplichter!

Ik vind dit nu echt een typisch voorbeeld van meehuilen met de wolven in het bos. TS, ik zou deze kwestie maar eens met je ouders bespreken, in plaats van op een openbaar forum. Lijkt me trouwens ook dat je op de Bokt-markt op deze manier ook niet meer veel hoeft te kopen.

Dit probeer ik de hele tijd al uit te leggen.
Gelukkig nog iemand die het zelfde denkt als in en nog 2 andere.

Joh ik heb het opgegeven hoor ;) Ik kan mijn kostbare tijd beter ergens anders in steken :D
Geloof me jullie ook ;)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:29

wauw, wat heeft dit topic snel een andere wending gekregen?

Waarom kan niemand aannemen dat het zo gegaan is? Al zou het niet zo zijn gegaan? Boeie :+
TS heeft dit oogpunt.. De waarheid ergens in het midden, wie weet en wilde graag vanuit dit oogpunt advies hebben. Inderdaad wilde, want ts liet pagina's terug al weten een beslissing te hebben gemaakt in overleg met haar ouders.

Wat het verhaal ook is, de vraag is beantwoord.

Wat maakt ons het nu uit dat het misschien niet waar is, alsof dat nooit ergens anders gebeurd?
Wie weet is het wel waar, kijk hoe dan de reacties zijn. -O-
Daarnaast is het meiske 15, of geloven jullie dat ook niet?

Ik snap dat er gekeken wordt naar de "verkoper" en ook haar oogpunt echter horen we hier maar 1 kant van het verhaal en zullen we het daar dus maar even mee moeten doen.. Meedenken mag,, maar vind nu de reacties wel heel wantrouwig worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:32

Ariannee schreef:
Wat ik ook zo raar vind, waarom stuurt iemand iets op zonder al geld te hebben gekregen? Dat doet niemand

Jawel hoor.. Zat bokkers gehad dat ik nog moest overmaken maar het al in de bus lag ;)
Stukje vertrouwen.. :)

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:16

met verhaal wat jij verteld had ik precies hetzelfde gedaan puur uit princiepe kwestie maar zou wel op letten dat het niet teveel gaat eisen want dan zou ik zelf gewoon lekker het hoofdstel op sturen via kiala want dan mag ze er alsnog moeite voor doen om het op te halen waar haar kiala punt is.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 16:18

Nou bedankt voor jullie vertrouwen allemaal! :n

Vind het echt belachelijk, je vraagt gewoon netjes om advies, wat of iemand anders zou doen in deze situatie (wachten totdat verkoopster zich bedenkt, of zelf voor de kosten opdraaien terwijl het iemands anders fout is) , en ineens ben je zelf zogenaamd een oplichter, of zuig je alles zomaar uit je duim. Gaat toch helemaal nergens meer over dit?!

Jullie snappen toch ook wel dat ik mezelf er alleen mee zou hebben als ik niet eerlijk zou zijn?? Ik wel iig!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:22

Niet het hele topic doorgelezen, maar goede oplossing uiteindelijk TS. Ik vind dat je groot gelijk hebt. Al zouden die 7€ euro verzendkosten niets voor je zijn, dan zou ik gewoon uit principe nog twijfelen om het op te sturen. Vervelend dat je zo veel gezeur hebt van zo'n aankoop.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:08

Ik volg het topic ook, en tja ik zou graag wel de foto willen zien,
Waar heeft iedereen zich nu druk over gemaakt.
Het leukste blijft nu buiten beeld.

En verder snap ik het niet, waarom informeer je ts dat de steentjes compleet zijn terwijl je het zonder geld te hebben opstuurt. Dan kun je toch gesputter van ts verwachten als blijkt dat er minder steentjes in zitten.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:10

Krijgen we vandaag een foto te zien?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:45

TS wil je nog advies: hoeveel energie wil je hier nog insteken? Voor een paar euro's laat je de hele kwestie achter je.
Recht hebben is niet altijd recht krijgen, thats life.
Zie het als een leer voor een volgende keer.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:33

senna21 schreef:
TS wil je nog advies: hoeveel energie wil je hier nog insteken? Voor een paar euro's laat je de hele kwestie achter je.
Recht hebben is niet altijd recht krijgen, thats life.
Zie het als een leer voor een volgende keer.

ik zie het als een leer voor de verkoopster :j
nooit je spullen opsturen voordat het geld op je rek staat!

laat dit voor haar een goede les zijn, liegen over de staat van het aangebodene en nog geen geld ontvangen houd in dat er niet betaald word....
had TS wel betaald dan had zij met een kapot hoofdstel gezeten

ik noem het KARMA }:)

en TS je doet het prima!
ik zou ook niet betalen :n wil ze het terug maakt ze eerst de verz kosten maar over :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 00:04

Verkoper liegt over de staat van het hoofdstel, en stuurt het vervolgens op zonder het geld binnen te hebben. Dat is zo raar, kan haast niet waar zijn, geen bewuste oplichting. Of het verhaal klopt niet, of de verkoper is misschien heel jong of zwakbegaafd ofzo. In een normale situatie had ik hetzelfde gedaan als jou TS, maar in dit rare geval, zou ik die 7 euro dan maar betalen.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:39

Geryon schreef:
Verkoper liegt over de staat van het hoofdstel, en stuurt het vervolgens op zonder het geld binnen te hebben. Dat is zo raar, kan haast niet waar zijn, geen bewuste oplichting. Of het verhaal klopt niet, of de verkoper is misschien heel jong of zwakbegaafd ofzo. In een normale situatie had ik hetzelfde gedaan als jou TS, maar in dit rare geval, zou ik die 7 euro dan maar betalen.

Wellicht is het helemaal niet zo'n domme actie van de verkoper en ging ze er gewoon vanuit dat als TS eenmaal het hoofdstel binnen zou hebben, ze toch wel zou betalen..
Slim om iets op te sturen zonder dat je geld hebt vind ik het niet, maar wie weet was haar gedachte wel anders.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:05

Gewoon een naif meisje...

Ruitersporth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:32

Hee, 16 pagina's al.

Ik volg m alleen nog omdat ik dat inmiddels beroemde hoofdstel wel eens wil zien. ;-)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:19

Ts zou al 4 dagen terug een foto plaatsen, foto moet nog geplaatst worden. En elke keer is het ja morgen plaats ik hem. En elke keer weer morgen dus ik begin het niet echt meer te geloven.