Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:NatasjavE schreef:Hmmm wat is er nu veranderd voor auto's van 15 jaar en ouder?
Wij hebben juist een van 15 jaar oud gekocht. Mijn man is ZZP-er en had voorheen een oldtimer.
Nu zou een auto van 15 jaar ivm de bijtelling gunstiger zijn.
Maar nu ook dat niet meer?
Ik destileer uit de post van CalvinenGino dat die grens dus nu naar 20 jaar is opgetrokken.
'87-er pick-up Defender V8 kopen?
superpony schreef:Waarom terug laten keuren? Dat hoeft toch niet zover ik het begrijp?
Ik denk alleen als je met B een 2 paards wil trekken met een auto die maar 1400 mag trekken bijv? Of begrijp ik het dan nog steeds niet? Ik blijf het onduidelijk vinden en sommige regels zijn een beetje krom in mijn ogen.
Jotoma schreef:Ik ga waarschijnlijk een Toyota avensis aanschaffen en die mag maar 1300 trekken, gemiddeld 1,5 trailer staat op papier voor 1600. Gezien ik geen E heb is terugkeuren ook noodzakelijk
Jotoma schreef:superpony schreef:Waarom terug laten keuren? Dat hoeft toch niet zover ik het begrijp?
Ik denk alleen als je met B een 2 paards wil trekken met een auto die maar 1400 mag trekken bijv? Of begrijp ik het dan nog steeds niet? Ik blijf het onduidelijk vinden en sommige regels zijn een beetje krom in mijn ogen.
Ik ga waarschijnlijk een Toyota avensis aanschaffen en die mag maar 1300 trekken, gemiddeld 1,5 trailer staat op papier voor 1600. Gezien ik geen E heb is terugkeuren ook noodzakelijk
Djeenie schreef:maar stel dat hij 1500 kg mag trekken. Mag deze dan mijn tweepaardstrailer met 1 paard in trekken? Officieel niet dacht ik he? (mtm 2000 kg)? Maar dan zou je enkel een zware jeep voor de trailer mogen hangen, terwijl ik heel vaak dit soort auto's voor de trailer zie. Moet ik dan een E achter B rijbewijs hebben?
Djeenie schreef:Misschien kunnen jullie mij hier helpen
Ik heb een tweepaardstrailer en we gaan een tweedehands wagen kopen. We hebben een BWM 316 i touring edition 1800 cilinder uit 2005 op het oog (met LPG tank). Ik kan niet echt het maximale trekgewicht terugvinden op het net, maar stel dat hij 1500 kg mag trekken. Mag deze dan mijn tweepaardstrailer met 1 paard in trekken? Officieel niet dacht ik he? (mtm 2000 kg)? Maar dan zou je enkel een zware jeep voor de trailer mogen hangen, terwijl ik heel vaak dit soort auto's voor de trailer zie. Moet ik dan een E achter B rijbewijs hebben?
Ik lees zoveel verschillende dingen hierover en ik ben een Belg (woon in Nl) en ben niet goed op de hoogte van hoe het zit hier in Nl.
Ohja, iemand die me kan zeggen wat ik in orde moet maken wil ik een tweedehandsauto kopen? Nog nooit een auto gekocht in Nl
Djeenie schreef:@ Ikke: Tja, ik heb op andere sites 1500 kg gevonden, soms ook minder, kon niet helemaal hetzelfde type auto vinden dus vandaar mijn twijfelDus mijn trailer + paard moet onder de 1400 kg blijven? Zal geen probleem zijn, trailer weegt 700-800 kilo en paard 500 kg.
edit: Ikke, het is trouwens een 316, geen 318
Djeenie schreef:Teruggekeurde trailer? Hoe zit dat dan eigenlijk? Moet ik dan de MTM van de trailer laten terugkeuren naar bv. 1400 kg of 1250 kg? Anders rijd ik gewoon mijn E achter B hoor...
@ ikke: Toch wel, de 316i touring edition staat er wel in, wel niet met LPG... Komt niet uit België, ik koop hem juist in Nl omdat het te duur wordt om onze auto in te voeren. Toegestane trekgewicht in welk kenteken? Bedoel je de trekhaak? Is een afneembare trekhaak. (Auto is trouwens nog niet gekocht, gaan wss dit weekend kijken)
edit: http://www.autoweek.nl/auto/32299/bmw-3 ... ng-edition Is dus wel niet volledig hetzelfde model...