Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superpony schreef:In willekeurige volgorde;
Suzuki Grand Vitara 5 deurs. Kan imo wat veel trekken tegenover eigen gewicht. Hoor ook verschillende berichten qua rijgedrag en verbruik. Apart 2 en 4 wielaandrijving te regelen.
superpony schreef:LandRover Freelander 5 deurs. Hoor nogal wat verschillen over de 1.8 en 2.4 motor. Zit weinig verschil in eigen gewicht en verbruik zover ik info vind. Erg laag eigen gewicht bij hoog trekgewicht. Hoor veel positieve verhalen over deze auto als trekauto.
superpony schreef:WE letten ook op wielbasis, hoogte, koppel, pk's etc. Maar eigen gewicht en verbruik vind ik wel belangrijk als ik ze tegen elkaar vergelijk in dagelijks gebruik. En of we een keus hebben uit automaat of schakel. Je weet niet hoe mensen ermee hebben gereden. ( als er iets mis is zal mn man het wel zien, horen of voelen )
De meeste keren blijven we onder de 1500kg met onze pony's in een 2 paards trailer. Maar als ik de quarter en ruin meeneem, komen we wel rond de 1700 uit. Voor een enkele keer kunnen we dan ook een transporter tdi meenemen.
Verder rijdt de auto dagelijks kleine stukjes als 2e auto. De andere auto rijdt erg zuinig, dus die gaat mee naar werk van mn man.
superpony schreef:ikke, dat zal ik mn man even laten lezen vanavond, dank je wel.
Ik vind 1:10 of 1:7 en nog meer wel verschillen nog. Bij sommigen zou je dan amper nog door Nederland kunnen rijden met trailer, zonder 2x bij de pomp te staan met je combi, bij wijze van......
Ik vind de Landrover vaak nog netjes en er komen er voorbij met onderhoudsboekjes, wat me enorm tegenvalt. Meesten hebben relatief lage km standen tegenover een Vitara, Opel, H Tucson etc.
Ze zeiden tegen mij dat de 2.4 de motor is die je moet hebben. Gek genoeg zijn de technische gegevens tegenover de 1.8 niet veel anders. Maar kan zijn dat ze die verkeerd plaatsen en standaard wat overnemen.
Rex_Rolfo schreef:Wellicht overbodig: met aanhanger niet te snel opschakelen, ook een diesel moet toeren draaien om wat makkelijker het benodigde te vermogen leveren. Weliswaar minder toeren dan een benzineblok maar toch.
Zou dat ook een reden kunnen zijn waarom diverse mensen een diesel fijner vinden om mee te trekken? Zeker met levende have moet je rustig rijden en dan kan ik me voorstellen dat het wat gekunsteld overkomt om het motorblok 3-4000 toeren te laten draaien.