Er wordt niet betaald!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:05

beantsje schreef:
lautjuh85 schreef:
Komt wel onaardig over.....
Wanneer je een kindje krijgt kan je dingen niet meer zo makkelijk plannen. Ook mijn herstel telt mee. Dan kan het wel 6 weken geleden zijn....
Zeker zelf geen kinderen. Dan had je het misschien wel begrepen.

Ja, ik heb wel kinderen. Die zijn inmiddels bijna volwassen. En ik begrijp dat dat heel erg meespeelt. Juist vandaar mijn reactie.

Laat ik wat uitleggen wat ik bedoel. Zoals ik het tot nu toe dit topic lees, is er elke keer wel wat. Had je het echt een belangrijk punt gevonden, dan had je bijv. je man/vader heengestuurd.
Ook de brief met het laatste ultimatum is - voor zover ik kan lezen - nooit verstuurd.
Nogmaals, het is niet mijn zaak, je moet natuurlijk zelf bepalen of je nog wat wilt doen en zo ja, wat en wanneer.

Het is gewoon zo, als ik alles lees, lijkt het of je ertegen op ziet om nog een enorme strijd aan te gaan. Wat heel begrijpelijk is, zeker als je net moeder bent geworden. Dan zijn andere zaken belangrijker.
Want hoeveel energie gaat het jou nog kosten om die luizige 400 euro binnen te halen? Of wat haal je je op de hals als je je pony weer ophaalt, met veel gedonder en tamtam en slapeloze nachten?
Ik lees gewoon tussen de regels door dat je er nl. helemaal meer geen zin meer in hebt, dat gedonder. Dat mag hoor, 't is jouw keuze. Je kunt niet altijd je gelijk halen.
Misschien moet je gewoon maar zeggen; "Steek die 400 euri maar in je reet, ik ga niet al mijn energie daarin steken."
En dat is wat ik bedoel. Niet onaardig bedoeld; luister gewoon naar jezelf, en steek je energie in wat je écht belangrijk vindt.

Dat denk ik dus ookal een hele poos
zoveel geld is 400 niet.... Beter 400 dan 1000 toch?....

josie

Re: Er wordt niet betaald!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:15

Ik kan mij ook voorstellen dat het op een gegeven moment een principe kwestie wordt en tja € 400 is nog altijd ruim 880 gulden, om het maar even in perspectief te zien (ben nog 'ouderwets' en reken nog om).
Ik vind verder dat Beantsje het e.e.a. netjes verwoord heeft, als je echt had gewild dan was de brief allang weg en of had je je pony al weer opgehaald of de € 400.
Ik vind wel dat je in je recht staat (zij horen gewoon de overeenkomst na te komen), maar in je recht staan en krijgen, dat is met de Nederlandse wetten nog maar de vraag (laat staan de buitenlandse wetten).
Ik hoop dat het voor jou TS tot een bevredigend einde komt, op welke wijze dan ook.........

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:35

vervelend, de pony Gaat niet naar de ts maar naar de vorige eigenaresse als ik het goed heb begrepen?

Laat dit een les zijn voor ons allemaal om een paard niet op afbetaling te verkopen!

sterkte ermee!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:47

Op afbetaling is prima, met misschien iets meer regels op papier en zelf een assertieve houding.
Ik denk dat het vaker goed dan fout gaat, bij ons ging het in elk geval probleemloos.
Zou echter niet zo snel een pony op afbetaling doen als de koper niet in NL woont, heb dan toch een minder goed gevoel ivm onbereikbaarheid enz.

TS, heb je al een ultimatum gesteld inmiddels?

