ervaring halen E-Rijbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:37

xx_Irisje schreef:
Helaas doet mijn rijschool geen E, dus ik moet gaan zoeken..

Dat had ik ook :j

Heb gewoon wat rond gebelt voor mogelijkheden en kosten.
En zo heb ik keuze gemaakt :)) Vooral waar ik het snelst kon beginnen haha
Dat was 2 weken na mijn B rijbewijs :D

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:54

vronytopper schreef:
_Jody_ schreef:
Gefeliciteerd :D

Wat moest je allemaal doen?

Dankjewel,
Ik moest eerst natuurlijk dat kenteken doornemen, ging heel moeizaam sloeg dicht,
Toen auto voor kar, ging tot 3 x toe mis,, zo zenunwachtig.. Mocht ik rijden..

Moest ik de combinatie recht voor een deur zien te krijgen, stond ik recht, stond ik voor de verkeerde deur,,:S Dus toen weer opnieuw, examinator hielp gewoon,, toen stond ik voor de goeie deur maar helemaal scheef, dus weer verder gegaan, moet ik op een zeer klein pleintje een halve draai maken, ik dacht nog dt gaat nooit lukken, zei de examinator zo ja ik maak het je even moeilijk, nou ik heb er 5 min over gedaan om daar weg te komen,, moest op laatst stoep rand mee nemen, we gingen weer richting CBR dus ik dacht we zijn klaar en ik ben gezakt, moest ik ergens in de buurt van CBR nog recht achteruit, dat ging heel goed, dus wij naar CBR en naar binnen, zei ze gefeliciteerd,, ik dacht echt van huh?? maar ze zei, omdat ik zo rustig bleef en de kar in gaten hield tijdens het rijden en op tijd stopte was ik geslaagd, ik was zo blij:)

Ik ben bij deze rijschool gekomen via vrienden, die hadden er allemaal positieve dingen over, en ik was blij dat ik het bij deze rijschool heb gedaan, was bij Albert de boer in Veenwouden.

Gefeliciteerd !!

Ik heb dan echt pech gehad, niet banketstaaf bedoeld, maar bij mijn ging er half zo weinig mis en ik ben gezakt.....

Geniet ervan !!!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:00

Rijbewijs halen is vast net zoiets als wedstrijd rijden met je paard, 't blijft een jurysport, het ligt er maar net aan wie je treft.

Amber_

Re: ervaring halen E-Rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:17

Klopt hoor Laurabram !
Het ligt ook aan je eigen instelling :j Rustig blijven en netjes.
Niet als iets mislukt, kortaf worden haha

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:37

Niet helemaal waar natuurlijk. Als je er echt helemaal niets van bakt, dan kun je nog zo rustig blijven maar daar wordt het niet altijd beter van ;)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:38

Nee dat zeg ik ook, maar het speelt ontzettend mee !

Want als het niet lukt en jij raakt in de stress en weet ik het,
Dan werkt veel meer tegen dan dat jij rustig blijft en goed blijft handelen.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:56

Ja ik denk ook dat het gewoon treffen is wie je examinator is, vriendin van me had ook de helft minder fout, en die was ook gezekt,, en is ook maar net hoe je je gedraagd tijdens het rijden,, zei de examinator, ik had geluk dat ik rustig bleef, en netjes de kar in de gaten bleef houden, de opdrachten tellen ook niet heel erg veel mee zei ze.. had een vrouwelijke examinator

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:06

Ik moet eerlijk zeggen dat het er inderdaad vanaf hangt hoe je rijd, maar buiten mijn bijzondere verichtingen, was hij redelijk lovend en had geen op of aanmerkingen, helaas ........

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:13

vronytopper schreef:
Ja ik denk ook dat het gewoon treffen is wie je examinator is, vriendin van me had ook de helft minder fout, en die was ook gezekt,, en is ook maar net hoe je je gedraagd tijdens het rijden,, zei de examinator, ik had geluk dat ik rustig bleef, en netjes de kar in de gaten bleef houden, de opdrachten tellen ook niet heel erg veel mee zei ze.. had een vrouwelijke examinator

Dan heb je in mijn ogen echt mazzel gehad...ben de 4de keer pas geslaagd voor mijn E-rijbewijs.

