Paard gekocht bij handelsstal met onzichtbare gebreken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:09

Adri schreef:
Het zijn altijd dezelfde namen die terugkomen bij fraude en oplichting en er zijn handelaars waar je nooit iets van hoort
Stef is het omdat op Uw profiel "Paarden te koop aangeboden worden - link speurders" dat je doet of je mij niet kent, als Nederlandse bokker heb je zeker het voorpagina nieuws op Bokt.nl van 8.12.2010 gelezen "Paardenspeurder stopt definitief". Misschien kan jij paardenzoeker worden voor Nederland, geen speurder want je weet niet of dit een beroep is.
Sorry, moest van mijn hart, 15 jaar heb ik alles gedaan voor dieren en hun eigenaars en dan laat ik mij niet afmaken door U, U die al heel lang weet heeft van mij als paardenspeurder.
De TS heb je al voor schut gezet maar wees ervan overtuigd dat er zeker wel iets niet juist is in de zaak van "Paard gekocht bij handelsstal met onzichtbare gebreken.

Ik begrijp niet zoveel van je post.
Ik had overigens ook een andere interpretatie van paardenspeurder, maar goed ik zit er dan ook niet zo in :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:10

enca schreef:
Stef, dat jij naar handelaar mail stuur, sorry maar dat vind ik verre van kunnen. Ik heb me bij het lezen ervan ook de vraag gesteld wat je aandeel was? en je hoeft nu niet te antwoorden , ik heb je antwoord op deze vraag al gelezen.

Ga even in de schoenen van de handelaar staan en je naam wordt ter grabbel gegooit, zou je daar dan niet graag van op de hoogte willen zijn? Kan je altijd zelf nog bepalen wat je ermee doet. Nogmaals, niet groter maken dan het is, want er is niks groots.

Adri wat heeft mijn profiel er nou weer mee te maken? Ik had nog nooit van de term paardenspeurder gehoord, sorry, k zal het niet meer doen 8)7 :?

Enca: Kan best wezen dat adri al jaren actief is, en dat neem ik ook direct van je aan, maar goed, prima, dan ben ik geen echte bokker volgens jou stelling.

Vind het toch wel frappant dat er hier een bericht wordt geopend over een paard wat rotstraal heeft, en het erop draait dat IK het ineens gedaan heb... Rare wereld, maar ach

jamiroquai

Re: Paard gekocht bij handelsstal met onzichtbare gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:12

Horen we nog iets van de TS zelf?

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:13

Ik schrik er een beetje van dat er bokkers zijn die adri niet kennen
Adri is een Bokker en paardenliefhebber welke zich jarenlang bezig heeft gehouden en ingezet heeft met het opspeuren van gestolen en vermiste paarden
Helaas is zij kortgeleden ''gedwongen'' moeten stoppen met haar werk hierin

Hier haar website

http://www.paardenspeurder.be/

Vond dat het even gezegd mocht worden
Laatst bijgewerkt door Zappa op 24-03-11 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:14

jongens, het gaat niet over adri, het gaat over een paard met hoefkatrol/rotstaal/missende chip weet ik veel.... *klimt maar eens in de tem knop*

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:14

enca schreef:
Jullie blazen allemaal hoog van de toren, vallen TS aan langs alle kanten, terwijl die enkel topic begonnen is om raad te vragen, niet om gelijk te laten maken met de grond. TS die naar de advocaat stapt, meer moet ze niet doen. Niemand is verplicht om alle details weer te geven.

Het gaat er om dat TS niet heeft gekeurd, spreekt van inslapen na rotstraal, een DA die hoefkatrol constateerd halverwege de buigproef, en de handelaar is de grote boosdoener. Het enige wat ons bekend fout is, is dat TS het paspoort niet had en dus chip niet kon controleren. Alle info was vaag. Wie blaast er hoog van de toren?

Stef, dat jij naar handelaar mail stuur, sorry maar dat vind ik verre van kunnen. Ik heb me bij het lezen ervan ook de vraag gesteld wat je aandeel was? en je hoeft nu niet te antwoorden , ik heb je antwoord op deze vraag al gelezen.

