x_Marr schreef:Daar sta je zelf helemaal bij als eigenaar als dat gebeurd. Maar dan heb je gewoon ook een slechte bijrijder te pakken en ik wil wedden dat er ook slechte bijrijders bestaan onder de betalende, zijn genoeg die genoeg geld hebben.
Ik zelf heb een paar weken voor mijn verzorgpaard gezorgd vorige zomervakantie, ja gratis!
En dat hield dus niet in dat ik niet heen ging, dan ben je gewoon een naar persoon en niet geschikt als bijrijder.
Je weet niet of deze bijrijders minder serieus waren als ze niet hoefden te betalen, dat ligt helemaal aan de persoon en echt niet aan het betalen.
voel me hier even aangesproken? 
ik geef alleen mijn ervaringen aan, en het gaat hier ook om mensen die ik al heel lang kende en waarvan ik dacht dat ze WEL betrouwbaar waren. kan er zelfs als eigenaar wel "bijstaan"maar wat moet je dan? elke dag erheen met de auto, vragen of ze alsjeblieft willen komen?
er waren afspraken gemaakt, verzorgers kregen veel ( zeer leuke!) mogelijkheden en kansen, en die werden vervolgens niet nagekomen. dan houdt het na 6 maanden toch echt op bij mij.
ik heb thuis een bedrijf, en werk 70 uur per week.
mjah.. ik heb nu eenmaal wel mensen nodig waar ik op kan rekenen als ik sóchtends dingen plan.
Dit,zodat ik niet sávonds laat om 10 uur nog zelf noodgedwongen extra naar stal moet om stront te scheppen en alle paarden te verzorgen omdat de verzorger liever wil zwemmen nadat we hadden afgesproken dat ze savonds zou komen.
prima als iemand een keer niet kan, maar dan moet ik dit op tijd weten zodat ik er tijd voor kan inplannen. en gebeurt dit structureel elke week, of zelfs weken achter elkaar.. wat moet je dan? je kunt immers niets eisen/verwachten omdat het gratis is.
ikzelf vind namelijk WEL dat het betalen verschil maakt. men is zakelijker, je kunt dingen eisen, en beide partijen weten waar ze aan beginnen zonder dat het te vrijblijvend wordt.
er zullen vast en zeker ook wel betalende verzorgers zijn waar flink wat aan schort, maar sinds ik betalende heb, vind ik het wel een stuk beter, en zit er veeel meer structuur in de zorg en afspraken hier.
maar dit is een eigen ervaring, en daar gaat dit topic naar mijn mening toch naar uit