Heb 3 keer dezelfde examinator gehad en 1 keer aan andere...ben toch echt iedere keer op de bijzondere verrichting gezakt (bochtje achteruit), overig rijgedrag, kijken rustig blijven etc was volgens hun allemaal goed, maar bij het bochtje raakte ik het spoor bijster en ging ik de mist in...dit terwijl ik die bij m'n instructeur en als ik zelf de trailer achter de auto heb hangen altijd strak achteruit kon krijgen...op de een of andere manier zo de drang om het goed te doen dat ik teveel ging denken en dat bochtje niet voor elkaar kreeg...

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:04

Ik heb 12 uur les gehad (juni 2009), maar had helemaal geen rijervaring, laat staan met trailers/aanhangwagens. Heb een cursus in 4 dagen gedaan, 3 uur les per dag en de 4e dag daarna het examen. Vond het toch nog erg pittig en het examen ging niet vlekkeloos. Bochtje achteruit was bijna tegen de stoep, en na corrigeren kwam ik nog niet goed uit. Mijn been trilde zo erg (van de zenuwen) dat ik de koppeling er niet meer goed bij kon houden en de auto ging schokken.
Reed ook ergens 45 waar ik 30 mocht. En het aankoppelen lukte me niet....pas na 10 minuten klooien en 2 keer opnieuw achteruit rijden.

Dus ik wist de uitslag al toen de examinator zei, rijd maar terug. Maar ik had hem wel gehaald!! Met de hakken over de sloot zei hij :o :o :o Omdat ik wel veel rust uitstraalde, goed om me heen keek en afstand van kleine kinderen op de fiets hield.

Dus ik denk dat het wel afhankelijk is van de examinator. Maar je kan zeker wel wat kleine foutjes maken.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:06

zo ik kom hier ook even binnengevallen.
Heb al 10 jaar mijn rijbewijs maar nog nooit met een aanhangwagen gereden.
Ik wil heel graag mijn e rijbewijs zodat ik niet afhankelijk ben van anderen als ik op wedstrijd wil.
In mijn woonplaats geven de rijscholen dagopleidingen voor e achter b en heb dus een dagopleiding geboekt. Echter toen ik vertelde dat ik nog nooit met een aanhangwagen had gereden vertelde ze me dat ik dan beter een week vantevoren 2 losse lessen kon nemen.
Dus vandaag 2 uur achter elkaar gehad; veel uitleg over aan- en afkoppelen en wat theoretische uitleg en toen rijden.
jezus wat viel dat tegen. na 5 a 10 minuten ging het vooruit rijden en door bochten rijden wel goed maar recht achteruit en links de bocht achteruit?? nee , balen; lukte echt voor geen meter.
dus nu heeft de rijinstructeur me geadviseerd om of nog snel een paar lessen bij hem te nemen of dit weekend zelf veel te oefenen want anders haal ik de dagopleiding niet.
Heb gekozen voor dat laatste. Ik ga nu een aanhangwagen huren en een vriendin die al lang trailerrijbewijs heeft gaat paar uur mee om te ondersteunen daarna nog paar uur zelf oefenen en hopelijk lukt het dan.
Ik huur trouwens een aanhangwagen en ga niet oefenen met een trailer van vrienden omdat ik dan niet verzekerd ben.
Ik heb nu al zenuwen, moet a.s. woensdag de dagopleiding doen en heb al betaald!!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:01

vronytopper schreef:

Ik heb ook ontzettend veel mazzel gehad.. Ik hoefde maar 1 bochtje achteruit te doen.
En die heb ik ook nog is 3x opnieuw moeten steken O:). En toch geslaagd !

Hij zei ook, het ging er vooral om dat je goed bleef kijken en rekening hield met overige verkeer.
In praktijk hoeft het ook allemaal niet in 1x.

Dus zon Geluk gehad :P!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:48

Geeft de burger moed dat je wat dingen fout mag doen zolang je.
Ik ga zelf gewoon eerst lessen. Bij ons op de rijschool doen ze eerst een intake les en ik ben niet geschikt voor een dagcursus, moet echt nog te veel leren en de instructeur zei dat er dan veel te veel spanning bij zou komen voor het examen omdat je het echt in een bepaalde tijd onder de knie moet krijgen.
Manlief mag wel een dagcursus doen, die heeft al ervaring met de caravan.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:51

Ik mocht het wel, dag cursus.
Maar ik ken me zelf en weet dat het gewoon niet slim was.