Nee, met zijn allen gal spuwen naar een handelaar terwijl het geschreven verhaal nergens over gaat en TS in geen velden of wegen te bekennen was. Stef heeft niks meer gedaan als handelaar op de hoogte stellen van het feit dat zijn naam te grabbel werd gegooit; dan kan de beste man ook zelf zijn kant van het verhaal vertellen, er zijn toch altijd aan ieder verhaal 2 kanten????

Dat niemand Adri als paardenspeurder kent, wordt ook in twijfel getrokken, Adri is al jaren actief, heeft voorpaginanieuws gehaald op verscheidene fora alsook de media. Zij die echte bokkers zijn, weten heus wel wie adri is !

Wat een onzin, ik heb me daar nooit in verdiept of in geinteresseerd en heb er dus ook nog nooit van gehoord. En wat dan nog? Wat is er zo bijzonder aan Adri's beroep in dít topic?

Dikgedrukt
Laatst bijgewerkt door Chaos op 24-03-11 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:18

Het gaat hier in zoverre over Adri omdat zij op de vorige pagina feitelijk aangaf dat er zeker iets aan dit zaakje stinkt
Misschien had ik vollediger moeten zijn met bovenstaand bericht maar bedoel te zeggen dat als Adri zegt dat er iets niet pluis is ik dit eigenlijk geloof en het dus jammer vind dat het niet serieus word genomen omdat de term paardenspeurder wat verkeerd overkwam

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:23

Volgens mij werd er niet getwijfeld aan haar inbreng.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:24

Su_Cr_Cheese schreef:
Ik schrik er een beetje van dat er bokkers zijn die adri niet kennen

tjonge, is dat niet een beetje erg naief!
Bokt is groot én ben blij dat ik nog nooit te maken heb gehad met een `paardenspeurder`.
Een beroep waar ik ook overgens nog nooit van had gehoord. Geloof ook niet dat er zoveel mensen zijn die dit beroep uitoefenen, dus lijkt het me ook niet vreemd dat het niet zo bekend is.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:24

Nee, want waarom zouden wij onze mening aan de kant moeten zetten voor een bokker die wij neit kennen maar waarbij ik er vanuit moet gaan dat omdat hij/zij het zegt het zeer aannemelijk en hoogswaarschijnlijk waar is??? Lijkt me niet.

Heeft niks te maken met niet serieus nemen, ik snap niet wat diens mening belangrijker is als die van anderen, we werken toch allemaal met paarden?

:)

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:39

Wel, Ik zal open kaart spelen, het is niet zoals iedereen denkt.
Er is inderdaad iets mis met het been, de prijs was ook hoger, dan zou het paard enorm afgeprijsd zijn.
De anonieme mevrouw die mij de tip gegeven heeft over dit topic was een kandidaat-koper voor TS het paard gekocht heeft, zij heeft mij ingelicht dat de TS een hele goede paardenkenner moest zijn om te zien dat het mis was. Toen zag zij dit topic en heeft mij daar op gewezen. Aangezien ik gestopt ben kan ik niets doen voor de TS, maar vond het heel erg van sommige reacties.
Ik ken TS niet en ook niet van naam maar die mevrouw herkende het paard.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:45

Nuja, snap er nog weinig van.
Jij gaat dus ook uit van wat andere mensen zeggen of.... ? :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:50

Ik vind het er ook niet duidelijker van worden.

Even terugkomend, tuurlijk mag niemand bedrogen worden.
Ook niet naïeve mensen die blijkbaar nog niet geleerd hebben met een gezonde dosis oplettendheid door het leven te gaan.

Maar zonder die oplettendheid en zonder onderzoek (zoals keuring) sta je nogal zwak in je recht.

Evenals aankoopsrechten heb je ook onderzoeksplicht.

Muizenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:53

@alle posters die zich zo storen ( 8)7 ) aan de ''rol van Stef'':
TS kiest ervoor om stelselmatig vragen en gehele posts te negeren en enkel nog te reageren op zeer begripvolle posts. Ik vind het asociaal om zo massaal de posters in je topic te negeren. Als je het niet met de inhoud eens bent of de vragen niet wenst te beantwoorden: leg dat dan gewoon uit!
En nee, je bent het niet VERPLICHT. Maar ja, je hebt wel tegenstrijdige info gegeven aan allerlei mensen die je 'betrokken' hebt in je situatie (middels het openen van een topic): en die zoeken dan andere manieren om achter de gevraagde info te komen! Wat een onzin om zo moeilijk te doen over de actie om de handelaar in kwestie te wijzen op dit topic. (En waar staat dat we de info van de handelaar compleet voor zoete koek aannemen???)

