Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jotoma schreef:Op autoweek gevonden, hij komt uit op 1820 kilo tmm.
Maar als ik een E rijbewijs heb, dan hoef ik er alleen op te letten dat werkelijk gewicht vd trailer niet boven 1300 kilo uitkomt maar mogen we gezamenlijk tmm over 3500 komen toch?
Wendy1978 schreef:
superpony schreef:Wij zijn nu wezen kijken naar de Suzuki Grand Vitara en ook al kan die 1850 trekken, de kogeldruk is maar 75kg. Ik blijf ver onder de 1850, maar wel een 2 prds, dus niet handig. Toch hoor en zie ik dat mensen het gewoon doen.
Het is alleen wel moeilijk om een 2.5liter met handschakelbak te vinden. veel 2.0 automaat.
Ik begrijp natuurlijk dat de kogeldruk lager is op zo een lichte auto, maar dat trekgewicht ligt gewoon vrij hoog.
Dan de Freelander 2.5 bekeken, maar wordt toch wel vaak afgeraden. Je ziet ze weinig, meer de 1.8. Of mensen zijn heel tevreden of ze vinden het echt helemaal niks en alleen maar problemen gehad ermee.
Als laatste toch de Jeep Cherokee sport 2.4 bekeken. Is wat zwaarder en mag meer trekken. Ze zijn er ook in 3.7, maar die zijn nog zwaarder en zuipen nog meer, dus wordt me te gek. Wij hebben geen 2400kg nodig. Wij trekken ruim genomen maar tussen de 800kg en 1800kg. Die laatste combi zal niet snel gebeuren en is heel ruim genomen.
Ik twijfel ook hoevaak we meerdere pony's tegelijk mee willen nemen. Met een auto die 1500kg kan trekken en een 1,5 prds rij je doordeweeks zuiniger.
ikke schreef:superpony schreef:Wij zijn nu wezen kijken naar de Suzuki Grand Vitara en ook al kan die 1850 trekken, de kogeldruk is maar 75kg. Ik blijf ver onder de 1850, maar wel een 2 prds, dus niet handig. Toch hoor en zie ik dat mensen het gewoon doen.
Het is alleen wel moeilijk om een 2.5liter met handschakelbak te vinden. veel 2.0 automaat.
Ik begrijp natuurlijk dat de kogeldruk lager is op zo een lichte auto, maar dat trekgewicht ligt gewoon vrij hoog.
Dan de Freelander 2.5 bekeken, maar wordt toch wel vaak afgeraden. Je ziet ze weinig, meer de 1.8. Of mensen zijn heel tevreden of ze vinden het echt helemaal niks en alleen maar problemen gehad ermee.
Als laatste toch de Jeep Cherokee sport 2.4 bekeken. Is wat zwaarder en mag meer trekken. Ze zijn er ook in 3.7, maar die zijn nog zwaarder en zuipen nog meer, dus wordt me te gek. Wij hebben geen 2400kg nodig. Wij trekken ruim genomen maar tussen de 800kg en 1800kg. Die laatste combi zal niet snel gebeuren en is heel ruim genomen.
Ik twijfel ook hoevaak we meerdere pony's tegelijk mee willen nemen. Met een auto die 1500kg kan trekken en een 1,5 prds rij je doordeweeks zuiniger.
Als je echt maar een paar keer per jaar met het hele spul wil gaan, huur dan voor die momenten een combi bij elkaar.
Freebee 6-pitter zul je weinig vinden want geen goedkope auto in aanschaf. De 1.8 is eigenlijk te zwak, blijft over de 2.0 td4. Die vindt je niet alleen op elke straathoek, het is ook nog eens een betrouwbare auto.
Waarom raden ze je die auto af? Grootste punt bij Freebees is uiteindelijk gebrek aan kundig onderhoud, zoals bij wel meer auto's. Alleen kunnen sommigen iets beter tegen die mishandeling dan anderen.
75kg bij een tweepaards is op het randje. Je zou het eens kunnen meten (is weten) maar het zal niet veel overhouden.
superpony schreef:Wij zijn nu wezen kijken naar de Suzuki Grand Vitara en ook al kan die 1850 trekken, de kogeldruk is maar 75kg. Ik blijf ver onder de 1850, maar wel een 2 prds, dus niet handig. Toch hoor en zie ik dat mensen het gewoon doen.
.