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 11:14

Het lijkt alsof alles voor gaat. Feestdagen, andere excuses... Kom op, maak een keuze, of ga je paard halen of laat het zitten maar nu wordt het een eindeloos verhaal en dat maakt je punt niet beter als je het al die tijd maar laat gaan.... Beetje raar om dan dalijk opeens na twee maanden voor de deur bij die mensen te staan... Onderneem gauw actie dat is voor jou, die mensen, het paard beter...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 11:17

Heb je ondertussen wel steeds contact gehad en die mensen verzocht te betalen?
Je hebt als eiser wel 'kickplicht' oftewel dat je niet niets van je laat horen en dan ineens dingen komt eisen, maar ze er steeds aan herinnerd enz.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 11:18

Britt20099 schreef:
Het lijkt alsof alles voor gaat. Feestdagen, andere excuses...

De TS is bevallen.
En zeker bij een eerste kindje denk ik dat je dan wel even wat anders aan je hoofd hebt.
Dus niks geen feestdagen en andere excuses.....

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 11:33

ik heb dit vanaf het begin gevolgd en ik zou nu toch haast eens aktie ondernemen.
de pony kan ondertussen wel weer verkocht zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:20

Het is tenslotte wel haar pony en haar geld en niemand beslist in deze zaken voor haar. Dat TS er geagiteerd over is, is te begrijpen, maar de akties die ze daarvoor gaat ondernemen is in haar volgorde.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:25

russel schreef:
Het is tenslotte wel haar pony en haar geld en niemand beslist in deze zaken voor haar. Dat TS er geagiteerd over is, is te begrijpen, maar de akties die ze daarvoor gaat ondernemen is in haar volgorde.

AMEN +:)+

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:24

Mensen er word zeker actie3 ondernomen we hebben een datum maar we melden niets

en voor laura zijn er indd wel andere dingen aan haar hoofd!
als je en je eerste kindje krijgt en je moet dan ook nog dit regelen is het gewoon hartstikke zwaar!
Je gaat toch niet met een halve slaapkop achter het stuur zitten?
als ouders zijnde en je hebt net je kind doe je bijna geen oog dicht...

maargoed als ze echter verkocht is dan hebben ze nog een groter probleem....

Liefs

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:02

en is er nog vordering geweest?

esmee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:20

Let wel op. Volgens mij heb je met eigendomsvoorbehoud in het contract niet meteen het recht om het paard zelf op te halen. Je moet het eigendomsvoorbehoud OF per aangetekend schrijven aanzeggen OF per deurwaardersexploot laten betekenen. Als de debiteur dan niet overgaat tot betaling of terugbrengen van het paard, dan zal je waarschijnlijk alsnog een procedure moeten starten... Zo gaat het met roerende zaken in iedergeval wel. Of het met dieren anders geregeld is dat weet ik niet precies... Laat er anders een advocaat of deurwaarder naar kijken, die kan je waarschijnlijk het beste adviseren omtrent de te nemen stappen.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:34

Zo ik lees dit nu pas maar dat is niet echt een fijne situatie.

Ik zou zo snel het mogelijk is gewoon daar heen rijden en je paardje terug halen. Bij zulke mensen laat je je paardje ook niet graag achter denk ik.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:25

opisop_shop schreef:
Op afbetaling is prima, met misschien iets meer regels op papier en zelf een assertieve houding.
Ik denk dat het vaker goed dan fout gaat, bij ons ging het in elk geval probleemloos.
Zou echter niet zo snel een pony op afbetaling doen als de koper niet in NL woont, heb dan toch een minder goed gevoel ivm onbereikbaarheid enz.

TS, heb je al een ultimatum gesteld inmiddels?

Ook als je een aantal regels maakt overtreden ze die gewoon.
Wil je het paard ophalen zoals afgesproken in het contract dan lopen ze daar weer achter en krijg je deze niet mee.
Veel loze beloftes.
Ben zo nog maar 5 jaar aan het touw trekken.
Volgens de politie mag ik het paard ook niet ophalen omdat dat nou diefstal is. ;(
Ze kochten het paard voor 600,- betaalde 50,- van de 550,- 5% rente elke maand is nu een slordige 2200,-
Het paard was de 600,- wel waard maar meer niet en persoonlijk zit ik niet op dat dier te wachten.
Ben nu aan het uitzoeken voor incassoburo en hopen dat dit wel gaat lukken.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:50

Is er al nieuws?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:54

Ik vrees dat TS het er bij heeft laten zitten, zoniet heeft ze nu nog weinig kans om alles nog gedaan te krijgen denk ik, omdat ze er veel te lang mee heeft gewacht.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:34

We zijn er vol op mee bezig van middag kom ik even uitgebreid verslag doen!