@Adri en de rest van de speurder-aanhang
Sjonge, je moet je toch wel erg belangrijk voelen om je beledigd te voelen als 'men' je hier niet kent en 'men' niet eens weet wat een paardenspeurder is :? . Ja, ik dacht ook aan iets anders (zoiets als zoeken naar het juiste paard voor iemand), maar ja, ik ben dan ook geen echte bokker dus mij valt niets te verwijten gelukkig! :D
Sorry voor de cynische toon, die is totaal niet gericht op het mogelijke werk wat je doet of gedaan hebt (daar weet ik namelijk NIKS vanaf) maar ik vind jullie echt nogal overdreven en aanvallend reageren.

enca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:07

Kijk, het is simpel. Adri is zeer gekend in België en ver daarbuiten. Het is niet echt een beroep hoor paardenspeurder, ze doet dit alles onbezoldigd (dus gratis !!!!!!!!!!!!!!!) , ze zoekt naar paarden die gestolen of vermist zijn, en mensen zoals een zeer gekende Nederlandse dame die naar België vluchtte ne nu hier actief is, hebben ervoor gezorgd door serieuze bedreigingen dat ze moest stoppen met haar zoektocht naar paarden ed.
Zij heeft naambekendheid en geloof me gerust, mensen die weten hoe het er in de paardenwereld echt aantoe gaat , weten dat Adris woord welgemeend en zeer correct is. Dus niks overdreven, aanvallend of speurderaanhang, gewoon realiteit.

Dat TS vragen of reacties simpelweg negeert, verschieten jullie daarvan????????? Ik weet niet of jullie beseffen hoe jullie reageren op simpele vragen. TS schrijft de situatie, legt het uit in de mate van het mogelijke, beantwoord de vragen, maar 4 pagina's verder worden nog steeds dezelfde vragen gesteld alsook wordt TS gelijk gemaakt met de grond bij het minste dat ze zegt.

Ik denk dat TS nu wel al weet dat ze inderdaad het paard beter had gekeurd , en dat hoefcatrol best met rx wordt vastgesteld, en bla bla bla, val niet constant in herhaling 15 pagina's lang. Al eens aan gedacht om gewoon raad te geven, simpel , correct en niet steeds wederkerende dingen???????

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:07

Ik ben niet belangrijk, maar ik kan het niet hebben dat TS hier afgemaakt wordt omdat zij het niet onder de juiste woorden kan brengen, het zijn nu niet allemaal paardenmensen die de juiste term en de oorzaken van hoefkatrol enz.... kennen. Roddelen is heel gemakkelijk maar elk mens en dier heeft zijn waardigheid.
TS voelt zich niet goed heeft vragen gesteld, Stef is gaan zoeken welke handelsstal, wel die handelsstal is gemakkelijk te vinden, tik op google de naam is en dan weet je zoveel als je wilt weten.
Voor mij eindigd het hier, ben geen verwend nest maar een persoon die zich niet akkoord kan verklaren met het kleineren (Belgisch woord) van mensen.
Het gaat hier om een paard dat verkocht is, en dat uiteindelijk de dupe gaat worden. Als iedereen hier geen paarden koopt zonder keuring, geldig paspoort, juiste chip, voor Belgie mutatiedocument, verkoopovereenkomst, wel proficiat, Nederlanders zijn slimmer dan Belgen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:18

Ik zeg niet dat haar mening belangrijker is , ik zeg dat haar mening voor MIJ belangrijk is , klein detail
Naïef mag je me noemen (heerlijk , heb ik al jaren niet gehoord)

Ik vind het merendeel van de bokkers gewoon schapen , zelf geen eigen mening hebben en achter elkaar aanhobbellen want dat is natuurlijk een stukkie veiliger , lekker vanuit ons eigen refrentiekader want ons gebeurd nooit wat
Lekker hard roepen dat alles fout is wat koper heeft gedaan veilig achter toetsenbrdje maar wij hebben nog nooit iets gedaan wat achteraf ook niet zo slim was
Waar is het begrip gebleven voor iemand die de eerste? keer een paard koopt en hier gewono nog niet ervaren in is
Hebben we allemaal geen fouten gemaakt , nee tuurlijk niet
1300 euro vind ik een behoorlijk bedrag , als onervaren koper IS dat een behoorlijk bedrag
Iedereen is het bekend wat je tegenwoordig voor een ''normaal'' recreatiepaardje kwijt bent
Kan me voorstellen dat je denkt daar wel wat voor te kopen vooral in deze tijd en eigenlijk zou dat ook moeten kunnen

