Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sharani schreef:Wij hadden een 1.8, en dat reed niet heel fijn, de 2.2 zal misschien beter zijn.
CalvinenGino schreef:pff, belastingdienst heeft regels weer aangescherpt voor auto's van 15 jaar of ouder, dit hebben ze verschoven naar 20 jaar en ouder.
Dus we moeten sowieso al 1500€ dit jaar meer gaan betalen aan belastingen.
Het is allemaal veel te duur in dit PIEP land. En maar afvragen waarom dat mensen niks kunnen uitgeven. Misschien eens een van 1,8 miljoen mensen ontslaan die voor de overheid nutteloze dingen doen, zo hoeven wij ook niet meer en meer belastingen betalen.
sorry
Maar goed, onze Mercedes ML 320 gaan we dus weg doen.
Ook de alfa 159 uit 2007.
We willen graag een goede auto (nieuwere), zoiets als een staion, die voldoende trekkracht heeft maar niet 1 op 5 loopt
Het moet wel een 2 paardstrailer kunnen trekken.
Hebben jullie suggesties?
NatasjavE schreef:Hmmm wat is er nu veranderd voor auto's van 15 jaar en ouder?
Wij hebben juist een van 15 jaar oud gekocht. Mijn man is ZZP-er en had voorheen een oldtimer.
Nu zou een auto van 15 jaar ivm de bijtelling gunstiger zijn.
Maar nu ook dat niet meer?
CalvinenGino schreef:Mijn vriend belt me net, de accountant had het hem gezegd, maar dat is blijkbaar bij de tweede kamer toch niet erdoor gegaan.
De christen unie wilde het wel graag![]()
![]()
Maar het is dus nog steeds de 15 jaar grens.
Daarom hadden we ook deze Mercedes gekocht. Die is in mei 15 jaar oud.
ikke schreef:CalvinenGino schreef:Mijn vriend belt me net, de accountant had het hem gezegd, maar dat is blijkbaar bij de tweede kamer toch niet erdoor gegaan.
De christen unie wilde het wel graag![]()
![]()
Maar het is dus nog steeds de 15 jaar grens.
Daarom hadden we ook deze Mercedes gekocht. Die is in mei 15 jaar oud.
Klinkt als storm in een glas water.
Zoals gezegd, niet meteen in paniek raken, eerst stapje terug doen, rustig nadenken en dan weloverwogen acties nemen.
CalvinenGino schreef:ikke schreef:Klinkt als storm in een glas water.
Zoals gezegd, niet meteen in paniek raken, eerst stapje terug doen, rustig nadenken en dan weloverwogen acties nemen.
Nou als je accountant zegt dat je opeens 35% vd nieuw waarde als bijtelling mag gaan betalen, schrik je toch wel ff.
Rex_Rolfo schreef:@CalvinenGino, heb je daar een bron van? De belastingdienst heeft het over 15 jaar dat de bijtelling gaat over marktwaarde ivm catalogusprijs.