Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
little_king schreef:Maar wat de ene inschat als gevaarlijk vind de ander nog wel kunnen.
Ts gaf geen signaal, probeerde ook niet meer ruimte te krijgen door door te draven of wat dan ook. Iets wat een bestuurder opgevat kan hebben als oke de ruiter heeft meer ruimte nodig.
Wij al mensen met paarden weten misschien wel dat een metertje smal is, voor een ander is dat plek genoeg.
_San87_ schreef:Draven om meer ruimte te krijgen? Draven kan worden opgevat als meer ruime nodig? Want als ik een ruiter of amazone zie draven dan denk ik eerder, oh, die heeft het paard prima onder controle, daar hoef ik dus niet extra voorzichtig voorbij te gaan.
Terwijl ik dat bij een ruiter of amazone waarbij ik zie dat het paard aan het panikeren is wel doe, dan ga ik echt stapvoets en met een grote boog (als dat mogelijk is). Ik let op de signalen van de ruiter/amazone, maar snap ook dat signalen geven niet altijd mogelijk is als je op een stuiterend paard zit, bijvoorbeeld.
Draven vat ik iig niet op als meer ruimte creëren. Eerder het tegenovergestelde.
anneliesdj schreef:Ik heb 'vroeger' signalen genoeg gegeven, vooral met de vlakke hand op en neer wuiven alsin 'vaart minderen' maar er is maar zelden iemand die daarop reageert. Mensen die dat wel doen reden vooraf vaak al rustiger maar de hardrijders of tractoren ed, zal het een worst wezen waar je naar staat te zwaaien.
Dus ik ben daar helemaal vanaf gestapt, als mij iets nadert wat te hard rijd, ga ik middenop de weg tot ze voldoende vaart geminderd hebben en dan ga ik terug naar de berm.
Zo af en toe heb je dan weleens idioten die hem laten oplopen tot de staart van paardlief, maar ik weet dat mijn paard mij vertrouwd en er rustig onder blijft en mocht ze er weleens om achteruit slaan, tjah, wat deed je dan zo dichtbij??
little_king schreef:Jawel, leerschool voor een andere keer.
Ik vind dat pad enorm breed. je hebt ook nog een berm en fietspad.
Hier is de gewone weg niet eens zo breed.
En dat jij niet op een trekker aandraaft zodat je niet naast elkaar komt met drieën is waarom het nu dus fout ging.