Dan komt er ineens de kwestie van de chip en nog is het de schuld van TS zelf , nee de handelaar heeft haar niet willens en wetens bedrogen dit lijkt niet eens in de opties meegenomen , nee de TS heeft zich laten bedriegen , bij voorbaat al , en kom niet aan met TS was vanaf het begin vaag , nee vanaf het begin was de toon had je maar moeten keuren

Ik zie het toch echt andersom , en ja ik geloof dit verhaal en ook mede door Adri (ojee nu zal ik wel een aanhanger van zeker Adri en anders zeker TS zijn ....) en een andere poster
Ik gok trouwens maar zo dat niet alleen de rotstraal een probleem was maar denk dat er sowieso meer aan de hand was en men ergens moest beginnen met info inwinnen
Verklaard voor mij de info die erbij komt , daarbij is niet iedereen goed in het overbrengen van wat ze bedoelen in woord

Maar nee TS heeft niet gekeurd (nee was niet helemaal slim maar heb deze fout ook gemaakt) en wil dus bij voorbaat bedrogen worden , dus eigen schuld dikke bult , duur leergeld enz enz.
Dan word er weer geroepen dat de onwetend kopers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten deze handel in ere houden pffff het komt van 2 kanten mensen
Ken verhalen van waterdichte contracten en keuringen met mensen die echt wel wisten wat ze deden en ook deze zijn bedrogen

Ik geloof dit verhaal voor een groot stuk en betreur de toon hier (onder andere dus nu mijn eigen bijdrage maar ben helemaal klaar hiermee)

Echt na het lezen van een topic vaneen 13 jarig meisje welke oprecht een vraag stelt en abnormaal behandelt word en dit topic waarin men bijna alles lekker napepagaait en men daadwerkelijk nog de moeite doet om een berichtje te typen precies eender als de voorganger , ben ik er klaar mee

Kom maar met die ow of ban

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:23

jonges, jonges, jonges, waar gaat dit allemaal nog over?

weer heel typisch bokt...

er is iets wat wel een zeer ruim verschil uit maakt met Nederland en België. bepaalde documenten zijn in België verplicht die in Nederland niet verplicht zijn. dat kunnen Nederlanders niet weten natuurlijk, wij Belgen kennen het zelf niet eens zoals het zou moetten. maar soms vertellen mensen niet het hele verhaal via een forum, omdat dit ook niet belangrijk is.
de kern van de vraag van TS was of er nog meerdere mensen zijn die ook bedrogen uitgekomen zijn met hun paard bij deze handelaar.

wie en wat Adri is, zelfs dat maakt geen donder uit. ik hoop enkel uit de grond van mijn hart dat jullie nooit de nood zullen hebben, om je op haar te moeten beroepen. (want zolang je haar niet nodig hebt, heb je geen problemen met je paard)

kan wel vertellen, dat wat jullie hier allemaal zitten te doen, is gissen en raden naar een verhaal, waar geen enkele bokker het fijne van zal weten. dus spelen jullie hier gewoon zelf lekker je eigen speurdertje. en hopen je standpunt klaar te kunnen maken door een hoop gescheld, getier en vooral beschuldigen en gissen.

ik laat het echte speuren aan de enige echt paardenspeurder over. en hoop voor TS dat deze ondanks het gedoe in dit topic, toch nog kan bekomen wat de doelstelling van dit topic was. indien TS een ge*isoleerd geval was, kan je ervan uitgaan dat het een eerlijke handelaar betreft, waarbij een hoop "vergissingen" zijn gebeurd bij deze verkoop. zoniet??? dan hoop ik dat de handelaar snel gestopt kan worden met zijn wanpraktijken.

stelletje zeveraars hier ook weeral !!!!!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:24

Su_Cr_Cheese schreef:
Waar is het begrip gebleven voor iemand die de eerste? keer een paard koopt en hier gewono nog niet ervaren in is