Dan gaat het bijv. goed en opeens niet meer, dan raak ik té gefrustreerd O:).
Omdat er ook nog is zo'n druk hangt voor examen, leek me niet slim.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:01

Zijn er hier ook mensen die meerdere keren gezakt waren, door de zenuwen, voor B en toen staatsexamen moesten doen? Hoevaak hebben jullie over je E gedaan?
Ik zelf klapte 3x helemaal dicht en de 4de keer ben ik pas geslaagd. Nu denk ik erover om mijn E en/of C rijbewijs te gaan halen, maar de zenuwen van de vorrige keer en daarmee dus ook de hoogoplopende kosten, houden mij eigenlijk tegen. Wie heeft hier nog meer ervaring mee?

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:50

Ik ben ook 3 keer gezakt voor mijn B, dooor zenuwen, en de 4de keer geslaagd.. Ik moet nog beginnen voor mn BE. Ik heb met mn B afgereden in Amsterdam, maar dat wil ik nu echt niet meer. Zijn er mensen die in Zaandam hebben gereden?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:44

Volgens mij kan je in Zaandam niet voor je BE afrijden :n

Voor je gewonde B wel. Zaandam is niet slecht om te rijden hoor, veel rustiger als Amsterdam.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:17

*meelezer meldt zich - met goed nieuws*

Ik ben vanmiddag geslaagd! *\o/*

Mijn B-examen destijds was een ramp, de ene blackout na de andere en uiteindelijk pas de 5e keer geslaagd.

Nu mijn E dus in 1 keer :oo maar ik geloof het pas echt als ik morgen mijn papiertje daadwerkelijk inwissel voor een pasje. :D

Ik wil jullie iig bedanken voor alle bruikbare tips! +:)+

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:19

Gefeliciteerd!!!!
Ik mag woensdag op heb nu al zenuwen :o

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:33

ik moet ook woensdag op en heb ook al zenuwen
vooral ook omdat ik het MOET hebben anders kan ik al mijn wedstrijden af gaan zeggen want mijn wedstrijdmaatje kan door omstandigheden voorlopig niet meer.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:34

Oh dan is de druk wel heel hoog :(:)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:38

Moet eerlijk bekennen dat ik door mijn blackout-verleden (overconcentratie) bij praktijkexamens eens ben gaan kijken of er niet iets 'chemisch' was waarmee ik mezelf in de hand kon houden.

Mijn fysio kwam met de tip om ff bij de HA langs te gaan, hij had zelf iets geslikt voor zijn motorexamen. Van de HA heb ik toen twee pilletjes propanolol gekregen (een om te testen wat het me deed en een voor het examen zelf) en dat heeft prima geholpen. Ik werd er niet suf van, alleen wat vlak, maar dat was goed, dat hield me relaxed. En ik kon me heel prima concentreren.

Als je het zonder kunt is dat alleen maar mooi, ik had het ook liever zonder 'hulpmiddelen' gehaald. Maar in dit geval ben ik blij dat ik de natuur een handje heb geholpen. ;)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 19:04

Ik had de eerste keer dat ik examen deed volgens mij een hartslag van ergens ruim over de 100 (en dat terwijl ik normaal onder de 60 zit), dat was echt geen doen meer.
De tweede keer was dat een stuk beter dankzij de propanolol.
Alleen alsnog behoorlijk zenuwachtig en daardoor gelijk bij het wegrijden zo ongeveer een behoorlijke fout gemaakt.
Voordeel daarvan was wel weer dat ik gelijk wist dat ik toch gezakt was en de rest heerlijk relaxed ging, zelfs het bochtje achteruit.
Maar baal ondertussen flink dat de kosten zo oplopen :(

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:19

tamaramt schreef:
ik moet ook woensdag op en heb ook al zenuwen
vooral ook omdat ik het MOET hebben anders kan ik al mijn wedstrijden af gaan zeggen want mijn wedstrijdmaatje kan door omstandigheden voorlopig niet meer.

Haha dat had ik ook.

Ik had mijn SGW gepland 22 augustus heel ver weg, :Y)
En moest de week ervoor afrijden, dus moest en zou slagen haha.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:20

Gefeliciteerd trouwens Karin ! :D