Mvg

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:58

Ah fijn om te lezen, ben benieuwd en hoop dat alles naar jullie zin is :)

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:05

Ik ben al een tijdje een stille meelezer maar ik ben nu wel nieuwsgierig naar het uitgebreide verslag.
Hopelijk komt het hoge woord er nu uit, of het geld is binnen of het paard is opgehaald.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 17:06

Nou ik ben net terug uit Duitsland.
Het is een heel verhaal, maar het komt er op neer dat we kunnen fluiten naar onze centen. Het zijn oplichters van hier tot en met. En ze hebben geen cent te makken. Waar Romy is....geen idee. Willen ze ook niet zeggen. Het zal me niks verbazen dat ze haar doorverkocht hebben.
Ze hebben heel veel schuldeisers en er loopt al een rechtzaak tegen hun. Ze worden de 27e hun huis uit gezet omdat ze al 1,5 jaar geen huur hebben betaald. We hebben met de huurbaas gesproken en die krijgt nog €25000,- van hun. Ze leggen contracten af steeds onder een andere naam en hebben iedere keer een ander telefoonnummer. We hebben een tijdje bij de huurbaas binnen gezeten. Met de familie die mijn paardje heeft gekocht hebben we ook gepraat. Hij zegt dat hij enorme dierenartskosten heeft gehad, maar hij kon mij nog geen rekening laten zien. En zij zat hysterisch naar mij te schreeuwen dat ik hun had belazerd en dat ze een verwaarloosde pony hadden gekocht. Romy heeft zomereczeem en dat wisten ze toen ze haar kochten. Nu krijg ik de verwijten van verborgen gebreken. Ik was met mijn vader bij hun en die heeft ze een ultimatum gegeven van 14 dagen. Heb ik dan nog geen geld dan komen we Romy halen. Maar ja geen idee waar ze is. Ik heb nu nog contact met de huurbaas. We hebben emailadressen en telefoonnummers uitgewisseld. Hij kende de vriendin van haar ook. Samen met haar heeft ze toen Romy bij mij opgehaald. We hebben nog in de buurt gekeken waar ze woont of we Romy misschien zagen, maar het is zoeken naar een speld in een hooiberg. Waar zij precies woont wist hij niet. Dus ga nu een oproep plaatsen op gestolenpaarden.nl

Nou dit was even het verhaal. Maar ze zijn nog niet van mij af....

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:09

Klinkt meschien niet zo vriendelijk
maar dit had je eigelijk al op je vingers uit kunnen tellen..
Het heeft zo lang geduurt voor je er eindelijk naartoe gegaan bent. Zij hebben gewoon veel te veel tijd en mogelijkheden gehad om hem te verkopen... Dus vind dit niet verbazend

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:12

Dat zat er inderdaad dik in... Ze hebben tijd genoeg gehad om de hele boel voor te bereiden.
Als zij daadwerkelijk uit hun huis worden gezet en failliet worden verklaard, heb ik er een hard hoofd in dat je je centen nog terug ziet. Om nog maar te zwijgen over Romy, want die zal na dit gebeuren al helemáál goed verborgen worden gehouden óf doorverkocht worden.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:16

Denk gewoon dat die pony naar de slager is gegaan of naar handelaar .. Denk ook net als liezel dat jeje centen nooit meer terug ziet.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:23

Als ik dat lees, denk ik ook dat je naar het paard en de centen kan fluiten.