1300 euro vind ik een behoorlijk bedrag , als onervaren koper IS dat een behoorlijk bedrag

Dan komt er ineens de kwestie van de chip en nog is het de schuld van TS zelf ,
nee vanaf het begin was de toon had je maar moeten keuren

Even wat geknipt maar...het antwoord is SUPER simpel. Als TS zich beter had ingelezen op de aanschaf van een paard had TS laten keuren en dus het paard laten staan....Toch niet zo moeilijk?

enca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:37

ze heeft het nu gekocht en stelt zich nu de vraag wat ze moet doen nu blijkt dat ze in de zak gezet is...... Da is pas ni moeilijk om daarop te antwoorden zonder constant, maar dan ook constant in herhaling te vallen. Heeft TS nu al ni genoeg verwijten naar de kop gekregen????

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:41

de vraag van TS is niet wat HAD ik moeten doen, de vraag is wat KAN ik nu doen?
maar dat is blijkbaar heel moeilijk te begrijpen bij sommige bokkers.
Laatst bijgewerkt door miekemuys op 24-03-11 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:41

Inmiddels is dit topic een behoorlijk rommeltje geworden helaas maar de TS vraagt toch wat mij betreft duidelijk wat en helemaal niet zozeer of er meerder door hem bedrogen zijn of ik kan niet goed meer lezen. Maar als je de beginpost leest komen er vragen naar boven, gezien hij een vraag stelt en om daar duidelijk antwoord op te krijgen moet je meer weten dan er in de beginpost staat.
Maar vanaf het begin is hij al erg selectief over welke vragen beantwoord worden en welke niet. Dat maakt het niet duidelijker en daarna komen er verwijten tegenover de handelaar, dat vindt ik ook niet helemaal terecht met het feit wat hij verteld. Bedoel hij zegt niet alles maar gaat wel de handelaar beschuldigen voor plat spuiten end. En na dat willen ze na wat was het 1 maand nog vast stellen. Logisch toch dat daar ook op gereageerd wordt omdat het helemaal niet meer mogelijk is dan.
Of hij daadwerkelijk opgelicht is misschien wel misschien deels eigen schuld. Ook het feit dat het dier pas NA 3 weken kreupel gaat lopen blijft vreemd en komt totaal geen duidelijkheid in terwijl wel de handelaar uitgemaakt wordt voor iemand die slachtpaarden opkoopt. Ik weet niet hoe dat in Belgie werkt maar een paard dat eenmaal bij de slachter staat kan en mag niet verkocht worden en dus ook een hele erge beschuldiging. Dat het gebeurt vast. Maar als je al iemand openbaar wil gaan beschuldigen is het wel zo eerlijk tegen over iedereen om alles te vertellen en niet alleen wat in jouw voordeel geldt.

En ook wat Stef gedaan heeft vindt ik terecht iemand mag best weten wat er over hem verteld wordt en dat zijn verhaal misschien ook niet helemaal klopt dat kan best. Maar vindt wel dat je zelf ook je verantwoordelijkheid moet nemen als je het risico neemt een paard te kopen en je daar verder geen expert bij haalt.

Imo wordt de handelaar gewoon alle schuld in de schoenen geschoven en dat vindt ik niet helemaal terecht ongeacht of hij hun nu bewust of onbewust opgelicht zou hebben.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:45

wat een puinzooi dit topic..ik vond t vanaf de eerste post van ts al een apart verhaal maar het kan dus aparter... voor mij alleen maar een bevestiging dat er iets van een regeling moet komen dat er niet zomaar meer door elke ziel zomaar een dier gekocht kan worden ,eerst kennis opdoen :list:

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:49

Die regeling zal er wel niet zo gauw komen. Dat zou dan voor alle dieren gelden en wie moet dat controleren.
Zolang er onervaren mensen paarden kopen, zonder begeleiding, zul je zulke verhalen tegenkomen.
Dat is het risico van de koper, om zonder een ervaren iemand een paard te kopen.
Als ze dan net de verkeerde handelaar treft, zal hij graag wat geld aan haar verdienen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:51

nee mika,dat zal wel haast onhaalbaar zijn,geloof ik ook wel... maar er zouden heel wat dieren dankbaar zijn